koiranpentu ja vauva

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mama-78
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mama-78

Vieras
Me jouduttiin lopettamaan meidän vanha koira :( ja nyt olis sitte tarkotus ootta uusi pentu, kun en oikein osaa olla ilman koiraa. Mietin vaan , että mitenköhän onnistuu kun meillä on 1v8kk vanha lapsi ja toinen tulossa syksyllä. Esikoinenhan nyt on tottunu olemaan koiran kanssa, mutta kestääkö mun pää uhmaikästä, koiranpentua ja vauvaa :'(

Kokemuksia nyt kaipaisin =)

Kukaan ei varmaan osaa sanoa sitä, että kestääkö sinun pääsi. Mutta jos epäröit, älä ota koiraa vielä, sillä kenenkään etu ei ole se, että koirasta sitten luovut, kun toteat ettei pääsi sitä kestä.

Itselläni oli vauva, 3 koiraa ja 2 kissaa ja olin yh. Hyvin kesti pää.

Tutulla oli vauva ja 1 koira, eikä pää kestänyt.

Meitä on moneen junaan. Ne omat voimavarat pitää tiedostaa jo ennen kun ottaa koiran. Mielestäni tulee myös miettiä asioita siltä kannalta, että mitäs jos. Mitäs jos tulee ero, miten elukoiden sillon käy? Mielestäni liian usein vingutaan sitä elämäntilanteen muutosta, jonka vuoksi sitten "joudutaan" luopumaan elukoista. Ei ero ole syy luopua elukoista. Minäkin päätin oman eroni kohdatessa pitää elukat ja ottaa yksin vastaan odottamani lapsen.

Ei minulle ainakaan voi koskaan tulla eteen sellaista elämäntilannetta, jonka vuoksi minä joutuisin luopumaan elukoista. Poikkeuksena lapsen allergia, joka taas on hyvinkin epätodennäköinen.

Pienen vauvan, leikki-ikäisen ja koiranpennun kanssa ei varmastikaan tule olemaan aina helppoa. Itse en lähtisi ottamaan pentua ja vauvaa enää toista kertaa samoihin aikoihin, oli se senverran rankkaa. Juuri tästä syystä otimme uuden koiran nyt, jolloin sen kerkeämme kouluttamaan ennen, kuin miesystäväni kanssa rupeamme yrittämään yhteistä lasta.

Ja kuinka ollakkaan uusi koiramme tulee perheestä, jossa oli leikki-ikäinen, sekä vauva, eikä heillä ollut edes tälle aikuiselle koiralle riittävästi aikaa ja isomman lapsen ollessa vielä vauvaikäinen, oli myös tämä koira ollut pentu ja koulutus oli jäänyt kesken. Tästä syystä koira myytiin meille ongelmakoirana.

Tämä nyt varoittavana esimerkkinä, mutta sinä itse olet todella se, joka tietää mihin ne voimavarat riittää myös silloin, kun isompi lapsi kiukuttelee, eikä suostu pukemaan ja vauvalla on korvatulehdus ja hän itkee...koira kuitenkin on tuonakin päivänä vielä lenkitettävä, vaikka tulisi kaatamalla vettä :D

Yhteistyössä