Koirista tietävä, minkälainen on perhoskoira?

• Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
Ruma
Jos ap ottaa perhosen niin pidä se kytkettynä ettei käy samoin ku meidän naapurin perhos toukalle. Ei tullu ku pari tikkiä. Mitenkäs mäyris nopeammin irrotetaan koiran selästä muuten kuin käskyllä irti? Jos koirani olisi vailla koulutusta, olisi tappanu toukan.

[QUOTE="jaaha";22583652]sanokaa nyt joku, että perhoskoira on siis aivan älyttömän vaativa rotu, eikä siis niinku todellakaan sovi aloittelijoille ensimmäiseksi koiraksi. Et niinku kymmenen vuoden kokemus koirista ainaki siis oltava, ennenku voi ees alkaa harkita perhoskoiran hankkimista. Et niinku voi olla vaarallinen väärissä käsissä.[/QUOTE]

ootsä tosissas? mulla papillon oli eka koira. hyvin on menny.

"vieras"
Meillä on kymmenen vuotias papillon.Ollut 8 viikkoisesta.Koiran tullessa nuorin lapsistamme oli 4 vuotias.Koskaan ei ole ollut lapsille vihainen päinvastoin nukkuu sängyssä tyttären vieressä kaikki yöt.
Perhonen on pieni kooltaan mutta suuri sisältään.Vaatii johdonmukaisen ja jämäkän koulutuksen muuten ottaa pomon paikan ja on valmis ongelmatapaus.
Sanoisin,että pitämällä ja kasvattamalla kuin koiraa mitä mainioin ja uskollisin kaveri.Jos taas pidetään sylivauvana ilman minkäänlaisia sääntöjä ja rajoja aivan varmasti tulee käytösongelmia kuten muillakin roduilla

äiti 44 v
Mä en ainakaa huolis perhosta. En ikinä. Ei pärjää edes tappelussa. Koiran pitää pystyä puremaan vastustajaansa tarpeen tullen. Koiran tulee olla nopea liikkeissään.
Mun kaksi terrieriä tappais sun mäyrikses :LOL:

Tosin mä en antais niitten tappaa, ainoastaan ne sais järsiä sun mäyristäs senverran että sä tajuaisit mitä on kun koira joutuu tappelemaan kokoistensa kanssa eikä hiiren kanssa.

"vieras"
ootsä tosissas? mulla papillon oli eka koira. hyvin on menny.
Tällä palstalla riittää asiantuntijoita. Vaikka kertoisit harkitsevasi kotilon hankkimista lemmikiksi, joku valopää tulee siihen tärkeenä: se on kuule sit hei tosi vaativa, et en ensimmäiseks lemmikiks voi todellakaa suositella. Ihan melkeen sanoisin, et kymmenen vuoden kokemus kotiloista pitäis eka olla.

[QUOTE="vieras";22583753]Tällä palstalla riittää asiantuntijoita. Vaikka kertoisit harkitsevasi kotilon hankkimista lemmikiksi, joku valopää tulee siihen tärkeenä: se on kuule sit hei tosi vaativa, et en ensimmäiseks lemmikiks voi todellakaa suositella. Ihan melkeen sanoisin, et kymmenen vuoden kokemus kotiloista pitäis eka olla.[/QUOTE]

:LOL:

Kyllä mullakin perhonen oli ensimmäinen lemmikki, tosin asuin sen syntyessä vielä mun perheen luona ja meillä oli ollut koiria ennenkin. Muutin omilleni 18v kun koira noin ½v, eli siis ihan korvantaukset märkänä. Hienosti meni! Ja osittain varmaan juuri siksi menikin, kun sille ekalle lemmikille ennen lapsia oli aikaa ja energiaa huomioida ja kouluttaa koira. Kun tosiaankin on koulutusta vaativa rotu, ei missään nimessä opi ihan vaan siinä sivussa. Kyllähän sen kanssa niinkin pärjää, eihän parikiloinen koira paljon häiritse vaikka olisi kuinka huono tapainen, senkus siirtää sivuun ;)

Mutta nyt kun mulla on lapsiperheessä kultsi 11kk, niin eron huomaa!!! Vaikka painoeroa on +30kg niin kyllä on helpompi ja leppoisampi kouluttaa ja hoitaa tämä kultsi. Mutta siis en missään nimessä sanoisi pahaa itse perhoskoirasta rotuna, edelleen minun sydämeni valittu rotu, mutta ei neljän pienen lapsen kanssa. Mun perhonen muuten eli minun mummun luona eläkepäivänsä ja kuoli syyskuussa, kk ennen 15v päiväänsä oltuaan kipeä vain 2pv. Sitä ennen rokotuksia lukuunottamatta ei koskaan ollut tarvinut eläinlääkärin <3

äiti 44 v
Mieluumin mäyris kuin terrieri
Annan tosi paljon arvoa sun näkemyksellesi joo.

Itse pidän sekä mäyräkoirista että terriereistä. Ja molemmat ovat niin älykkäitä ja omanarvontuntoisia koiria, että kummatkaan eivät taatusti pitäisi sinusta. :(

Mutta ota joku palveluskoira, niillä on niin suuri sydän ja nöyrä luonne että niille perinteisesti kelpaa isännäksi mikä tahansa munaton ja aivoton väkivaltainen alkoholisti.

Hah i
No, katsotaan kumpi on nopeampi. Ennen kuin ehdit mitään tehdä niin takaa päin tulee mun 2 vuotias dobermanni. Vasemmalta tulee 6 vuotias dobermanni joka on tämän 2 vuotiaan isä. Oikealta päästän irti vanhimman "pienen" kaukkari pojan joka täytti juuri 7. Jätän nyt sitten arvoitukseksi kuka tulee edestä päin. Ehkäpä seuraavan kerran kun olet ulkona saatan kävellä vastaan.

äiti 44 v
:LOL:

Vaikka sä kaivoit pop cornit jo esiin niin vastuu viihteen järjestämisestä jää nyt muille sillä mä lähden iltalenkille katsomaan näkyykö dobbereita. Yks mun uros kerran pureutuikin yhden dobberin kurkkuun... sellaista sattuu, dobbereillekin. Tosin, dobberi otti tilanteen rauhallisesti, sen omistajalla näytti tekevän heikompaa perkeleiden määrästä päätellen :D :D :D

No, katsotaan kumpi on nopeampi. Ennen kuin ehdit mitään tehdä niin takaa päin tulee mun 2 vuotias dobermanni. Vasemmalta tulee 6 vuotias dobermanni joka on tämän 2 vuotiaan isä. Oikealta päästän irti vanhimman "pienen" kaukkari pojan joka täytti juuri 7. Jätän nyt sitten arvoitukseksi kuka tulee edestä päin. Ehkäpä seuraavan kerran kun olet ulkona saatan kävellä vastaan.
Ai, kauhia :D Mun mahaan sattuu

Mitä uhoomista :D

Kennel jengi
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 44 v;22583938:
Annan tosi paljon arvoa sun näkemyksellesi joo.

Itse pidän sekä mäyräkoirista että terriereistä. Ja molemmat ovat niin älykkäitä ja omanarvontuntoisia koiria, että kummatkaan eivät taatusti pitäisi sinusta. :(

Mutta ota joku palveluskoira, niillä on niin suuri sydän ja nöyrä luonne että niille perinteisesti kelpaa isännäksi mikä tahansa munaton ja aivoton väkivaltainen alkoholisti.
no. En tarvitse koiraa. Neljä mäyris tä riittää kyllä. Yksi hoito mäyris päälle.

äiti 44 v
Vai perhoskoiriako sä noin pelkäät?

Muuten luulisin, että sä olet joku muslimirikaste kun kuulostat tyypilliseltä rauhanuskontoiselta mutta koska ne pitää koiria saastaisina niin sun on pakko olla vain joku ihan perus kotimainen mikromulkku. No, kai niilläkin on oikeus elää... en tiedä.

Lähden nyt, pistäs sinäkin koirilles piikkipannat niin nähdään kohta kartsalla.

Yhteistyössä