V
vieras
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja sama:Alkuperäinen kirjoittaja .....:Alkuperäinen kirjoittaja näin:Alkuperäinen kirjoittaja sama vieras:Alkuperäinen kirjoittaja ...:Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja ......:meillä poika oli puolivuotias kun otettiin koira.. koira oli tosin jo aikuinen mutta kuitenkin.. Kultsua tai labbista en ottas pienen lapsen kanssa, heikkohermosia rotuja vaikka muuta annetaankin ymmärtää..
mihin perustat tämän vastauksen? oletko kasvattanut rotua tai onko sulla itsellä ollut kyseistä rotua?
perustelen vastauksen ihan sillä että olen parinkymmenvuoden ajan ollut tekemisissä kyseisten koirien kanssa ja olen valitettavan usein joutunut näkemään sen että kyseisten koirien hermot ei kestä. Collie on myös rotu joka tosi lyhyt pinnainen.. Nämä on näitä lapsiperhe koiriksi suositeltavia lähinnä vaan hempeän ulkomuotonsa takia. Ja koska näyttää kiltiltä niin oletetaan että lapset saa repiä koiraa ja kiusata niin paljon kun jaksaa, eihän nyt mikään kultainen noutaja voi purra.. Kultsu on sen verran iso koira että saa pahaa jälkeä aikaa kun puree..
juu, niin olen minäkin enkä nyt kyllä ihan täysin yhdy tähän...kultsua en koskaan ottais, sillä en pidä niiden luonteista. ovat fleguja ja osa agressiivia. kaikissa roduissa löytyy niitä huonoja sekä hyviä luonteenpiirteitä. pienet koirat vasta niitä agressiivisia usein ovatkin..sukulinjoja painotan ja mitä yhdistellään...![]()
ÄLKÄÄ YLEISTÄKÖ!!!
Mulla collie ja on ihan paras koira lapsiperheeseen. Pitkä pinna ja varmasti väistää, jos ei jokin asia miellytä. Se ei kajoa kehenkään missään tilanteessa!
Vaikka collieilla on hermoheikon maine, se ei tarkoita että suurin osa niistä olisi sellaisia. Ja vaikka on on vihaisia kultsuja, ei se tarkoita että kaikki olisivat. Sitäpaitsi, remmirähinän syynä on se lenkittäjä.
Miten se remmirähinä tähän liittyy? Menikö herne nenuun? Kukaan ei ole sanonut että KAIKKI kultsut ja colliet ovat vihaisia ja heikkohermoisia.. harva vaan ymmärtää että myös näissä roduissa esiintyy tälläistä piirrettä..huoh..
No se vaan, että useat kultsut mitä itse kohtaan on remmirähisijöitä. Ja se on ollut mulle yllätys!
asut siis sellaisella paikkakunnalla missä koiria ei jak seta kouluttaa.täällä missä me asutaan niin kaikki kultaset noutajat ovat kilttejä eikä mitää rähisijöitä! ehkä koulutuksessasi on vikkaa !