Koira ärähti 2v tytölle....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maine Coon/
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Maine Coon/

Aktiivinen jäsen
04.11.2004
15 788
3
38
Tyttö leikki koiran vieressä, enkä huomannut että ois mitään sille tehnyt.Yht´äkkiä meidän koira ( saksanpaimenkoira, ikää n 10v ) ärähti tytölle :/ Ikinä aiemmin ei ole moista tapahtunut

Alkuperäinen kirjoittaja g:
oisko koira kipeä?

En kyllä ole huomannut mitään poikkeavaa.Täytyy seurata tarkemmin.Tyttö ja koira ovat aina tulleet hyvin toimeen keskenään ja siksi mä nyt ihmettelen, että mikä moisen reaktion sai aikaan.Koira on aina tykännyt pienistä lapsista.

Pelästykö koira jostain syystä tilannetta?

Tuli vaan mieleen et joskus noi eläimet on niin omissa ajatuksissaan kans et saattavat pelästyä ja siks puhua yllättävästi

Mun likka oli suunnilleen kaks, ku koira oli safkaa ja nappas likkaa naamasta vahingossa, ihan silmän viereen(tottunut puolustaa ruokaa kissoilta) olin tappaa veitsellä kyseistä rakkia, mut en raaskinut ja tuo koira on tytön paras kaveri vieläkin....

Alkuperäinen kirjoittaja imperial:
Mun likka oli suunnilleen kaks, ku koira oli safkaa ja nappas likkaa naamasta vahingossa, ihan silmän viereen(tottunut puolustaa ruokaa kissoilta) olin tappaa veitsellä kyseistä rakkia, mut en raaskinut ja tuo koira on tytön paras kaveri vieläkin....

pelottava tilanne ollut teillä silloin :/ olisin ymmärtänyt jos olis koira ollut ruokakupilla, koska meilläkin kissoja ja koira kyllä puolustaa ruokakuppiaan, mutta tämä tapahtui olkkarissa

Meillä on koira kerran tehnyt tuon, tyttö oli silloin vajaa vuoden, vanhempi siis. Sen jälkeen on aina ollut ihan rauhallista yhteiseloa. En sitten tiiä mitä koira säikähti/mitä tapahtui. :/

Alkuperäinen kirjoittaja Maine Coon:

pelottava tilanne ollut teillä silloin :/ olisin ymmärtänyt jos olis koira ollut ruokakupilla, koska meilläkin kissoja ja koira kyllä puolustaa ruokakuppiaan, mutta tämä tapahtui olkkarissa

Juuh..... mul oli jo koira alla ja puukko kädessä kylppärissä, mut ajattelin sit., että vahinko tuo oli ja vaikka oli tollainen juttu, niin tyttö pitää silti koiraa parhaimpana kaverinaan.

Juuh..... mul oli jo koira alla ja puukko kädessä kylppärissä, mut ajattelin sit., että vahinko tuo oli ja vaikka oli tollainen juttu, niin tyttö pitää silti koiraa parhaimpana kaverinaan.

Ihana kuva :heart:

Kyllä minäkin ärähdin koiralle tuossa meidän tilanteessa :ashamed:

:o Ups, sää oot tosiaan ollut kiukkuinen. :D Ihana kuva!

Kyllä minäkin ärähdin koiralle tuossa meidän tilanteessa :ashamed:

Mä huusin kun sika kun meidän koira ärähti tytölle, tuli sille aika vilka lähtö olohuoneesta. :whistle: Mutta tosiaan... sen jälkeen se on ollut ihan hissun kissun lapsien kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja ekavekara3:
kipeyttä epäilisin minäkin. koskettele koiraasi rauhallisessa tilanteessa ja tarkkaile reaktioita

Nyt tuntuu pahalle...jos koira on kipeä, eikä me olla huomattu mitään :/
elä soimaa ittees ei koira välttämättä näytä kipeyttään kovin helposti meillä vanha koira oli mestari huijari

Oliko se oikein sellainen vihainen ärähdys vaiko varoitus murina että mees kauemmas? Jos oikein vihainen oli, niin tarkkailisin kyllä niitä kipuja. Meillä oli 12v koira, (joka oli kyllä kipeäkin, lääkittykin, ennen kuin pari viikkoa sitten pääsi paremmille niityille laukkailemaan) saattoi kyllä ärähtää sellaisen "en tykkää" murinan kun lapsi kiipeili selässä.

Alkuperäinen kirjoittaja xx:
Oliko se oikein sellainen vihainen ärähdys vaiko varoitus murina että mees kauemmas? Jos oikein vihainen oli, niin tarkkailisin kyllä niitä kipuja. Meillä oli 12v koira, (joka oli kyllä kipeäkin, lääkittykin, ennen kuin pari viikkoa sitten pääsi paremmille niityille laukkailemaan) saattoi kyllä ärähtää sellaisen "en tykkää" murinan kun lapsi kiipeili selässä.

koira ärähti ja sit tuli toinen ääni päälle...sellanen haukahdus, mut ei normaali haukahdus...en osaa oikein sanoa et olisko ollu varoitus murina vai ei

koira ärähti ja sit tuli toinen ääni päälle...sellanen haukahdus, mut ei normaali haukahdus...en osaa oikein sanoa et olisko ollu varoitus murina vai ei

Varoitus tuo varmaan oli. Mutsin koiratki saattaa "ärähtää" likalle, jos ne on väsyneitä ja likka on energinen ja yrittää saada leikkii. En oo moksiskaan siitä

Varoitus tuo varmaan oli. Mutsin koiratki saattaa "ärähtää" likalle, jos ne on väsyneitä ja likka on energinen ja yrittää saada leikkii. En oo moksiskaan siitä

Sitä ihmettelen kun tyttö ei tehnyt mitään, leikki omiansa vieressä...no, jospa koira olis halunnu omaa rauhaa.Täytyy kuitenkin seurailla koiran tilannetta ja katsoa etteivät ole kaksistaan ettei satu mitään.Jospa se tästä selkiintyis.

Yhteistyössä