B
Blue
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja ap:Mä säikähdin, kyllä, edelleen olen säikähtynyt.
Mutta ennen kaikkea haluan toimia oikein. Niinkuin jo aloitusviestissäkin toin ilmi, niin kyllä säikähdyksen keskellä tuli mieleen myös koirasta luopuminen, mutta se ei todellakaan ole ensisijainen vaihtoehto.
Ja kuten sanoin, musta tuntuu, että mun varmuus koiran kanssa katosi. -Toivottavasti vain hetkellisesti.
Nyt kun tässä olen tarkemmin miettinyt, niin meillä on tässä ollut muutoksia elämä tilanteessa, josko koira on stressaantunut? On nimittäin muutenkin viimeisen parin viikon aikana testannut rajojaan. ei siis ole aina totellut ensimmäisestä sanasta, vaan joskus käskyn joutuu toistamaan.
Olis tosiaan voinut jo alkuun laittaa nuokin, mutta en tajunnut.
Itseäni mä tästä syytän, johtajana olen tehnyt jotain väärin, mutta mitä?
Lue tää ketju ajatuksella, tässä on paljon hyviä neuvoja. Palauta johtajuus itsellesi. Tee koiralle selväksi että vauva ennen koiraa. Esim. syötä vauvalle ensin iltapuuro ja sen jälkeen koira saa oman ruokansa. Hellittele aina ensin vauvaa ja sitten vasta koiraa. Käske koiraa väistämään vauvan tieltä jos koira ei tajua itse lähteä. Ja kuten (olisko se nyt Raitakissa tms.) neuvoi niin pistä koira tästä lähtien aina syömään muualle jottei vahingossakaan tapaudu enää tätä.