koirakysymyksiä (tiedäntiedän ettei oo lemmikkipalsta,mut senkin uhalla :D)

1.) onko koiranne uros vai narttu? miksi valitsitte tietyn sukupuolen?
2.) syökö koiranne teidän "jämäruokia" vai vaan omia ruokiaan?
3.) saako teillä koirat tulla sänkyyn/sohvalle? onko teillä koiralla oma paikka?

nää kolme on sellasia kysymyksiä joihin oon saanu aika outojakin vastauksia ja siks kysyn täältä :whistle:

kiitos jos jaksat vastata =)

Keittiönoita
1. Narttu. Haluttiin koira tiettyyn aikaan vuodesta ja pentueessa oli silloin vain narttuja.
2. Syö kaiken, mitä annetaan. Paitsi banaania. Toimii siis meidän kotikompostorina.
3. Saa tulla. On sillä oma paikkakin, mutta varsinkin talvella on mukavaa nukkua puudelin vieressä.

minä
1. molemmat koirat narttuja. ne vaan sattuivat tulemaan..
2. sekäettä
3. saa tulla sohvalle jos tilaa on, mutta harvemmin siellä kuitenkaan on. sänky on kielletty paikka.

Uros on, aina ollu molempien perheissä uroksia joten kai se lähti ihan luonnostaan eikä sit tarvitse juoksuaikaan niiden housujen kans väkräillä tms.

Syö sekä että, pääasiassa omia "papujaan" mutta välillä saa sit lisäksi ihan kotiruokaa. Maitopohjaiset ei "herralle" sovi, joten vähän pitää katsoa mitä jämiä annetaan.

3.) saako teillä koirat tulla sänkyyn/sohvalle? onko teillä koiralla oma paikka?
Koiralla on oma paikka, mutta saa tulla myös sohvalle/sänkyyn. Alunperin ajateltiin, että ei sänkyyn päästettäis mutta mutta..se vaan on niin ihana kun se könyää ihan kylkeen kiinni yöunilleen :heart:

Narttu, steriloitu kyllakin

syo kylla jamiakin silloin talloin, paasaantoisesti omaa ruokaansa syo

ei saa tulla sohville, eika sankyihin. Oma paikka on milloin missakin, etuoven luona, takaoven edessa, lasten huoneiden luona. Siirtyy monta kertaa yossa eri paikkaan nukkumaan.

1.Uros. Mulla oli edellinen narttu ja se veri sotku rassas.
2.Ei syö jämiä ku ei oikeestaan jää mitään ku lapset ja ukko syö kaiken.
3.Ei saa tulla sohvalle eikä sänkyyn. (vaikka mä haluaisinki) Tosin yksin olessa ilmeisesti harrastaa sohvalla nukkumista. =)

Alkuperäinen kirjoittaja kuha:

nää kolme on sellasia kysymyksiä joihin oon saanu aika outojakin vastauksia ja siks kysyn täältä :whistle:

1) Uros. Mulla on ollut narttukoira joskus ja uros on tasapainoisempi (ei ole juoksujen aikaista hormonaalista tunteiden heittelyä).
2)Omia ruokiaan syö.
3)Saa tulla.

Nyt jäi kiinnostamaan että mitä outoja vastauksia olet mahtanut saada näihin kysymyksiin :whistle:

saakos nartun leikkauttaa heti ekojen juoksujen jälkeen vai miten se menee? :)

mä puntaroin itse nartun ja uroksen välillä, mutta en osaa päättää.. :xmas:
Mun muistaakseni kolmet juoksut olisi hyvä odottaa, että narttu kerkeää aikuistua. Ei jää sitten ihan sellaiseksi pentuaikuiseksi =) Noin sanottiin ainakin eräälle tutulleni joka vei koiransa leikattavaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja karppaaja2:

1) Uros. Mulla on ollut narttukoira joskus ja uros on tasapainoisempi (ei ole juoksujen aikaista hormonaalista tunteiden heittelyä).
2)Omia ruokiaan syö.
3)Saa tulla.

Nyt jäi kiinnostamaan että mitä outoja vastauksia olet mahtanut saada näihin kysymyksiin :whistle:
no en tohon ykköseen niinkään outoja vastuksia,siitä kysyin ihan et kuulisin kokemuksia,mut toi kakkonen kun eräällä koirapalstalla asiasta kysyin,niin kukaan ei antanut koirille "jämäruokiaan" vaan ihan eläinliikkeestä ostettua jotai tosi kallista muonaa ja tohon sänkyyn tulemiseen ne vastas et välillä koirat valtaa koko sngyn ja he ite menee sit sohvalle nukkuun :eek:
en tiedä oonko jonkin sortin natsi,mut meil ei kyl koirat tulis sänkyyn -saati valtais sitä tollee ja mul on omien koirakokemuksien pohjalta sellanen "pinttymä" et koira syö meidän jämät omien ruokien lisäksi -paitsi yks jolla oli laktoosi-intoleranssi- mut silti...
:)

1. narttu.ensin ajateltiin urosta,mut meijen kasvattaja ehotteli narttua koska oltiin ekaa koiraa hankkimassa ja se narttu vois olla ehkä helpompi tapaus .
2. syö ihan kotiruokaa ja koiranpapuja.
3. saa tulla sohvalle ja sängyllekin sai tulla päiväpeiton päälle,mut ei tuu enää sänkyyn kun päätin tossa jokunen kuukaus sitten kokeilla että oppisko et ei saa tulla sängylle enää nukkuun ja oppihan se muutamas päiväs.aluks kyllä ihmetteli että miks ei enää saa kun aina ennen on saanu.
oma nukkumapaikka on lattialla.

vieras
1.) onko koiranne uros vai narttu? miksi valitsitte tietyn sukupuolen? Narttu, koira on ns. jääräpäistä rotua, oli ensimmäiseksi helpompi valinta ;)
2.) syökö koiranne teidän "jämäruokia" vai vaan omia ruokiaan? Söisi mitä vaan, mutta ei anneta mitään jämiä koska on niin allerginen, syö siis eläinlääkärin allergiaruokaa
3.) saako teillä koirat tulla sänkyyn/sohvalle? onko teillä koiralla oma paikka? Saa tulla sohvalle, sänkyyn ei. Sohvasta kai on tullu sen paikka... ;)

no en tohon ykköseen niinkään outoja vastuksia,siitä kysyin ihan et kuulisin kokemuksia,mut toi kakkonen kun eräällä koirapalstalla asiasta kysyin,niin kukaan ei antanut koirille "jämäruokiaan" vaan ihan eläinliikkeestä ostettua jotai tosi kallista muonaa ja tohon sänkyyn tulemiseen ne vastas et välillä koirat valtaa koko sngyn ja he ite menee sit sohvalle nukkuun :eek:
en tiedä oonko jonkin sortin natsi,mut meil ei kyl koirat tulis sänkyyn -saati valtais sitä tollee ja mul on omien koirakokemuksien pohjalta sellanen "pinttymä" et koira syö meidän jämät omien ruokien lisäksi -paitsi yks jolla oli laktoosi-intoleranssi- mut silti...
:)
Lähinnä mä jäinkin miettimään juuri tuota ykkös kohtaa, että mitä kummaa siihen on voitu vastata :D
Meillä koira syö nappuloita (sertiä ja bedigreetä jne) sen takia että sillä on herkkä vatsa.
Mäkin olen ajatellut joka koirani kohdalla (4 kpl elämäni aikana) ettei yksikään saa tulla sänkyyn tai sohvalle, mutta ihan oikeasti sitä on vaikea toteuttaa käytännössä kun koira katsoo oikein vetoavasti silmiin ja kaivautuu yöllä kainaloon kiinni :D :D

narsku
1. Molemmat löytyy.
2. Syövät silloin tällöin jämiä, mutta useimmiten pelkkiä omia ruokiansa
3. Eivät saa enää, mutta sohvalle yrittävät aina salaa mennä makoilemaan. Ja on koirilla oma paikka, mikä kelpaa silloin, kun me ollaan kotona vahtimassa, etteivät hypi sohvilla.

1. Narttu. Mitään sen erikoisempia syitä, kuin että mä halusin nartun :D

2. Omaa Eukanubaansa vetelee, hyvin harvoin mitään muuta.

3. Saa tulla. Ja tuleekin... Niin joo, ja oma peti kyllä löytyy. Koira säilyttää siellä luita & leluja, mutta nukkumiseen se ei kelpaa.

meil on koira(t) saanu tulla sohvalle ja sängyllekin,mut vaan luvan kanssa ja sänkyyn päiväpeiton päälle ja meillä ei kävis mitenkään päinsä et koirat valtais sohvan tai sängyn niin et MÄ en mahtuis :D
mä eka ja sit ne :D

narsku
"no en tohon ykköseen niinkään outoja vastuksia,siitä kysyin ihan et kuulisin kokemuksia,mut toi kakkonen kun eräällä koirapalstalla asiasta kysyin,niin kukaan ei antanut koirille "jämäruokiaan" vaan ihan eläinliikkeestä ostettua jotai tosi kallista muonaa"

Kukaan ei uskalla virallisilla koirapalstoilla myöntää, että syöttävät kaupan halvinta luppaa tms. koska miä kalliimpaa ruokaa syötät, sitä parempi omistaja olet.
Jos syötät markettiruokaa, et välitä hurtistas ollenkaan.
Naurettavaa mutta totta.

meil on koira(t) saanu tulla sohvalle ja sängyllekin,mut vaan luvan kanssa ja sänkyyn päiväpeiton päälle ja meillä ei kävis mitenkään päinsä et koirat valtais sohvan tai sängyn niin et MÄ en mahtuis :D
mä eka ja sit ne :D
Juu ei meilläkään koira saa missään tapauksessa koko sänkyä omakseen, vaikka varmasti villeissä päiväunissaan siitä haaveileekin, mutta kyllä se viereen tuppaa joka yö :whistle: :D

1.) 3 urosta. Ensimmäisenä otettiin uros, koska pentueessa sattui vapaana sellainen olemaan. Toiset on uroksia, koska ei haluttu narttua juoksujen takia (kun ennestään oli jo uros kotona).
2.) Yleensä omia ruokia, mutta välillä annetaan myös jämiä. Ja ne syö kaiken mitä antaa.
3.) Ei ole omaa paikkaa. Saa tulla sohvalle ja sänkyyn. Eipä ne muualla just olekaan. :)

Alkuperäinen kirjoittaja narsku:
Kukaan ei uskalla virallisilla koirapalstoilla myöntää, että syöttävät kaupan halvinta luppaa tms. koska miä kalliimpaa ruokaa syötät, sitä parempi omistaja olet.
Jos syötät markettiruokaa, et välitä hurtistas ollenkaan.
Naurettavaa mutta totta.
Juu, lemmikkipalstalla saa lukea aika usein tuota.

tyttöjen äiti
1) Uros. Metsästyksen kannalta parempi.
2) Koira ei ole ikinä suostunut syömään koiranmakkaroita. Raksuja syö mutta yleensä ruoantähteet tai laitan sille erikseen makaroni-liha-kasvismössön.
3) Sänkyyn meni ennen mutta opetin pois, sohvalle saa nousta jos haluaa, mutta yleensä makoo omalla petillään.

1. Narttu. Meillä on aiemmin ollut uros, jolla hormoonit hyrräsi turhan vilkaasti. Siksi haluttiin narttu. Oli myös pesueen ainoa narttu ja kaikkein kaunein :) .
2. Ei syö jämiä. Ostetaan eläinkaupasta vain yhtä ja tiettyä ruokaa ja sitä syö. Välillä sekoitetaan joukkoon ihan kaupan koiranruokaa tai sitten niitä jämiä.Pidän ehdottoman tärkeänä sitä että koiramme saa juuri oikeanlaista ravintoa.
3. Koira on itse ottanut itselleen oman paikan, jossa se aina lepäilee. Mutta saa tulla myös sohvalle ja sänkyyn.

mä oon hankkimassa tanskandoggia ja lähtisin väittään et meidän sänky olis meille kolmelle sit aivan liian pieni :D :D :D
No siinä tapauksessa ehkä joo :LOL: :LOL:

Meillä onkin shetlanninlammaskoira, joten tilaa riittää :D Olen kinunnut mieheltä toista koiraa jo pitkään ja nyt hän on sitten taipumassa siihen, että muutaman vuoden päästä täällä on toinenkin vipeltäjä joukon jatkona valtaamassa meiän sänkyä :D

Yhteistyössä