Koirapinoa!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja saga79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sekarotuinen, ei tiedetä tarkaksi rotuja. Myytiin meille labukan ja vanhaenglannin lammaskoirana, mutta tuota jälkimmäistä ei koiruudessamme ole. Hemmetin älykäs, lahjakas ja ihmisrakas koira. Omaa kuitenkin kovasti myös särmää ja ei oikein tykkää pikkulapsista. Helppo kouluttaa älykkyyden ja makupalapersouden takia =)

Meillä on skotlannin paimenkoira (collie, lassie).
Lempein koira minkä tiedän, mutta puolustaisi kyllä omiaan tosipaikan tullen. (Vaikkakin pelkää kärpäsiä ;)
Älyttömän hellyydenkipeä ja seurallinen, kaipaa paljon huomiota ja ulkoilua, rutiinit tärkeitä.
Haluaa olla sylissä ja halittavana.
Reviirikäsitys laaja...meidän ohi ei saisi muita koiria kulkea.
Oikein tottelevainen, ei ollut vaikeuksia kouluttaa, vaikka on ensimmäinen koiramme, nyt 9-vuotias.

Sekarotuinen, mm. varmaankin saksanpaimenkoiraa (tulee toukokuussa 4v.).
Innokas (liiankin, kun tulee vieraita), vilkas.. Valpas :whistle:
Oppii nopeasti, mutta innokkuus joissain asioissa vaikeuttaa...

Sekarotuinen (sileäkarvainen kettuterriaeri & länsigöötanmaan pystykorva.
Ihana luonne. Kiltti mutta vilkas ja tempperamenttinen.
Kai tätäkin pystyy kouluttamaan, mutta aikusta, itsepäistä koiraa on hankala kouluttaa.

3 v saksanpaimenkoiratyttö.
Luonteeltaan varsin eloisa, vaatii paljon tekemistä ja harrastamista (suojelu), äärimmäisen ihmisrakas mutta ei älyä välillä omaa kokoaan muihin verrattuna (haluaisi keilata kaikki innoissaan kumoon). Vielä ei mitään ongelmaa ole ollut. Ja on suojelukoulutettu. Raivostuttavan ihana elukka.

Karvaton kiinanharjakoira.
Lempeä ja leikkisä mussukka. Esittää surkeaa kun ei huvita. Rakastaa omaa perhettä mutta ei vihaa muitakaan.
Perusasiat oppi ilman koulutusta. Kulkee ja ulkoilee yleensä vapaana. Ei tarvi pelätä, että karkaisi. Käskystä hiljaa/poistuu/istuu/makaa/hyppää.

papillon herra meillä ikää jo 12.v :heart:
Aika lempeä tapaus, mutta vähän pelkää lapsia (nyt onneksi vähän jo tottunutkin kun meillä on tuo 1v2kk vanha pikkumies)
Erittäin helppo koulutettava, niinkun papillonit yleensäkkin. olin itse 12.v, kun koira meille tuli ja itse olen sen alusta loppuun kouluttanut. Koskaan ei ole karannut vaikka aika paljon vapaana mun kanssa liikkuukkin (nykyään tosin ei enää ulkona paljon viihdy kun pakollisten pisujen ajan). Mun vanhemmilla voi esim. jättää huoletta yksin pihalle (asuvat omakotitalossa), koska tiedän että tontilta ei poistu, vaikka tiellä kävelis toisia koiria, jäniksiä tms.

Alkuperäinen kirjoittaja MustaSurma:
Irlanninsusikoira, kolmevuotias uros.
Suht helppo peruskouluttaa, mitä nyt itsepäinenhän tuo on.
Kovaluonteinen irlikseksi, mutta kiltti.

Mulla on ollu irlis narttu.Osas kyllä kaikki peruskäskyt ym mutta eri asia oli millon suostu käskytettäväks.Aivan ihana tapaus

Alkuperäinen kirjoittaja ail:

Mulla on ollu irlis narttu.Osas kyllä kaikki peruskäskyt ym mutta eri asia oli millon suostu käskytettäväks.Aivan ihana tapaus

Nimenomaan, silloin totellaan kun sattuu huvittamaan :D

Alkuperäinen kirjoittaja ail:

Nimenomaan, silloin totellaan kun sattuu huvittamaan :D

Miulla kanssa ollut muutama irlis lapsuudenkodissa ja nyt vaan haaveilen moisesta. Ei voi ottaa kun tuo tolvana opettaisi kaiken pahan sille :D
Kuullostaa sielläkin olevan irliksellä vinttipimee-luonne :D

Alkuperäinen kirjoittaja saga79:
Mikä on se suurin virhe tai kompastuskivi missä voi koiran kasvatuksessa mennä jotain pieleen?

Mun isä sano sillon kun osti tuon koiruuden mulle, että muilla käskyillä/tempuilla ei oo niin väliä, mutta tänne komento sen koiran täytyy ymmärtää ja sitä myös totella. Eli kyllä sille on tosiaan näytettävä, että kuka se pomo siinä laumassa on.

Ei täällä sattuis oleen sellasta kun briard ?! Olemme ajatelleet sellaisen hankintaa nyt kun vanha sekarotuisemme siirtyi paremmille metsästysmaille. Olisi kiva kuulla omistajien kokemuksia ja saada muutenkin lisäinfoa.

Yhteistyössä