Kohdunulkoinen raskaus: jälkipuintia

Alkuperäinen kirjoittaja happihyppy:
Kipon Minä sain kontrollissa "terveen paperit". Hcg oli alle 2 ja hematooma enää parimillinen. Pikkusen on vielä tuhruttelua, mutta nyt saa jo harrastaa kaikkea normaalisti. Kaikkea paitsi raskautumista. Siinä pitää odottaa maaliskuun loppuun. Katotaan sitten, yritetäänkö vielä vai ei.

Joko A-Erikalla on alle 2?

Kiitos kysymästä! Ensin; onnea! Nyt voit vihdoinkin pääset elämään normielämää!

Viime viikon hcg oli minulla 320, kävin tänään taas verikokeessa, huomenna saan siitä tuloksen. Huomenna myös ultratutkimus - minullakin tutkitaan möykky. Möykky oli tammikuun alussa vielä entisellään, eli neljä senttiä pitkä... Toivon todellakin että se jokin olisi jo lähtenyt sulautumaan, möykky on minullakin syynä siihen etten saa liikuntaa harrastaa.

Sairaanhoitajat valittelevat hidasta hcg:n laskua, valittelevat sitä ihan minua ajatellen, että tässä tulee menemään vielä monta viikkoa :( Ei minulla muuten hätää ole, mutta se jokaviikkoinen käynti terveyskeskuksessa jotenkin rassaa. Nimimerkillä "tänään kesti 2,5 h päästä töihin"...

Tsemppiä meille kaikille :hug:



 
A-Erika, tulethan ilmoittamaan kun/jos selviää mikä se möykky siellä sisuksissa on!
Meillä piti alkaa ivf nyt alkuvuodesta, mutta lääkäri ei suostu aloittamaan hoitoa ennen kuin on saatu selville mikä se "joku" siellä tuuban päässä on, huomenna menen magneettikuvaukseen. Lääkärin mielestä se on varmin tapa saada tilanteesta selvyys. Tulokset saan ensi viikolla, tulen sitten kertomaan oman "tuomioni".
 
pe. olin taas lekuris, hcg oli laskenu 800 ja ultratessa sikiötä ei enää erottanut, istukka oli röpelöinen ja se on tehnyt kohdun viereen kohdun kokoisen ulokkeen, siihen kohti misä se sektioarpi on. se pitäisi häipyä sieltä, en vaan usko että "kutistuu" pois. sen reunat on tosi ohuet, ei voi yrittää uutta raskautta, ja tuskin ollenkaan ennenku korjausleikkaavat kohdun. ja mitenhän tollaset leikkauxet yleensä onnistuvat? mua hirvittää jo ajatellakin sitä... voip olla että mein perhe on tässä, siis 1 lapsi.. sit vaan tyydyttävä siihen ja olemme toki onnellisia että yksikin saatu... mä 26.2 seuraavax tutkimuksiin, siellä aion kysellä tarkemmin jatkoista, että mitkä ennusteen... ke. mennään pojan kans rukalle, ei tosin lääkäri antanut laskettelulupaa, mut pulkkaillaan sitten.
kivaa talvilomaa kaikille!
ja parannutaan!!
 
No johan! Kyllä se voi sieltä vielä itsestäänkin häipyä. Toivotaan niin. Mulla on kohdusta leikattu myoomia avoleikkauksella ja tähystyksellä, joten uskon, että jos sulle tehdään korjausleikkaus, niin sekin menee hyvin (kuten mun myoomaleikkaukset).

Mites Kirman ja A-Erikan möykyt?
 
Minun möykkyni paljastui vajaat 2cm:n myoomaksi, että ei liity kohdunulkopuoliseen sitten milläänlailla. En sitten tajua miten se on voinut sattua tulemaan yhtä aikaa tässä hötäkässä, kun kaikki lääkärit arvelivat tuon "ylimääräisen" tulleen ku:n yhteydessä.
Mutta selvispähän ainakin, hyvä niin. Tässä vaiheessa myooma saa olla niinkuin tykkää, sitä aletaan seuraamaan vasta sitten myöhemmin. Että ivf odottaa :)

Mites A-Erika?

kipo71, onnea hcg:n laskusta, hiljaa hyvä tulee (jep, raivostuttava sanonta ;) )!
Ja toivon kovasti, että onni vielä sinut kohtaisi ja saisitte sen toisenkin murun :heart: Hauskaa lomailua :wave:
 
Minulla oli hcg puolitoista viikkoa sitten 213, laskussa siis. Vauhti on korkeintaan hidasta laatua. Se ei nyt enää hetkauta mihinkään suuntaan, yllätystä tällä kertaa tarjosi se perhanan möykky. Uskokaa tai älkää, mutta se kasvaa... Laajenee on varmaan parempi sana. Voihan pa*ka.

No, ei muuta kuin uusi aika, se on jo ensi viikolla, menen uudestaan verikokeeseen ja sairaalaan ultraan. Toivoisin jo että se hemmetin kupla poistettaisiin. Ärsyttää tällainen kiva yllätys :(
 
moicca!
mitä a-erikan "möykylle" kuului?
mulla ke. verikokeissa hcg n.400. ehdotti uutta metotreksaatti piikkiä,
en suostunut vielä ainakaan, tulee niin huono olo siitä.
ja olin jo ke-pe töissä ja voin ihan hyvin, niin en tahdo pahaa oloa...
kauhasti vuodan kokoajan, mutta siihen jo tottunut, kun 2kk. vuotanut.
vähä harmittaa kun en pääse uimaan. eikä mitään raskasta saa tehdä,
vielä repeämisriski kuulemma on. mut paranemaan päin ollaan!
 
Alkuperäinen kirjoittaja kipo71:
moicca!
mitä a-erikan "möykylle" kuului?
Onpas sinulla Kipo se hcg vielä korkealla! Toivottavasti se lähtisi nyt laskuun.

Kävin viime viikolla uudestaan sairaalassa, siellä se möykky edelleen pyörii... Ei ole muuttunut mihinkään suuntaan. Hcg minulla oli nyt 154, laskee siis edelleen. Tämänkertainen lääkäri oli sitä mieltä ettei puhkaista kannata, jos poistetaan niin se poistetaan ihan leikkauksessa. Eli, siellä on ja pysyy?

Seuraavan kerran menen sairaalaan tämän kuun lopussa, silloin vasta seuraava hcg-arvo.

On tämä rasittavaa. Haluaisin vain jatkaa omaa, lapsetonta, elämääni.

No, kevättä kuitenkin meille kaikille!

(Olen muuten salaa :kieh: aloittanut urheilemisen, käynyt hiihtämässä, uimassa, ratsastamassa ja sen sellaisia... Vielä ollaan elossa!)

 
pyrolalle pikaista toipumista. Me aloitettiin virallisesti "yritys". Kolmas kerta toden sanoo; saa olla kyllä myös samalla viimeinen kerta. Viime (samalla myös ekat) menkat vaan oli oudot. Vuosi todella vähän ja nyt tulee vieläkin ruskeeta limaa ja riekaleita =( Alkoi itseasiassa vähän hermostuttaan, että eihän meillä ehkäisy pettänyt ja olisinkin jo raskaana. Jos näin on käynyt, niin tilanne ei ole hyvä, sillä toi limainen verivuoto on just sellasta, mitä mulla oli siinä KU-raskaudessa. Voihan rähmä, pitää kai varalta tehdä testi. Mitään oireita ei kyllä oo, mutta ei ollut silloin viimeksikään ja siitä tiesin, että kaikki ei oo kunnossa. Mulla oli kyllä ekankin kaavinnan jälkeen menkat hakusessa...

Voi kun kipo pääsis jo nollaan :( Jaksamista ja tsemppiä A-Erikalle!
Mitähän mouse77:lle kuuluu? Tai tän ketjun aloittajille?
 
Olen käynyt säännöllisesti lukemassa mitä teille kuuluu ja samalla muistellut miten omalla kohdalla hommat meni. Fyysinen toipuminen kohdunulkoisesti meni suht nopeasti ja sainkin tammikuun kontrollissa "puhtaat" paperit. Joku läikkä kohdun kaulaan jäi mutta se on voinut olla lääkärin mukaan joku rauhanen.
Seuraavaksi on harkinnassa PAS, jonka pitäisi olla ensi kierrossa. Olen viivyttänyt ja viivyttänyt sitä kun tuntuu ettei pää vielä kestä. Mulla jäi siitä ku:sta jonkinlainen pelko. :/
Kipolle tsemppiä ja pikaista nolla-tulosta!
A-Erikalle ja kaikille muillekin tämän asian kanssa painiskeleville
:hug: !
 
moicca!
happihypylle onnea yritykseen!! ja ettei vaan mitään pahaa tuo vuoto enteile...
mä menin eilen päivystykseen hurjan vuodon takia ja
ottivat sitten osastolle yöksi.
aamulla hcg oli enää 62.!
seuraava labra viikon päästä to.,
sitten toivottavasti olis alle 10,
niin pääsisin naistenklinikalle erikoislääkärille,
joka tutkii tarvitaanko kohdun korjausleikkausta arven
ohuiden reunojen korjaamiseksi,
ennenkuin uutta raskautta saa yrittää...
ja pyrola, tervetuloa "jutustelemaan" kanssamme!!

 
Heissan. Mä tein positiivisen testi 12.3 ja viikonloppuna sitten alko pientä vihlomista alavatsassa ja vuoto oli rusehtavaa ja välillä kirkasta mutta pelkkää tihkua. Keskiviikkona sitten menin kättärille kipujen takia ja pääsin ultraan. rv olis nyt 6+3 mutta kohtu olikin tyhjä. Vasemmassa munanjohtimessa näkyi sitten pyöreä varjo eikä osattu sanoa että mikä se oli. Luultavasti ku. Sitten otettiin ne hCG arvot ja tänään toiset. Keskiviikon hCG oli 450 ja tänään kuulen lisää sitten. Eikös tuo arvo ole aika matala ollakseen KU näin alussa? Kauhea huoli koko ajan.
 
Hei sarah!

Musta tuo arvo on kyllä tosi matala =( Mulla oli viikolla 4+5 1144, pari päivää myöhemmin 6000 ja siitä parin päivän päästä 18505. Pelkäänpä, että sulla on kohdunulkoinen =( , jos ei sitten viikot pielessä. Mitä sulle tänään kerrottiin?
 
Lääkäri sitten soitti perjantain tulokset ja ne olivat noussut 615..matalahan tuo on munki mielestä. Lääkäri sanoi että suuri todennäköisyys on ku. Maanantaina taas mittauksiin ja tiistaina kontrolli ultra. Kyllä mua pelottaa aika paljon.
 
Taas sitten piti lähteä käymään päivystyksessä kun töissä alkoi kamala kipu eikä voinut jatkaa työntekoa enää. Meni vain 3h että päästiin lääkärille. Kohdussa,eikä missään muuallakaan näkynyt mitään. Otettiin kaiken maailman verikokeita. Nyt taas kotona odotellaan että lääkäri huomenna ilmoittaa hCG arvot. Ärsyttää tämä epätietoisuus että mikä on ja mitä tehdään. Nämä kivut vie voimat ihan kokonaan. Ei oikein jaksa edes lasten kanssa olla kun pitää vaan makoilla ettei taas ala sattuu mahaan ja selkään.
 
voimia sarahille!
mä olin jo toistamiseen sairaalas yötä, to-pe. to.aamuna vuoto oli niin runsasta ja isoja hyytymiä mukana, että lähdin sit päivystykseen. hb laski 82 ja sain verensiirron. pe ottivat hcg:n, joka oli enää 33!! ja kohtu ultrattiin, pullistuma oli laskenut ja kohtu oli normaali.
vielä tulee vuotoa kohtuullisesti ja olenkin tän viikon sairaslomalla, to. taas labrat ja pe. lääkäriaika, ultrataan ja kuullaan labra-vastaukset.
kivaa viikkoa kaikille!!
 
Voi kipoa! Kauheat nuo sinun vuodot! Toivottavasti rauhoittuvat!

Minulla on ollut aika pitkä tauko verikokeiden välissä, viimeksi kävin tosiaan tämän kuun alussa. Tänään kävin ottamassa uuden kokeen, ja torstaina menen sairaalaan, ihan lääkärin sovitulle vastaanotolle.

Minulla alkoi viime viikolla joku vuoto - eihän sitä enää edes ymmärrä mitä vuotoja nämä ovat - ja aika hurjalta näyttää. Vuoto on runsas ja aika täyteläinen, suuria sattumia seassa. Vähän huippaa, mutta se voi olla ihan väsymystäkin.

Olen lähdössä pitkälle matkalle ihan ulkomaille asti B) enkä oikein tiedä kysyäkö vai ei mitä lääkäri siitä ajattelee...

Voimia ja aurinkoa kaikille!
 
Mä sain eilen metopiikin kun hCG oli kahessa päivässä noussu 480- 800 . Mitään ne ei ultralla löydä.. vuoto on kokoajan ollu tosi niukkaa. Millasia oireita täällä olevat on saanu ensimmäisen metopiikin jälkeen,vai auttako ensimmäisellä kerralla edes. oon nyt ollu sairaslomalla ja viikon ja vielä jatkuu..
 
Alkuperäinen kirjoittaja sarah-:
Millasia oireita täällä olevat on saanu ensimmäisen metopiikin jälkeen,vai auttako ensimmäisellä kerralla edes.
Minulla ensimmäinen Metopiikki aiheutti kipuja, ei mitenkään pahoja - kun olivat jo aika pahoja ennen piikkiä - muttei muuta suurta hämmennystä. Minulle annettiin kaikenkaikkiaan kolme piikkiä ja vaikka viimeinenkin annettiin joulukuussa niin minulla on edelleen hcg-hormonia veressä.

Mutta! Tiistaina otetussa kokeessa hcg oli enää 33! Olen siis tipahtanut alle sadan! Jotenkin kummallista, mutta olen tästä ihan fiiliksissä! Edelleen jatkuu verikokoiden otto kunnes se on alle 10, mutta toivotaan että toukokuun alussa olisin "puhdas"!

Möykky on ja pysyy. Näillä näkymin, jos ei tule kipuja tai outoja menkkoja - sitten kun niitä nyt tulee |O - niin ei tarvitsee enää käydä sairaalassa. Vapauttavaa tietenkin että ei tarvitse sairaalassa rampata, mutta toisaalta ärsyttää että se pallukka sinne jää.

Tuntuu siis hyvältä, nyt suunta jo paremmin tulevaisuudessa. Minut löytääkin myös adoptioosastolta - onko muita täältä jo siellä / tulossa mukaan?

Edelleen, voimia meille kaikille!

 

Yhteistyössä