Koiralle siedättyminen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Perheeseen hankittiin koira alkuvuonna. Silloin minulle tuli hieman kutinaa silmiin,jos käsittelin ja menin silmiä hieromaan. Olen pessyt käsiä tiheään ja ongelmia ei ole ollut.
Nyt on sitten toista kuukautta nenä vuotanut ja aivastelen, ja selkeästi yhdistyy koiran lähellä oloon, eli olen vissiin sitten lievästi allerginen(aiemmissa koirakontakteissa ennen omaa koiraa ei ole koskaan ollut mitään viitteitä allergiasta). Esim töissä ei ole mitään ongelmia, mutta kotiin tultua ja koiran kanssa leikittyä, niin ei mene kuin puolisen tuntia, niin oireet alkavat.
Onko mitään toiveita yhteiselämästä koiran kanssa,on lapsille (ja toki minullekin) hurjan rakas. Selviääkö veritestillä onko mahdollisuuksia selvitä ilman pahempien oireiden kehittymistä? Olen tehostanut siivousta ja pitänyt koiran poissa makuuhuoneesta. Pesen koiraa usein. Jos pysyttelen päivän tuolla "eristyksissä" makkarissa, niin oireita ei oikeastaan ole, joten tuskin on sisäilmaongelmakaan.
Pitääkö ruveta uutta kotia etsimään, vai onko vielä mahdollista siedättyä, vaikka oireet alkoivat oikeastaan vasta nyt kun koira on lähempänä vuoden ikää😢

Yhteistyössä