Koirapinoa!!

äiti83
Lhasa Apso ei mikään ihanne perhe koira, aika kovapäinen. Pieni kokoinen joten täytyyhän sitä puolensa pitää. Rakastaa kaikkia muita koiria, mutta hyvin varautuva vieraiden ihmisten kanssa-> rodulle tyypillinen piirre. Mutta kaunis koira on kuin mikä!!!! Meidän Lhasa ei ole näyttely turkissa, en tykkää lhasojen ulkonäöstä jos niillä on näyttely turkki (täys pitkä maahan asti)

Alkuperäinen kirjoittaja stoori harmaana:
Alkuperäinen kirjoittaja MustaSurma:
Irlanninsusikoira, kolmevuotias uros.
Suht helppo peruskouluttaa, mitä nyt itsepäinenhän tuo on.
Kovaluonteinen irlikseksi, mutta kiltti.
OOH! Mä oon aina ihaillut noita koiria!! Vielä en ole onnistunu livenä näkemään, mutta toivottavasti joskus! Netistä aina kuvia ihailen! :)
aika vähän näitä suomessa onkin. mutta mee ihmeessä vaikka näyttelyyn ihailemaan, jos sellainen satuu lähimaastoon =)

Alkuperäinen kirjoittaja saga79:
Kertokaa koiranne rotu/rodut?
Millainen luonteeltaan?
Oliko kovapäisiä kouluttaa?

2 x CHIHUAHUA
:heart: :heart:

Toinen kotona kuin hiiri, lenkillä yrittää pomottaa jokaista vastaantulevaa tanskandoggia... :whistle:

Toinen taas kotona umpityranni ja lenkillä syöksyy taluttajan jalkojen taakse piiloon tai vinkuu syliin, jos näkee lehden tippuvan puusta... :D

(Minkä koulutus...? :whistle: :whistle: :whistle: )

Fila brasileiro
Rakastaa perheenjäseniään pyyteettömästi, varautunut vieraita kohtaan...
Kovakallonen tapaus...mutta kun jonkin asian saa menemään perille, niin muistaa kyllä=)

monirotuterrieri
iloinen duracell=)
nopea oppimaan, rakastaa yhdessä touhailua=) metsästysvietti tekee toisinaan tepposia :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja äippä 84:
Fila brasileiro
Kovakallonen tapaus...mutta kun jonkin asian saa menemään perille, niin muistaa kyllä=)

monirotuterrieri
iloinen duracell=)
nopea oppimaan, rakastaa yhdessä touhailua=) metsästysvietti tekee toisinaan tepposia :whistle:
Fila brasleiron rotumääritelmäkin edellyyttää että koiran oltava agressiivinen.... ei todellakaan mikään joka miehen/naisen koira.... vaarallinen osaamattomalla.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja äippä 84:
Fila brasileiro

monirotuterrieri
iloinen duracell=)
Fila brasleiron rotumääritelmäkin edellyyttää että koiran oltava agressiivinen.... ei todellakaan mikään joka miehen/naisen koira.... vaarallinen osaamattomalla.
Linkitätkö mulle tuon rotumääritelmän missä edellytetään filalta aggressiivisuutta??

koiruus
borzoi 2v. kiltti ja omiinoloihin vetäytyvä. ulkona varsin vauhdikas tapaus. vaikea kouluttaa palvelusvietin puuttumisen takia. ei opi että pöydältä ei saa varastaa ruokaa.

Christina
Meillä on 3v pyreneittenmastiffinarttu.
Ei ole ollut meillä pennusta saakka joten tuosta koulutuksesta en osaa niin sanoa.
Tosi kova vartiointi vietti, ei ole mitenkään ihmisestä riippuvainen, tosi itsenäinen koira. Energinen, lasten antaa peuhata ymrärillään vaikka kuinka. Vieraita kohtaan varautunut, jokainen vieras täytyy päästä haistelemaan muuten ei kyllä jätä rauhaan. Kaikki vieraat lapset se pussaa ;)
Ei ole mikään maailman helpoin koira, virtaa riittää vaikka pienelle kylälle :D

Alkuperäinen kirjoittaja nelly83:
papillon herra meillä ikää jo 12.v :heart:
Aika lempeä tapaus, mutta vähän pelkää lapsia (nyt onneksi vähän jo tottunutkin kun meillä on tuo 1v2kk vanha pikkumies)
Erittäin helppo koulutettava, niinkun papillonit yleensäkkin. olin itse 12.v, kun koira meille tuli ja itse olen sen alusta loppuun kouluttanut. Koskaan ei ole karannut vaikka aika paljon vapaana mun kanssa liikkuukkin (nykyään tosin ei enää ulkona paljon viihdy kun pakollisten pisujen ajan). Mun vanhemmilla voi esim. jättää huoletta yksin pihalle (asuvat omakotitalossa), koska tiedän että tontilta ei poistu, vaikka tiellä kävelis toisia koiria, jäniksiä tms.
Täälläki on 12wee vanha papillon mummo :) Kuvaus täsmää täysin minun koiraan hehhe :) Samanlainen siis täällä mutta täysin vannoutunut lepakko poika koirat pistää oikein vihaksi kun koittavat persettä nuuskuttaa :LOL:

seropi josta löytyy mäyräkoiraa, labbista, karhukoiraa, ajokoiraa, saksanpaimenkoiraa, kultastanoutajaa ja todennäkösesti bordercollieta. tuo on tommonen vilkas ja menevä pentu eli kissat saa kyytiä... ja hyvin oppivainen poika kyseessä

Vieras
Johtajuus pitää tehdä selväksi heti alusta. Muuten seuraa vain ongelmia ja jatkuvaa mäkätystä ties mistä.

Alkuperäinen kirjoittaja Panppe:
Alkuperäinen kirjoittaja saga79:
Mikä on se suurin virhe tai kompastuskivi missä voi koiran kasvatuksessa mennä jotain pieleen?
Varmaankin se, että ei näytä koiralle kuka on pomo.

Alkuperäinen kirjoittaja nami:
alaskanmalamuutti & samojedi. Molemmat rodut ihania, lempeitä karvapalloja : ) Jostain syystä nämä arktiset pysykorvat viehättävät. Tulevat hyvin juttuun muksujen kanssa (6, 4 ja 2 v) ja ovat ihan o.k. koulutettavia. Malamuutti toki haastavampi, etenkin tottelevaisuuden osalta. Ei uskalla pihassa pitää vapaana, kun ei ymmärrä siinä pysyä. Sammarit taas voi huoletta laskea irti pihaan, muutin vain metsässä.
Ihana! mä kun olen luullut ettei kellään ole samojedia. Minkäikäinen, sukupuoli?

Meillä siis myös sammari-uros, vielä pentu (pian 11kk ) ja aina pilke silmäkulmassa! Iloinen, vieraitakin kohtaan häntä heiluen vastaan ja pusuttelemaan vaan! Tottelee todella hyvin, jos ärähtää äkäisenä reppana suorastaan alistuu. Kohtalaisen helppo oli kouluttaa, tosin uhma-vaihe oli aikas rankkaa. Ei usko miestä niin hyvin kun laumanjohtajaa, eli mua. Voi pitää pihassakin aika hyvin irti, tosin ohikulkeviin koiriin ois kovin kiva päästä tutustumaan, mutta kun käskee pihaan niin tulee kyllä. Lapsiin on tottunut hyvin, ja on aina ihmeissään heti jos joku laumasta puuttuu. Tykkäisi myös toisista lapsista, ja mielellään leikkis kaikkien kanssa. Ei vaan aina tajua kokoaan, ja tönii pienempiä herkästi nurin kun vielä on aika vilkas tapaus. pikkuhiljaa tosta koira tulee, tokoilukin tavoitteena kun vaan rauhoittuis ensin vähäsen... :whistle:

Pakkohan sitä on lisätä vielä töhkästä kuvakin.. :D

Yhteistyössä