Taidanpa tuntea tapauksen ja ihmettelen suuresti tätä vuodatusta... Koira oli todellakin pentu vasta 7kk silloin, kun kävitte kyseisessä perheessä kylässä. Olisi varmasti kannattanut puhua asiasta koiran omistajien kanssa ensin. Sen verran myös tiedän asiasta, että koira kulki vain yhden lapsen perässä (ollaan nimittäin tästä asiasta perheen kanssa puhuttu). Ja yritti kyllä nylkyttää lasta mutta koiraa kuitenkin kiellettiin asiasta ja se loppui. Ehkäpä omistajat osaavat tilanteen arvioida, koska koira on esim. syytä pitää kiinni, kun vieraita tulee. Vihainen koira ei missään tapauksessa ole. Perheen lapset ovat touhunneet sen kanssa pennusta asti ja todellakin perheen 2v saa touhuta koiran kanssa mitä vaan ja isompien leikkejä se seuraa vierestä. Lapsilla on kuitenkin säännöt koiran kohtelemisessa. Ei sitä revitä ja rievota. Oikein kiltti ainakin minun mielestäni. Luulenpa, että mökkeilijät ja ohikulkijat ovat tottuneet siihen, että heillä on koiria pihassa. Tähän mennessä olen itse vieraillut heillä lasten kanssa ja mitään "tilanteita" ei ole ollut. Olen myös kuullut ja lukenut, että erityisesti espanjanmastiffi on erittäin tunnollinen ja hyvä lapsiperheiden koira. Mutta eläin on aina eläin ja olipa se rotu mikä tahansa se voi käydä kiinni. Oli se iso tai pieni aina niissä on omat hyvät ja huonot puolensa. Ja luulisi keskustelun aloittajankin tietävän jotain koirista, kun itsekin niitä omistaa... Että eipä tehdä kärpäsestä härkästä. Aina voi sanoa omistajille, että hei me oltais tulossa kylään, että voisitteko laittaa koiran tarhaan me ei tykätä siitä. Mutta, jos kyläilyt tuohon tyssäsivät niin se ei sitten koskaan ole ollutkaan mikään tuttavaperhe. Minusta, jos oikeasti on tuttavaperhe niin silloin pystytään asiat puhumaan kasvotusten..