No, niin meillä on nyt ongelma, eikä ihan pienikään eli 3vuotias on alkanut pissimään lattioille. Osaa siis käydä potalla ja osaa käydä vessassa pöntöllä ja on ollut jo kauan täysin kuiva.
Lattioille pissailusta on pojalle tullut jo lähes tapa, aluksi se oli luultavasti huomion saamista ,sillä tuli aina kertomaan,että pissasi. Nykyään ei enään edes kerro vaan löytyy lätäkkö sieltä täällä. Käy kuitenkin ihan vessassakin.
Tämä alkoi suunnilleen silloin ,kun pikku-veli oppi kävelemään.
Poika laskee vaan housua vähän alas ja pissii.
Eilen sitten poika kävi kakalla ja pyysi pyyhkimään, mutta olisikin halunnut,että pylly pestään ,kuten vauvoilla lavuaarissa. Pyykin puoli väkisin ja setitin,että pyyhittävä on. No, kuulemma oli vieläkin kakkahätä, paineli pöntölle ja oli pyyhkimisen aika, no tohinalla pyykin ja taas poika sai hirveen raivarin, ettei olisi saanut pyyhkiä vaan pestä. No, pestiin sitten.
Seuraavan kerran poika sitten kakkasi lattialle
Toivotaan nyt ,ettei tuota lattialle kakkaamista enään tule, mutta selkeästi tuo liityy nyt huomioon tai johonkin. Muutenkin poika muuttui osittain "vauvaksi", mutta vasta nyt ,kun pikku-veli alkoi kävellä ja pikku-veljestäkin tuli "iso-poika".
Mikä neuvoksi :attn:
Pissa ongelmasta ollaan puhuttu jo monet kerrat, selitetty ja vastaus on joo jooo, ei lattialle vaan potalle. Kerran laitoin jo pojalle vaipan, jotta tajuaisi,että vaippa ei ole mukava ja potalle on kivampi tehdä asiat. No, pojan mielestä vaippa olikin kiva juttu. Eli ei auttanut ongelmaan.
Antakaas nyt hyviä neuvoja, mitä tehdään? =)
Lattioille pissailusta on pojalle tullut jo lähes tapa, aluksi se oli luultavasti huomion saamista ,sillä tuli aina kertomaan,että pissasi. Nykyään ei enään edes kerro vaan löytyy lätäkkö sieltä täällä. Käy kuitenkin ihan vessassakin.
Tämä alkoi suunnilleen silloin ,kun pikku-veli oppi kävelemään.
Poika laskee vaan housua vähän alas ja pissii.
Eilen sitten poika kävi kakalla ja pyysi pyyhkimään, mutta olisikin halunnut,että pylly pestään ,kuten vauvoilla lavuaarissa. Pyykin puoli väkisin ja setitin,että pyyhittävä on. No, kuulemma oli vieläkin kakkahätä, paineli pöntölle ja oli pyyhkimisen aika, no tohinalla pyykin ja taas poika sai hirveen raivarin, ettei olisi saanut pyyhkiä vaan pestä. No, pestiin sitten.
Seuraavan kerran poika sitten kakkasi lattialle
Toivotaan nyt ,ettei tuota lattialle kakkaamista enään tule, mutta selkeästi tuo liityy nyt huomioon tai johonkin. Muutenkin poika muuttui osittain "vauvaksi", mutta vasta nyt ,kun pikku-veli alkoi kävellä ja pikku-veljestäkin tuli "iso-poika".
Mikä neuvoksi :attn:
Pissa ongelmasta ollaan puhuttu jo monet kerrat, selitetty ja vastaus on joo jooo, ei lattialle vaan potalle. Kerran laitoin jo pojalle vaipan, jotta tajuaisi,että vaippa ei ole mukava ja potalle on kivampi tehdä asiat. No, pojan mielestä vaippa olikin kiva juttu. Eli ei auttanut ongelmaan.
Antakaas nyt hyviä neuvoja, mitä tehdään? =)