koira hyökkäsi lapseni kimppuun

hm
En jaksa uskoa, että koira lopetetaan. Ja jos on fiksu omistaja niin se on hankkiutunut jo koiralle uuden rauhallisen kodin, josta ei muille hiisku sanaakaan. Ikävä tilanne lapsellesi ja sinulle, mutta älä ole koiralle vihainen. Pura se viha omistajaan.
 
vieras
Takaata, kiinne, iso kokoinen... :headwall:.

OPETELKAA EDES KIRJOITTAMAAN!!!

Minä en tekisi päätelmiä yhden ihmisen näkemyksen perusteella. Tässä on nyt pelkästään ap:n sana...Se, mitä TODELLISUUDESSA tapahtui, jää hämäränpeittoon. Toki nyt jokainen omaan pussiinsa ja oman herranenkelinsä puolesta puhuu ;).

En kyllä lähtisi tuomitsemaan moisen hysteerisen kirjoituksen perusteella yhtäkään koiraa.
 
Hui kamala! :eek: :(
Toivottavasti tyttärellesi ei jää kammoa koiria kohtaan :hug:
Itse olen koko lapsuuteni ja aikuisuuteni ollu koiraihminen. :heart: Ja pakko myöntää että ennen tätä aikuisikää niin en osannut koiria edes pelätä. :/ Vasta kun on kuullut uutisia näistä tapauksista ja kun viime kesänä terrieri tuli piha-aidan läpi ja hyökkäsi meidän koiran kimppuun niin on jäänyt pieni pelko koiria kohtaan :/
Se tilannekin meni jotenkin niin nopeasti. Käveltiin pihan ohi ja kaksi terrieriä räkytti meidän koiraa ( suurempi koira meillä on kuin terrieri ). Mukana minä, äitini ja muutaman kuukauden ikänen vauva. Pysähdyttiin vähän matkan päähän haastelemaan tuttavan kanssa ja vauva hermostui vaunuissa. Äitini otti sen syliin ja kohta tämä terrieri ilman hihnaa hölkyttää kohti. Omistajan poika ( n. 15 v ?? ) huutelee koiraansa kauempaa mutta koira ei kuuntele YHTÄÄN. |O
Ja niin vaan tulee ja iskee hampaansa suoraan kiinni meidän koiran selkään :kieh: :snotty: Onneksi koiralla on paksu karvapeite, ei edes verta tullut mutta kyllä huusin :eek: En tiennyt mitä tehdä.

Mutta siis niin... Kyllä nykyään on jotenkin varautuneempi koirien suhteen.

Eikä sen koirankaan ole hyvä olla jos pelkää kaikkia eikä ole saanut kunnon koulutusta.
 
elliepelli
..jos vaatisit omistajalta koiran viemistä ongelmakoirakouluttajalle?ne on alanammattilaisia ja osaavat kyllä terveestä aikuisesta koirasta kytkeä käytöshäiriöt pois.eriasia tietysti jos koira on oikeasti mielenvikainen.
 
vieras
meidänkin samanrotuinen koira jouduttiin lopettamaan ku olin lapsi, oli pentuna aivan ihana, mutta muuttui koulutuksesta huolimatta. Oli aisteissa häikkää, vikatikki oli se kun kävi äiti½ päälle, ei tunnistanut häntä. Ei haistanut, nähnyt että on oman perheenjäsen.. Aiemmin oli ollut muutama vähltäpiti tilanne, mutta aina oli pärjätty. Sovimme yhdessä, että kerrasta poikki jos oikeesti päälle tulee ja niinhän siinä sitten kävi, parempi se niin olikin..
 
vv
Meiän naapurin koirat(4kpl) kaatoivat tytön rattaat kun oltiin lenkillä. Hyppivät päin eikä nainen saanut pidettyä kurissa. Kaatoivat ensin mut(olen raskaana) ja samalla sitten tytön rattaat. Onneks tyttö ei ole enää vaunuikänen ja oli istualteen rattaissa, niillä rattaiden "valjailla" kiinni, ei siis päässyt kaatumaan suoraan maahan.

Olin vähän raivona.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tasmaanian tuholainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
se pitäs lopettaa?
jos koira on varautunut kaikkea kohtaan niin miksi sen pitäisi elää?? koira inhoaa muita koiria ja ihmisiä!!! miksi tämän on toistuttava uudelleen ja ehkäpä vielä pahemmin . ehkä ensi kerralla ei puhuta 5 tikistä vaan jostakin vielä pahemmasta.... jos omistajatkaan ei koiraansa pysty hallitsemaan ja koira on todella varautunut!!!
meidän sheltti inhoaa muita koiria ja ihmisiä...
tosin antaa rapsuttaa mutta murisee...
ihmis kammo jonka yksi ihminen on sen toiselle aiheuttanut..
pitäskö muka meidän tessa lopettaa ihmis ja toisten koirien inhon vuoksi ???
vaikka mitään ei ole vielä tapahtunut..saattaahan se ties vaikka huomenna hyökätä ties kenen kimppuun...



 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Mellu:
Alkuperäinen kirjoittaja tasmaanian tuholainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
se pitäs lopettaa?
jos koira on varautunut kaikkea kohtaan niin miksi sen pitäisi elää?? koira inhoaa muita koiria ja ihmisiä!!! miksi tämän on toistuttava uudelleen ja ehkäpä vielä pahemmin . ehkä ensi kerralla ei puhuta 5 tikistä vaan jostakin vielä pahemmasta.... jos omistajatkaan ei koiraansa pysty hallitsemaan ja koira on todella varautunut!!!
meidän sheltti inhoaa muita koiria ja ihmisiä...
tosin antaa rapsuttaa mutta murisee...
ihmis kammo jonka yksi ihminen on sen toiselle aiheuttanut..
pitäskö muka meidän tessa lopettaa ihmis ja toisten koirien inhon vuoksi ???
vaikka mitään ei ole vielä tapahtunut..saattaahan se ties vaikka huomenna hyökätä ties kenen kimppuun...
No ei ainakaan mun mielestä pitäisi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Takaata, kiinne, iso kokoinen... :headwall:.

OPETELKAA EDES KIRJOITTAMAAN!!!

Minä en tekisi päätelmiä yhden ihmisen näkemyksen perusteella. Tässä on nyt pelkästään ap:n sana...Se, mitä TODELLISUUDESSA tapahtui, jää hämäränpeittoon. Toki nyt jokainen omaan pussiinsa ja oman herranenkelinsä puolesta puhuu ;).

En kyllä lähtisi tuomitsemaan moisen hysteerisen kirjoituksen perusteella yhtäkään koiraa.
Onko sullas itelläs kokemusta tollasesta? valitettavasti niitä koiria on joille riittää se että joku kävelee omalla pihallaan kuten mullekin on käynyt.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mellu:
Alkuperäinen kirjoittaja tasmaanian tuholainen:
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
se pitäs lopettaa?
jos koira on varautunut kaikkea kohtaan niin miksi sen pitäisi elää?? koira inhoaa muita koiria ja ihmisiä!!! miksi tämän on toistuttava uudelleen ja ehkäpä vielä pahemmin . ehkä ensi kerralla ei puhuta 5 tikistä vaan jostakin vielä pahemmasta.... jos omistajatkaan ei koiraansa pysty hallitsemaan ja koira on todella varautunut!!!
meidän sheltti inhoaa muita koiria ja ihmisiä...
tosin antaa rapsuttaa mutta murisee...
ihmis kammo jonka yksi ihminen on sen toiselle aiheuttanut..
pitäskö muka meidän tessa lopettaa ihmis ja toisten koirien inhon vuoksi ???
vaikka mitään ei ole vielä tapahtunut..saattaahan se ties vaikka huomenna hyökätä ties kenen kimppuun...
Meillä vanhin uros ei siedä vieraita ihmisiä. Murisee varsinkin tarhastaan. Syynä aiemmat naapurit. Koira oli päivät yksin tarhassaan kun myö oltiin töissä. Naapurissa asui juoppoja, jotka pelkäsivät koiria. (naista toisen naapurin koira oli aikoinaan purrut, mutta syystä, sillä nainen oli murtautunut koiran perheen kotiin ) ja nämä juopot aina oikaisivat meitin pihan poikki toiseen naapuriin. Jossain vaiheessa koiramme rupesi ärisemään aina vieraille ihmisille ja varsinkin humalaisille. Olemme olleet vuosien aikana useasti tekemisissä ongelmakoirakouluttajan (joka on myös koirapsykologi ) kanssa joka on kasvattanut samaa rotua 30 vuotta. Pientä edistystä on tapahtunut, mutta edelleen koira välillä murisee vieraille kun ei luota tippaakaan. Kertaakaan ei ole ketään purut tai edes näykkäissyt, mutta jos niin kävisi, niin jatkaisin paljon paljon tiiviimmin avun kanssa.

Kannattaa tosiaan ehdottaa naapurille koiran viemistä ongelmakoirakouluttajan luokse. Se voipi hyvinkin auttaa sekä koiraa, että omistajia, eikä koiraa välttämättä tarvitse lopettaa.
 
missä päin?
*hali*

Missä tämä tapahtui? Meillä rivitalopiha, jota käyttää koko kulmakunnan koirat. Yritämme saada kaupungilta lupaa aitoihin. Koirat menevät mm. lasten leikkipihan läpi ja olen aina huolesta soikeana!
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja tasmaanian tuholainen:
naapurin iso kokoinen sakemanni hyökkäsi tyttäreni käteen kiinne. 5 tikkiä tuli ja tytär todella peloissaan totta kai. huomenna poliisilaitokselle jateen kaikkeni ,että koira lopetetaan!!!!!!!
Ja piti ihan rotukin sanoa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sssalla:
jos omistaja ei luota koiraan, onko pakko ulkoilla lähellä ihmisiä? joo aina ei ole mahdollista liikkua metsässa tai pelloilla, mutta onko sellaisen koiran paikka lähellä vieraita ihmsiä..
Miyä järkeä on pitää koiraa johon edes omistaja ei voi luottaa? kun kuitenkaan sitä koiraa ei voi eristää muista ihmisistä.
Mä olen korviani myöten täys hyökkäileviä koiria ja näitä lässyn lässyn vastauksia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä:
Alkuperäinen kirjoittaja Sssalla:
jos omistaja ei luota koiraan, onko pakko ulkoilla lähellä ihmisiä? joo aina ei ole mahdollista liikkua metsässa tai pelloilla, mutta onko sellaisen koiran paikka lähellä vieraita ihmsiä..
Miyä järkeä on pitää koiraa johon edes omistaja ei voi luottaa? kun kuitenkaan sitä koiraa ei voi eristää muista ihmisistä.
Mä olen korviani myöten täys hyökkäileviä koiria ja näitä lässyn lässyn vastauksia.
samaa mietin minä.
 
säälin osaamattomien käsiin joutuvia koiria
Kyllä lähes sataprosenttisesti ns. ongelmakoiran suurin ongelma on sen omistaja. Sellainen joka ei osaa kasvattaa eikä kouluttaa vastuulleen ottamaansa karvakuonoa kunnolliseksi perheenjäseneksi. Ikävää on, että omistajansa pilaaman koiran käytöksestä joutuu aina sitten maksamaan se syytön, eli koira itse, usein hengellään...

 
Meidän rivitalopihoilla asui silloin kun olin lapsi niin sakemanni, joka osasi avata ovet ja karkasi aina kotoota. Tämä koira kerkesi hyökätä viiden ihmisen kimppuun ennen kuin poliisit hoitivat asian pois päiväjärjestyksestä. Naapurillemme ainakin jäi kauhea koirakammo kun tuo sakemanni purasi takamuksesta palan pois, pelkäsi jopa meidän pientä villakoiraakin! :(

Tässä(kin) tapauksessa syy oli omistajan, koska kohta hänellä oli samanlainen hullu hurtta riesana siellä.
 
Finttu
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Takaata, kiinne, iso kokoinen... :headwall:.

OPETELKAA EDES KIRJOITTAMAAN!!!

Minä en tekisi päätelmiä yhden ihmisen näkemyksen perusteella. Tässä on nyt pelkästään ap:n sana...Se, mitä TODELLISUUDESSA tapahtui, jää hämäränpeittoon. Toki nyt jokainen omaan pussiinsa ja oman herranenkelinsä puolesta puhuu ;).

En kyllä lähtisi tuomitsemaan moisen hysteerisen kirjoituksen perusteella yhtäkään koiraa[b/].


Kyllä mä lähtisin.
Mä olen henkeen ja vereen koiraihminen, mutta olen sitä mieltä, että koira ei saa koskaan purra ihmistä ilman käskyä.
 
Joo
Vaadi koira lopetettavaksi ja omistajalle koiranpitokielto, koska todennäköisesti ei ole osannut koiraansa kouluttaa. Usein vika löytyy juuri sieltä talutushihnan yläpäästä. Helppo täällä on joidenkin jeesustella ettei koiraa saisi lopettaa, luonnevikainen iso koira on vaaraksi ympäristölle! Siitä ei enää mallikelpoista saa.
 
mun mielipide
tämän takia sakemannit eivät sovi TAVALLISILLE tallaajille"kotikoiraksi"
itse olen 3 kertaa joutunut koiran hampaisiin joista 2 ollut sakemanneja, omaa koiraanikin koira puri niin että sai vatsaansa 20 tikkiä.
sakmanni(oli n.vuoden ikäinen) myös puri naapurin tyttöä käteen--->koiraa ei lopetettu vaan meni rajavartiolaitokselle. tytöllä oli aluksi pieni koirakammo mutta mennyt ohi nyt hänellä on oma hauva-vauva.

itse inhoan sakemanneja mutta parempipaikka niillä on kun ovat poliisilla, rajavartiolaitoksella saavatpahan aivoille töitä niin ei tarvitse purkaa turhautumista pieniin lapsiin tai muihin koiriin!
 
Finttu
Alkuperäinen kirjoittaja Joo:
Vaadi koira lopetettavaksi ja omistajalle koiranpitokielto, koska todennäköisesti ei ole osannut koiraansa kouluttaa. Usein vika löytyy juuri sieltä talutushihnan yläpäästä. Helppo täällä on joidenkin jeesustella ettei koiraa saisi lopettaa, luonnevikainen iso koira on vaaraksi ympäristölle! Siitä ei enää mallikelpoista saa.
Luonnevika ei välttämättä johdu omistajasta. Ei takuulla saa koiranpitokieltoa. Sen saa vain jos laiminlyö koiran hoidon tai rääkkää eläintä.
 
wb
koira ei ole ihminen ,koira on lemmikkieläin. lemmikkieläimen pitää olla turvallinen. mä en käsitä tätä eläimen inhimillistämistä yhtään.järki käteen...

KOIRA PIIKILLE!
 

Yhteistyössä