Koirapinoa!!

Alkuperäinen kirjoittaja Cruella DeVille:
mäyräkoira
itsepäinen kun mikä |O jos ei huvita kävellä ni sit tulee nahkonee jos kiskoo...
yllättävän hyvin oppi perusasiat

täälä kans kaks mäykkistä ja todella ittepäsiä ovat kun sen pään ottaa :whistle:
meillä sileäkarvaiset koissut :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja sisukasmami:
mäyräkoira
itsepäinen kun mikä |O jos ei huvita kävellä ni sit tulee nahkonee jos kiskoo...

täälä kans kaks mäykkistä ja todella ittepäsiä ovat kun sen pään ottaa :whistle:
Miten noi sileäkarvaiset lähteekö paljon karvaa?Haukuvatko paljon?Onko teillä ns. normaalikoko?

Alkuperäinen kirjoittaja Koiranilma:
mäyräkoira

Miten noi sileäkarvaiset lähteekö paljon karvaa?Haukuvatko paljon?Onko teillä ns. normaalikoko?
aika vähän lähtee karvaa,pesen koissut sään. suihkussa lähtee karvaa paljon pois..... :whistle:
no nuorempi (pentu) haukkuu,kun jotain kuulee ja haistaa,mutta emä ei turhia räkötä, uskoo kyllä hyvin kun komennan naama kiinni :D
juu,normaali kokoiset mäykkikset ovat :heart:

mäyräkoira

aika vähän lähtee karvaa,pesen koissut sään. suihkussa lähtee karvaa paljon pois..... :whistle:
no nuorempi (pentu) haukkuu,kun jotain kuulee ja haistaa,mutta emä ei turhia räkötä, uskoo kyllä hyvin kun komennan naama kiinni :D
Itse olen kauheessa koirakuumeessa ja nyt olen vieraillu lk mäykkyjen sivuilla ja olen aivan rakastunut :heart: Minkä värisiä teillä on?

sakemanni/rotikka narttu, 7-vuotias, lapsirakas, paimentaa, tottelee, eli vapaana paljon pihalla, ei lähde mihinkään vaikka koiria kulkisi ohi, vahtii kyllä kovin haukkumalla jotta ihan kuka vaan ei tänne pääse, ikinuori :D
ja huomenna tulee hälle kaveriksi dobberi, paha sanoa vielä mitään :D

nami
alaskanmalamuutti & samojedi. Molemmat rodut ihania, lempeitä karvapalloja : ) Jostain syystä nämä arktiset pysykorvat viehättävät. Tulevat hyvin juttuun muksujen kanssa (6, 4 ja 2 v) ja ovat ihan o.k. koulutettavia. Malamuutti toki haastavampi, etenkin tottelevaisuuden osalta. Ei uskalla pihassa pitää vapaana, kun ei ymmärrä siinä pysyä. Sammarit taas voi huoletta laskea irti pihaan, muutin vain metsässä.

vieras taas
meillä oli briardi uros ja jouduimme antamaan pois kun ei tullut toimeen pienen lapsemme kanssa. Vaikea kouluttaa (käytiin pentukoulutuksessa) vaikka itsekseni yritin kouluttaa paljon.Vaikea hallita hihnassa. Ja olen kuullut monilta vastaavaa käytöstä briardilla. Mieti ennenku otat....ei helppo ollenkaan.

mäyräkoira

Itse olen kauheessa koirakuumeessa ja nyt olen vieraillu lk mäykkyjen sivuilla ja olen aivan rakastunut :heart: Minkä värisiä teillä on?
kaksi mustaa on :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja saga79:
Kertokaa koiranne rotu/rodut?
Millainen luonteeltaan?
Oliko kovapäisiä kouluttaa?
1. koira
Cockerspanieli
Omantien kulkija, viihtyy aikuisten seurassa, ei välitä lapsista, hyvä ruokahaluinen, vähän arka
Oli kovapäinen, en olis ikinä uskonu, että tuommoselle nyrkillä tapettavalle joutuu niin kovasti laittaa kampoihin

2. koira
Norjan harmaa hirvikoira
Ei metsästyskäytössä oleva kotikoira, vallottava persoona, tykkää kaikista, ja haluais viettää iltansa jonkun sylissä, hyvä lenkkikaveri
Ei läheskään niin kovapäinen kuin tuo cockeri, uskoo paljon helpommalla.

Saksanpaimenkoira , karjalankarhukoira

Spk on vahva luonne, super kiltti mutta varsin omapäinen ja vietikäs. Kuvittelee olevansa terästä, kuorma-autotkin sinkoaa pitkin teitä kun meidän moppe menee :whistle:

"karhu" taas on pehmeä ja alistuvainen, yllättävän helppo kouluttaa ja myös tosi kiltti.

Malinois - Yhden perheen koira, jolle oma lauma on kaikki kaikessa. Vieraita kohtaan varautunut. Energinen, miellytämisen haluinen, "työkoira". Saalistus- ja paimennusviettinen.

Borderi - Mukautuvainen "asiat nyt on näin" -koira. Energinen, sosiaalinen, avoin, kouluttaessa kiipeää vaikka perse edellä puuhun, jos palkka on tarpeeksi hyvä, muuten katsoo, että "tee akka kuule ihan ite". Ahne.

Kolme saksanpaimenkoiraa, kaksi käyttölinjaista ja geeliturkki.

Luonteeltaan ei voi verratakkaan käyttölinjaisia tuohon geeliin, ihan eri puusta on veistetty. Luonteeltaan käyttikset on avoimia, rohkeita, vietikkäitä ja taistelutahtoisia. Eli niissä on ne ominaisuudet joita pitää kunnon käyttökoirassa olla. Ei tosiaan sovi pelkiksi kotikoiriksi tai pihavahdeiksi.

Geeliturkki (näyttelylinjainen) on melko avoin, nöyrä ja pehmeä. Luonteen ehdottamana miinuksena on epävarmuus. Ihan kiva kotilotko ja lastenkaveri. Sopii se kyllä "kukkahattutädille" tokoonkin. Muuhun siitä ei ole, paitsi sohvan lämmittäjäksi.

Lasten kanssa nuo kakki lotkot tulevat toimeen hyvin.

Rukoilijasirkka
Kääpiövillakoira Surffi. On kiltti ja haluaa olla sylissä. Nukkuu vieressä ja tekee tyhmyyksiä ollessaan liian kauan yksin tai saadessaan liian vähän rakkautta.

Ranskanbulldoggi uros, 1½ v. ja vähän päälle.

Luonteeltaan aivan mahtava, ihmisrakas, hellyydenkipeä ja läheisyydestä tykkäävä sohvaperuna josta on kyllä myös vauhtia lenkille jos vaan lenkittäjä löytyy :) Toisten koirien kanssa ei tule toimeen - niin iso ego että hän on ainoa ja paras :whistle:

Koulutettavana täys luupää. Uskoo milloin tahtoo, vaikka peruskäskyt kyllä hallinnassa.

Meillä on sekarotuinen piski. Siinä on tiettävästi ainakin collie, dreeveri ja pystykorva. Vahvin on tottakai tuo pystykorva-haukkuja.
Kovapäinen on ja viettien vietävänä...

Borkku
Dobbereita on mulla ollu aikojen kuluessa vino pino ja toiset on ollu helpompia mitä toiset mut kaikkien kans on tultu hyvin toimeen. Nyt on Bordeauxindoggi ja tää on aika vinkee tapaus tosin ikää vasta 6kk et koulutuksesta ei sen enempäää

Alkuperäinen kirjoittaja saga79:
Kertokaa koiranne rotu/rodut?
Millainen luonteeltaan?
Oliko kovapäisiä kouluttaa?

Cockeri uros 8v. kesällä.
Pentumainen (vieläkin), tosi vilkas ja aina valmis leikkimään. Muistaa mennä aina vieraiden syliin istumaan kun vieras istuu sohvalle. Kova pusuttelemaan.
Oli kunnes jouduttiin pakon sanelemana kastroimaan, sen jälkeen luonne pehmeni ja kaikki on menny helpommin päähän.

kuva pitäis olla profiilissa

Belgianpaimenkoira tervueren.
Erittäin herttainen ja miellyttämishaluinen 4v. herra.

Energiaa riittää, mutta nykyään osaa jo rauhoittuakin. Ihana lasten kanssa.

Alkukoulutuksesta en tiedä, sisko hoiti sen. Meille tuo tuli vasta ollessaan 1,5v, kun ei siskolla aika ja into riittänytkään.
Mutta tuon miellyttämishalun ansiosta on sille helppo opettaa uutta vieläkin, sanoisin siis että vaatii ehdottomasti vähintään sen peruskoulutuksen, mutta se ei ole järin vaikeaa kun tietää mitä tekee.

Koirakuume
Onko kenelläkään pyreneitten paimenkoiraa (pitkäkarvaista)? Olen kauan aikaa haaveillut ko. rodusta ja aiomme sellaisen hankkia kunhan aika on sopiva.
Olisi mukava kuulla pyrristä lisää jos jollain sattuisi olemaan!

stoori harmaana
Alkuperäinen kirjoittaja MustaSurma:
Irlanninsusikoira, kolmevuotias uros.
Suht helppo peruskouluttaa, mitä nyt itsepäinenhän tuo on.
Kovaluonteinen irlikseksi, mutta kiltti.
OOH! Mä oon aina ihaillut noita koiria!! Vielä en ole onnistunu livenä näkemään, mutta toivottavasti joskus! Netistä aina kuvia ihailen! :)

Paras
Lagotto. Maailman paras.

Oppivainen, lempeä, perheeseen kiintyvä. Erittäin helppo kouluttaa, sillä älykäs, energinen ja haluaa miellyttää. Sopii aktiviteetteihin kuten jäjitykseen ja agilityyn. Erinomainen hajuaisti. Vähän jalostettu rotu. Ei mikään pikkuräksyttäjä. Suosittelen erityisesti lapsiperheille! Suurena plussana on se, ettei tästä koirasta lähde YHTÄÄN karvoja. Tosin turkkia täytyy välillä leikata, mutta se on pieni vaiva verrattuna siihen, ettei tarvitse koirankarvoja keräillä joka paikasta. Lisäksi koira näyttää ihan Pikku-Kakkosen Ransulta! Söpöinkin siis! :)

http://www.lagottoromagnolo.fi/

Yhteistyössä