Koiramme tekee kuolemaa:(

Alkuperäinen kirjoittaja Niskalaukaus Varmistus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Alkuperäinen kirjoittaja Mejan:
Oonko ihan väärässä, mutta jos on tilanne se, että ell ei pääse lemmikkiä lopettamaan, voi aina soittaa poliisille, joka tulee sen tekemään, jos on tarve? ettei tarvi mitään naapurin haulikkomiestä soittaa?
Poliisi ei ole lääkäri, eikä näinollen pysty tutkimaan lemmikkiä ja tekemään päätöstä lopetuksesta. Poliisilla on toki velvollisuus lopettaa esim liikenneonnettomuuden yhteydessä loukkaantunut eläin.
Ja velvollisuus lopettaa eläin jos siitä näkee että se kärsii. Jos ei lopeta selvästi kärsivää eläintä, syyllistyy eläinrääkkäykseen.
En lähde mukaan tässä ketjussa kanssasi jankuttamaan tuosta asiasta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Alkuperäinen kirjoittaja Mejan:
Oonko ihan väärässä, mutta jos on tilanne se, että ell ei pääse lemmikkiä lopettamaan, voi aina soittaa poliisille, joka tulee sen tekemään, jos on tarve? ettei tarvi mitään naapurin haulikkomiestä soittaa?
Poliisi ei ole lääkäri, eikä näinollen pysty tutkimaan lemmikkiä ja tekemään päätöstä lopetuksesta. Poliisilla on toki velvollisuus lopettaa esim liikenneonnettomuuden yhteydessä loukkaantunut eläin.

no siis kysehän nyt olikin siitä, että jos eläin pitää lopettaa pikaisesti.. kai nyt tajuan että poliisi ei ole ell |O
 
viettäkäähän yö koiran luona/lähellä ja hellikää..jos vaan hereillä pysyt/pystyt olemaan.
meillä taas oli niin että oiran takajalat menivät pois paikaltaan kun kaaduttiin samana päivänä vahatuissa portaissa vaikka varoen mentiin.sitten löyty haimasta kasvain.
istuin koiran vierssä ja paijasin koko sen ajan kunnes päätettiin antaa piikki (ei olisi meijän poika siitä leikkauksesta selvinny kun ikää oli jo 11vuotta).
tuntui itelleen helpolta kun pystyi "tukemaan" koiraa.
tsemppiä! ja jaksuja
 
lisse
ei kirjoitettaisiin enää tuosta koiran lopettamisesta.!!
ei ole mitenkään kivaa lukea.
eikös nyt voitaisi toivoa ap.n koiran toipuvan, ja odottaa hänen tietojaan.
eikä sillävälin kirjoitella lopettamisesta.
 
Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja lisse:
ei kirjoitettaisiin enää tuosta koiran lopettamisesta.!!
ei ole mitenkään kivaa lukea.
eikös nyt voitaisi toivoa ap.n koiran toipuvan, ja odottaa hänen tietojaan.
eikä sillävälin kirjoitella lopettamisesta.
Tosiaankin ihmeellistä jankuttamista. Ja onneksi asiattomat ampumis-kehotukset poistettiin. :(

Tottakai toivotaan parasta mahdollista ap:n koiralle!
 
Saan lisää kakkaa niskaani, kun kerron, että täällä kärsitään yhä. Olen soittanut kolmelle lähikunnan päivystäjälle. Kaksi oli sitä mieltä, että kipulääkettä ja odotetaan aamuun. Yksi sanoi, että voidaan klinikalle mennä. 60 kilsaa matkaa, lapset nukkuu ja mulla on mahatauti. Koira oksentaa ja ripuloi autossa ennenkuin saa ovet suljettua. Kuolaa litran per kilometri. Mun pitäs yksin lähtee sen kanssa ja mun olo on myös ihan voimaton.

Ainoa kipulääke tietenkin mitä löytyy on panadol. Pitäisi olla Asperin tai Ketorin. Mies lähti siskon luota hakemaan.

Tuossa se makaa kuistilla... Olen vilvoitellut, juottanut, jutellut ja silitellyt.

Kiitos kaikille tuesta ja vinkeistä. :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Florence:
Saan lisää kakkaa niskaani, kun kerron, että täällä kärsitään yhä. Olen soittanut kolmelle lähikunnan päivystäjälle. Kaksi oli sitä mieltä, että kipulääkettä ja odotetaan aamuun. Yksi sanoi, että voidaan klinikalle mennä. 60 kilsaa matkaa, lapset nukkuu ja mulla on mahatauti. Koira oksentaa ja ripuloi autossa ennenkuin saa ovet suljettua. Kuolaa litran per kilometri. Mun pitäs yksin lähtee sen kanssa ja mun olo on myös ihan voimaton.

Ainoa kipulääke tietenkin mitä löytyy on panadol. Pitäisi olla Asperin tai Ketorin. Mies lähti siskon luota hakemaan.

Tuossa se makaa kuistilla... Olen vilvoitellut, juottanut, jutellut ja silitellyt.

Kiitos kaikille tuesta ja vinkeistä. :hug:

No eikö se mies vois lähtee koiraa viemään? Suojaa vaikka auton penkit muovipusseilla. Ja saahan ne pestyä.
 
lisse
Alkuperäinen kirjoittaja Florence:
Saan lisää kakkaa niskaani, kun kerron, että täällä kärsitään yhä. Olen soittanut kolmelle lähikunnan päivystäjälle. Kaksi oli sitä mieltä, että kipulääkettä ja odotetaan aamuun. Yksi sanoi, että voidaan klinikalle mennä. 60 kilsaa matkaa, lapset nukkuu ja mulla on mahatauti. Koira oksentaa ja ripuloi autossa ennenkuin saa ovet suljettua. Kuolaa litran per kilometri. Mun pitäs yksin lähtee sen kanssa ja mun olo on myös ihan voimaton.

Ainoa kipulääke tietenkin mitä löytyy on panadol. Pitäisi olla Asperin tai Ketorin. Mies lähti siskon luota hakemaan.

Tuossa se makaa kuistilla... Olen vilvoitellut, juottanut, jutellut ja silitellyt.

Kiitos kaikille tuesta ja vinkeistä. :hug:


pidä informaatiota yllä
:hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Alkuperäinen kirjoittaja Niskalaukaus Varmistus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:
Alkuperäinen kirjoittaja Mejan:
Oonko ihan väärässä, mutta jos on tilanne se, että ell ei pääse lemmikkiä lopettamaan, voi aina soittaa poliisille, joka tulee sen tekemään, jos on tarve? ettei tarvi mitään naapurin haulikkomiestä soittaa?
Poliisi ei ole lääkäri, eikä näinollen pysty tutkimaan lemmikkiä ja tekemään päätöstä lopetuksesta. Poliisilla on toki velvollisuus lopettaa esim liikenneonnettomuuden yhteydessä loukkaantunut eläin.
Ja velvollisuus lopettaa eläin jos siitä näkee että se kärsii. Jos ei lopeta selvästi kärsivää eläintä, syyllistyy eläinrääkkäykseen.
En lähde mukaan tässä ketjussa kanssasi jankuttamaan tuosta asiasta.
Sain siunaksen kaikilta, että en syyllisty eläinrääkkäykseen, jos odotan aamuun. Rehellisesti sanottuna tuntuu kyllä siltä :ashamed: Tilanne vain on hankala täällä, yö ei helpota sitäkään asiaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Norsupäästäinen:
Onhan se ihan mahdollista että sun koira on vaan syönyt jotain sopimatonta :hug:
Se syökin ihan mitä ihmeellisimpiä asioita tuolla ulkona. Nyt toivon todella, että olis joku sellanen juttu mikä hoituis antibiooteilla tai jollain. Epäilen kyllä ettei selviä. Kyllä on kurja pojalle aamulla selittää :'(
 
Huomenta!

Lähdin kolmen maissa viemään koiraa sinne klinikalle. Auton sotkeentumisesta ei ollut kiinni tuo vitkuttelu, oli kaikin puolin hankala yö muutenkin.

En kovin pitkälle pihasta päässyt, kun ystävämme veti viimeisen henkosen :'( :'( Käännyimme sitten takaisin ja olen itkenyt silmät kipeiksi. Muu väki nukkuu vielä. Äidilleni äsken soitin, kun tiesin olevan hereillä. Oli pakko purkaa jollekin.

Meillä on hautajaiset tänään. Toivon niin, että lapset "selviäisivät", koska tämä on heille suuri menetys. Se oli aina laumansa paimentaja ja rakasti täydestä sydämestä meidän poikia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Florence:
Huomenta!

Lähdin kolmen maissa viemään koiraa sinne klinikalle. Auton sotkeentumisesta ei ollut kiinni tuo vitkuttelu, oli kaikin puolin hankala yö muutenkin.

En kovin pitkälle pihasta päässyt, kun ystävämme veti viimeisen henkosen :'( :'( Käännyimme sitten takaisin ja olen itkenyt silmät kipeiksi. Muu väki nukkuu vielä. Äidilleni äsken soitin, kun tiesin olevan hereillä. Oli pakko purkaa jollekin.

Meillä on hautajaiset tänään. Toivon niin, että lapset "selviäisivät", koska tämä on heille suuri menetys. Se oli aina laumansa paimentaja ja rakasti täydestä sydämestä meidän poikia.
Voi kurja! :(
Jaksamisia nyt teille sinne. :hug:
 

Yhteistyössä