Koirista tietävä, minkälainen on perhoskoira?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Meidän nurkilla asuu varmaan maailman painavin perhoskoira. Sen on pakko olla! Mikään muuhan ei voi selittää sitä miksei se täti-ihminen, joka sitä taluttelee, saa sitä liikkeelle jos se sattuu tien laitaan pysähtymään. Helvetin ihana pelkopurija, jonka omistaja vaan lässyttää siinä hihnan päässä, "voivoi kun Tico niin tykkää tytöistä, voivoi kun Tico niin tahtoo moikata" samaan aikaan kun koira jo roikkuu hampaineen isompansa rintakarvoissa tai korvissa kiinni. Ihan helvetin ihana.

Missä tico asuu
Meidän nurkilla asuu varmaan maailman painavin perhoskoira. Sen on pakko olla! Mikään muuhan ei voi selittää sitä miksei se täti-ihminen, joka sitä taluttelee, saa sitä liikkeelle jos se sattuu tien laitaan pysähtymään. Helvetin ihana pelkopurija, jonka omistaja vaan lässyttää siinä hihnan päässä, "voivoi kun Tico niin tykkää tytöistä, voivoi kun Tico niin tahtoo moikata" samaan aikaan kun koira jo roikkuu hampaineen isompansa rintakarvoissa tai korvissa kiinni. Ihan helvetin ihana.
mun koirat vois opettaa ticoa vähän. Muutama tikki ticon nahkaan.

Sivusta katselija
Kauheaa uhoamista ja leveilyä! Te kaikki sietäisitte hävetä! Se mäyris tyyppi ja Doobermanni heppu ja myös se joka latelee hymiöitä ja uhkailee... Tässä tietämätön perhoskoiraa harkitseva ihminen kyselee koirasta tietoja, eikä mitään "Mun bulterrieri tekee sun Labbiksesta sitä ja tätä" tarinoita. Varmaan on jo keskustelun aloittaja häipynyt... Hävetkäää!!!!

bigdoglover
Kaikessa yksinkertaisuudessaa, rasittavia, rumia, lähes tulkoon aina kouluttamatta jätettyjä pikku räksy rottia. Voin sanoa että naapurin perhosrotista tekis mieli tehä muhennosta. En pysty luokittelemaankaan niitä koiriksi. Meille ne on rottia.. Hanki mielummin kissa? Helpompi pitää kurissakin.. ku jotenki noitten pikku-piskejen omistajilta sattuuu puuttumaan se koulutus taito. :S
Toivottavasti ette asu kerrostalossa.. :D

"lode"
ei näille kommenteille voi kun nauraa :D eikö kukaan ole kuullut että kaikilla on oma mielipide... itse en esim saksanpaimenkoirista pidä lainkaan mutta jos joku muu tykkää niin mikäs siinä... joku ajattelee että iso koira sen parempi kun taas toiset ajattelevat että pieni koira sen parempi... menkää hoitamaan niitä omia piskejänne älkääkä tulko toisia neuvomaan.

"Sipi"
ihminen toi Ruma; hän tai oikeastaan SE on mieleltään sairas. Miksi kommentoi täällä. Mene hyvä ihminen johonkin muuhun keskusteluun. Ehkäpä joskus joku "pyörittää" sun koiraa, mitähän sitten täällä huutelet.

"vieras"
Meillä oli perhoskoira esikoien syntymän aikoihin. Ei koskaan ollut vihainen lapselle, vaan suojeleva. Vaunuja kun jätti vartioimaan ulos, ei takuulla kukaan vieras tullut kurkkimaan ;). Mukava, vilkas, iloinen ja erittäin älykäs koira. Ei todellakaan mikään "herkkis" sohvaperuna, vaan teki kesää talvea 10 km lenkkejä. Joskus oli miehen mukana päivän rankametsässä. Tarvitsee peruskoulutuksen ilman muuta, on iso koira pienessä kropassa....

Perhoskoiran omistaja
Perhoskoira ei todellakaan ole ruma. Ja anteeks nyt vaan,mutta kaikki ei valitse koiraansa "tappelemaan" perhoskoira on seurakoira, eikä mikään kehissä tappeleva hirmu. Jos ei halua seurakoiraa,joka rakastaa ihan kaikkia, niin ei kannata sellaista ottaa. Perhoskoira on äärimmäisen viisas koira. :) Minulla ei pahaa sanottavaa ole. lapsiperheeseen sopii ihan samalla tavalla,meillä pieniä lapsia. Pelisäännöt vaan tehtävä selväksi,ni kaikki onnistuu hyvin. :)
Ja mikä ihme siinä oikeen on, että jos ei pidä kyseisetä rodusta, ni pitää mennä ihan ääripäähän.

"vieras"
Kaikessa yksinkertaisuudessaa, rasittavia, rumia, lähes tulkoon aina kouluttamatta jätettyjä pikku räksy rottia. Voin sanoa että naapurin perhosrotista tekis mieli tehä muhennosta. En pysty luokittelemaankaan niitä koiriksi. Meille ne on rottia.. Hanki mielummin kissa? Helpompi pitää kurissakin.. ku jotenki noitten pikku-piskejen omistajilta sattuuu puuttumaan se koulutus taito. :S
Toivottavasti ette asu kerrostalossa.. :D
Piskejen :LOL: Kuulostat ihan yheltä Anitalta :rolleyes:

"vieras"
Perhoskoira ei todellakaan ole ruma. Ja anteeks nyt vaan,mutta kaikki ei valitse koiraansa "tappelemaan" perhoskoira on seurakoira, eikä mikään kehissä tappeleva hirmu. Jos ei halua seurakoiraa,joka rakastaa ihan kaikkia, niin ei kannata sellaista ottaa. Perhoskoira on äärimmäisen viisas koira. :) Minulla ei pahaa sanottavaa ole. lapsiperheeseen sopii ihan samalla tavalla,meillä pieniä lapsia. Pelisäännöt vaan tehtävä selväksi,ni kaikki onnistuu hyvin. :)
Ja mikä ihme siinä oikeen on, että jos ei pidä kyseisetä rodusta, ni pitää mennä ihan ääripäähän.
Tappelemaan?

Itse olen törmännyt agressiivissesti käyttäytyviin perhoskoiraan.

"Joku vaa"
Alkuperäinen kirjoittaja no mä;22583448:
Ai älykäs? Mull aon sen käsitys että sen tyhmempää koiraa on vaikea löytää. Tää perustuu kyl vain 2 yksilöön, mut kuitenkin. Tekivät älyttämästi myös tuhoja isäntäväen töissä olessa...
Kyllä ne ovat ällykkäitä. Vievät 8 sijan kaikista maailman koiraroduista älykkyydessä. Tiesti on olemassakin huonosti kasvatettuja yksilöitä. Mutta muuten älykkäitä!

Papillon fani
Olet niin oikeassa!

"Essukka"
Ihanin koira, kiltti, kaunis ,terve ja paljon muuta, hyvä lenkkikaveri, sohvakoira,kyljenämmittäjä.
Ei kuolaa, ei haise koiralta ( isolta koiralta ) Ei kaada omistajaansa ym, ym. ym. ym......

"Perhonen"
Mulla 15v perhonen kiltti ja seurallinen. Melkeen kuuro, mutta oppii uusia temppuja iästä huolimatta. Rakastaa olla sylissä ja rapsutus ihan parasta. Tutustuu mielellään uusiin ihmisiin eikä ujostele vieraita vaan menee reippaasti tervehtimään ja odottaa että se huomataan. Toisia koiria se kiertää kaukaa, mutta muutaman koirakaverin kanssa ne on ihan parhaita kavereita. Mun perhonen tottelee heti mitä sille sanoo ja uni on iha parasta. Nukkuu tosi paljon ku onki jo noin vanha.

Answer
Oi tsiisus mitkä hepulit sain tästä kisasta! Perhoset ei oikeesti sovi alle kouluikäisten perheeseen mutta mainiosti sitä vanhemmille. Kestävä koira ja koostaan huolimatta terve koira kykenee tekemään yhtä pitkät lenkit kuin isompikin koira. Yleensä se isompi uupuu ensin sillä perhonen on lähes yliaktiivinen hereillä ollessa. Jaksaa leikkiä vanhanakin toisin kuin monet vanhemmat koirat. Pienuutensa takia huomioitava ettei äkkinäisesti jää jalkoihin, mutta kyllä osaa itse vältellä niitä tilanteita. Ei yleensä pidä että jalkoihin kosketaan mutta muuten kelpaa lähes jatkuva rapsuttelu ja kyhnyttely korvien ja pään alueelle sekä silittely. Saattaa isännöidä jos ei isäntä osaa laittaa rajoja. Kelpo rotu lähes kenelle vain...paitsi terrierien kasvattajille sekä mäyriksille,hah!

Yhteistyössä