Koira ja vauva

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja waninka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

waninka

Aktiivinen jäsen
03.01.2012
3 002
0
36
Ollaan oltu nyt kaks päivää kotosalla uuden vauvan kanssa ja semmonen ongelma tullut eteen että meidän koira vahtii ihan hirveesti vauvaa. Koira on kovassa stressissä eikä oikein syö, eikä vapaaehtoisesti poistu vauvan ja mun läheltä. Menee heti tarkastaan kun vauva vähänkään äännähtää. Meillä on myös kolme kissaa ja koira on myös vakuuttunut että vauvaa täytyy niiltä suojella, eli hätyyttää kissojakin enemmän.

Kysymys kuuluukin että miten tähän käytökseen pitäisi suhtautua ja loppuuko se itsestään ajan kanssa? Onko kellekään muulle käynyt näin. Huolettaa kovasti vaan koiran puolesta kun ei se saa syötyäkään mitään ja on ihan kierroksilla koko ajan ja silmänvalkuaiset punottaa.

Jos koira noin stressaa vauvasta, niin pitäkää niitä osan aikaa erillään. Älä siis anna koiran 24/7 kyhjöttää vauvan ääressä.

On meilläkin joskus koirat vauvaan reagoineet. Eräskin narttu alkoi vinkumaan aina, kun vauva äännähti. Jokunen päivä siinä meni, kunnes rouva ymmärsi, että mä kyllä kuulen sen vauvan ininän ilman, että hän joka kerta tulee siitä erikseen mulle paniikissa ilmoittamaan.

Ja huomioikaa sitä koiraa. Tehkää pitkiä lenkkejä ja koulutustuokioita, jotta se saisi muutakin tekemistä, kun vauvanvahtimista.

Yhteistyössä