Kohta 10 v. pyrkinyt opettajaksi opiskelemaan

"vieras"
hmmm, jos en kolmannella kerralla pääsisi, niin ymmärtäisin soveltumattomuuteni... ehkä jo toisen kerran jälkeen.. mitä oot tehny tän kaiken väliajan? sekin saattaa herättää haastattelijoissa epäilyksiä :D hakeudu nyt jo ihmeessä muualle!
 
[QUOTE="vieras";24092016]hmmm, jos en kolmannella kerralla pääsisi, niin ymmärtäisin soveltumattomuuteni... ehkä jo toisen kerran jälkeen.. mitä oot tehny tän kaiken väliajan? sekin saattaa herättää haastattelijoissa epäilyksiä :D hakeudu nyt jo ihmeessä muualle![/QUOTE]

Oon ollut koti äitinä ja työttömänä sekä siivoojana ja opiskellut amiksessa mutta jätin sen kesken, kun ei ollut mun alaa...
 
"vieras"
Oishan sulla sitten ollu aikaa vaikka kuinka käydä avoimen yliopiston kursseja ja hakea sitä väylää pitkin yliopistoon. Kannattaa ottaa eri vaihtoehdoista selvää eikä vaan levätä laakereillaan jos ei heti natsaa.
 
Arew
Suurin osa ehkä harkitsisi jotain muuta opiskelualaa tuolla pyrkimiskokemuksella. Ei kai ne vaatimukset niin paljon muutu vuodesta toiseen tai koulutuspaikasta toiseen. Jos ei valintakriteerit näytä täyttyvän, niin turhaa kai on itseään kiduttaa ja haastattelijoita ja kokeenkorjaajia työllistää kerrasta toiseen.

Tiedän yhden, joka pääsi lääkikseen vasta viidennellä yrityksellä. Ehti opiskella yhden amiskatutkinnon siinä pyrkiessään, mutta ei ole sittemmin sitä työtä tehnyt lainkaan. Yhtä hyvä lääkäri tuosta kaverista varmaan tuli kuin muistakin, mutta harva ehkä tosiaan noin sinnikkäästi pyrkii.
 
[QUOTE="vieras";24092032]Oishan sulla sitten ollu aikaa vaikka kuinka käydä avoimen yliopiston kursseja ja hakea sitä väylää pitkin yliopistoon. Kannattaa ottaa eri vaihtoehdoista selvää eikä vaan levätä laakereillaan jos ei heti natsaa.[/QUOTE]

Mietin kun oon yliopistossa kirjoilla, niin voisinks mä sivuaineena lukea noi samat luokanope jutskat mitkä lukisin avoimessa???
 
Anteeksi nyt vaan, mutta käsittääkseni luokanopettajakoulutukseen vaaditaan kuitenkin jonkinlainen yleissivistys? Etkö sä ole se sama tyyppi, joka ei osaa englantia tai tiedä edes missä maissa sitä voi opiskella? Edes suomen kieli ei tunnu oikein luonnistuvan :(

Suosittelisin jotain muuta uraa. Juttujesi perusteella olet romanttinen taivaanrannanmaalari ja paimen voisi olla sopiva ammatti sinulle! Jeesuskin oli!
 
  • Tykkää
Reactions: Bonaire
"vieras"
Mietin kun oon yliopistossa kirjoilla, niin voisinks mä sivuaineena lukea noi samat luokanope jutskat mitkä lukisin avoimessa???
Tuossa vuosien varrella sekin varmaan olisi jo selvinnyt, mutta etköhän ainakin opiskelemasi alan aineopettajaksi voi pätevöityä. Ota yhteyttä yliopistosi opinto-ohjaajaan tai selaa ko. yliopiston nettisivuja jos sieltä löytyisi vastaus. Millä alalla olet kirjoilla?
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";24092071]tiedän yhden joka viidettä kertaa yritti lukeen lähihoitajaksi eikä päässyt. Täällä tuntuu kyllä pääsevän kaikki deekut siihen ammattiin[/QUOTE]

Niin, se kun vaan on taevahan tosi, että kaikista ei kaikkiin ammatteihin vaan ole, onneksi on soveltuvuuskokeet. Kaikkeen ei pelkkä kova halu riitä.
 
no tuota
Siis ollut kotona ja siivoojana ja aloitellut amiksessa mutta ei ollut sun alaa. Ensinnäkin opettajaopinnoissa(kin) vaaditaan pitkäjänniteisyyttä, sen 5 vuotta siellä mennee, ennen kuin pääset "paimentamaan" pieniä. Toiseksi, ymmärräthän, että tuo määä haluuuuun asenne ei ole oikein hyvä opettajalle, että josko vaikka siitä kiikastaa ne pääsykokeet... Ja miksi ihmeessä sun pitäis olla yliopistossa kirjoilla ja lukea ne opekoulutus asiat jotka voit lukea avoimessa??? Siis häh? Tarkoitatko, että voiko ne suorittaa sitten, jos/ kun sut joskus valitaa? Vai sitä, että jos opiskelet mehiläistarhausta, voitko opiskella kasvatustieteitä samalla? Kun olet yliopistossa, niin voit opiskella mitä vaan sivuaineena. Mutta avointa minä ja peri muuta suositteli siksi, että kun olet opiskellut tarpeeksi avoimessa, voit hakea erikiintiössä yliopistoon ja saada ne avoimen opinnot jo hyväksiluettua opinnoissasi, eli valmistut nopeammin.
Mutta anteeksi, et ihan kaikista terävimmältä kynältä vaikuta. Saatat toki olla niin fiksu, että tuo sosiaalinen kanssakäyminen jää sen älyn varjoonkin , mutta jotenkin sinun kyvyt ei pääse näissä kirjoituksissa esille.
 
"vieras"
Oon ollut koti äitinä ja työttömänä sekä siivoojana ja opiskellut amiksessa mutta jätin sen kesken, kun ei ollut mun alaa...
olisi ollut parempi opiskella loppuun... koulun keskeyttäjät ei varmasti kelpaa yliopistoon... sori... nimittäin siellä tarvitaan juuri sitä sinnikkyyttä, jota sä et ehkä haastattelijoiden mielestä osoittanut :ashamed:
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";24092071]tiedän yhden joka viidettä kertaa yritti lukeen lähihoitajaksi eikä päässyt. Täällä tuntuu kyllä pääsevän kaikki deekut siihen ammattiin[/QUOTE]

Haha, kyllä huonosti täytyy mennä ettei lähihoitajaksi pääse.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";24092120]Haha, kyllä huonosti täytyy mennä ettei lähihoitajaksi pääse.[/QUOTE]

Joiltakin kun puuttuu esim. empatiaa ja toisten ihmisten huomioonottamisen taitoa,kuten tätäkin palstaa lukiessa huomaa...
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";24092129]Joiltakin kun puuttuu esim. empatiaa ja toisten ihmisten huomioonottamisen taitoa,kuten tätäkin palstaa lukiessa huomaa...[/QUOTE]

Siinä ei mitään empatioita kaivata, vaan riuskoja otteita. Kyllä se kertoo lähinnä alkeellisimmankin älykkyyden puutteesta, jos ei tuohon ammattiin pääse opiskelemaan.
 
[QUOTE="vieras";24092120]Haha, kyllä huonosti täytyy mennä ettei lähihoitajaksi pääse.[/QUOTE]

no ei täälä ainakaan pääse... Tänä vuonnakin oli yli 500 hakijaa joista puolet otettiin soveltuvuuskokeisiin ja 60 pääsi sisään, joten tuon perusteella täytyy olla aika hyvä että pääsee opiskelemaan lähäriksi.
 
no tuota
no ei täälä ainakaan pääse... Tänä vuonnakin oli yli 500 hakijaa joista puolet otettiin soveltuvuuskokeisiin ja 60 pääsi sisään, joten tuon perusteella täytyy olla aika hyvä että pääsee opiskelemaan lähäriksi.
On sitten varmaan paikkakunta kohtaisia eroja. Tyttäreni hali Helsingissä pari vuotta sitten lukioon ja lähihoitaja-lukio kaksoistutkintoon. Pääsi haluamaansa lukioon eikä käynyt edes lähäri pääsykokeissa. Pisteet olisi riittäneet sisään, siis pelkät todistuksesta saadut. Tietysti ei olis päässyt sisään, kun pääsykokeet jäi väliin, mutta kertonee paljonkin pisterajoista jos pelkät todistuspisteet ylitti pääsyrajan.
 

Yhteistyössä