Koirasta luopuminen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hmm"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hmm"

Vieras
Eli me oltaisiin näillä näkymin luopumassa meidän koirasta. Tai oikeastaa isännän koira tuo alunperin on ollut. Koira on sekarotuinen terrieri. Eli energiaa riittää vaikka muille jakaa. Meillä ei yksin kertasesti aika riitä niihin pitkiin lekkeihin ja siihen huomion antamiseen mitä tuon rotuinen koira tarvitsee. Koira ei ihan ongelmaton ole.
Poika koirana merkkailee sisälle kun on yksin, tämä on ratkastu isolla kuljetushäkillä, jossa on yöt ja kun on yksin. Koira on kova vahtimaa ja haukkuu. Ei osaa pyytää ulos vaan, jos on hätä ja kukaan ei sitä tajua niin tekee sisälle. Niin kui tänä aamuna, kun luulin että mies oli koiran käyttänyt kun oli lähtenyt töihin. Ja koira teki olkkarin matolle sillä välin, ku laitoin lapsille aamupalaa. Tulee toimeen lasten kanssa. Mutta kun innostuu jäävät kaikki jalkoihin kun lähtee juoksemaan ja hyppimään. On muutamat huudot tullu, kun koira on lapsen yli juossut. Kynnet kun ei tunnu kivalta. Koira tarvitsissi aikaa ja johdonmukaista koulutusta. Ottaako tälläistä koiraa kukaan? Mihin voisi ilmotusta laittaa?

Varo, voit saada täällä aikamoisen ryöpyn siitä, kun olette (miehesi on) koiran ottanut, eikä siitä sitten jaksa/ehdi huolehtia. Mutta asiaan...itse painin saman asian kanssa. Koira on täysin sisäsiisti tosin, mutta pientä terveyspulmaa (ei paha) on, eikä tule ollenkaan toimeen toisten koirien kanssa. Joten vaikea antaa uuteen paikkaan, ja lopetus olisi aika karu ratkaisu...:/

Minua niin suututtaa kun tuollaiset ihmiset ottaa eläimiä hetken mielijohteesta, ''on se niin ihanaa kun on koiranpentu'', ''on se niin ihanaa kun kakarat saa sitä kiusata''... Sitten kun se kasvaa isoksi, on se iso haitta- äkkiö pois, sitähän pitäisi ruokkia ja käyttää pissalla ja ja ja...

Älkää enää ottako lemmikkiä kun ette niistä viitsi huolehtia! Miten voit elää itsesi kanssa?

Toivon koiraparalle hyvää ja rakastavaa kotia mitä pikemmin.
Teidän perheenne voi painua vittuun, olette oksettavia!

En ymmärrä miksi niin kovasti tuomitaan heti...itsekin olen eläinrakas, joskus vaan elämäntilanne on se ettei kahdeksan vuotta sitten koiraa ottaessaan voinut aavistaa.

Varo, voit saada täällä aikamoisen ryöpyn siitä, kun olette (miehesi on) koiran ottanut, eikä siitä sitten jaksa/ehdi huolehtia. Mutta asiaan...itse painin saman asian kanssa. Koira on täysin sisäsiisti tosin, mutta pientä terveyspulmaa (ei paha) on, eikä tule ollenkaan toimeen toisten koirien kanssa. Joten vaikea antaa uuteen paikkaan, ja lopetus olisi aika karu ratkaisu...:/

No onko se kiitoksen paikka kun otetaan eläin ja sitten se heivataan pois? Ei minun mielestäni ole mitenkään kehuttavaa toimintaa.

Ei ,se ei ole mikään kiitoksen paikka! Mutta jos ei itse kykene huolehtimaan niinkuin koira vaatisi, on palvelus koiralle antaa se perheeseen jolla on aikaa ja halua!! Ihan oikeasti, ei ole noin suuri juttu! Tottakai koirasta tulee hyvin huolehtia, mutta ei ole kauhein asia antaa sitä rakastavaan kotiin jos se itsellä on hankalaa.

huoh: Oletpa asiaton. En ole siis ap mutta esim meillä on ollut perheessä sellasia asioita jotta koira ei saa sitä huomiota ja liikuntaa mitä se tarvitisi. Ja kyllä, se sai sitä kaikki nämä kahdeksan vuotta kunnes elämä toi ikäviä yllätyksiä. Joskus lapset ja terveys on asetettava etusijalle.

Joskus tuntuu siltä että eläimestä pidetään parempaa huolta kuin omista lapsista. lapset joudutaan ottamaan huostaan mutta koira saa parasta hoitoa ja palvelua. Lisäksi ne jotka sanoo että abortti on ok, tuomitsevat sen jos joku haluaa koiralle parasta antamalla sen uuteen perheeseen.

En ymmärrä miksi niin kovasti tuomitaan heti...itsekin olen eläinrakas, joskus vaan elämäntilanne on se ettei kahdeksan vuotta sitten koiraa ottaessaan voinut aavistaa.

Kuulepas, eläinrakas miettii hieman asioita etukäteen.
Jollei osaa miettiä eläimen iän verran eteenpäin miten elämässä tulla toimeen, on se merkki siitä ettei pidä eläintä siinä vaiheessa ottaa. Ei vaikka "eläinrakkaan" kuinka teksisi mieli pientä lemmikkiä. Se on sitä todellista eläinrakkautta. Jos sen päätyy kuitenkin ottamaan, on silloin VASTUUSSA elävästä olennosta ja järjestää elämänsä sitten sen mukaan.

Joskus tuntuu siltä että eläimestä pidetään parempaa huolta kuin omista lapsista. lapset joudutaan ottamaan huostaan mutta koira saa parasta hoitoa ja palvelua. Lisäksi ne jotka sanoo että abortti on ok, tuomitsevat sen jos joku haluaa koiralle parasta antamalla sen uuteen perheeseen.

Mä en tuomitse sitä että koira annetaan parempaan perheeseen. Mä tuomitsen sen että on otettu koira mutta missään vaiheessa sille ei ole opetettu, eikä aiotakaan opettaa, alkeellisimpiakaan tapoja, eikä viedä edes ulos säänöllisesti. Nyt sitten kaupataan moniongelmaista koiraa muualle. Ja kuten aina, kovin moni ei ole riemusta kiljuen ottamassa tälläistä tapausta jonka kanssa joka asia on aloituspisteessä vaikka itse koira oliskin loistopakkaus. Joten koira jää loppujen lopuksi ilman hyvää kotia jolloin on edessä piikki...

muoks. Ja kaikelta tältä olisi vältytty miettimällä etukäteen onko sille koiralle aikaa ja halua ja viitsimistä ja taitoa, vai pitäiskö kuitenkin tyytyä pehmokoiraan.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
miten te voitte tuomita ap:n tässä jokisikin helkkarin eläinrääkkääjäksi. minusta ap on viisaasti ajatteleva ihminen. koska osaa ajatella, että koira tarvii paremman kodin. koska heillä ei ole sille aikaa. olisko parempi, että ap sitten ottais noin vain ja veisi koiran viimeiselle piikille.

• Tykkää
Reactions: as if
Nyt vasta pääsin itse takaisin tätä lukemaan. Koira on 3v. Itseeni en tuota negattivista ote, koska itse en koiraa ole ottanut. Mies otti sen ennen kun tavattiin. Nyt vaan ei löydy enään aikaa. Olen miestä yrittänyt patistaa tässä asiassa. Ja tämä tuo meillä kitkaa kun minä marmatan että Sinä otit koiran niin Sinun pitää ottaa se pää veto vastuu ja kouluttaa ja viedä pitkät lenkit. Itse en ikinä ottaisi koiraa. Koska tiedän että minusta ei ole koiluttamaan ja kouluttamaton koira on yleensä kamala. Ei riitä mielenkiinto ja into. Mutta siis Apula. Siellä näyttää olevan aika paljon ilmoituksia.. Saako sieltä koira kodin? Sitten jos kukaan ei tuota ota, niin me sen pidämme. Ja yritämme kaikkemme että aikaa olisi enemmän.

Kuulepas, eläinrakas miettii hieman asioita etukäteen.
Jollei osaa miettiä eläimen iän verran eteenpäin miten elämässä tulla toimeen, on se merkki siitä ettei pidä eläintä siinä vaiheessa ottaa. Ei vaikka "eläinrakkaan" kuinka teksisi mieli pientä lemmikkiä. Se on sitä todellista eläinrakkautta. Jos sen päätyy kuitenkin ottamaan, on silloin VASTUUSSA elävästä olennosta ja järjestää elämänsä sitten sen mukaan.

Pakko sanoa että musta on kamalan kuulosta että järjestät elämän koiran tai muun eläimen mukaan. Kyllä sen eläimen pitää sopia sun elämään eikä toiste päin.

No jopas on karkeakielistä kansaa liikkeellä.
Mistäpä ap:n mies olisi voinut ennalta arvailla, että lähiaikoina löytyy vaimo ja lapsiakin luvassa, kun hän oli koiraa hankkimassa.
Mitä koulutukseen tulee.. Noh, sehän ei ole ap:n ongelma ollut, joten turha häntä täällä on sättiä.
Oikein tässä on etsiä eläimelle omistajaa, jolla on aikaa koiralle. Ei auta tässä tilanteessa yhtään, että mietitään mitä olisi pitänyt tehdä toisin. Tilanne kun on mikä on, pitää vain miettiä ratkaisua.

Harmi vaan, mutta harvemmin koiran moniongelmaisuus on sen koiran vika. Kyllä se ihminen on, joka koiran pilaa. Kuten myös muut eläimet. Itse nään työssäni jatkuvasti uusia kaltoinkohdeltuja eläimiä ja sääliks käy. Aika usein sitä vaan miettii, että kuinka ihmeessä ne ihmiset voivat saada lapset kasvatettua jossei saa edes koiraa sisäsiistiks?

Koira väsyy paremmin kun annatte sille jotakin tekemistä, jossa se joutuu käyttämään päätään, kun jos kävelytätte sitä tunnin. 20 minuuttia pään käyttöö vastaa tunnin lenkkiä.

"Poika koirana merkkailee sisälle.." Kai olette leikkauttamassa sen?

Toivottavasti löydät koirallesi kodin, jossa nämäkin asiat osataan huomioida.

Yhteistyössä