Mä en lähtis ketään arvostelemaan siitä että ostaa koiran ruoat kaupasta, mutta itse en ostaisi. Kun niissä nimittäin on usein pelkkää höttöä, eikä todellakaan oikeita määriä protskuja ja vitamiineja. Eikä eläinkaupan ruoat tule yhtään sen kalliimmiksi, itseasiassa päinvastoin. Ne kun on ilman niitä höttöjä, niin ruokaa tarvii antaa paljon vähemmän ja iso säkki on kyllä ihan edullinen muutenkin. Vielä yksi etu on "hötöttömyydessä", nimittäin koira kakkaa harvemmin ja vähemmän kun ei ole joutunut syömään turhaa.Alkuperäinen kirjoittaja karppaaja2:Juu, lemmikkipalstalla saa lukea aika usein tuota.Alkuperäinen kirjoittaja narsku:Kukaan ei uskalla virallisilla koirapalstoilla myöntää, että syöttävät kaupan halvinta luppaa tms. koska miä kalliimpaa ruokaa syötät, sitä parempi omistaja olet.
Jos syötät markettiruokaa, et välitä hurtistas ollenkaan.
Naurettavaa mutta totta.
No olettepas te isoja Junnu 15 v ja koira 52 kg mahtuvat oikein hyvin samaan 90 cm leveään sänkyyn.Alkuperäinen kirjoittaja kuha:mä oon hankkimassa tanskandoggia ja lähtisin väittään et meidän sänky olis meille kolmelle sit aivan liian pieni
Kyllä noin yleisesti ottaen on. Riippuu varmaan myös paljon rodusta.Alkuperäinen kirjoittaja kuha:onko totta että nartut on yleensä rauhallisempia ja "pehmeempiä" kun urokset? toki jokainen koira on oma yksilönsä,mut jos nyt yleistetään?
ei me ehkä isoja olla,mut nukutaan niin leveesti ettei meinaa meille kahdellekaan tää sängyn leveys riittääAlkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:No olettepas te isoja Junnu 15 v ja koira 52 kg mahtuvat oikein hyvin samaan 90 cm leveään sänkyyn.Alkuperäinen kirjoittaja kuha:mä oon hankkimassa tanskandoggia ja lähtisin väittään et meidän sänky olis meille kolmelle sit aivan liian pieni
Se on tottumiskysymys =) Mua joskus naurattaa katsoa, kun junnu ja puudeli nukkuvat sikeästi selät vastakkain ja junnulla roikkuu kädet ja jalat toiselta puolelta sänkyä ja koiralta tassut toiselta puolelta sänkyä.Alkuperäinen kirjoittaja kuha:ei me ehkä isoja olla,mut nukutaan niin leveesti ettei meinaa meille kahdellekaan tää sängyn leveys riittää
mikä tämän todistaa, että markettiruoissa on enemmän "höttöä" (mitä sillä nyt tarkoitatkaan)?Alkuperäinen kirjoittaja raksmaitaks:Mä en lähtis ketään arvostelemaan siitä että ostaa koiran ruoat kaupasta, mutta itse en ostaisi. Kun niissä nimittäin on usein pelkkää höttöä, eikä todellakaan oikeita määriä protskuja ja vitamiineja. Eikä eläinkaupan ruoat tule yhtään sen kalliimmiksi, itseasiassa päinvastoin. Ne kun on ilman niitä höttöjä, niin ruokaa tarvii antaa paljon vähemmän ja iso säkki on kyllä ihan edullinen muutenkin. Vielä yksi etu on "hötöttömyydessä", nimittäin koira kakkaa harvemmin ja vähemmän kun ei ole joutunut syömään turhaa.Alkuperäinen kirjoittaja karppaaja2:Juu, lemmikkipalstalla saa lukea aika usein tuota.Alkuperäinen kirjoittaja narsku:Kukaan ei uskalla virallisilla koirapalstoilla myöntää, että syöttävät kaupan halvinta luppaa tms. koska miä kalliimpaa ruokaa syötät, sitä parempi omistaja olet.
Jos syötät markettiruokaa, et välitä hurtistas ollenkaan.
Naurettavaa mutta totta.
Kun pentu tulee, se on syönyt pentunappuloita kasvattajalla jonkin aikaa. Sillä ruualla on hyvä jatkaa, kun se on sopivaksi todettu...Alkuperäinen kirjoittaja kuha:mistä tietää mitä ruokaa alkaa syöttää koiralleen? :ashamed:
meidän lapinkoira söi pedigree-makkaraa melkein koko elämänsä,nappuloista meni maha sekasin.
systerin koira syö frolic-kuivamuonaa ku hullu puuroo ja sit systerin jämäruokia.
muorin koira syö ja on aina syönyt sitä mitä muorikin,mut höystettynä maidolla siis esim. muussaa perunat ja jauhelihakastikkeen ja heittää maitoo perään
kaverin koira syö vaan jotai eläinliikkeen napuuloita (joku iiiso säkki)
eli koska vaihtoehtoja on tuhat,niin mistä tietää mikä on hyvä? kokeilemalla? vai antamalla samaa mitä kasvattaja antanut emolle? :ashamed:
Mä olen kuullut että Luppa on ihan potaskaa. Mutta myös että se joko oli joskus laadukkaampaa, tai on nyt laadukkaampaa mitä joskus, kun valmistusmaa muuttui?Alkuperäinen kirjoittaja narsku:no mites sen lupan kanssa muuten meni?
eikös siittä todettu jossain tutkimuksissa, että se on jopa parempaa, kuin eläinkaupan ruoat?
niin ja onhan se jokaisen oma asia mitä koiralleen syöttää.
Pääasia, että koira pysyy terveenä, hyvinvoivana ja normaalipainoisena
Just noin että kierretään rajoja. Kytkettynä vaikka ensin. Kun se on vähän isompi, ja irti, ja menee rajalle, niin kiellä / kutsu se pois.Alkuperäinen kirjoittaja kuha:sit seuraava kysymys:
miten pennun saa opetettua pysymään omalla pihalla?
paljon olen kuullut että sen kaa pitää pienenä kiertää tontin rajoja?
kuinka useesti? kytkettynä vai vapaana?
meille tulee todennäkösesti kahdelle tontin sivulle lauta-aitaa ja kahdelle pensasaitaa (plus pensasaidan läheisyyteen mahdollisesti vielä verkkoaitaa),joten tavallaan koiralla on "tarha" mut silti haluaisin et se oppis et omasta pihasta ei poistuta vaikka mikä olis
Alkuperäinen kirjoittaja kuha:ja kysynpä vielä sellastakin,että oletteko te laittaneet sisälle pennulle sanomalehdistä pissapaikan?
meillä kaikilla koirilla on ollut ja on silti oppinut sisäsiistiksi,mutta kuulema vielä helpommalla pääsee jos ei laita?
mut mun logiikalla se tarkottaa sitä,et tarvii olla koko ajan valmiuksissa viemään pentu pissalle jos se alkaa vähänki näyttää siltä...? vai mikä siin on ideana? :ashamed: