Kohta 10 v. pyrkinyt opettajaksi opiskelemaan

"kerttu"
Melkein joka kevät eri yliopistoon... tänä vuonna tuli sit surkeimmat pisteet koskaan tosta yhestä haastiksesta :( Yx tai oikeestaan 2 tulosta vielä uupuu :x mut toivo mennyt kait sit jo niistäkin jos ton yhen haastiksen perusteella en saannut es minimi pisteitä et voisin tulla valituksi :x miksi miksi miksi....mä tiedän että mä olisin paras ope koskaan!!! :(
Täytyy ihan kommentoida tätä sun ulosantia. Sulla on kirjoitusvirheitä, yhdyssanavirheitä ja teksti kuin teinillä. Vaikka et tod. näk. sellainen olekaan. Siinä on jo sulle paljon parannettavaa... eli ulosantisi on huono. Ja opettajaksi ei sellainen kelpaa. Lisäksi luin tuossa muutaman kommenttisi (en koko ketjua) ja sinulta puuttu nöyrä asenne, joka varmasti on olennainen opettajan työssä. Eli haastattelijat ovat varmasti olleet ihan oikeat!

[QUOTE="mielipide";24092222]Tässä jo jokin mättää??? Ala-asteella ei ole enää paimennettavia pikkuisia vaan
Lapsia, joille opetetaan eri keinoin eri aineita alkaen ensin kirjaimista ja numeroista edeten kokoajan haasteellisempiin kokonaisuuksiin.
Koulu ei ole mikään kukkaketo, jossa paimennetaan lapsia vaan jotain ihan muuta.

Jos pikkuisia haluaa paimentaa niin silloin on päiväkoti se oikea paikka paimentamiseen.[/QUOTE]

Joo no thanks ;) Mä en tod. halua tarha tädiksi vaippoja vaihtaan....kyl omat pikku penskat siihen riittää sit...

Sinisulalle paljon onnea varasijasta ;D Ihan jo glögin maun maistan kun odottelen tarjoilujasi!
Voi sinne sekaan tuikata jotain väkevämpääkin ;) sillä mä vain laitoin glögiä kun tälläsellä mamma mammutti palstalla monet voi olla a b s o l u t i s t e j a ja muutenkin aika kalkkiintuneita :D:D:D:D:D:D No vitsi vitsi IT´S A JOKE :) kyl absoltutismi on ihan jees maailman katsomuskena

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja pistäs mieleen;24096777:
Mutta jos joku päivä olet opettaja niin muista että se vanhempainillassa oleva isä joka sulle hymyilee, ei ole susta kiinostunut " sillai "
*REPS* Sulkasadon kanssa tämä on varmaan ihan potentiaalinen (kauhu)skenaario...

55. varasija!!! Mä en jaksa oikeesti enää :( :( Mix joittenkin toisten pitää päättää onko musta opeks vai ei??? Ne on väärässä!!! Tänään niiiiiiin pas*ka olo että tunnen itseni ihan -100 % surkeeksi ja huonoksi ja kelpaamattomaksi ihmiseksi :´´´´´(

joukahainen
Hei, onpa ilkeitä ihmisiä täällä, no toisesta korvasta sisään, toisesta ulos. Älä vielä luovuta! Ei se koulutuskaan tee hyvää opea, mutta toivottavasti vielä pääset sinne jos todella haluat! Open koulutus on kyllä todella laaja ja hyvä! Hei mitä jos pyrkisit johonkin steinerkoulun opeksi? Siellä on ihan oma koulutus. Ja älä luovuta!

-----
Oletko yrittänyt päästä työharjoitteluun koululle? Sitä kautta voisit saada kokemusta ja näkemystä opettajan työstä ja kokemus on varmasti hyväksi pääsykokeissa.

Päiväkodin lastenhoitajan työ ei välttämättä vaadi vaippojen vaihtoa, jos pääset hoitamaan vähän isompien lasten, kuten 5-6 vuotiaiden ryhmää. Kannattaa oikeesti harkita tätäkin vaihtoehtoa, kun kerta lapsista tykkäät.

"tööt"
Hei, onpa ilkeitä ihmisiä täällä, no toisesta korvasta sisään, toisesta ulos. Älä vielä luovuta! Ei se koulutuskaan tee hyvää opea, mutta toivottavasti vielä pääset sinne jos todella haluat! Open koulutus on kyllä todella laaja ja hyvä! Hei mitä jos pyrkisit johonkin steinerkoulun opeksi? Siellä on ihan oma koulutus. Ja älä luovuta!
Lukaisehan muutama tuon aloitus, voit ehkä muuttaa mielipiteesi, yksikin on: "Missä iässä olette kertoneet lapsellenne, missä se on pantu alulle"

....
Älä vielä luovuta!
Jos minä olisin kymmenen vuotta yrittänyt päästä opiskelemaan jotain alaa enkä olisi päässyt, niin kyllä mä luovuttaisin ja yrittäisin keksiä jotain muuta. En sentään haluaisi vielä seuraavia kymmentä vuotta yrittää päästä kouluun, koska siinä ajassa olisi ehtinyt lukea jo monta muutakin ammattia ja luoda työuraa. Sinnikkyys on hyvästä, mutta kyllä jossain vaiheessa jo pitäisi uskoa, ettei se ole oma juttu.

hoh-hoijaa
Kuulostaa pakkomielteeltä, jolla ei ole mitään tekemistä alalle soveltuvuuden kanssa. Yleensä akateemiselle alalle opiskelemaan hakeutuvat ovat jo valmiiksi erittäin fiksuja, hyviä koulussa ja hyviä suomen kielessä.

Siellä ovat ammattilaiset valitsemassa ja heihin tulee luottaa. Tekeväthän he sitä työkseen. He valitsevat ne, joista voi tulla opettaja. Itse asiassa jo amiksenkin kesken jättäminen on akateemiselle varmasti täysin vieras käsite. He ovat nimittäin erittäin kunnianhimoisia.

Eli halu ei tarkoita sopivaa. Kannattaisi se jo hyväksyä ja mennä eteenpäin. Ammattilaiset ovat puhuneet.

Neptumus
Siis totta tosiaan ikävä tilanne. Mä varmaan tekisin niin, että yrittäisin hakeutua ammattiin, joka "sivuaa" ko. työtä ja ammattia. Onko pääsykokeista mahdollista saada palautetta, että mikä mennyt mönkään? En unohtaisi haavettani, vaan antaisin ajan kulua ja yrittäisin kehittyä, jotta pääsisin läpi. Ja voisiko ap:lla olla mahdollista suorittaa avoimessa mahd paljon kursseja ja hakea sitten vasta varsinaiseksi opiskelijaksi? Tsemppiä! :)

Yhteistyössä