mitäisikö tehdä ilmoitus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolestunut
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huolestunut

Vieras
hei,
tuttavallani on n. vuoden ikäinen koira, josta olen erityisen huolissani. Tuttavani antaa koiralle puolikkaan koiranmakkaran päivässä ja siinä onkin sitten sen koiran päivän ateria. Koira on tästä johtuen laiha ja on kasvanut todella hitaasti. Koiran sisaruksiin verraten tuttavani koira on puolet siitä, mitä sen sisarukset ovat.
Ulkoilusta koira saa vain unelmoida. Tuttavani käyttää koiraa korkeintaan talon nurkalla pissalla tai päästää takapihalle pissalle, mutta ei käytä koiraansa ulkona lenkillä.
Pahinta on, että tuttavani kämppä on niin sotkuinen, että tuttavani joutuu pitämään koiran penturemmillä kytkettynä keittiön patteriin, jotta koira ei söisi mitään ylimääräistä. Joskus kun tuttavani on laittanut asuntonsa suhteellisen hyvää kuntoon, koira saa olla irti. Tällöin koira käy tekemässä asiansa tuttavani sänkyyn tai sohvalle. Koko asunto haisee pa**alle ja ku*elle.
Tuttavani jättää koiran joskus pitkäksikin aikaa yksin kotiin. Olen useampaan otteeseen joutunut huomauttamaan tuttavalleni koiran ulkoiluttamisesta ja ruokkimisesta.
Tuttavani naapurit valittavat koiran haukkumisesta. Kun tuttavani menee hiljentämään koiraa, hän huutaa koiralle kovaan ääneen ja nostelee tätä niskasta ja heittää maahan.
En ole ainoa, joka on huolissaan koirasta. Kohta naapurit tekevät koirasta ilmoituksen poliisille tai eläinsuojeluvirastoon.
Miten minun pitäisi menetellä? Minua säälittää tuttavani koira. :/

käväsin katsomassa sey:n sivuilta infoa ilmoituksen tekemisestä. Ilmoitus pitää tehdä nimellä. Tosin sivuilla lukee, että nimet ja puhelinnumerot jäävät luottamuksellisiksi. Voihan tähän luottaa?

Alkuperäinen kirjoittaja huolestunut:
käväsin katsomassa sey:n sivuilta infoa ilmoituksen tekemisestä. Ilmoitus pitää tehdä nimellä. Tosin sivuilla lukee, että nimet ja puhelinnumerot jäävät luottamuksellisiksi. Voihan tähän luottaa?

Mitä helkutin väliä sillä on? Soita vaikka poliisille, kyllä nekin tekee asialle jotain.

Voi kun kaikki koirien ja kissojen omistajat tajuaisivat että eläimillä on tunteet.. Itse asiassa aika suuriakin tunteita ja samalla lailla asiat vaikuttaa koiraan kuin ihmiseenkin. :heart:
Sen lisäksi koira on lapsen tasolla.. joten pitää olla varovaisempi tunteiden kanssa joita koiran kanssa käsittelee.

Makkara on surkeaa ravintoa koiralle jatkuvana syöttönä. Pahoinpitely taas kohtuutonta.

Aivan selkeesti tossa rikotaan eläinsuojelulakia pelkästään patteriin kytkemisen ja liikunnan puutteen osalta. Laadukasta ravintoa ei kukaan voi pakottaa antamaan, mutta riittävästi apetta pitää kuitenkin olla. Nyt vähän vilkkaasti eläinsuojeluilmoitus tosta tyypistä, älä edes mieti onko aihetta vai ei!

Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:
Voi kun kaikki koirien ja kissojen omistajat tajuaisivat että eläimillä on tunteet.. Itse asiassa aika suuriakin tunteita ja samalla lailla asiat vaikuttaa koiraan kuin ihmiseenkin. :heart:
Sen lisäksi koira on lapsen tasolla.. joten pitää olla varovaisempi tunteiden kanssa joita koiran kanssa käsittelee.

Makkara on surkeaa ravintoa koiralle jatkuvana syöttönä. Pahoinpitely taas kohtuutonta.

koiranmakkara voi olla parempaa kuin nappulat,riippuu mitä makkaraa syöttää.
meillä koirat syö vain makkaraa,nappulaakin annetaan välillä.

aiheseen...miksi et voisi tehdä ilmoa? vaikka koiralle on ottaja mutta henkilöhän voi ottaa aina uuden koiran

Perjantaina soitin SEYn työntekijälle ja kerroin asiani. Hän kuunteli ja kommentoi tilannetta, mutta sanoi lopuksi ettei tilanne ole niin paha, ettäkö se pitäisi viedä eteenpäin.
Suoraan sanottuna ei kyseenalaista Suomen eläinsuojelutilannetta enää ollenkaan!!

Yhteistyössä