KM:N JÄLKEEN KUUMEILEVIEN TALVIPINO

Jaja78: Onnittelut haamusta, sieltä se vahvistuu, uskon! :flower: :heart:

Jahas, siellähän on loppukiertolaisia jo vino pino, mitkäs meiningit Unicco, Kipinäkenkä, Ninnatar, Sintsu78? Ja viimesiä päiviä menossa muillakin! Siispä hurjat plussatuuloset puhallan ++++++++ :whistle:
 
Jaja-78 Onnea haamusta, toivottavasti vahvistuu oikein kunnon plussaksi!!

Täällä suunnalla ei juurikaan mitään tapahtumia. Menkkoja odotellaan että päästäisiin napsimaan Clomeja. Lauantaina jo luulin, että vuoto alkaa, mutta maanantaina se loppui kokonaan. Eilen illalla ja tänä aamuna pientä tuhrua taas. Tosi rassaavaa...

Maanantaina käytiin polilla ja siellä tehty r-testi nega, vuodosta lääkäri ei osannut sanoa juuta eikä jaata, onko km:sta johtuvaa vai alkavat menkat. Muutenkin oli ihan turha käynti...

Tähän kiertoon ei olla kovinkaan panostettu, kun en jaksa uskoa luomuplussaan. On siis odoteltu vain ja ainoastaan vuotoa alkavaksi. Vaikka nyt vasta kp30, silti tuntuu kamalan pitkältä kierrolta ja varsinkin kun tuota tiputtelua ja tuhruttelua on ollu. Toiveet ehti jo nousta ja nyt sitten taas eletään epätietoisuudessa.
 
Kaikille kiitos tsemppauksesta. Olis niin ihanaa päästä jo mukaan yritykseen. Oon vaan kuullut parilta tutulta, joilta myös vauva kuollut kohtuun/heti syntymän jälkeen, että heillä raskautumiseen meni vuosi. En millään jaksaisi odottaa niin kauan. Ei uusi raskaus/lapsi korvaa menetystä, mutta antaa toivoa. Sitä nyt tarvittaisiin.

Kävin tänään shoppailemassa, kenkiä piti etsiä. Eksyin kuitenkin lastenvaate aleen ja ostin jopa vauvalle pari vaatetta! Siis sille vauvalle, joka on vielä ajatustasolla ja jonka tulemisesta meidän perheen jäseneksi ei ole mitään takeita. Taidan olla S-E-K-A-I-S-I-N. Perustelin shoppailua kuitenkin itselleni sillä, että tarvittaessa voin antaa vaatteet ystävieni vauvoille. Niitä kun on tulossa läjäkaupalla tänä vuonna. Just joo..

Kipinäkenkä, tsemppiä sinulle!
 
Sunburned: Miula on lipastossa yli vuosi sitten ostettuja vauvan vaatteita, muutama body ja pipo. Ei sitä silloin osannut ajatellakaan että kesken voi raskaus mennä, ja mikä ihmeen tuulimuna, never heard. Mutta niin se elämä vaan on opettanut tässä vuoden aikana, paljon on tullut tietoa kantapään kautta.

Että et sie taia sekaisin olla, toiveikas ehkä! :hug: Mie oisin kans voinu antaa nuo vaatteet pois, mutta en tasan anna. Ne on ostettu meidän vauvalle, ja jos sitä ei meille ikinä tule, niin olkoon ne sitten tuolla lipastossa vaikka vaan tilaa viemässä.

Tää yritykseen kiinnipääsyn odottaminen tuntuu kyllä tosi piinaavalta. Sais edes mahdollisuuden siihen raskauteen.... Miula meni ensimmäisen km:n jälkeen yli 7 vkoa ensimmäiseen vuotoon ja voi itku, että ne oli pitkiä viikkoja. Pelkään että nytkin menee yhtä pitkään tai kauemmin...

Toivon todella, että siun kroppa palautuu pian ja pääsette elämässä eteenpäin ja uuteen yritykseen kiinni :hug:
 
Sunburned, minäkin tilasin joku aika km:n jälkeen henkkamaukasta vauvalle vaatteita kun ne oli niin söpöt samalla kun muutakin tilailin. Järkeilin myös niin, että jos niille ei ikinä tule meillä käyttöä, annan sitten jollekin. Ennen km:a raskausaikana ehdin myös ostaa muutaman tarvikkeen. Ne on kaikki tulevan hoitotaso/lipaston laatikossa odottamassa niiden miljoonan neuvolasta saadun kirjasen kanssa. Ja vauvalehtien, joita en pystynytkään lukemaan km:n jälkeen kun olin juuri ennen ostanut.

Eli et siis ole sekaisin. :)
 
Täällä olla ja mitään uutta ei kuulu, vuotoa odottelen alkavaksi any day now. Tuskin mie Terolutien aikana raskaudun. Tulen kertomaan kun kp:t vaihtuu.

SB Tsemppiä tiedän niin tunteesi :( Mulla meni viimeeksi aikaa raskautumiseen reilu vuosi nyt on keskenmenosta aikaa kohta 10 kk, toisaalta meillä on kyllä ollut ehkäisy välillä käytössä leikkauksen takia, mutta asia ei silti mielestä jää pois.

Palailen paremmalla ajalla! Niin ja valtavasti onnea plussanneille :heart: :heart: :heart:

:wave: Unicco
 
Jaja,Onnea onnea,sieltä se viiva tummuu :heart: :heart:

Tilanne tämä,et mun sisko tulee maapallon toiselta puolelta kylään viikoks,miehellä iltahuki ens viikko,pääsee yöllä kotiin ja tietty on just ens viikolla kierron puoliväli :headwall: Kun on lähes mahdoton harrastaa yhtään mitään :| Nooh,näin tää menee taas...

Onneks on reissu varattuna toukokuun alkuun kreetalle,anoppi tarjoo... B)
 
Heips. Olisikohan tämä oikea pino minulle? Luulin olevani raskaana ja lasketun ajan elokuun alussa, mutta viime viikon torstaina menin päivystykseen niukan vuodon ja alavatsakivun takia. Siellä selvisi, että kyseessä oli tuulimunaraskaus. Viikkoja oli tm todettaessa kasassa 10+4 tai menkoista laskettaessa 11+4. Sain alustavan lääkkeen perjantaina ja tyhjentävät sunnuntaina, mutta lääke ei aiheuttanut supistelua eikä vuoto voimistunut. Maanantaina menin polille, jossa ultrassa näkyi vielä raskauspussi(?) ja sain lisää lääkettä. Pussikin tuli lopulta, mutta vuoto ei ole runsastunut ja jo nyt kaksi päivää myöhemmin vuoto on ruskehtavaa. Toivotaan, että kaikki tuli jo pihalle ja pääsen jo odottelemaan kuukautisten alkamista. Taustalla kummittelee pelko, että kohtu ei ole tyhjentynyt kunnolla ja vasta jälkitarkatuksessa huomataan, että tarvitaan lisäksi kaavinta. :/

Yrityksessä on esikoinen ja tuulimuna nyt 01/10. Tuulimuna tärppäsi toisesta kierrosta pillerien lopettamisen jälkeen, joten en ole joutunut vielä kärvistelemään testien kanssa ja pettymään tädin tullessa. Koitan nyt ensimmäistä kertaa tulla kuumeilupinoon. Kierron pituutta en osaa sanoa, sillä pillereitä käytin 5 vuotta putkeen, jota ennen kierto vaihteli 28-45 päivän välillä. Normikierto oli noin 32-35 päivää. Raskaus- ja ovulaatiotestejä olen katsonut, josko tilaisin netistä. Raskaukeiju ainakin näyttäisi halvalta, onko muilla kokemuksia niiden liuskatesteistä? Myös mammaksin, kaikkitestit ja kotitestin sivuja olen selaillut.

Tähän mennessä olen päässyt melko helpolla ellei lasketa torstain 12 tunnin lääkärikäyntiä, jonka aikana kerkesi paljon miettimään asiaa ennen tilan varmistumista. Jo sitä ennen alkuviikko meni asiaa pyöritellessä ja netissä etsiessä tietoa oireista. Raskauden keskeytymistä en ole vielä pahemmin itkenyt. Eniten itketti mennessä päivystyksen tiskille, missä kysyttiin esitietoja eli miksi olen siellä. Tuleekohan itku jossain vaiheessa, vai onko tämä tällä ohi? Eniten surettaa se, ettei elokuussa saakaan pientä kääröä, kun asiaa kerkesi niin jo pyöritellä omassa mielessään. Toinen asia mikä surettaa on se, että jos olisin mennyt yksityiselle ultraan, en olisi turhaan ollut näin kauan raskaana tyhjän mahan kanssa. :(

Anteeksi pitkä vuodatus, mutta tässä olisi taustatietojani.

Tuittu-
 
Tuittu: Tervetuloa mukaan ja pahoittelut kokemastasi :hug: Tämä on varmasti sinulle oikea pino, olen itsekin tm-raskauden kokeneena todennut, ettei ihan perinteisistä kuumeilupinoista oikein löydy vertaistukea, varsinkin kun itse raskauteen en niin semmoista haekaan vaan juuri näistä km-kokemuksista ja elosta sen jälkeen on ollut täällä hyvä jutella.

Mietin ihan samaa viime kesänä, kun tuulimuna alkoi tulla pois Ruisrockin portilla viikolla 11 ja jouduin Tyksiin lopulta kaavintaan, koska vuoto oli TODELLA runsasta. Niin nimittäin sitä, että jos olisin käynyt ultrassa omaan laskuun, niin ei olisi sekään kesä mennyt niin kiville kaiken kaikkiaan. Itse tuulimunaraskaus oli kuitenkin helpottava uutinen, koska vuodon voimakkuuden vuoksi ehdin jo pelätä, että kyseessä on kohdun ulkoinen.

Mitään sääntöjähän ei sille ole, miten asian käsittelet, jos ei itketä niin ei itketä ja päinvastoin. Kyllä ne tunteet voi myllertää vielä pitkään tapahtuman jälkeen mutta mua ainakin on jonkin verran helpottanut tieto siitä, että näitä tuulimunaraskauksia osuu aika monen naisen kohdalle; minua hoitaneella naisellakin oli takana kolme onnistunutta raskautta ja väleissä kaksi tuulimunaa. Sitä vaan en tiennyt, että tuulimunaraskaus voi kestää niinkin pitkälle kuin viikolle 12 ja siksi en ollut sitä omalle kohdalle osannut edes ajatella.

Mutta joka tapauksessa tervetuloa ja uuteen nousuun, eiks niin =) Lisään sun tiedot tonne listaan, ilmottele jos on virheitä :attn:
 
Tervetuloa Tuittu munkin puolestani ja pahoittelut tuulimunan johdosta! Mulla ei ollut tuulimuna, mutta muuten lähes samoilla viikoilla ja päivillä aloin vuotamaan (10+2/10+6) kuin sinäkin. Minä tosin kävin siellä alku-ultrassa 6+5 ja silloin kaikki oli mitä parhaimmin... Alkio oli lakannut kehittymästä 7+4. Eli sekään ei aina valitettavasti takaa mitään, vaikka tietysti tuulimunahan siinä olisi kyllä selvinnyt (ja kohdunulkoinen) ja kyllähän keskenmenoprosentti pienenee sykkeen löytymisen myötä huimasti, mutta meitä sekään ei tällä kertaa auttanut. Aion kyllä tulevaisuudessakin alku-ultrassa omaan laskuuni käydä. Mulla on niin (liian) monta tuttua (netissä ja ihan oikeassa elämässäkin) kokenut juuri tuon, että tuulimuna menee ihan ensimmäisen kolmanneksen lopulle saakka ja moni on sen järkyttävän tiedon saanut vasta np-ultrassa. Sitä en haluaisi kokea, enkä kyllä sitä kenellekkään muullekaan soisi.

Repa: ihanaa, että pääsette reissuun! Kyllä hätä keinot keksii ;) eli se on kuule peitot heiluttava vaan, ei mitään muttia! Täältä annamme korkeimman käskyn :D

Yritykseen kiinnipääsyä odottaville iso :hug: ! Musta tuntui kanssa jo sen 5 viikon vuodon ajan tosi turhauttavalta, kun tiesi, ettei voi edistää asioita mitenkään... Voin vaan kuvitella miltä se tuntuu kun sitä kestää vielä paljon pitempään :( . Paljon tsemppiä, uskoa ja toivoa! Toivottavasti odotuksenne päättyy mahdollisimman pian.

Plussapuhureita loppukiertolaisille ja tietty muillekin!

Oma napa kiittää tsempityksistä, peukuista ja onnitteluista =) :heart: ! Niistä on selvästi ollut apua, kyllä se viiva on vahvistunut ja voi kai sitä jo plussaksi sanoa :) ... Voi apua, tästä se taas alkaa! Toivottavasti lopputulema on parempi kuin edellisellä kerralla, kyllä tässä pelko on persiissä...
 
Vielä tämmöinen laskutoimitus jos tästä jollekin olisi iloa tai apua pähkäilyyn: lääkkeellisen tyhjennyksen (jossa kaikki lääkärien mukaan tuli pihalle) jälkeen seurasi 5 viikon yhtäjaksoinen vuotaminen (viikko runsasta, viikko menkkojenkaltaista, viikko niukkaa ja tuhrua, sitten taas viikko menkkojenkaltaista ja viimeinen viikko älyttömän runsasta, viimeiset rippeet taisi kuitenkin tulla vasta tuolloin) ja tuon vuodon loppumisesta ilmeisesti 12 päivän päästä oli ovis (kivut, viikoa myöhemmin tullut kiinnitymisvuototippa ja nyt 2 viikon päästä plussa puhuisivat sen puolesta). Jos näin on, niin hedelmöittyminen on tapahtunut 2-3 vrk vanhalla uimarilla, nimittäin se kipuilta oli to ja viimeksi oli peitto heilunut ti ja sitten meiltä loppui sairastelujen ja kipujen yms takia puhti ja sen jälkeen seksiä ei ole tässä talossa harrastettu kertaakaan... No, ultra sen sitten kertoo, milloin hedelmöittyminen on tapahtunut, mutta tämä on mun veikkaukseni tapahtumien kulusta. Ja ne mun klassiset "raskausoireet" alkoivat jo (nyt myöhemmillä tiedoilla bongatun) oviksen tietämillä, eli olivat tavallisia hormonihuuruja. Nyt on alkanut "kunnon" kuvotus, palelu/hikoilu/palelu-show ja tissit on alkaneet pelkkien nännien sijasta kipeytyä laajemmalta alueelta, erityisesti kainaloiden puolelta. Maidon heruminen ajoittui ainakin toistaiseksi vain oviksen ja kiinnittymisen väliin. Kyllä naisen kroppa on kummallinen vekotin :LOL: kaikkea löytyy... No nyt lakkaan häiriköimästä teitä jaarittelullani, kiitos ja öitä!
 
:hug: :hug: tarvitseville.
Jotenkin eksyksissä koko raskaushomman kanssa.
Masennuslääkkeitä ei tarvitse muutaa :) mutta kun ja jos joskus tulen raskaaksi pitää lopettaa lääkkeet.
Menkat ei ole vielä alkaneet..enkä muista milloin olisi ollut tällasii kipu tuntemuksii ennen menkkoi. Jotain uutta varmaan.
Sit kumma tunne tuol alavatsas, kun kuplisi kummallisesti.
 
Tuittu- Tervetuloa :hug:

Ja paljon onnea plussanneille :flower: :flower: :heart:

Repa Kai sitä jonnekkin piiloon kerkiää pikaisesti ;)

).( Täällä ollaan :wave: Lueskelemassa käyn mut ei ole tullut kirjoteltuu kun tuntuu et ei mitään tapahdu :headwall: Mä roikun täällä kuukaudesta toiseen.Aina vaan.
Tänään taas testasin negan.Tosin voihan se taas olla liian aikasta mut tuntuu et ei se tulos tuosta muutu vaikka myöhemmin testaisin...Ja saa nähdä jos suosiolla jätän sen sitte ensi viikkoon ku viikonlopuksi on tiedossa naisten ilta :D

Mut +++++++++ :whistle: ja kaikille b :) d

Kyllä täällä vielä mukana ollaan ja täysillä yritetään :D
 
Mitä mieltä olette: Kävin n.2vko sitten ekan kerran varhais ultrassa joka tehtiin ala kautte.. Lääkäri sanoi nähneensä hieman jotain vaaleaa kohdun seinämässä ja epäili että olisin viikolla 6. Tuolloin laitettiin myös lähete labraan, otettiin verikoa josta katottiin jokin hormonipitoisuus. Mittauksen tuloksena oli 5200 johon lääkäri sanoi että mun pitäisi olla selvästikin raskaana..'
Olin kuitenkin vielä nyt tällä viikolla uudestaan ultrassa ja sieltä sama lääkäri ei enää nähnytkään mitään. Onko tämä raskaus mennyt kesken? Minkäänlaista vuotoa tai vatsakipuja ei ole ollut. Onko mulla siis syytä huoleen..? Lääkäri laittoi kuitenkin lähetteen keskussairaalaan lähetteen gynegologisiin tutkimuksiin joihin saan odottaa pääsyä ainakin 2 vko..
Kertokaa mielipiteenne, kiitos :)
 
Tervetuloa uusille ja kaikille plussatuulia!

Menkkoja ei näy eikä kuulu, ei tosin ainoatakaan raskausoiretta. Koska kroppani on niin äärimmäisen herkkä, olen tulkinnut tämän menkkojen myöhästymisen liittyvän siihen, että aloin syömään suurta annosta D3-vitamiinia muutamia viikkoja sitten, joka on siis hormoni ja joka järisyttää taas kerran hormonitasapainoani. Eli veikkaan n. 1 viikon myöhästymistä vähintään. Testasin ovistestillä eilen ja negaa näytti, eli se vahvistaa epäilyjä D-vitamiinin suuntaan.
 
Sasuma: Kuullostais tuulimunalta tai kohdunulkoiselta? Ultrasiko lääkäri sun munasarjat myös? Tokihan voi olla vaan, että ultralaite ei ole parhaasta päästä ja siksi ei vielä kunnolla näy mitään! Tai raskaus hieman aikaisemmassa vaiheessa kun luullaan.. Toivottavasti kaikki on hyvin! :)

jaja: ONNEA! :) :)

Repa: Mistä tollasia anoppeja saa?

tuittu: :hug:

Mulle vois muuttaa tonne listaan kp3 ku se vuoto oli aluks niin säällittävää, ettei sitä menkoiks voinu sanoa! :)
 
Tervetuloa Tuittu ja pahoittelut! Meidän kaksoset syntyivät etukäteen vkolla 22 fetofetaalitransfuusion takia, mutta olen ajatellut, että jos tulen joskus uudestaan raskaaksi, menen alku-ultraan tarkistamaan onko masussa elämää. En kestäisi odottaa vkoille 12 asti sitä tietoa ja pelätä pettyväni. Ja tuosta itkemisestä.. On monia tapoja surra, mutta luulisin että sinäkin vielä itket ja suret haaveiden kaatumista. Ja kannattaa käsitellä asiaa, niin voi päästä "eteenpäin".

Repa, kuulostaa ihanalta tuo tiedossa oleva matka! Me päätettiin lähteä kaupunkilomalle huhtikuussa. Määränpäänä Lontoo. Olen siellä asunut jonkin aikaa, nyt tekee mieli päästä yhdessä katselemaan tuttuja paikkoja. Ja hei, kyllä sun nyt tarvii vaan ottaa tilaisuudesta kaikki ilo irti ja siskon paheksunnan uhalla heilutella peittoja, niinkuin Jaja käski!

Sasuma, en valitettavasti osaa ottaa asiaan kantaa muuten kuin toivomalla, että kaikki on kuitenkin hyvin!



Ninnatar, saanko udella, että miksi syöt tuota D3-vitamiinia?
 
Minky Eipä se lääkäri oikein mitään puhunu et mitä ultras.. :| Luulis että jos ne olis epäilly kohdun ulkosta niin ne olis laittanu heti lähetteen sinne keskussairaalaan mutta kun nyt saa odottaa kuitenki 2vko että pääsee sinne... Muusta en oikein osaa sanoa... :snotty:
 
Tuittu Teretuloa joukkoon, tämä on sinun pinosi.

sasuma Tsemppiä tilanteeseesi.

ON No voi hitsin-vitsi. Taas tuhruttaa! Katonko tämän kierron ja jos ens kierrossakin tuhruttaa, soitan lääkäriin? En ole siis ikinäkoskaanmilloinkaan aiemmin tuhrutellut pitkin kiertoa. Tämä ei ole minulle normaalia. Raivostuttaa, itkettää, harmittaa.
 
Jaja78, ONNEA!!! :flower:

Tervetuloa Tuittu:) ja :hug:

On: Kuinkas sattukaan et on justiinsa yks vapaapäivä tällä viikolla ja mulla alko sit menkat....eli kierto vaan lyhenee nyt siis yk12 kp1/26-35, oliskohan vaikka ens kuussa kierto sit jonku 24... :/
Ensin aattelin illalla ku vähän tuhrutti et lisko vaik kiinnittymisvuotoa ku aattelin et menkat alkaa vasta viikon päästä, oli jo silleen et vähä mahanpohjasta nipisti ku alko jänskättään, se jännitys kyllä vaihtu vi**tukseen aamulla ku sängystä nousi, no näillä mennään taas...

PLUSSIKSIA++++++ :D
 

Yhteistyössä