Koira ja vauva!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja lipslipslips
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

lipslipslips

Vieras
Meillä tuo koira AINA ohikulkiessaan nuolaisee vauvaa, jakauksen laittaa uusiksi.
Ja kun vauva ryömii koiran luo, pesee aina naaman.
Pystynkö kieltämään tuon hellyyden osoituksen, vai loppuuko se itsestään ajankanssa?
Koska ei tuo aikuisiakaan noin kokoajan nuoleksi.
Jos kiellän, vaikuttaako se vauvan ja koiran suhteeseen? Nyt vauva selvästi tykkää koirasta ja koira vauvasta.

Itse en pidä ollenkaan siitä, että koira nuolee. Ajatuskin siitä, missä se kieli on ennen omaa naamaa käynyt riittää. Meillä on kielletty nuolemasta lapsia eikä koira-lapsi suhde oli siitä kärsinyt.

Vauva menee aina koiran luo ja jos koira erihuoneessa, se tulee vauvan luo. Näyttää siltä, ettei vauva pahastu lipaisusta, vaan tykkää.
http://www.aijaa.com/v.php?i=002347729813.jpg

Olen kyllä eläin ja varsinkin koirarakas, mutta en todellakaan antaisi koiran nuolla vauvaa. Olkoonkin niin että lasten on hyvä vastustuskyvyn kannalta kasvaa eläinten seurassa, niin mielestäni eläinten ei tarvitse kuitenkaan nuolla vauvaa kasvoihin/päähän. Jo aikuisen ihmisen suussa olevat bakteerit ovat lapselle haitallisia, niin eiköhän koirankin (joka sentään nuolee ja pureksii vähän sitä sun tätä) ole...

voi miten hellyyttävä kuva. Teillä on kunnon lapsenvahti joka ei taatusti anna kenenkään tehdä lapselle mitään. =) Meillä koira saa nuolaista lasta, mutta semmosen liiallisen pesemisen kiellän, kun ei tuo lapsikaan siitä ilahdu.

Ihana kuva <3 Meilläkin koira saattaa välillä innostua pojan naamaa nuolemaan. Jos rupeaa oikein kunnolla pojan naamaa "pesemään" niin sitten olen kieltänyt. Poika tosin itsekin aika usein oikein vartavasten hakeutuu koiran luo ja haluaa koiralta "pusuja" :)

Mä luulen, että kun meillä on 3 koiraa, niin niitä haitallisia bakteereja on sitten joka puolella :)
Tuo vahtikoira tulee olemaan varmaan tärkeä vauvalle.. ja varmasti vahtii, ettei kukaan tee pahaa :)
Vauva heti herättyään etsii katsellaan koiraa ja hymyilee, kun koira tulee tervehtimään :D

Ei missään tapauksessa hyvä juttu. Koiran maailmassa tuo tarkoittaa sitä, että se "omistaa" lapsen. Siten se ilmaisee, että lapsi on laumassa koiran alapuolella. Ja on muuten taivaantosi!

Itseasiassa pennut ovat koiralaumassa alimpana hierarkiassa... eli kaikkien muiden käskytettävänä. Mikäli haluatte, että lapsianne kohdellaan, kuin koiralauman pentuja, niin antaa palaa. Tässä olisi taas hyvä muistaa, että koiria pidä inhimillistää. Koira on koira ja se ei ajattele, kuin ihminen.
Kunkin pitää toimia, kuten parhaaksi näkee. Itse olisin kuitenkin hyvin varovainen tuon toiminnan suhteen.

Koirat eivät muuten ylläpidä sosiaalisia suhteita nuolemalla toisiaan. Tämä kuuluu ainoastaan emojen ja poikasten väliseen kanssakäymiseen.
Sen lisäksi, koira, joka tietää paikkansa, ei käy nuolemassa perheen lapsia.

Nimenomaan lipasemalla toistensa suupieliä koirat ilmaisevat hyväksyntää ja alistumista. Eikä muuten se JOHTAJA nuole alempien suupieliä vaan päinvastoin ne alemmat lipovat JOHTAJAA ja myös sen jälkeläisiä suupielistä.

Koiralle se perhe on lauma ja jos lauma toimii se laps on johtajan jälkeläinen jota kuuluu lipoa ja jolle kuuluu näyttää alistuminen.

Monikohan tuomitsisi tuon kuvan jos ko. koira olisi vaikka jokin pieni seurakoira??? :kieh:

Meilläkin koira nuolee lapsen kasvoja/käsiä joskus. Mutta lapsi on koiran yläpuolella, sen näkee ihan kaikesta (ei puolusta lelujaan, väistää, ei paimenna). Ja mikäli koira keksii jossain vaiheessa asemaansa lapsen suhteen kokeilla, se saa tuta emännän (psyykkisen) ylivoiman :D

Tässä tapauksessahan koira ei käy nuolemassa vauvan suupieliä hakien hyväksyntää ja näyttämässä alistumista. Vaan päälakea.
Ja kun emo nuolee poikastensa suunpieliä, se myös näykkii pentunjaan suunpielistä ojentaakseen niitä.

Yhteistyössä