Mun kokemuksen mukaan myös tassuistaan on tosi herkkiä, saattavat jopa purra jos vieras tai koiran mielestä väärä ihminen koskee vahingossakaan tassuihin. Ei tietenkään kaikki yksilöt, eihän mitään asiaa/piirrettä voi minkään rodun kohdalla yleistää täysin. Mutta ongelma on siinä, että pennun ottaessasi et koskaan voi tietää millainen herkkis se yksilö on.siivillä??? mitä??? siis KORVILLA vai???
Ap:lle meillä on papillon ja on tosi fiksu. suht hyvin ollaan pärjätty vaikka perhoskoiraa ei kyllä koskaan suositella lapsiperheeseen. se on vilkas, iloinen mutta omapäinen. ne on ihania koiria luonteeltaan mutta herkkiä karvoistaan. mulla on puolitoista vuotias jonka kanssa niillä on vähän väliä jotain kähinää keskenään. eli en suosittele pienten lasten kanssa...
meidän papillon oli melkein 6v. kun lapsi syntyi. nyt lapsi on 1v9kk ja ihan hyvin meil on menny. et ei aina tarvii koirasta luopua, jotkut tottuu. mut kaiken yllä olevan tiedon kyllä allekirjotan. älykäshän se on (oli top10 listalla älykkäimmissä roduissa )Mielestäni ei sovi lapsiperheeseen. Mun äiti kasvattaa kyseistä rotua ja itselläni oli perhonen 10v ajan. Meidän piti luopua koirasta siksi, että ei enää sen ikäisenä tottunut meidän vauvaan, joka 6kk iässä alkoi konttailla ja takertua koiraan. Toki pennusta asti teille tullut perhonen tottuu lapsiin, mutta luonne on oikeasti uhmaikäisen lapsen tyyppinen ja vaatii reilusti huomiota. Sopii enemmänkin pariskunnalle, eläkeläisille jne. On erittäin pieni ja hentoluinen koira, painoa 2-5kg välillä riippuen muuten koosta. Eli helposti särkyvä rotu. On älykäs koira, eli älykäs ja viitsivä omistaja saa kyllä koulutettua tosi kivaksi kaveriksi. Mutta on myös huomionhakuinen ja vahtimisee/haukkumiseen taipuvainen.
Rotu on kyllä ihana ja mainio ja edelleen ikävöin omaa pientä perhostani. Mutta itse en suosittelisi lapsiperheeseen, toki tämä on vain mun mielipide. Vaikka isommassa koirassa on enemmän hoidettavaa, on perhosella leijonan persoonallisuus ja se kyllä yleensä näkyy ja kuuluu.
miks helvetissä sä annat sun ison koitan pyöritellä joitain koiranpentuja hangessa??? varsinkin noin pienen koiran pentua?Tosi ruma. Meiän kunnon luolakoira pyöritti tänään hangessa yhtä perhoskoira pentua. Kyl lensi kuin märkä rätti
Joo tietty koirastakin paljon riippuu. Meillä oli tosiaan jo 10v, että alkoi ikä jo painaa ja siksikin varmaan oli herkemmällä. Kyllä mun äidin perhoskoirat (nuoremmat) kesti vauvaseuraa paljon paremmin. Ja tietty meidän muksu oli ylivilkasta liikkuvaista sorttiakin, aina ehti koiraressun kimppuun kun selkäsi käänsit. Fiksuudesta ei tosiaan ole pahaa sanottavaa, älykkäämpi mennen tullen ja monin verroin kuin tuo meidän luupää kultainennoutaja on nytmeidän papillon oli melkein 6v. kun lapsi syntyi. nyt lapsi on 1v9kk ja ihan hyvin meil on menny. et ei aina tarvii koirasta luopua, jotkut tottuu. mut kaiken yllä olevan tiedon kyllä allekirjotan. älykäshän se on (oli top10 listalla älykkäimmissä roduissa )
Niinpä, MIKSI?? Sit ihmetellään miksi pienet koirat on säikkyjä ja haukkuu - no kun isojen koirien omistajat antavat omiensa pelotella pienet pentuna henkihieveriin!miks helvetissä sä annat sun ison koitan pyöritellä joitain koiranpentuja hangessa??? varsinkin noin pienen koiran pentua?
no toi "ruma" näyttää olevan vaan joku joka yrittää provosoida, eli tuskin tollasta on edes taphtunukkaanNiinpä, MIKSI?? Sit ihmetellään miksi pienet koirat on säikkyjä ja haukkuu - no kun isojen koirien omistajat antavat omiensa pelotella pienet pentuna henkihieveriin!
Näinpänäin. Tuskinpa kukaan oikeasti oman koiran omistava (etenkään jos omakaan ei ole kuin onneton rääpäle) olisi ylpeä siitä, että toisen lemmikki kärsii. Meitä on moneen junaan.no toi "ruma" näyttää olevan vaan joku joka yrittää provosoida, eli tuskin tollasta on edes taphtunukkaan
Mutta perhoskoira on kyllä äärimmäisen ruma ja ärsyttävän näköinen. Siinä ihan oikeassa tuo provo.no toi "ruma" näyttää olevan vaan joku joka yrittää provosoida, eli tuskin tollasta on edes taphtunukkaan
Chacun ses gouts.Mutta perhoskoira on kyllä äärimmäisen ruma ja ärsyttävän näköinen. Siinä ihan oikeassa tuo provo.