KM:N JÄLKEEN KUUMEILEVIEN TALVIPINO

21.1. TORSTAI




HAAVEISSA ESIKOINEN



Naw2012...................KM 02/09.............................KP 7/
Rinja..........................KM -94,-95,-00,-08,-09.........KP 9/23
Silent whisper...........KM 05/09..............................KP 16/30
Heilo..........................KM 11/09.............................KP 25/
Mahdotontako...........KM 02/08, 08/08, 12/08.......KP 26/30
viirukissa...................KM, TM 07/09.......................KP 27/27
Kipinäkenkä..............TM 01/09, KM 12/09..............KP 31/28
Ninnatar....................KM 05/09..............................KP 33/
Jeju81.......................KM 06/09
Marie1981.................KM 02/09, 07/09
Tash..........................KM 12/08, 05/09
Siiri80........................KM 04/07, 09/09
vauvakuume89..........KM 09/09
rikupi.........................KM 5/09, 10/09
Sunburned................ES 11/09
Tuittu-.......................TM 01/10
melina84...................KM 01/10



HAAVEISSA TOINEN



Minky...................KM 09/06,10/08,TM 03/09,KM 08/09....KP 4/30
Repa....................KM 02/07, TM 08/09............................KP 8/
Stemia.................KM 12/09............................................KP 8/28-30
BlondeMonsoon...KM(TM) 07/09.....................................KP 12/27-29
Toivotar-80..........KM 07/08, 09/08, 08/09.....................KP 13/
haicu....................TM 10/09............................................KP 19/26
SpanishDancer.....KM 10/09...........................................KP 19/28-34
tillukas.................KM 05/09, 08/09, 11/09.....................KP 26/29-33
Liilia.....................KM 02/09............................................KP 29/28
Pippuri-83............KM 12/09
stella-h................TM 01/10




HAAVEISSA KOLMAS



puupi.......................KM 01/98,12/09.........................KP 1/26-35
Riinu........................KM 02/07, KK 11/09...................KP 9/
piprane ema.............KM 06/09, 10/09.......................KP 13/28-30
Neila.........................KM 09/09, 01/10.......................KP 14/
happihyppy..............KM 02/08, KU 12/08, 09/09.......KP 15/28
Unicco......................KM 07/07, 03/09.......................KP 29/27
Tsuba.......................KM 06/09
MayBeibi..................KM 09/09
Rhiannon.................KU 12/09
viivi ja vagner..........KM 12/09
äiti0408...................KM 10/09



HAAVEISSA NELJÄS



Sintsu78.................KM 01/09, 08/09.....................KP 35/28-47



HAAVEISSA VIIDES








TAUSTALLA:

Annemaarit, Murmelin, Miukkari, Piijuska



:heart: :heart:


2009

Toukokuu: Pinguli, vauva-10, Ristiinkulkija

Kesäkuu: piipiäinen (=coitus interruptus), nimbe, Nemu, maaliskuu, kanella

Heinäkuu: MannaHari, BabyHope, harakanhattu, MLL (=aMansikka), tinttamaaria, Sapfo, tiitu87, Tupu76, papana77, mother4, kellopeliappelsiini, JääKyynel

Elokuu: Elviira-76, Sun Rise, Empuuu, Varanikki, marjutti86, A-L-M, Elwi, senni11, Adelade

Syyskuu: Unnukka75, Nappula, Alisa84

Lokakuu: Nasuli82, Millenia, omenaruusu, Zalmiakki

Marraskuu: Ansu85, NeitiKat, pinpella, n11na

Joulukuu: Huisi, Sinimarja, zanz, kreta, caribbee, marsa22


2010

Tammikuu: sanzibar, Annmari-76, Eelis, Hupu07, avee, rakuuna, Imoen, Jaja78, Odottavainen





 
Heippa kaikki, kohtalontoverit...

Minäkin voisin liittyä pinoonne jos sopii. Tuolla oleilin elokuisissa aiemmin, samoin kuin Tuittu.
Mun kohdallani vajaan kahden viikon takainen km on siinä mielessä mysteeri, oliko tuulimuna vai keskenmeno. Kohdunulkoinen suljettiin kuitenkin tiistain ultran perusteella pois. Oli tavallaan helpottavaa kuulla että raskaus on ollut edes oikeassa paikassa, mutta se nyt jäänee arvoitukseksi oliko kehittynyttä alkiota vaiko ei. Raskaus oli ensinnäiseni ja olin keskenmenon tapahtuessa 9.raskausviikolla. Varhaisultra olisi ollut juuri kahden päivän kuluttua, mut liian myöhään siis.
Neuvolan ja terkkarin ohjeen mukaan seurailin viime viikon vuodon ja kipujen määrää. Kun vuoto oli kuitenkin hiipumaan päin ja alkoikin loppumaan jo viime vkl:n alkaessa, oletin ja toivoin että kohtu olisi tyhjentynyt luonnollisesti kuten neuvolassa veikkailivat. Varasin kuitenkin itselleni gynen jälkitarkastuksen seuraavalle viikolle, mikä siis oli nyt tämän viikon tiistaina. Ultrattiin - ja kohdussa oli edelleen vähän jotain materiaalia. Sain lähetteen kaupungin yliopistolliseen sairaalaan jossa myös ultrattiin ja tutkittiin ja palasin kotin tyhjennyspillerit (Cytotecit) mukanani. Tyhjennyksen kipulääkkeineen aloitin eilen aamulla mutta tuo pillerisatsi ei nähtävästi kohdallani toiminut...en nimittäin vieläkään ole vuotanut/kipuillut lainkaan ja viimeiset kaksi pilleriä (niitä oli yhteensä 2 x 3) olin ottanut alakautta kuitenkin eilen klo 15:00... Soitin tänään polille ja lääkärin mukaan voi olla vielä mahdollista että loppuviikon/viikonlopun aikana lopullinen tyhjentyminen tapahtuisi, mitä kyllä epäilen koska mulla ei ole ollut juuri mitään tuntemuksia. Vähäinen itsestään ennen pillereitäkin tullut tuhruttelu on loppunut. Mutta nyt siis odotellaan ja seuraillaan tilannetta (vieläkin...) ja maanantai-aamuna mulla on polille aika jolloin tehdään tarkistus ja sitten lopulta kaavinta mikäli tässä ei nyt ennen sitä mitään merkittävää tapahdu.
Kaksi viikkoa on siis kaikenkaikkiaan tässä tapahtumasarjassa sitten mennyt.

Te, keille kaavinta on tehty: onko kaavinnan jälkeen määrätty/suotavaa pitää vielä sairauslomaa? Oletteko jääneet yöksi osastolle tarkkailtavaksi vai päässeet toimenpiteen jälkeen heti kotiin? Mun pitäis vähän järjestellä ensi viikon alun käytännön asioita., mut en sitten aamulla puhelimessa tajunnut kysyä miten tuo jälkihoito kuvio silloin menee... Oon ollut nyt koko tän viikon opiskelujutuista poissa ja nyt arvon mitä teen huomisen suhteen...mun koulu on vähän kauempana, toisella paikkakunnalla mistä en ihan niin vain pääse pois kesken päivän - tai pääsen kyllä pois mut se ei ole ehkä kauhean helppoa mikäli kovat kivut pääsisivät yllättämään ja loppuvuoto vihdoin alkaisi. Lisäksi se olis aika epämieluisa ja nolo kokemus kesken koulupäivän :( Lääkäri lupasi kirjoittaa s.loman myös huomiselle takautuvasti, mikäli en ole menossa. Mut toisaalta tämän viikon poissaolojen takia olis hyvä jos olisin huomenna koulussa, tärkeiden tuntejen takia. En nyt siis tiedä mitä teen... ja samalla mietin jo tota ensi viikon alkuakin.
Kaavintakin jännittää, vaikka olenkin kuullut et se on nopea ja "huomaamaton" toimenpide...mut silti pelottaa meneekö kaikki hyvin. Tässä on ollut niin paljon vastoinkäymisiä nyt. Mulla todettiin myös Rh-negatiivinen veriryhmä ja olisin tarvinnut anti-D- vasta-ainerokotteenkin heti km:n jälkeen, edellisviikolla, mutta kukaan ei kysellyt neuvolaan/terkkariin soittaessani mun veriryhmää ja mahdollisuutta tarvisinko tuon rokotteen (en myöskään itse tiennyt tuosta, enkä edes veriryhmäänikään vielä). Luin siitä itse vasta myöhemmin ja polilla alkoivat huolehtia mun veriryhmää ja selvittivät sen, mut nyt tuo vasta-ainepiikki olis jo liian myöhäistä antaa... *huokaus*
Ei auta kuin toivoa ettei vasta-aineita Rh-positiiviselle verella alkanut muodostua eikä muodostu tulevaisuudessakaan. Läyhäsinkin tästä juo tuolla keskenmeno-pinossa, eli SORI jos joku ehti lukemaan tarinan jo sieltä ja nyt tulee toistoa...
Oon vaan tällä hetkellä aia pettynyt ja hämmentynyt miten epäonnisesti kaikki onkaan nyt mennyt... mut nyt ei auta kuin odotella ja maanantaina sitten siihen kaavintaan jos ei muu auta.
Vauva olisi ollut meille todella tervetullut ja olin ehtinyt jo mielessäni suunnittelemaan kaiken todella pitkälle, pikkuisen kanssa. Ehdimme jo ajatella meitä perheenä :heart:
Liittyisin siis mielelläni joukkoonne. Vertaistuki on tällä hetkellä kullan arvoista ja uusi raskaustuminen olisi enemmän kuin toivottavaa, heti kun siihen on vain mahdollisuus. Sen enempää kuitenkaan vielä stressailematta, vaan "tulee jos/kun on tullakseen".
Nyt vaan toivon että saisi tämän fyysisen puolen kondikseen ja sitten toivottavasti myös yhtä järkevän/säännöllisen kierron palautumaan takaisin, kuin mulla normaalistikin on ollut.

Kaikkea hyvää teille kaikille, niin iloissa kuin suruissa :hug:
Meistä jokainen on vielä ansainnut sen onnen, vaikkakin on kurjaa että joudutaan kokemaan tää kaikki näin vaikeamman kautta.
Plussatuulia ja pieniä ihmeitä meille kaikille!

melina84, km 01/10
 
melina84: Ihan heti alkuun :hug: ! Olipa se kaksi viikkoa aika ryöppyä, joskus tuntuu että nimenomaan eri lääkäreillä/ultrassa/tk:ssa/ties missä juokseminen on se raskain osuus, kun tulee se keskenmeno. Kun näyttää siltä, ettei nuo lääkkeelliset tyhjennyksetkään kovin usein kerralla auta kohdun tyhjenemisessä :(

Vastausta sairauslomasta en osaa antaa, olin itse kaavinnassa viime kesänä ja itse toimenpide on sinällään tilanteen huomioon ottaen ihan ok, kevyessä nukutuksessa tehdään. Mutta siis itse olin hoitovapaalla tuolloin, joten en tarvinnut sairaslomaa työnantajaa tai koulua ajatellen. Olisin sen toki saanut, jos olisin tarvinnut ja uskon, että tulehdusriskin vuoksi olisi hyvä levätä muutama päivä kaavinnan jälkeen?

Paljon voimia sinulle melina ja tosiaan tervetuloa tänne vertaisporukkaan :heart: Lisään sut tuonne listalle hetipiakkoin!
 
tuittu ja melina84, :hug: pahoittelut km:sta. Melinalle lisään, että ainakin tyksissä sairauslomaa tuli kaavintapäivä + sitä seuraava päivä automaattisesti. Se tulee ihan siis fyysisistä syistä. Jos sitten olisi halunnut muuten sairauslomaa, varmasti pyytämällä olisi saanut lisääkin. Mulle riitti kuitenkin tuo, koska km oli todettu jo kolme päivää ennen kaavintaa ja halusin saada muuta ajateltavaa palaamalla töihin.

Jajalle Onnea! :heart: Tosi hienoa että viiva vahvistui!
 
Tuittu ja melina :hug: . Toivottavasti ensi kerralla menee paremmin :hug:

Kaavinta on "helppo" toimenpide. Mulle se on tehty aina viikonloppuna tai pe, niin etten ole saikkua saanut muuta kuin sen päivän.

).( Mulla meinas päästä itku, kun luin myytävänä-palstaa ja siellä oli pinnasänky myynnissä. Musta se oli niin ihanasti kuvailtu, vaikka se oli ihan vaan tyyliin: myydään valkoinen pinnasänky, jossa säädettävä pohja :LOL: Pystyin vaan jotenki kuvitteleen sen meille :ashamed:
 
melina: Pahoittelut :hug: ! Mä olen joutunut kans epäonnistuneen lääkkeellisen jälkeen kaavintaan. Kaavinta on tosi simppeli juttu onneksi. Kevyt nukutus ja sit onki taju kankaalla ja noin tunnin päästä on taas hereillä. Ei tarvinnut mun ainakaan jäädä yöksi vaan seurantaan pariksi tunniksi. Sit saaki jo lähtee kotiin! Mulla oli kaavinnan jälkeen tosi hyvä olo. Ei kipuja ollenkaan ja vuotoki ihan olematonta. Sairaslomaa olisin saanut jos olisin tarvinnut. Tsemppiä!

 
Melina, isot pahoittelut! Mutta löysitte oikeaan paikkaan, täältä saa vertaistukea ja ymmärrystä ihanalla tavalla! Minutkin otettiin ihanan hyvin vastaan vaikken varsinaisesti keskenmenoa kokenutkaan. Kiitos siitä vielä kaikille :heart:

Kaavinnasta vielä, vaikka moni onkin jo vastannut. Olin sen päivän, jona kaavinta tehtiin, tosi väsynyt. Kyllähän ne nukutusaineet vaikuttaa elimistössä vielä. Olin muutenkin jo äitiyslomalla eli en saanut saikkua, mutta muuten olisin kyllä sen pari päivää tarvinut. Kipeä en ollut juuri lainkaan, ehkä hetken heti kaavinnan jälkeen. Mutta olin tosi tyytyväinen, että kaavinta tehtiin, sit ainakin tiesi kohdun olevan tyhjä.

Happihyppy :hug: :hug: :hug: Mä niin tiedän ton tunteen..
 
imoen onnittelut ja Jaja 78 haamusta myös.
Käyn täällä harmin harvoin, mutta koen kuuluvani tänne.
Mulla alkaa taas yritykset ja katsellaan, miten nyt käy...
Melinalle tervetuloa ja pahoittelut kokemastasi.
Täällä me kaikki ollaa koettu kovia, joten täältä saa vertaistukea.
Plussia kaikille ja yritän taas kirjoitella :wave:
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa! Tervetuloa uusille :hug: ja tosi paljon onnea plussanneille! Itse olen yrittänyt viime aikoina keskittyä muihin asioihin kuin vauvasta kuumeilemiseen ja olen sen takia käynyt täälläkin vähemmän lueskelemassa / kirjoittelemassa kuulumisia. Se on ilmeisesti tuottanut tulosta, koska tänään tuli plussaa =) Aika kovasti kuitenkin pelottaa miten tässä käy, kun vaikuttaa että huono onni sattuu niin monta kertaa saman kohdalle :(
Täytyy nyt vain yrittää olla positiivisin mielin turhia murehtimatta. Ehkä en ihan vielä uskalla siirtyä tuonne odottavien puolelle vaan taidan jäädä jonnekin välimaastoon notkumaan ja seurailemaan tilannetta. Mukavaa talvenjatkoa kaikille!
 
Odottavainen: Onnea onnea onnea :flower: :heart: Ihan mahtavaa, meidän tammikuun plussarivi taitaa olla jo ennätys! Niin kurjan asian takia kun ollaankin tänne kaikki tultu pinoon, niin aika hienoa on että plussaa pukkaa ja paljon. Se on toivoa antava voima! Lisään sut heti plussanneisiin, jihuu =)
 
Odottavainen Onnea! Äläkä ole liian epäluuloinen vaan nauti raskaudestasi joka hetki, kun sen ihmeen saat elää! Kaipa tämä palsta on joillekin meille aktiiveista niin tärkeä, että kroppa haalii keskenmenoja, jotta saa pysyä täällä ihanien ihmisten kanssa ;) Tarvisi varmaan omalle kropalle muistuttaa ja tolkuttaa, että monta ihanaa ihmistä on mennyt jo tuonne odotuspuolelle...

Melina84 Tervetuloa joukkoon. Todella epäonninen keskenmenokokonaisuus kaikkine veriryhmäsotkuinesi sinulla onkin jo takanasi.
 
Onnea Odottavainen! :flower:

Mä oon ny vuotanu jo 8 päivää ja kohta alkaa ketuttaan... Eiks nää menkat ny sit vois jo loppua ku eka ei meinannu millään alkaakkaan! Oon niin innoissani ku nyt on edessä eka luge-kierto! :) Antaa aina pikkasen lisää toivoa onnistumisesta... Lisäks oon hakenu jo ovistestejäki. Oli pakko ku kierrot vähän sekaisin ja luget pitäis ajoittaa oikein!

Täytyy vielä mainita, että kyllä tämä palsta on sellanen henkireikä, josta saa aina uutta puhtia jaksamiseen tämän asian kanssa. Vertaistuki on kyllä näissä asioissa paras tuki! :)

Hyvää viikonloppua kaikille! :)
 
Odottavainen Onnittelut plussasta! :flower:

Ja tervetuloa uusille minunkin puoleasta :)

Mä oon mietiskellyt, että koskakohan sitä uskaltaisi neuvolaan soitella ja varata aika varhaisultraan. Yritän päästä ultraan neuvolan kautta, koska takana on kaksi peräkkäistä alkuraskauden keskenmenoa ja voin vähän huijata, ettei oo mitään tietoa raskauden kestosta :)

Loppukiertolaisia näyttää olevan sen verran, että jos lisää plussia tulee tähän tahtiin niin päihitetään tuo heinäkuu, jolloin on ollut 12 plussannutta.
 
Hellurei...

Mä en jaksa!! Musta tuntuu, että petän itseni ja petän muut... Minut voi poistaa tuolta plussanneiden listalta =( Niin se vaan (taas) kävi, että vuoto alkoi, kun plussasta olin ehtinyt nauttia ja sen varmistellakin uusilla testeillä........... Voipi laittaa kp 4/ 28-34.

Mä olen jotenkin niin pettynyt itseeni ja kyvyttömyyteeni pitää hedelmöittynyt munasolu sisällä. Haluaisin keskittyä olemassa oleviin lapsiini ja uskoa jo toistuvien pettymysten jälkeen siihen, että "näin on luonto määrännyt". Toisaalta oon näitä kokenut ennen ekaa lastani, ennen tokaa lastani ja ennen kolmatta lastani... Mut nyt tuntuu, että sen viime kesäisen tuulimunan (joka meni vko:lle 11 asti), mulla on ollut ihan mitä sattuu kierto, hormoonitoiminta... kaikki.

Argh... :ashamed: :ashamed: :ashamed:

Onnea plussanneille!!! :heart: :heart:

Jaksamisia pettyneille!!! :heart: :heart:

rakuuna
 
rakuuna, voi ei! Tosi kurja juttu. :hug:

Odottavainen, onnittelut plussasta! :flower:

ON Mulla tuli eilen jotain verensekaista vuotoa, sellaista vaaleanpunaista. Ainoa kerta kun on raskauden aikana tuollaisia vuotoja ollut, on tuo km, joten melko pessimistinen olen tämän jatkon suhteen. Kun sitten kaiken lisäksi vielä sain esikoiselta vatsataudin, oksentanut en ole mutta järkyttävä ripuli nyt jo toista päivää. (Sori tää aihe, mut...) Joten mahtaakohan se nyt sitten pysyä matkassa.. :ashamed:
 
rakuuna :hug: Tiedän tunteen...Voimia.

Ihanan paljon plussia tullut tälle kuulle...Joten kyllä me vielä kaikki plussataan :heart:

).( Mulle tuli joku ihmeen vatsa pöpö :( Ja taas toiveet heräs :LOL: Tää on niin sitä et toisena päivänä mä oon ihan varma et me ei ikinä (ainakaan omin voimin) saada lasta :kieh: Ja sitten heti perään mietinkin et jos sittenkin....
Huomenna on taas sitten se päivä ku ei ikinä.On meinaa ihan pakko testaa ku illalla taas alkomahooli maistuu :ashamed:
Askarrellaan hääkutsuja (pakko hehkuttaa) ku on sitä kuitenkin onneksi jotain ilon aihetta :D
 
22.1. PERJANTAI




HAAVEISSA ESIKOINEN



Naw2012...................KM 02/09.............................KP 8/
Rinja..........................KM -94,-95,-00,-08,-09.........KP 10/23
Silent whisper...........KM 05/09..............................KP 17/30
Heilo..........................KM 11/09.............................KP 26/
Mahdotontako...........KM 02/08, 08/08, 12/08.......KP 27/30
viirukissa...................KM, TM 07/09.......................KP 28/27
Kipinäkenkä..............TM 01/09, KM 12/09..............KP 32/28
Ninnatar....................KM 05/09..............................KP 34/
Jeju81.......................KM 06/09
Marie1981.................KM 02/09, 07/09
Tash..........................KM 12/08, 05/09
Siiri80........................KM 04/07, 09/09
vauvakuume89..........KM 09/09
rikupi.........................KM 5/09, 10/09
Sunburned................ES 11/09
Tuittu-.......................TM 01/10
melina84...................KM 01/10



HAAVEISSA TOINEN



Minky...................KM 09/06,10/08,TM 03/09,KM 08/09....KP 5/30
Repa....................KM 02/07, TM 08/09............................KP 9/
Stemia.................KM 12/09............................................KP 9/28-30
BlondeMonsoon...KM(TM) 07/09.....................................KP 13/27-29
Toivotar-80..........KM 07/08, 09/08, 08/09.....................KP 14/
haicu....................TM 10/09............................................KP 20/26
SpanishDancer.....KM 10/09...........................................KP 20/28-34
tillukas.................KM 05/09, 08/09, 11/09.....................KP 27/29-33
Liilia.....................KM 02/09............................................KP 30/28
Pippuri-83............KM 12/09
stella-h................TM 01/10




HAAVEISSA KOLMAS



puupi.......................KM 01/98,12/09.........................KP 2/26-35
Riinu........................KM 02/07, KK 11/09...................KP 10/
piprane ema.............KM 06/09, 10/09.......................KP 14/28-30
Neila.........................KM 09/09, 01/10.......................KP 15/
happihyppy..............KM 02/08, KU 12/08, 09/09.......KP 16/28
Unicco......................KM 07/07, 03/09.......................KP 30/27
Tsuba.......................KM 06/09
MayBeibi..................KM 09/09
Rhiannon.................KU 12/09
viivi ja vagner..........KM 12/09
äiti0408...................KM 10/09



HAAVEISSA NELJÄS



rakuuna............KM 03/97, 01/08, TM 07/09, 01/10....KP 4/28-34
Sintsu78...........KM 01/09, 08/09.....................KP 36/28-47



HAAVEISSA VIIDES








TAUSTALLA:

Annemaarit, Murmelin, Miukkari, Piijuska



:heart: :heart:


2009

Toukokuu: Pinguli, vauva-10, Ristiinkulkija

Kesäkuu: piipiäinen (=coitus interruptus), nimbe, Nemu, maaliskuu, kanella

Heinäkuu: MannaHari, BabyHope, harakanhattu, MLL (=aMansikka), tinttamaaria, Sapfo, tiitu87, Tupu76, papana77, mother4, kellopeliappelsiini, JääKyynel

Elokuu: Elviira-76, Sun Rise, Empuuu, Varanikki, marjutti86, A-L-M, Elwi, senni11, Adelade

Syyskuu: Unnukka75, Nappula, Alisa84

Lokakuu: Nasuli82, Millenia, omenaruusu, Zalmiakki

Marraskuu: Ansu85, NeitiKat, pinpella, n11na

Joulukuu: Huisi, Sinimarja, zanz, kreta, caribbee, marsa22


2010

Tammikuu: sanzibar, Annmari-76, Eelis, Hupu07, avee, Imoen, Jaja78, Odottavainen





 
Voi rakuuna :hug: Mitä tässä voi enää sanoa! Tuntuu niin kurjalta, että tämmöstä tapahtuu ja vielä uudelleen. Ja minä kun poistin plussanneita kuumeilulistalta juuri siksi, että aattelin sen tuovan hyvää onnea kun ootte vaan plussa-listalla :'( En osaa muuta sanoa, kuin että et ole ketään pettänyt etkä itseäsi tietenkään! Kun vaan tietäisi, miksi luonto on välillä näin julma..

viirukissa: onpa hyvä, että ovis kuitenkin tuli ja hyödynnettiin, peukkuja tärppiin ++++ :whistle:

ON: samoissa tunnelmissa täälläkin, eli ovis oli joko eilen tai sitten tänään. Toivotaan, että eilen, koska mies lähtee illaks keikalle, joten peitot ei heilu ennenku huomenillalla vasta :( Täytyy uskoa, että tasaiset jokatoisenillan pupuilut eilisilta mukaanlukien tois nyt sen tärpin. Jollei, niin alan oikeesti huolestua tästä tilanteesta..

:hug: vielä kaikille teille, tänne palanneille, ovista tai testimahdollisuutta tai tätiä odottaville ja tietty niille, joilla täti onnistuu pysymään poissa tarrasukkia ja uskoa tulevaan :heart:
 
Imoen piti sua tulla nopeasti tsemppaamaan epävarmuuden keskelle. Mulla on ollut molemmissa raskauksissa pientä vuotoa ja ensimmäisestä syntyi meidän ihana tyttö ihan ilman ongelmia. Kävin silloin viikolla 6+3 alkuraskauden ultrassa tuon vuodon takia, mutta mitään syytä ei löytynyt. Lääkäri epäili että vuoto on kohdunsuulta. Limakalvot ovat kuulemma erityisesti alkuraskaudessa verestävämmät ja siitä vuoto usein aiheutuu. Nyt toisella kerralla ihan sama juttu, mutta silloin ultrassa näkyi orastavan keskenmenon oireita ja suuri hyytymä vaikka sikiön sydän vielä sykkikin :( Mutta lääkäri antoi vielä tuolloinkin 70% todennäköisyyden että toinenkin raskaus olisi onnistunut - luonto vaan päätti toisin. Yleensä raskaudet siis onnistuvat, vaikka meillä tässä pinossa on kokemuksia siitä synkemmästä puolesta. Uskon ja toivon että sun vuoto on harmitonta - sellaista esiintyy tosi usein raskauksissa.

Tammikuussa plussanneiden lista antaa todellakin toivoa - jee!!! Ihanaa viikonloppua kaikille =)
 
Imoen: anteeksi, unohdin sulle sanoa :( Eli komppaan Spanish Danceria. Mulla oli ekassa raskaudessa aika runsaskin vuototilanne alkuviikoilla ja menin päivystyksen kautta äitiyspolille ultraan ja siellä se pienen sydän sykki viikolla 6 tai 7! Eivät osanneet mitään syytä vuodolle antaa, tosin mulla oli kuukautisten aika siinä, joten veikkasivat että semmosta ois ollu, vaikka olinkin siis raskaana. Ja tosiaan pitkin raskautta voi olla kaikenlaista vuotoa, älä vielä masennu! Koeta pitää mieli korkeella, vaikka se voi vaikeeta olla :hug:
 
Olen niin pahoillani rakuuna :ashamed: . Sulla on ollut epäonnea jo enemmän kuin tarpeeksi. :hug: Toivottavasti odottavaisella on parempi onni matkassa. :heart:

).( Mulla nippaili eilen illalla ja tänäaamuna kovasti. Dpo on vasta 4. Ei kai kiinnittyminen voi tapahtua näin aikasin? Kiinnittymisvuotoa ei oo ainakaan ollu...

Toivottavasti Imoenilla on kaikki hyvin :/
 

Yhteistyössä