KM:n jälkeen synnyttäneet <3

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mimis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Vaude J-R, loistavia uutisia!!! Paljon onnea :)

Mä en oo ikinä erottanut meidän tytön itkuja toisistaan, aina huutaa korkealta ja kovaa ;) Nyt isompana meille on muodostunut niin selkeä päivätrytmi, että sen takia on helppo tietää milloin väsyttää ja milloin on nälkä. Sekin tietty helpottaa, että menee itse sängyn luo jos väsyttää ja syöttötuolin luo jos on nälkä :)

Strumppis - Meilläkin on ollut noita syömälakkoja välillä.. Ja yksi taisi olla just tossa samoilla paikkeilla! Muistan että sanoin terkalle 1v-neuolassa, että jos käynti olisi ollut pari viikkoa aikaisemmin, olisin kysynyt että onko normaalia että tyttö ei syö juuri mitään! Mutta just ennen neuvolaa alkoikin syömään paremmin :) Meilläkin on pulkka odottamassa, mutta ei täällä mitään lunta oo vielä tullut :/

Meidän neiti ei sano vielä oikeastaan mitään. Äitiä hokee välillä, mutta en oo vieläkään ihan varma, että ymmärtääkö mitä se tarkoittaa.. Toisaalta luin jostain että "Äiti" saattaa tarkoittaa alussa kaikkea mahdollista: Äitiä, isiä, nälkää jne.. Osaa myös vastata "Au au" jos kysyy miten koira sanoo, ja murisee jos kysyy miten leijona sanoo. Meillä on jääkaapissa leijona-magneetti, niin mun äiti on sen siitä opettanut :D Osaa mm. vilkuttaa, taputtaa ja tanssia. Näyttää korvan, jalan, käden, navan jne. eli ymmärtää hirveästi vaikka ei vielä puhukaan :)

Ihanaa joulun odotusta kaikille! Me lähdetään jouluksi etelän lämpöön B-)

Mimis ja D 1v 1kk

KESKENMENON JÄLKEEN SYNNYTTÄNEET

2010

HMM83 - poika - 16.5.10 - 49 cm - 3 708 g - rv 41+5 (kkm 5/09 + osit 10/09)
J-R - tyttö - 1.6.10 (tm 7/09)
Tilkku - poika - 17.7.10 - 50 cm - 3 130 g - rv 39+3 (km 7/09)
Jane - poika(2.) - 1.10.10 - 51 cm - 3 815 g - rv 40+1 (kkm 9/06, 3/09, 9/09)
Minttuli80 - tyttö - 12.10.10 - 51 cm - 3 290 g - rv 37+5 (kkm 10/09)
Mimis - tyttö - 29.10.10 - 47 cm - 2 610 g - rv 37+4 (km 5/09)
Saapi tulla - poika - 13.11.10 - 52 cm - 3 390 g - rv 40+4 (kkm 11/09)
Strumppis - tyttö -10.12.10 - 52 cm - 3950 g - rv 41+0 (km 12/09)

2011

Lakallis - tyttö - 2.1.11 - 53 cm - 3 995 g (km 10/09)
A-M - poika - 18.2.11 - 52 cm - 3 590 g (kkm 8/08, km 11/09)
Khaosan - poika - 27.4.11 - 51 cm - 3 550 g (km 5/10)
Orvokki - tyttö - 2.5.11 - 50 cm - 3 680 g (km 4/10)
Hansu - tyttö - 26.6.11 - 51 cm - 3 300 g (kkm 2/09, 7/09, tm 5/10)
juissis - poika - 24.7.11 - 53 cm - 3 812 g
Beata - tyttö -
tikkunen - tyttö - 2.10.11 - 50 cm - 3930 g (kkm 9/10)

Onnea J-R, ihan mahtavaa :) Onnea odotukseen!!!! :)

Miten tää aika menee näin kauheeta vauhtia. Kohta meidänki Tyllerö on jo 6kk. Kääks :) No kyllä siitä aikamoinen tönökkä on tullutkin. Mutta niin ihanaa, kun sen kanssa voi jo "keskustella" ja se mun pussailujen jälkeen painaa suunsa avonaisena mun poskea vasten ja nauraa röhöttää :) Samoin yrittää matkia mun äännähdyksiä ja lyhyitä sanoja :D Se haluaa koko ajan pomppia ja habat alkaa vedellä viimesiä, kun sitä päivät pitkät hyppyyttää. Tekis mieli ostaa semmonen hyppykeinu, mutta eiköhän neki nyt jotenki pilaa vauvan sitte. Yrittää myös koko ajan kääntyä selältä vatsalleen, mutta ei pääse vielä ihan ympäri. Ei varmaan mee enää kauaa, kun kierähtää :)

Anoppi nyt ilmotti, ettei pysty vauvoja hoitamaan, koska joutuu käydä niin usein omalla äidillään eikä jaksa muuta. Appiukko siltä kysy, että haluaisitko lainata vauvaa yöksi niin se vastas, että ei. Siihen kyllä sanoin perään, etten varmana antais vaikka haluiski. Ärsyttävää. Kiva kun tosiaan ei oo oikein ketään muutakaan jolta vois pyytää apua jos tarvii. Onneks en tarvii ainakaan just nyt. Vauva menee kuitenkin oikeestaan missä vaan mukana. Oon ollu sen kans jo hammaslääkärissäki :) Oon kyllä onnekas, kun Tyllerö on niin rauhallinen vauva. Se itkee vain kivusta. Selvis, että porkkana ei sovi vatsalle ainakaan vielä. Kaikki muu on onneksi mennyt hyvin ja Multitabsin D-tipat käy vatsalle. Annan aamuisin ja iltaisin puuron ja päivälliseksi sitten sosetta. Nyt ollaan käyty läpi peruna, porkkana, maissi ja päärynä. Kaikki näyttää menevän alas :D Niin ja ihan kaupan ruoalla mennään, siitä soseiden survomisesta tuli vain stressi täällä kotona. Neito kun ei vedä kun parit pikku nokoset päiväsaikaan. Yöt se kyllä nukkuu noin 20-8 välillä. Pari kertaa pitää nostaa tutti :)

Kiitos taustailijalle ja Hipsuselle noista pääkommenteista. Meilläkin on tilanne jo huomattavasti parempi, kun tyttö viihtyy paremmin vatsallaan ja viihtyy paljon enemmän sylissä nyt kun osaa jo istua tukea vasten itse. Jaksaa pitää päätäkin jo nojaamatta mihinkään. Pitäis ostaa syöttötuoli... haluisin sen trip-trapin, vaikka anoppi sen hintaa niin kauhistelee. Ehkä käytettynä, sehän on norjalainen vehjes, muistaakseni. Anopilla on meille semmonen jumalaton vuodelta kaks, joka ei mahu edes meidän keittiöön. Onneks toi sen antama sitteri on hyvä, vaikka ruma onki :) Kiittämätön akka oon kyllä...

Meillä ei kans oo ehkäsyä, kun ei oo mitään mitä ehkästä... pyhästä hengestä voi tietty kai tulla raskaaksi. Kohta kai tuo ukkeli löytää jonkun rakastajattaren... en ihmettelis yhtään. Ei vaan kertakaikkiaan huvita ja mitä pidempi aika menee, sitä suurempi kynnyksestä tulee. Tästä asiasta riidellään sitte vähän väliä. Tuntuu, että teillä kaikilla muilla hommat jatkuu niinku ennenki :( Kai mussa on sitte jotaki vikaa.

Asiasta viidenteen: Toivottavasti muitakin tulis vielä tonne Faceen. Meitä on siellä jo Juissis, Viveca, Khaosan, Beata ja minä. Kiva nähdä millaisten tyyppien kanssa sitä kirjoittelee ja varsinkin ne kaikki ihanan söpöt vauvat <3

Voikaahan hyvin. Ajattelin vain omat kuulumiset päivittä tännekin :)

Hansu ja Tyllerö 5kk ja 1 viikko.

Jos vauva vielä hetken malttaa nukkua -että ehdin jotakin kirjoittaa.

Aika menee HIRVEETÄ vauhtia, mullahan on enää ensikuu äitiyslomaa ja sitten alan kituuttaan tukien varassa, very nice.. Syyskuuhun asti aattelin olla kotona ja sitten työt, voi kun vois jäädä vaan kotiin, kokonaan. -Voi kun löytäs ees uuden työn. Mun työssä on tietysti edut. Sinne on 200 m kävelymatka ja se ei oo kovin raskasta. Mutta oon ollut siellä jo 7 vuotta ja ahdistaa, vähän. Haluisin kokonaan äitiysneuvola hommiin.
No mutta nyt en halua miettiä sitä. Tänään ollaan menossa 12 kaverin kanssa ulos syömään ja unohtamaan harmaa arki, edes hetkeks :)

Meillä poika liikkuu tosi vilkkaasti ja kehittyy nyt motorisesti vauhdilla. Tää ikä kai on semmonen. Kaikki on sekasta kun se kiskoo hyllyt tyhjiksi ja avaa laatikoita. Se ryömii, konttaa ja nousee, ei seisomaan asti mutta polvilleen tukia vasten.
Mun kaverin tyttövauva on 8kk ja se kävelee. Se on ihan käsittämätöntä. Mutta sitten se on verbaalisesti hieman hiljaisempi yksilö, kun on satsannut niin paljon fysiikkaan.
Meidän poika taas rakastaa omaa kailotustaan.

Tissiä se syö vielä 3krt päivässä. Ruokaa syödään aamu ja ilta puurot, kaksi liha-ateriaa. Tai toinen on kala. Kala on sen herkkua. Aluksi tein itse ruokia. Mutta sitten luovuin siitä. Mietin, että en mä nyt saakeli rupea pieniä omia hetkiäni tuusaamaan sörsseleitten kanssa. Sitäpaitsi monipuolisempaa ruoka on kun sen saa purkiruokana. Tosin ei kovin halpaa. Yksi puuropurkkikin maksaa 1.3 €. Ne on neuvolassa saletisti sitä mieltä taas -että olen maailman huonoin äiti Pilttieni kanssa. Mutta sitten kyllä sanon niille -että en oo, en oo ees toisiks huonoin.
Ruuan kanssa se juo vettä. Antakaa ihmeessä vauvalle ensimuki, se on sen mielestä tosi hauskaa. Se oppi juomaan jo 5kuisena itse.

Ja Hansu tuossa kirjoitti parisuhteesta. Meillä lapsi jotenkin toi enemmän lämpöä meidän kahden välille- mikä ei todellakaan tarkoita että seksiä ois joka välissä. Mies haluis joo selkeesti enemmän. Mutta eihän se imetä, ei sen paikat oo kun vaihdevuosissa. Kyllä se seksi sitten ihan kivaa on kun alkuun pääsee. Mutta ohan se vähän semmosta, kun paikat on kuivana kun santapaperi, -no se kai helpottaa, kun imetys loppuu.

Joulusta on vähän stressi. Aion laittaa sen nyt ekaa kertaa koko suvulle, siis aattona. Joulupäiväkis mennään jo kaverilleni. Vähänhän Joulukin on semmosta. En jaksa kuunnella anopin marttyyri valituksia - ja mun äitille se että teen kaiken tuntui sopivan absoluuttisen hyvin.. Aion tehdä, -ja aion tehdä omalla tavallani. Ruokaa tuskin on 300 eri sorttia, mutta valitustakin toivonmukaan hieman vähemmän.

Poika nukkuu vieläkin. Se on nukkuun vieläkin JOKA PÄIVÄ kello 11-14 päikyt. Ja yöt ovat menneet hienosti läpi yön 5kuisesta, 20-07.30.

Niin ja Tripp Trapp on todella hyvä tuoli. En kadu yhtään et otin sen. Ja maksaahan se ittensä takas kun on niin pitkäkäyttöinen. Ja anopeille ja äideille ei kuulu yhtään vaikka ostaisit tonnin tuolin vauvalles. Mä olen nyt huudon kanssa niille selväks -että ne ei puutu näihin(tai muuhunkaan) -tai suutun.

Vauva on tosi ihana ja aurinkoinen. Niinkuin varmasti täällä kaikkien äitien mielestä oma vauva on.
Välillä oikein ihmettelee että, mitä hyvää, en varmasti ole tehnyt mitään niin hyvää, että sain niin ihanan vauvan itselleni, ja silti sain.

Khaosan ja Poika 7kk

Ihan liian pitkästä aikaa muistin/pääsin käymään täälläkin!!!

Ja heti onnitteluja Strumppis ja J-R uusista raskauksista :)
Kaikkea en kerennyt alkaa lukemaan, joten pahoitteluni kun en osaa kommentoida kaikille!!

Olisin myös kiinnostunut tulemaan fb porukkaan mukaan, mutta se käytännössä onnistuu?
Anteeksi mutta olen ihan Uuno noissa jutuissa vaikka facesta löydynkin.

Jospa kerron vain hieman miten meillä menee niin pääsen vauhtiin uudelleen.
Tyttö täytti siis jo 8 kk ja uutta vauvaa meille ei enää tule, hormonikierukan laitatin heti kun sai.
Miehen kanssa juteltiin ettei kumpikaan enää henkisesti jaksa alkaa kolmatta kertaa tähän hommaan, joten rakastamme tyttöä senkin edestä.

Meillä tissittely loppui jo 7 viikon jälkeen kun ei tuu niin ei tuu.
Velleillä aloitimme muistaakseni 4 kk iässä ja nyt teen itse kaikki pääruokasoseet, mutta marja ja hedelmätölkkejä ostan välipaloiksi. Tykkään niistä Hipp- luomuruokajutuista jos valmista ostan.
Ja tyttö tykkää todella itsetehdyistä ja onkin aina ollut hyvä syömään.

Ääääähhh toiseen kertaan menee tämäkin!!!
Heräsi ulkoa unilta joten palataan!!!!

Orvokki ja tyttö 8 kk

Orvokki: Kiva kuulla sustakin hieman, vaikka nuo pikkuset osaa aina hyvään aikaan häiritä :D Tuu toki fb:n. Laita mulle vaikka yksityisviestinä sun nimi, niin etin sut sieltä :) Meitä on siellä mun lisäksi tällä hetkellä beata, hansu, viveca ja khaosan ja ollaan jo "henkeviä" keskustelujakin käyty ja tietty toistemme pikkusii ihasteltu ja ihmetelty mite kaikki on näyttäny ihan erilaisilta kun oli aateltu :D

Onpas hiljasta, kirjottakaahan nyt joku kuulumisia! :)

Muistanko väärin, että oliko jollain täällä vuotoa aina oviksen aikana? Mun yhdellä kaverilla on ja hän on nyt ihan maansa myyny, joten aattelin vähän valaa uskoa, jos sais hyvän esimerkin, että kaikki voi mennä hyvin.

Tänne ei uutta kuulu. Kohta poika jo puolivuotias. Odotellaan paljon, että oppisi istumaan ja liikkumaan. Navan ympäri pyöritään ja punnerretaan, mutta eteenpäin ei vielä päästä. Kiinteitäkin on maisteltu pikkuhiljaa ja kohtahan niitä pitäisi jo enempi alotella. Poika kasvaa hyvin ja yöt on edelleen hulinaa kuten alusta asti :)

Kaikki näyttää siirtyneen facebookiin.. Mä lomalla sieltäkin.

Olen edelleen kotona ja se on luksusta, vaikka välillä meneeki hermo. Neiti paiskoo lattiaan tavaroita ja heittelee ruokia. Mutta on ihana tyttö <3 Ei puhu mitään, mutta ymmärtää sekä minun että isänsä puhumaa kieltä. Tunnistaa eläimet kummallakin kielellä ja matkii jäniksen hyppimistä jne. Laittaa aamusin muka deodoranttia ja äsken näkyi ottavan hammaslankaa ja tunkevan sitä suuhun..

Sitä siis vain, että ollaan hengissä ja kaikki niinku niin normaalin tylsästi (hyvällä tavalla) kuin vain ikinä olla ja voi.

Voikaa hyvin <3

Lakallis: Mä ehdin niin tuon yrityksen aikaan addiktoitua tähän ryhmään, että käyn täällä edelleen muutaman kerran viikossa kattelemassa, jos joku ois kirjotellu kuulumisiaan :) Tuolla fb:ssä kirjotellaan kanssa aika usein.

Meillä on pieni muutos sentään tullut nimittäin tää meidän pikkunen on ruvennut nukkumaan paljon paremmin. Enää ei heräillä tunnin - kahden välein, vaan eka pätkä on jopa 8-9h. Luksusta! Vaikka tuo vielä heräileekin, niin pelkkä tutti riittää ja ei tarvitse enää herätä itse imettämään. Pieni apu tuokin :)

- juissis ja poju 7kk

Taidanpas mäkin kirjoitella kuulumisia pitkästä aikaa! Elikkä meidän neiti on nyt 1v4kk ja mulla on ylihuomenna edessä töihin paluu!! Tyttö menee mummilleen hoitoon ja elokuusta alkaen ollaan haettu päiväkotipaikkaa. Tyttö sanoo monta sanaa (mm. hauva, äiti, mummo, pappa, pois, kiitos jne.) mutta ei vieläkään kävele itsenäisesti :( Kävelee kyllä yhdestä sormesta kiinni pitäen, mutta tarvitsee "henkisen tuen" eikä uskalla päästää irti. Ensiaskeleet (n. 10 kpl) otti tuossa pari viikkoa sitten, mutta sen jälkeen tuli kipeäksi ja siihen loppui kävelyharjoitukset. Konttaamistaidon onkin sitten hionut huippuunsa ja melkeen juoksee kontaten :D

Luonteeltaan on edelleen tempperamenttinen, raivostuu helposti jos joku ei mene niin kuin haluaisi. Toisaalta myös nauraa ja hymyilee paljon. Tykkää kovasti kirjoista ja niitä jaksaisi katsella vaikka kuinka kauan :) On varsinainen äitin tyttö, isi ei meinaa kelvata mihinkään. Tämä toivottavasti muuttuu kun mäkin meen töihin ja pääsevät viettämään enemmän aikaa kaksistaan.

Mitäs muille kuuluu? Miten Strumppiksen ja J-R:n raskaudet etenee?

Ainiin ja me ostettiin uusi koti, paritalon puolikas! Sitä aletaan vasta rakentamaan ja valmistuu syksyllä. Lainanlyhennykset kasvaa sen verran, että ainakin tietää taas miksi täytyy käydä töissä.. :D

Mä sit kanssa tarinoin. Meillä poika on 10 kk:tta. Kävelee seinistä tukea pitäen, konttailee ja juuri viime päivinä on oppinut kunnolla seisomaan tuetta, iik -olen taas ylpeä siitä :). Yöt se on nukkunut viisikuisesta 11-12 tuntia - ei heräile -paitsi tammikuussa kun sillä oli flunssaa.
Imetystä paraikaa lopettelen, illalla poika saa vielä rintaa.

Työhön piti palata syksyllä, mutta niinkuin meidän faceryhmäläiset jo tietää meille Toinen Pikkuinen syntyy Lokakuussa, La noin 12.10. VarhaisUä:ssä on ainakin kaikki kohdillaan.

Äiti on kun ihmisraato pahoinvointeineen ja harmaine naamoinen. Mutta muuten elämä on hyvää vauvaperhearkea, joku voisi kutsua sitä myös tylsäksi. Noh, kevääntullen taas pääsee paremmin kulkemaan ja ihmiset tulevat ulos koloistaan, niin eiköhän se siitä sitten taas.

-Tulkaa toki muutkin Faceryhmään esim Juissikselle tai mulle voi laittaa yksäriä.

Khaosan ja Poitsu 10kk ja MahaPikkuinen 8+0

Kai munkin pitää sitten pikapäivitykset laittaa :)

Tyttö on nyt 8kk ja on just oppinut konttausasennon, mutta ei vielä pääse eteenpäin... paitsi ryömimällä :) Ensimmäinen hammas puhkesi sunnuntaina :) Kasvaa ja kehittyy kauheaa vauhtia. Töihin palaan toukokuussa ja isukki jää kotiin kymmenen viikon isyyslomalle. Elokuussa sitten neiti aloittaa päiväkodin. Että näin.. ei oo muuta vaihtoehtoa :(

Mekin ollaan ostettu paritalon puolikas Mimis :D Muutetaan kyllä vasta huhtikuussa ja se on remonttia vailla muuttovalmis :) Odotan niin innolla.

Ja pakko kyllä nyt sanoa, että noi Khaosan vauvauutiset herätti vauvakuumeen... voi pee :) Toisaalta se olis ratkasu siihen, kun ei yhtään huvita mennä takas töihin... Toisaalta pelottaa yrittää toista. En tiä kestänkö niitä keskenmenoja enää. Vaikka toisaalta ne ehkä on helpompi kestää nyt kun on yksi lapsi ennestään. Meidän suhdekin on ollut vähän koetuksella, mutta ei siitä sen enempää. Kaikki näyttää nyt paljon valoisammalta, muutto ja uudet tuulet :)

Voikaahan hyvin :) Ja olis tosiaan kiva kuulla miten raskaudet etenee :)

Hansu ja Tyllerö 8kk

Onnea Khaosanille raskaudesta :) Tarrasukkia pienelle mukaan matkaan!

Hansu - Onnea uuden kodin johdosta :) Eihän teillä sitten ole kuin kuukaden verran muuttoon, me joudutaan odotella vielä yli puoli vuotta :/ Ja tsemppiä sulle myös töihinpaluuseen parin kuukauden päästä!

Mulla ei ole vielä vauvakuumetta, mutta ainakin yksi lapsi haluttaisiin vielä jossain vaiheessa. Meen nyt eka töihin, yksi asia kerrallaan :) Mennään kesällä naimisiin ja häämatkalle ajateltiin lähteä vasta talvella, niin jos sen jälkeen jättäisi ehkäisyn pois.. toisaalta ei tää ensimmäinenkään helpolla tullut (niin kuin ainakin osa teistä varmasti muistaakin), niin saas nähdä miten käy.. Jotain positiivista kuitenkin, mulla on kaikki tuhruilut loppunut loppunut synnytyksen jälkeen. Ennenhän mulla tuli saattoi tulla tuhruvuotoa ennen varsinaisten menkkojen alkua jopa viikon verran! Ja nykyään tunnen oviksen ihan selvästi. No nähtäväksi jää :)

Ihanan aurinkoinen päivä tänään mun viimeisen "loma"päivän kunniaksi ;) Kohta se kevät tulee!

Minäkin täällä roikun katselemassa, olisiko joku joskus kirjoittanut. Olipas kivaa pitkästä aikaa kuulla, mitä teille kaikille kuulluu :).

Onnea Mimis ja Hansu uusista kodeista!! Mekin katselimme aikamme uutta asuntoa, mutta päätimme jäädä nykyiseen, vaikka onkin hieman ahdas.. Nyt nautiskelen sisustamisesta niin, että meidän perhe tänne hyvin mahtuisi. Kaikki turha tavara pois heti kun ei tarvita.

Onnea Khaosan raskaudesta. Muistakin raskautuneista olisi kiva kuulla. Itsellä nyt rv.22 täynnä. Olo aika kaamean alkupahoinvoinnin (kesti rv15 saakka) jälkeen ollut hyvä. Väsymystä ja liitoskipuja lukuunottamatta. Rakenneultrassa kaikki näytti niin kuin pitikin, sukupuoli jätettiin tällä kertaa arvoitukseksi. Tosin ultrassa tuli niin vahva poikaolo, että luulen meidän saavan toisen vilpertin. :)

Melkoinen vilpertti on tuo esikoinen.. Nyt reilu 1v7kk reipas söpöläinen, jolta juttua tulee ihan hirveesti. On ollut hauskaa päästä kurkistamaan, mitä siellä mielessä oikein liikkuu. Uutena juttuna yhdyssanat ja pisin järkevä lause nelisanainen. Hauskoja keskusteluja käydään päivittäin.

Aika paljon vaatii äidiltä edelleen. Ei ole kovinkaan halukas leikkimään itsekseen, vaan aina pitäisi olla viihdyttäjän roolissa. Palapelit (nyt yritellään jo normaalia 9 palaista), kirjat ja ehdottomasti autot sekä sähly/jalkapallopelit ovat suosiossa. Päiväunia on jättänyt nyt monena päivänä ottamatta, nyt onneksi yläkerrassa hiljeni. Mä olen ollut nyt 1päivä/viikossa töissä ja nauttinut ihan hirveesti. Toukokuun lopussa jään sitten taas kotiin varmasti aika pitkäksi aikaa. Tarkoitus olisi olla kotona (pikkutöitä lukuunottamatta) siihen saakka kun nuorempi on 2v. Lisää lapsia ei meille tämän jälkeen enää ole suunnittella. Nautiskellaan sitten siitä, kun ne kasvaa ja kehittyy.

Elämä on kyllä kaiken kaikkiaan aika ihanaa. Hermot menee joka päivä, mutta olen kyllä niin onnellinen, miten asiat on. Päivääkään en vaihataisi pois, on tuo epeli vaan niin ihana <3!

ps. Mites tuo facebookin ryhmä oikein toimii.. Olisin periaatteessa kyllä kiinnostunut, kun siellä päivittäin käyn, mutta hieman arka moisten juttujen suhteen?

Heippa kaikki! Onnea raskautuneille ja uuden kodin omistajille!

Kiva kuulla pitkän ajan jälkeen teistä! Ja kiva kun huutelitte munkin raskauskuulumisia :)

Raskaus on viittä vaille loppu, sais tulla jo. Nyt rv38+5. Vaikeeksi meni tälläkin kertaa mulla tämä loppu, ihan niinku viimeksi. Eli oon ollu vajaa 2kk aika lailla jumissa täällä kotona, kun en pysty kävelemään juuri ollenkaan. Ja nukkuminen on myös työn takana, nukun riittävästi suunnilleen joka 2. tai joka 3. yö ja muuten kärvistelen valvoa istualtaan, kun ei pysty makaamaan. Että näin. Tämän raskausajan hankaluuden takia tuntuu, että ei yritetä koskaan kolmatta lasta, mutta saapa nähdä.
Vatsakin on aivan valtava, niinkuin viimeksi. Tällä kertaa vieläkin suurempi. SF-mitta on järkyttävä 42cm, mikä ylittää aivan törkeen pahasti normirajat. Sen takia huomenna äitipolille ultraan. Iso vauva tiedossa jo aiempien ultrien perusteella, mut nyt loppumetreillä lähteny toi kasvu ihan lapasesta. Sempä takia on oma mieli ja psyyke taas vähän ollu koetuksella, kun en tiiä kumpaa pelkään enemmän - käynnistystä (viime kerran kauhukokemuksen takia) vai 5kg lasta... Täytyy nyt vaan koittaa pysyä rauhallisena ja luottaa että kaikki menisi hyvin. Yhtään ei supistele kunnolla, eikä muitakaan merkkejä oo synnytyksestä vielä. Huoh.

Iita on nyt 1v2kk touhukas tyttö. Kuulosti olevan aika samassa vaiheessa Mimiksen tytön kanssa. Iitakin osaisi kyllä kävellä, kun vaan uskaltaisi päästää irti. Mutta kun ei uskalla :) Kärryllä on kävellyt kohta pari kk ja käsistä pitäen pari kolme viikkoa. Mut vasta yhden kerran on irrottanut kädet seistessä ja pönötti seistä ihan tukevasti ilman tukea jonkin aikaa. Toista kertaa ei oo kuitenkaan ees kokeillu. Eli tosi varovainen on. Eipä oo kyllä sitten mitään haavereitakaan sattunu.

Puhetta sillä tulee aika paljon. Selviä sanoja on äiti, kakka, hauva, tutti, mamma, mammi (=maito), tiitti (=kiitti, joka ruoan päälle kiittää :) ). Sitten sanoo "nonni", kun joku asia on tehty valmiiksi, vaikka riisuttu vaatteet. Ja sitten sanoo nasevasti "Ni !" (=niin) aina tosi huvittavissa kohdissa. Esimerkiksi kun puhuttelen kerjäävää koiraa että "nyt mene matkoihisi siitä, ei käy päinsä tommonen käytös" niin Iita sanoo jatkoksi painokkaasti "Ni! " <3

Hyväuninen se on edelleen ja tarttee todella paljon unta. Me ei olla vieläkään päästy täysin siirtymään yksiin päikkäreihin, kun Iita ei vaan jaksa valvoa aamupäivää. Monina päivinä siis otetaan edelleen kahet unet, mut sitten ei sekään aina onnistu ja sit jos on monena päivänä kahdet unet, niin alkaa yöpuulle meno vaikeutua. Yöllä nukkuu lähes aina 12h heräämättä, joskus jotain satunnaisia parkuja alkuillasta. Ja kipeenä sitten tietty eri asia.

Luonteeseen on tullut yhtäkkiä todella paljon kipakkuutta ja tempperamenttia ja Iita protestoi nykyään kovalla äänellä jos ei saa jotain mitä haluaa (kuten läträtä koiran vesikuppia) tai jos joutuu vaikka syömään vaikka ei just sillon haluais ym. Ihan outoa, kun se oli aiemmin niin tyyni ja kärsivällinen ja koko ajan hyväntuulinen, niin nyt onkin kitinää ja mölinää ja protestikarjuntaa :D Kaipa se kuuluu asiaan. Mutta joskus väsyneenä miettii että o-ou, mitenkähän sitä selviää oikeasta uhmaiästä.

Iitalle tuli hampaat ihan supermyöhään, just äsken. Mut tulikin 3 sitten yhtäaikaa. Hassusti tuli ensin ylös ja ne on eniten näkyvissä vieläkin, etu alahammas pilkottaa paljon vähemmän. Kovasti terveenä se on ollut. Jotain tavallista lievää räkätautia lähinnä tähän mennessä, ei olla tarvittu yhtään antibioottikuuria esim.

Iitaa on nyt hoitanut, kun minä oon huonossa jamassa, mun äiti tai anoppi päivät ja illat sitten isänsä töitten jälkeen. Iitalle kyllä kelpaa onneksi kuka tahansa viihdyttäjäksi, ei oo sillä tavalla kovin paljoa mun perään. Aika lyhyitä aikoja se viihtyy yksiksensä, eniten haluaa olla mukana tekemässä kaikkea mitä muutkin. Ja keskittymiskyky on melko lyhyt, lelu vaihtuu toiseksi ihan koko ajan. Kirjoja se tykkää katsella ja lehtiä selata, mut on kyllä enimmäkseen ihan holtitonta pläräystä, eikä jaksa kattoo tarkemmin niitä kuvia, saati sitten kuunnella mitään lukemista.

Se on jo tosi ison oloinen tyttö <3 Haettiin syyskuun alusta "virkistys"-päiväkotipaikkaa 2 pv /vko. Aateltiin, että sillä keinolla saa tämä kakkonen vähän omaakin huomiota ja aikaa, kun varmasti muuten menee aika pitkälti Iitan ehdoilla päivät. Ja sitten ehkä itse jaksan paremmin heti perään toisen vauva-kauden. Ja myös toki Iitan kannalta ehkä ihan kiva, kun se selvästi kyllästyy jos ollaan aina kotona ja nauttii kovasti kaikesta menemisestä ja tekemisestä ja toisten lasten seurasta. Vähän kyllä silti mietityttää, että jos sitten alkaakin joku mahdoton sairastelukierre sen päiväkodin takia. Toivottavasti menee hyvin.

Pitäkää peukkuja, että vauva ja minä selvitään synnytyksestä hyvin. Ja että lähtis itsestään käyntiin viikon sisällä!!!!!!!

Aurinkoista kevättä kaikille!

Strumppis rv 38+5, Iita 1v2kk (melkein 1v3kk)

Tsemiä Struppis viimemetreille, toivotaan nyt ainakin sitä alle 5kiloista "pienokaista":) -- Niin siitä faceryhmästä, Tilkku ja muutkin. -Jos sulla/teillä on tili tääällä Plazassa, niin voitte lähettää vaikka mulle, Hansulle tai Juissikselle yksäriä -niin sitten voidaan kertoa ryhmästä tarkemmin :)

Onpa ihanaa lukea kaikkien kuulumisia, täällä on ollut niin hiljaista ja on tuntunut ihan siltä että olisi liudan hyviä ystäviä menettänyt. Itse en periaatteesta ole facebookissa, joten kiva jos jaksatte käydä täälläkin päivittelemässä että saa kuulla miten teillä ja pienokaisilla menee. :)

Dani on nyt 1v5kk ja aikamoisen temperamenttinen tapaus edelleen. Vaikkei kovinkaan montaa sanaa vielä osaa niin äänekkäästi kyllä selostaa mitä haluaa ja suuttuu ihan älyttömästi jos ei onnistu toiveet heti. Isoveljellä alkoi uhmaikä 1,5 vuotiaana ja kyllä merkkejä siitä on jo Danissakin, täytyy varmaan kohtapuolin korvatulpat kaivaa esille. Kovin on liikkuvaista sorttia, juoksee jo kovaa isoveljen perässä ja muutenkin tekee ihan kaikkea mitä velikin. Omat lelut ei kiinnosta tippaakaan, isoveljen huoneessa viihtyy sen sijaan mainiosti. Ymmärtää jo tosi hyvin mitä sanotaan ja häneltä pyydetään, ja tykkää olla äidin pikku apulaisena. Nousee nopsasti seisomaan tuolissaan (vaikka Stokken TrippTrapp onkin) joten täytyy olla tarkkana koko ajan. On tosi kiinnostunut kirjoista, niitä lukisi vaikka kuinka kauan.

Korvien putkitukset marraskuussa auttoi korvatulehduskierteeseen, vaikka sen jälkeen on kyllä ollut flunssia niin korviin ei ole mennyt, onneksi. Viime viikon tosin sairasti keuhkoputkentulehduksen johon sai antibioottikuurin ja samalla todettiin että putket oli tukossa, mutta onneksi ovat nyt avautuneet tippojen avulla. Sairastelun jälkeen on muuttunut tosi hyväntuuliseksi ja aurinkoiseksi, tosi kivaa olla kotona pikkuhurmurin kanssa. Meidän kissoista tykkää tosi paljon mutta tunne ei ole molemminpuoleinen, Dani kun nostelee niitä hännästä ja tyrkkää lattialle nukkumapaikasta aina kun vain ehtii, kielloista huolimatta (tai juuri niistä kielloista innostuneena...).

Kotona olen ensi syksyyn asti, isoveli on päiväkodissa joten aika paljon aikaa ehdimme yhdessä Danin kanssa viettää. Toivottavasti Dani saisi sitten syksyksi paikan samasta ryhmiksestä kuin velikin, mutta se jää nähtäväksi, kyse on pienestä ryhmästä (maks. 12 lasta) joka on täynnä tällä hetkellä eikä kukaan ole automaattisesti lopettamassa ensi syksynä esikoulun takia joten jännäksi menee odottelu.

Kovasti onnea teille uudelleen raskaana oleville - J-R, Strumppis, Tilkku ja Khaosan! Aivan ihanaa lukea että kaikki on teillä mennyt tällä kertaa hyvin ilman uusia pelättyjä keskenmenoja. Meillä on nyt lapsiluku (ja kädet) täynnä näiden kahden vauhtiveikon kanssa. :) Toki silloin tällöin haaveilen edelleen vielä yhdestä vauvasta, mutta viime viikon aikana taas vahvistui tunne siitä että tämä päätös on oikea. Lasten sairastelu on minulle jotenkin todella raskasta, en itsekään pysty syömään tai nukkumaan kun pienet sairastelevat, joten tämä kanaemo ei vain pysty käymään tätä vauva/taaperoaikaa enää kertaalleen läpi. Kunhan tästä nyt selviää niin muutaman vuoden päästä jo helpottaa. Lisäksi täytyy edelleen myöntää että keskenmenot ovat kyllä jättäneet sen verran syvät arvet etten enää halua moista läpikäydä.

Dani alkaakin heräilemään päikkäreiltä, kovasti terkkuja kaikille ja käykäähän kertomassa kuulumisia taas!

Jane ja Dani 1v5kk

Kiva kun ootte käyny kaikki kertomassa kuulumisianne! :)

Onnea Strumppikselle! Pidän peukkuja, että lähtis käyntiin. Eikö ne sillon pistä sektioon, jos on iso tulossa? Mun kaveri koitti lähes viisi kiloista synnyttää alateitse, koska painoarvio oli väärä. Sitten turhien ponnistusten jälkeen jouduttiin kuitenkin leikkaamaan. Että jos ois jo aiemmin tiedetty tuosta painosta, niin olisi kuulemma heti leikattu, ei ois mitenkään mahtunukaan alateitse.

Ihanaa lukea teidän juttuja, joilla on jo noin isot pikkuset :) Meillä todellakin vasta 7kk ja tuo osaa edes liikkua ja kiukkuhan siinä vaan tulee, kun niin haluisi. Toisaalta tuntuu olevan tuommonen tutkijaluonne, että leluja voi tutkia vaikka kuinka. Osannu jo kauan molemmissa käsissä pitää leluja ja hakata niitä yhteen ja viime viikolla opittiin taputtamaan! :) Että tää äiti ei vaan hoksaa noita uusia taitoja aina, kun keskittyy liikaa siihen, että rupeis liikkumaan ;)

Mulla on nyt jo kauhee vauvakuume, vaikka tän ekankin kaa vieläkään olla täysin yöheräilystä päästy ja ekat 6kk mentiin älyttömän pienillä unilla. Mutta mullakin tulee kohta ikä vastaan ja sitä mukaa rupee työ hedelmällisyys laskemaan ja km riski nousemaan eli en tahtoisi kauheeti odotella toisen kanssa. Koitan sinnetellä jotenkuten tuonne kesään, niin on sitten lääkärinkin siunaus toiselle (sektiolla kun tää eka syntyi).

Terkkuja sairaalasta. Poika syntyi 1.3. klo 22:48. Paino 4105g, ponteva ja valmis pakkaus rv 38+6. Pään ympärys 36,5 cm.

Synnytys käynnistettiin yllättäen suoraan polikäynniltä, jonne lähdin ilman sairaalakassia yms. Eli puskista tuli, mutta hyvä niin, kun tuota kokoa jo oli tuon verran. Käynnistys kalvojen puhkasulla ja oksitosiini-tipalla. Avautumisvaihe helpompi ja etenkin hirmuisesti nopeempi kun ekassa (vauva ulkona 5-6h kipeitten supistusten alusta), mut ponnistusvaihe todella paljon kipeämpi. Kuitenkin vähäisin vaurioin selvittiin,eli sikäli hienosti meni :) Vauvalla oli koko ajan homma hanskassa. <3

Toivottavasti päästään tänään kotiin, mutta ei vielä tiedä päästävätkö, kun vauvahan on vasta alle 36h ikäinen.

Ihanaa että se on ohi - sekä raskaus että synnytys! Ja mikä ihana palkinto <3 <3 <3

Strumppis ja poikanen.

Onnea Strumppis!!! Siis mä en voi uskoa, että joillekin tulee jo toinen, kun samaa aikaa tuolla toisella puolella yritettiin sitä ekaa :) Ihanaa tyttö ja poika nyt teillä perheessä <3

Yhteistyössä