Koiramme tekee kuolemaa:(

Alkuperäinen kirjoittaja Florence:
Oltiin ilta pois kotoa ja kun tulimme, makasi koira ulkona tosi tiuhasti läähättäen. Eikä pääse ollenkaan takajaloilleen :(
Meillä oli koira viime kesänä tilanteessa jossa ei myöskään päässyt takajaloilleen. Aamulla se alkoi ja klo 17 tienoilla koira nousi ylös. Lääkäri arveli jälkikäteen että saattoi olla joku venähdys. Annoin kortisonia ja särkylääkettä, jota koira oli saanut aiemmin toiseen vaivaan. Nestettä annoin ruiskulla vaikka eläinlääkäri ei siitä mitään sanonutkaan.
 
miero
tuttu lähetti tämän minulle kun kerroin hänelle meidän koiran viimeisestä matkasta eläinlääkärille. koin (ja koen edelleen) itse tämän erittäin lohduttavana vaikka itkun saikin tulemaan, vieläkään en itkemättä pysty katsomaan:
http://www.indigo.org/rainbowbridge_ver2.html
 
Jos läähättää ja juo paljon, niin kokeile nyt ihmeessä viilentää koiraa!! Esim. kylmä märkä pyyhe koiran päälle ja mahaan. Pahassa lämpöhalvaustapauksessa koira upotetaan viileään veteen kaulaan saakka.

Eihän vatsa ole turvonnut? Jos on niin kyseessä voisi olla myös vatsalaukunkiertymä. Paikallinen ell voi laittaa lähetteen Helsinkiin pieneläinklinikalle, jos ei itse pysty hoitamaan. Itse olen useamman kerran joutunut turvautumaan "lehmälääkäreihin" päivystysaikana... olen mennyt valmiiksi odottamaan vastaanoton eteen, milloin tulee navetalta tms. Aina olen kuitenkin lekurin luokse päässyt, joten luulisi teidätkin kerkeävän ennen aamua ottavan vastaan!!
 
miero
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Alkuperäinen kirjoittaja miero:
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Mun viesti on hävinny.

Voimia sinne ap:lle tähän yöhön, ja tietysti koiralle myös!! :hug:
oon huomannut, että täällä häviää ja ilmestyy viestejä ajoittain TODELLA oudosti.

AP:lle :hug:
Minä lakaisin ne ampumisjutut pois, sori.
okei. kiitos kun lakaisit ne pois. väliin vaan tuntuu, että katoaa asiallisia viestejä oudosti. ei aina havaitse mikä se on mitä puuttuu mutta hienoa kun lakaisit ne pois.
 
harmaa
Alkuperäinen kirjoittaja Capri:
Jos läähättää ja juo paljon, niin kokeile nyt ihmeessä viilentää koiraa!! Esim. kylmä märkä pyyhe koiran päälle ja mahaan. Pahassa lämpöhalvaustapauksessa koira upotetaan viileään veteen kaulaan saakka.

Eihän vatsa ole turvonnut? Jos on niin kyseessä voisi olla myös vatsalaukunkiertymä. Paikallinen ell voi laittaa lähetteen Helsinkiin pieneläinklinikalle, jos ei itse pysty hoitamaan. Itse olen useamman kerran joutunut turvautumaan "lehmälääkäreihin" päivystysaikana... olen mennyt valmiiksi odottamaan vastaanoton eteen, milloin tulee navetalta tms. Aina olen kuitenkin lekurin luokse päässyt, joten luulisi teidätkin kerkeävän ennen aamua ottavan vastaan!!
ja heti!
 
Alkuperäinen kirjoittaja miero:
tuttu lähetti tämän minulle kun kerroin hänelle meidän koiran viimeisestä matkasta eläinlääkärille. koin (ja koen edelleen) itse tämän erittäin lohduttavana vaikka itkun saikin tulemaan, vieläkään en itkemättä pysty katsomaan:
http://www.indigo.org/rainbowbridge_ver2.html
Ei olis pitäny kattoo... :'(

Mä oon ihan yliherkkis!!! :ashamed:
 
miero
Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:
Alkuperäinen kirjoittaja miero:
tuttu lähetti tämän minulle kun kerroin hänelle meidän koiran viimeisestä matkasta eläinlääkärille. koin (ja koen edelleen) itse tämän erittäin lohduttavana vaikka itkun saikin tulemaan, vieläkään en itkemättä pysty katsomaan:
http://www.indigo.org/rainbowbridge_ver2.html
Ei olis pitäny kattoo... :'(

Mä oon ihan yliherkkis!!! :ashamed:
mä varotin, että en pysty itse katsomaan sitä :ashamed:

mutta tuo on oikeasti ainakin itselle ja muutamalle tutulle ollut todella lohduttava sivu
 
Meillä koira vaan makas ja läähätti kun sillä oli kohtutulehdus. Koira oli jo todella vanha ja maksassakin oli jotain pahasti vialla joten jotta olisi saanut muutaman vuoden elin aikaa lisää niin koiran olisi pitänyt popsia lääkkeitä paljon. Silloin teimme elämme vaikeimman ratkaisun ja sen jälkeen en ole koiraa voinut ottaa.

Toivottavasti teidän koira selviäisi kun ei ole edes mikään kamalan vanha :hug:
 
lisse
Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:
Alkuperäinen kirjoittaja miero:
tuttu lähetti tämän minulle kun kerroin hänelle meidän koiran viimeisestä matkasta eläinlääkärille. koin (ja koen edelleen) itse tämän erittäin lohduttavana vaikka itkun saikin tulemaan, vieläkään en itkemättä pysty katsomaan:
http://www.indigo.org/rainbowbridge_ver2.html
Ei olis pitäny kattoo... :'(

Mä oon ihan yliherkkis!!! :ashamed:

sama täällä.tämän ketjun aikana on itku monesti tullut.koskettavaa
 
Oonko ihan väärässä, mutta jos on tilanne se, että ell ei pääse lemmikkiä lopettamaan, voi aina soittaa poliisille, joka tulee sen tekemään, jos on tarve? ettei tarvi mitään naapurin haulikkomiestä soittaa?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mejan:
Oonko ihan väärässä, mutta jos on tilanne se, että ell ei pääse lemmikkiä lopettamaan, voi aina soittaa poliisille, joka tulee sen tekemään, jos on tarve? ettei tarvi mitään naapurin haulikkomiestä soittaa?
Poliisi ei ole lääkäri, eikä näinollen pysty tutkimaan lemmikkiä ja tekemään päätöstä lopetuksesta. Poliisilla on toki velvollisuus lopettaa esim liikenneonnettomuuden yhteydessä loukkaantunut eläin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mejan:
Oonko ihan väärässä, mutta jos on tilanne se, että ell ei pääse lemmikkiä lopettamaan, voi aina soittaa poliisille, joka tulee sen tekemään, jos on tarve? ettei tarvi mitään naapurin haulikkomiestä soittaa?
Voi soittaa. Mutta tässä ketjussa ei saa tollasia puhua. Viestit poistetaan...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Alkuperäinen kirjoittaja Mejan:
Oonko ihan väärässä, mutta jos on tilanne se, että ell ei pääse lemmikkiä lopettamaan, voi aina soittaa poliisille, joka tulee sen tekemään, jos on tarve? ettei tarvi mitään naapurin haulikkomiestä soittaa?
Poliisi ei ole lääkäri, eikä näinollen pysty tutkimaan lemmikkiä ja tekemään päätöstä lopetuksesta. Poliisilla on toki velvollisuus lopettaa esim liikenneonnettomuuden yhteydessä loukkaantunut eläin.
Ja velvollisuus lopettaa eläin jos siitä näkee että se kärsii. Jos ei lopeta selvästi kärsivää eläintä, syyllistyy eläinrääkkäykseen.
 

Yhteistyössä