Koirat ja nylkytys (kysymyksiä koirista tietäville)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Olin yhtenä päivänä kylässä perheen luona, jossa on noin vuoden ikäinen uroskoira. Koira yritti IHAN KOKO AJAN nylkyttää jalkojani vasten. Yritti tehdä samaa myös perheen lapsille, se piti jatkuvasti työntää alas. Kuinka yleistä tuollainen on? Onko se vain jokin vaihe? Onko normaalia, että koira yrittää kieltojenkin jälkeen uudelleen ja uudelleen tehdä tuota? Olen kuullut, että koira yrittää tuolla tavoin alistaa ihmistä.

Toinen kysymys. Mitä koira haluaa, kun se nostaa koko ajan tassunsa ihmisen käden päälle? Toi koira teki sitäkin mulle koko ajan. Nosti koko ajan tassujaan. Kerjääkö se ruokaa vai mitä?

En tiä, mutta aivan järkyttäviä ovat tuollaiset rakit. En tajua en tajua en tajua, miten joku voi pitää suloisena tuollaista nylkyttävää ja ruikkivaa rakkia. Kertakaikkiaan ällöä. Ja vielä vieraita paikalla.

Mäkin olen kuullut että on usein alistamisesta kyse, ei pelkästään sukuvietistä. Pikkukoirat tuntuu olevan pahimpia, ne nyt on muutenkin usein niin aivottomia...

Tassujuttu voisi hyvin olla kerjäämistä, joko huomion tai makupalan. Kuriin tollaset ärsytykset ja jonnekin lukkojen taa jos ei osaa käyttäytyä vieraiden kanssa! En ymmärrä miten joku kestää katsella tollasia kotonaan |O

Vuoden ikäinen koira uroskoira vastaa ihmisen iässä semmoista 17-18-vuotiasta sälliä. Selittääköhän se kenties asian?

Tai no siis ihan oikeasti, koiran omistajan pitäisi tehdä selväksi, että ihmisiä ei nylkytetä. Oli siihen syynä sitten dominointihalu, hormonien hyrräys tai nuoruuden hölmöys ihan ylipäätään.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
En ole ikinä ennen nähnyt koiraa, joka yrittäisi jatkuvasti nylkyttää ihmisiä vasten.

Jaa et ole nähny anopin pikkukoiraa :D ne ei aio käyttää sitä jalostukseen, eikä se kelpaisi kun sillä on ylipitkä selkä tjtn. mutta siltä ei voi poistaa palleja kun sen raukan miehisyys menisi :o :o nooo nyt se nylkyttää aivan kaikkea ja ruikkii seinille sisällä, mutta miehisyys on tallella.

Saattaa olla sekä sukupuolivietistä,että myös alistamisesta. Etenkin lasten kohdalla on helposti alistamista. Kunnon kielto ja jos se ei ala tehoamaan niin eristys toiseen huoneeseen esimerkiks vois auttaa. Ja sit paljon muuta ihmisen johtajuuden vahvistamista täytyis tässä kodissa tehdä. Tassun anto on selvää huomion taikka namipalan kerjäämistä ja kannattaa olla huomioimatta koiraa mitenkään sillon kun se noin tekee.

Alkuperäinen kirjoittaja Virpi:
Jaa et ole nähny anopin pikkukoiraa :D ne ei aio käyttää sitä jalostukseen, eikä se kelpaisi kun sillä on ylipitkä selkä tjtn. mutta siltä ei voi poistaa palleja kun sen raukan miehisyys menisi :o :o nooo nyt se nylkyttää aivan kaikkea ja ruikkii seinille sisällä, mutta miehisyys on tallella.

:headwall:

Tassun anto on huomion kipeyttä ja vaatimista. Meillä tuo toinen koira harrastaa sitä ja mä inhoan sitä tapaa. Se ei edes käskystä osaa antaa tassua mutta jos lopettaa rapsutuksen niin se iskee tuon hehtokäpälänsä takaisin.
Johtajuuteen se ei liity koska tekee sitä minullekin ja muuten kyllä olen sen pomo.
En tiedä mikä se on, aika monen olen törmännyt antavan rapsutustassua.

Mutta ärsyttävää se on silti. |O
( Otan neuvoja vastaan muuten miten sen saa loppumaan..)

En löytänyt oikeaa sivua,,mutta olis kysyttävää,,ja paljon. Koira ei mee koppiin,ei aja hirveä, vaikea lenkkeillyttää(valjaat tulossa)oliko turha huolehdittava(pidän eläimet kuin pitääkin) tarviisin apua. Meillä ennen vain seurakoiria...otan vastaan neuvvoja auliisti...)

Alkuperäinen kirjoittaja Finviking:
En löytänyt oikeaa sivua,,mutta olis kysyttävää,,ja paljon. Koira ei mee koppiin,ei aja hirveä, vaikea lenkkeillyttää(valjaat tulossa)oliko turha huolehdittava(pidän eläimet kuin pitääkin) tarviisin apua. Meillä ennen vain seurakoiria...otan vastaan neuvvoja auliisti...)

HÄH?? Siis hetkinen... Oli ihan sekava tuo sinun viestisi... Mutta yritetään. Siis ei mene koppiin? Onkko kyse ulkokoirasta? Meillä isän hirvikoirat saattaa 30 asteen pakkasellakin olla ulkona. Kyllä ne koppiin menee sit ku kylmä tulee. Mutta onko koppi tarpeeksi iso? Ei aja hirveä... säältään yli 28cm oleva koira ei saakkaan ajaa hirveä vaan sen pitää pysäyttää hirvi ja tehdä niin kutduttua seisonta haukkua. Hirvi koirakin tarvii opetusta ja aikaa tuohon, että se oppii tuon homman. Eli meillä isä esim. Kulkee elokuun alusta joulukuun loppuun(se on hirvikoirilla sallittua opetus aikaa metsässä) koiran kanssa metsässä, antaa sen ite etsiä jälet ja kehuu, kun löytävät hirvet ja koira haukkuu. Saattaa mennä koko päiväkin tähän touhuun. Ja tietty sit koira myös hirvimetälläkin mukana.Ja lenkkeilytykseen koulutusta.

Yhteistyössä