Koirasta luopuminen...

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MissMaisa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
meillä on noin 6kk:n ikäinen adhd koira. yksin ollessaan se syö kaiken,mitä vaan voi. tai siis yksin se ei ole koskaan, toinen koira kaverina. on ollut yksin kork.4tuntia. Meillä kans häkki,mut huutaa siinä niin ettei oo tosi.
Tiedän että sen kans täytyis "harrastaa" enempi,mut ku ei tunnit vuorokaudessa riitä joka päivä... Tän koiran piti olla meiän yhteinen hanke miehen kans, mut mies on vissiin 3 kertaa käyttänyt sen kusella ja nyt se inhoo koko koiraa,ku se syö kaiken. Olen kyl yrittäny selittää sille ,mikä auttais,mut ei se oo yhtään kiinnostunu tekeen ton koiran kans mitään. No kyl täs yksinki pärjätän :heart: onneks on kesä tulos,ni lapsia ei tarvi niin paljon pakata aina ulos mennessä.
 
Kunnon häkistä se koiran ei kyllä niin vaan hajota kulmaa...aika oudolta tuo homma nyt kuulostaa. Mutta jos olet tosissasi tämän asian kanssa niin ota yhteys koirakouluttajaan. Teillä ei ilmeisesti ole eroahdistunutta koiraa osattu hoitaa oikein... Ei sitä piikille tarvitse viedä. Tuollainen on täysin hoidettavissa oikeilla keinoilla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oletteko kyselleet ongelmakoirakouluttajilta tai eläinlääkäristä tai mistään mitä voisi tehdä?

Eläinlääkäristä kyselin ja ehdottivat häkkiä ja rauhoittavia päiviksi kun joutuu olemaan yksin. Pitää yrittää kattoa jotain koirakouluttajia jolta kyselis neuvoja. Ei olis kauheen kiva joka arkipäivä joutua koira rauhoittamaan :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja MissMaisa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oletteko kyselleet ongelmakoirakouluttajilta tai eläinlääkäristä tai mistään mitä voisi tehdä?

Eläinlääkäristä kyselin ja ehdottivat häkkiä ja rauhoittavia päiviksi kun joutuu olemaan yksin. Pitää yrittää kattoa jotain koirakouluttajia jolta kyselis neuvoja. Ei olis kauheen kiva joka arkipäivä joutua koira rauhoittamaan :/

Mä kyllä kokeilisin vielä sitä häkkiä, vaikka sitten rauhoittavien kanssa jos tilanne niin vaatii.. Syöhän ihmisetkin mielialalääkkeitä..

Häkin kanssakin tulee tietty ongelmia jos koira yhtäkkiä vaan sullotaan sisään ja heitetään ovi kiinni, sen on oltava kiva paikka johon se menee mielellään itse.

Tsemppiä tilanteeseen, toivottavasti joku ratkaisu löytyy.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kaddy:
Alkuperäinen kirjoittaja MissMaisa:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oletteko kyselleet ongelmakoirakouluttajilta tai eläinlääkäristä tai mistään mitä voisi tehdä?

Eläinlääkäristä kyselin ja ehdottivat häkkiä ja rauhoittavia päiviksi kun joutuu olemaan yksin. Pitää yrittää kattoa jotain koirakouluttajia jolta kyselis neuvoja. Ei olis kauheen kiva joka arkipäivä joutua koira rauhoittamaan :/

Mä kyllä kokeilisin vielä sitä häkkiä, vaikka sitten rauhoittavien kanssa jos tilanne niin vaatii.. Syöhän ihmisetkin mielialalääkkeitä..

Häkin kanssakin tulee tietty ongelmia jos koira yhtäkkiä vaan sullotaan sisään ja heitetään ovi kiinni, sen on oltava kiva paikka johon se menee mielellään itse.

Tsemppiä tilanteeseen, toivottavasti joku ratkaisu löytyy.

Sillon ku alettiin häkin kanssa, niin se ensin oli tuossa ovet auki ja kaikki lelut ja peti oli sielä. Sillon nukkui aina sielä ja muutenkin viihtyi häkissä, mutta kun me lähdettiin, niin sai hermoromahduksen.
Katotaan ny mitä tässä keksitään, joku ratkaisu kumminki pitää löytyä, ku menee hermot ja loppuu rahat :|
 
En nyt lukassu kaikkia tekstejä.. Mutta koiran aivotyöskentelyä harjoitatte? Ilmeisesti on vilkas koira ja purkaa tekemättömyyttä?? teidän huoneiden tuhoamiseen. Ennen kun koira jää yksin vois thdä sille esineen etsintää, namin piilotusta, tottista, ym... Tai jos aamulla ei kerkee, niin illalla kunnon lenkki (esim pyörällä, metsässä) ja siihenpäätteeksi vielä joku aivotyöskentely ja aamulla vaan tarpeille, ruoka ja häkkiin (sitruunapannasta voi olla apua haukkumiseen) ja rauhottavat nassuun. Täytyy ajatella että kaikki tämä on vaan ihmisten mielestä (rauhottavat, häkitys ym) kamalaa ym.. Koirasta EI, vaan yleensä se luo koiralle turvallisuuden tunnetta, koska omistaja on ottanut tilanteen haltuun, vaikka ei ole edes kotona! Rauhoittavat lääkkeiden syöntikin on vain väliaikaista, jolla totutetaan koira uuteen asiaa.

Tsemppiä:)
 
Mun täytyy ottaa huomenna oikeen asiaksi ja soitella joka paikkaan, ku tuo luopuminen on aivan viimeinen hätäkeino ja tulisi olemaan todella vaikeaa :'( Vaikka se tuhoaa ja touhuaa vaikka mitä, niin silti se on meidän tärkeä perheenjäsen. Toivottavasti löydetään pian joku asunto missä koirat sais päiväksi ulos, sillä ratkeaisi kaikki ongelmat. Kyselin jo koiratarhalta päivähoitoa, mutta sekin olis sitte ollu 17? päivä, eli aika paljon meidän lompakolle :|
 
Ei tästä taida enää mitään tulla :'( Eilen oli pissannu meidän sänkyyn kaks kertaa, aiemmin teki sitä ja lopetti, nyt sitten alkoi taas. Tänään ku pääsin kotiin, niin tietokonepöytä oli taas keskellä lattiaa ja kaikki johdot irti seinästä ja kaikki irti lähtevä lattialla. On vaan niin vaikea koiraa antaa pois ja varsinkaan mihinkään outoon paikkaan, ku ei tiedä minkälaiseen kotiin joutuu :/
Löytyis joku jolla on mahdollisuus pitää koiraa ulkona kun on poissa kotoa, niin tuo olis unelmakoira :|
 
Meillä koira repi just kaikki listat pois,lattiamaton liimauksistaan,teki seinään reiän,repi sohvan ja koristetyynyt,raapinut seinät..Mutta kyllä koitetaan jaksaa.Ehkä se tästä.Eläinlääkäri sano että johtuu pelkästään yksinäisyydestä ja jos ei oo lenkitetty tarpeeks.Koittakaas viä jaksaa.
 
Niin että eilen aijoit ottaa asiaksi soitella joka paikkaan ja luopuminen viimenen keino ja että koira on tärkeä perheenjäsen... ja tänään saa sit monon kuvan perseeseen.... tosipa otit asiaksi etsiä apua!
 
Alkuperäinen kirjoittaja mimmali:
Meillä koira repi just kaikki listat pois,lattiamaton liimauksistaan,teki seinään reiän,repi sohvan ja koristetyynyt,raapinut seinät..Mutta kyllä koitetaan jaksaa.Ehkä se tästä.Eläinlääkäri sano että johtuu pelkästään yksinäisyydestä ja jos ei oo lenkitetty tarpeeks.Koittakaas viä jaksaa.

Tällä kertaa se oli kotona yksin 1,5h ja koko ajan toinen koira kaverina. Aamulla mä kävin niiden kanssa puolen tunnin lenkin ja ukko ennen töihin lähtöä tunnin. Aina käydään pitkillä lenkeillä ja koirapuistossa... mä en ymmärrä :'( |O
 
Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
Niin että eilen aijoit ottaa asiaksi soitella joka paikkaan ja luopuminen viimenen keino ja että koira on tärkeä perheenjäsen... ja tänään saa sit monon kuvan perseeseen.... tosipa otit asiaksi etsiä apua!

Joka päivä hajoaa jotain, eikä mitään halpaakaan. Mun mielestä tässä vaiheessa kyllä vois olla jo luopumisen paikka, kun kaikilla alkaa mennä hermot. Sillä kuitenkin olis paremmat oltavat jossain ok-talossa, missä pystyy olemaan ulkona vaikka kaiket päivät. Äläkä vaan kuvittele, että tämä olis millään lailla helppo päätös, vaan tämä on jo monta kuukautta päässä muhinu :|
 
Ajokoira on vähän hankala...sillä on niin vahva ajovietti, että se pitkästyy työttömänä helposti. Toi ajokoira-sakemanni yhdistelmä on sieltä hankalimmasta päästä...
Meille ei ehdottomasti oteta setakia, että koira on aina vapaana pihalla ja tuo ei todellakaan pysy vaan lähtee joka hirven perään, mikä pihan ohi kulkee :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja LisaMarie:
Ajokoira on vähän hankala...sillä on niin vahva ajovietti, että se pitkästyy työttömänä helposti. Toi ajokoira-sakemanni yhdistelmä on sieltä hankalimmasta päästä...
Meille ei ehdottomasti oteta setakia, että koira on aina vapaana pihalla ja tuo ei todellakaan pysy vaan lähtee joka hirven perään, mikä pihan ohi kulkee :/

Juu, ei missään voi pitää irti. Lähtee lintujen, oravien, jänisten... perään, eikä kuule yhtään mitään. Koirapuistossa kyllä uskoo, mutta ku vietti vetää, niin kaikki unohtuu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja MissMaisa:
Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
Niin että eilen aijoit ottaa asiaksi soitella joka paikkaan ja luopuminen viimenen keino ja että koira on tärkeä perheenjäsen... ja tänään saa sit monon kuvan perseeseen.... tosipa otit asiaksi etsiä apua!

Joka päivä hajoaa jotain, eikä mitään halpaakaan. Mun mielestä tässä vaiheessa kyllä vois olla jo luopumisen paikka, kun kaikilla alkaa mennä hermot. Sillä kuitenkin olis paremmat oltavat jossain ok-talossa, missä pystyy olemaan ulkona vaikka kaiket päivät. Äläkä vaan kuvittele, että tämä olis millään lailla helppo päätös, vaan tämä on jo monta kuukautta päässä muhinu :|

Sä olit eilen vielä sitä mieltä että haet sitä apua, OTAT IHAN ASIAKSESI, eli siis aikaisemmin on vissiin ollu tuo avun hakeminen niin ja näin... Mielestäni silloin sinun pitäisi hakea sitä apua, eikä vuorokautta myöhemmin potkaista koiraa pellolle!
 
Itselläni on 2 koiraa, 6 ja puol vuotias Sakemannin/Kaukkarin sekotus ja 10kk Rotikan/Pittbullin sekotus. Tultuaan mulle tämä nuorempi, ni se oli aivan mahdoton. Hajotti kaiken, poikaystäväni puhelimen, kissanraapimispuun, kaikki kengät mitkä vaan eteensä sai, etteisen listat on purru kanssa ja kaikista ärsyttävin kun se on pissannut sohville. Itse ajattelin, et joudunko luopumaan koirasta, mutta sitten päätin jatkaa koulutusta ja se on ollut oikea ratkasu. Nyt ei enään syö mtn muuta kun omia lelujaan ja ei ole pissannut enää sohville / sisällekkään. Suosittelisin jtn oikeaa koiran kouluttajaa, jos ei omat rahkeet riitä tai ei sinäänsä jouda. Vaikka se tekee tuhojaan, niin en siltikään kannata että pitäis luopua koska siihen voi löytyä oikea ratkasu. :) Tsemppiä teille! :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
Alkuperäinen kirjoittaja MissMaisa:
Alkuperäinen kirjoittaja jaa:
Niin että eilen aijoit ottaa asiaksi soitella joka paikkaan ja luopuminen viimenen keino ja että koira on tärkeä perheenjäsen... ja tänään saa sit monon kuvan perseeseen.... tosipa otit asiaksi etsiä apua!

Joka päivä hajoaa jotain, eikä mitään halpaakaan. Mun mielestä tässä vaiheessa kyllä vois olla jo luopumisen paikka, kun kaikilla alkaa mennä hermot. Sillä kuitenkin olis paremmat oltavat jossain ok-talossa, missä pystyy olemaan ulkona vaikka kaiket päivät. Äläkä vaan kuvittele, että tämä olis millään lailla helppo päätös, vaan tämä on jo monta kuukautta päässä muhinu :|

Sä olit eilen vielä sitä mieltä että haet sitä apua, OTAT IHAN ASIAKSESI, eli siis aikaisemmin on vissiin ollu tuo avun hakeminen niin ja näin... Mielestäni silloin sinun pitäisi hakea sitä apua, eikä vuorokautta myöhemmin potkaista koiraa pellolle!

Mutta kuitenkin se on ihan mun oma asiani, jos koirasta haluan luopua ja tämä ei oo vaan mun päätettävissä :/
 
Voimia! Mun ystävä, monen vuoden koiraharrastaja, luopui just yhdestä koirastaan kun ei saanut siihen otetta. Ajovietin omaava koirarotu oli. No, mun mielestä ne lenkitti sitä liian vähän,mutta oli vahvaluonteinen uros. Uudessa kodissa kaikki meni hyvin, ja siellä alistui heti uuden omistajan komentoon. Ja tällä ystävällä on ollut aiemin yks koira (kuoli vanhuuttaan) ja perheeseen jäi nyt yksi. Ja mainitaan että nämä kaks on ihan ok kurissa ja kaikki sujuu hyvin.
Suosittelen ongelmakoirakouluttajaa tai sitten koiran antamista pois. Eihän se kivaa oo kellekään, jos koira saa aina toruja ja omistajalta palaa käämit.
 

Yhteistyössä