Kohta 10 v. pyrkinyt opettajaksi opiskelemaan

"mielipide"
mä tiedän mikä on mun ala: opettaja... haluan ala-asteelle paimentamaan niitä pikkusia :D
Tässä jo jokin mättää??? Ala-asteella ei ole enää paimennettavia pikkuisia vaan
Lapsia, joille opetetaan eri keinoin eri aineita alkaen ensin kirjaimista ja numeroista edeten kokoajan haasteellisempiin kokonaisuuksiin.
Koulu ei ole mikään kukkaketo, jossa paimennetaan lapsia vaan jotain ihan muuta.

Jos pikkuisia haluaa paimentaa niin silloin on päiväkoti se oikea paikka paimentamiseen.
 
"vieras"
Mitä sä olet tehnyt sillävälin että parantaisit mahdollisuuksiasi päästä opiskelemaan?

Esim. koulunkäyntiavustajaksi opiskeleminen tai kasvatustieteen cumun suorittaminen antaisivat sulle tärkeitä motivaatiopisteitä.

Jos melkein 10v hakee eikä pääse, etkä tee tilanteelle mitään, näyttää toi valitettavasti siltä että et tule ikinä sinne pääsemään.

Yksi vaihtoehto sulle vois olla suorittaa maisteritutkinto jostain aineesta mistä voit pätevöityä aineenopettajaksi ja tehdä siihen rinnalle POM opinnot eli peruskoulussa opetettavien aineiden monialaiset opinnot. Sen jälkeen sulla on pätevyys opettaa myös ala-asteella.
 
"vieras"
Siis ollut kotona ja siivoojana ja aloitellut amiksessa mutta ei ollut sun alaa. Ensinnäkin opettajaopinnoissa(kin) vaaditaan pitkäjänniteisyyttä, sen 5 vuotta siellä mennee, ennen kuin pääset "paimentamaan" pieniä. Toiseksi, ymmärräthän, että tuo määä haluuuuun asenne ei ole oikein hyvä opettajalle, että josko vaikka siitä kiikastaa ne pääsykokeet... Ja miksi ihmeessä sun pitäis olla yliopistossa kirjoilla ja lukea ne opekoulutus asiat jotka voit lukea avoimessa??? Siis häh? Tarkoitatko, että voiko ne suorittaa sitten, jos/ kun sut joskus valitaa? Vai sitä, että jos opiskelet mehiläistarhausta, voitko opiskella kasvatustieteitä samalla? Kun olet yliopistossa, niin voit opiskella mitä vaan sivuaineena. Mutta avointa minä ja peri muuta suositteli siksi, että kun olet opiskellut tarpeeksi avoimessa, voit hakea erikiintiössä yliopistoon ja saada ne avoimen opinnot jo hyväksiluettua opinnoissasi, eli valmistut nopeammin.
Mutta anteeksi, et ihan kaikista terävimmältä kynältä vaikuta. Saatat toki olla niin fiksu, että tuo sosiaalinen kanssakäyminen jää sen älyn varjoonkin , mutta jotenkin sinun kyvyt ei pääse näissä kirjoituksissa esille.
Tosin tuon avoimen väylän kautta mun mielestä voi päästä opiskelemaan vain jos ei ole jo yliopistossa kirjoilla.

Lisäksi opettajakoulutukseen otetaan vain soveltuvuuskokeen kautta ja tässä tapauksessa AP:n ongelma lienee se soveltuvuuskoe.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";24092314]Voi toki olla provo mutta kyllä tällaisia ihmisiä on ihan oikeasti olemassa.[/QUOTE]

Mun luokalla lukiossa oli yksi. Ei päässyt yo-kirjoituksista läpi, koska vastasi kaikkiin kysymyksiin mitä kokeessa oli. Myöhemmin hän valmistui psykologiksi.
 
"joo"
Suosittelisin lämpimästi aloittajalle hakeutumista paikallisten alakoulujen sijaislistalle, pääsisit näkemään käytännössä mitä se työ oikeasti on...

POM opintojen suorittaminen ei sit olekaan niin yksinkertaista, pitää olla ensin aineen- tai erityisopettajaopiskelija (eli opettajan pedagogiset suoritettuna) ja vielä (niiden samojen) luokanopettajan koulutuksen pääsykokeista saada opiskeluoikeus. Näin ainakin Turussa.
 
hoho
ja ap vois hakeutua vaikka kouluavustajaksi, pääsis "toteuttaan" itseään ja samalla hieman tutustumaan koulumaailmaan, jos sit olis paremmat mahikset päästä koulutukseenkin kun on alalta kokemusta, muutakin kun omakohtaista ala-aste opiskelukokemusta.
 
Mikä siis on sun aiempi koulutus? Ylioppilaana pääsee pikkasen helpommin yliopistoon kun ilman sitä. Tiedä mikä painoarvo yliopistossa on nettilukiolla, mutta siks mä käyn verkkolukioo, jotta joskus pääsis yliopistoon opiskelemaan arkeologiaa :)

Mut ehkä luopuisin jo haaveista, jos oikeesti 10v pyrkinyt, eikä edelleenkään päässyt. Jos tää nyt oli edes totta.
 
Ensinnäkin, luokanopen koulutukseen pääsee nykyään ilman ylioppilaslakkiakin.

Sit ap:lle.. Ehkä ois hyvä jos hakeutuisit vuodeksi kouluavustajaksi niin saisit työkokemusta koulusta ja siinä sivussa mahdollisesti pääsisit kokeilemaan luokan edessä oloakin, onko se sit lopulta sun juttu..

Tiedän kuinka ikävää on kokea kesä kesän jälkeen pettymys kun opiskelupaikkaa ei tullutkaan. Minä koin sen kahdesti, kolmannella kerralla tärppäsi. Opiskelin tuossa kahdessa "välivuodessa" kasvatustieteiden appron ja cumun, olin töissä ensimmäisen lukuvuoden kouluavustajana, jolloin tein appron ja seuraavana vuonna hain ja pääsin koulunkäyntiavustajan ammattitutkintoa opiskelemaan oppisopimuksella, samalla tein cumun (samalla luin pääsykokeisiin ja tein kka:n opintoja loppuun, oli rankkaa mut niin se opiskelukin on) Sit kun pääsin sisälle okl:ään noi cumun opinnot luettiin automaattisesti suoritetuiksi jo ja tämä lyhensi valmistumisaikaani huomattavasti. (Vaikka noi avoimen opinnot maksoivatkin aika moisesti, en ole katunut hetkeäkään että käytin aikani noin)

Nyt alat vain soitella eri kouluille ja ota yhteyttä työvoimatoimistoon, siellä ne tietävät missä kouluilla on kouluavustajan tarve. Tsemppiä!!!!
 
"Kolmas korppi"
Anteeksi nyt vaan, mutta käsittääkseni luokanopettajakoulutukseen vaaditaan kuitenkin jonkinlainen yleissivistys? Etkö sä ole se sama tyyppi, joka ei osaa englantia tai tiedä edes missä maissa sitä voi opiskella? Edes suomen kieli ei tunnu oikein luonnistuvan :(

Suosittelisin jotain muuta uraa. Juttujesi perusteella olet romanttinen taivaanrannanmaalari ja paimen voisi olla sopiva ammatti sinulle! Jeesuskin oli!
Peesi.

Tosin Jeesus taisi olla (lähteestä riippuen) puuseppä ja/tai teltantekijä, joka myöhemmin eteni urallaan elämäntapavalmentajaksi ja pienimuotoiseksi julkkikseksi. Että löytyy niitä ammattikutsumuksestaan epävarmoja ja hivenen rikkonaisia ansioluetteloita paremmistakin piireistä ;)
 
Ken guru
[QUOTE="vieras";24091864]Alat toistaa liikaa Ewin maneereja ---->joka itte opiskelee terveys keskus lääkäriksi---kansan opistossa!!!!pikku päät vielä puuttuu itteltäs---[/QUOTE]

En tiedä tuota Ewiniä, mutta kukaan ei oikeasti ole noin tyhmä mitä tuo ssulka yrittää esittää.
 
[QUOTE="vieras";24093705]Ootko sä ylioppilas? Minkälainen todistus sulla oli?[/QUOTE]

tiedän et yo todistus on mun heikko kohta: a-kieli: A...b-matikka: A... b-kieli: C...reaali:M...äikkä: M...

MUT HEI NYT MÄ SAIN TIETÄÄ ETTÄ MÄ OON VARASIJALLA :D:D:D:D
 

Yhteistyössä