koiraihmiset, koiran luovutusiästä

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
eräs
Alkuperäinen kirjoittaja Tallamuspurkuna:
Me saadaan koira viikon päästä ja on sillon 8 viikkoa vanha.
Nyt tähän samaan ketjuun lisäänkin että kuinka olette alkaneet sosiaalistaa koiraa, nimen omaan tuolla jalkakäytävällä kulkemaan? Koiriin ja ihmisiin tottuu kyllä tässä kotona ja sukulaisissa mutta nuo vieraat koirat ja lenkkeilijät. Heti vaan totuttelemaan vai miten? :ashamed:
sinne vaan sekaan. mut toisten koirien kanssa ei kannata vielä kovin tuttavuutta tehdä ennen kuin rokotukset kunnossa. ei myöskään toisten koirien tarpeita kannata antaa haistella.
jos koiraa pelottaa niin vaikka sylissä kantaa ja sinne vaan missä paljon porukkaa. ja ihmisten kannattaa antaa silitellä että tottuu ja sosiaalistuu.
 
Me sosiaalistettiin laumanvartijaamme kauppojen parkkipaikoilla ja toreilla ja turuilla :p

Tämä oli ihan kasvattajan neuvo, että on tosi hyvä ottaa haukku just kauppaan mukaan niin että toinen jää pennun kanssa pihalle. Näki tosi paljon ihmisiä ja koiria ja tykkäsi kovasti ainakin tuo meidän tyttö :) On siitä kyllä sosiaalinen yksilö tullutkin joka tykkää koirista ja ihmisistä (paitsi kutsumattomista vieraista omalla pihalla :LOL: ).
 
juu
Alkuperäinen kirjoittaja Essi81:
Meille tuo pentu tuli 7vk ja sillon emä ei enää tahtonut pentujensa kanssa olla... Joten miksipä ei olisi tullut? :)
Tunsitko mistä otit, olen huomannut, että jotkut kasvattajat käyttävät tuota argumenttia, kun haluavat vain eroon pennuista mahdollisimman pian.

 
Minä itte
tietääks joku,et kuinka kauan emä oottaa pentuja?
Ja jos tietääsitte tuota nooin...mistä sais hyvin ostettuu koirii ( lähinnä rotua wels corci ),niin voiskos joku vähä vinkata? ;)
meille on harkittu tuota pemua (wels corci pembrokea) kesäks,niin totaa,että sittekkö niitä pitäs kattella niitä ilmootuksia,joskus kesän laitamil?

-Minä itte Nurumoosta ;D
 

Yhteistyössä