KM:N JÄLKEEN KUUMEILEVIEN SYYSPINO

Moikka ! Saisinkohan tulla kertomaan oman tarinani? Ollaan yritetty lasta maaliskuusta asti. Kierto on vaihdellut 28 ja 31 päivän välillä. Viimeiset kuukautiset tulivat 18.10 ja sen jälkeen niitä ei kuulunut. Viime lauantaina ja sunnuntaina tein raskaustestiin maagiset kaksi viivaa, kuukautiset olivat silloin siis viikon myöhässä. Sunnuntai-iltana tuli pissalla käydessä paperiin tuhrua, ja eilen aamulla myös. Soitin neuvolaan ja siellä neuvottiin menemään lääkärille jos vuoto lisääntyy. Eilen illalla vuoto lisääntyi ja oli jo samanlaista kun kuukautisten aikaan. Tänään kävin lääkärillä ja siellä pissatesti näytti negaa, olin kuitenkin 15 minuuttia aikasemmin käynyt kotona pissalla kun ei sanottu että testiä siellä tehdään. Lääkäri teki gynekologisen tutkimuksen mutta eipä siitä mitään voi edes päätellä koska olisin niin alussa. Mulla on nyt ensi maanantaina verikokeet kuitenkin ja jos ne näyttää negaa niin varhainen keskenmeno on mulle tullut.

Oon lukenut kyllä paljon, että vois tulla normaalit kuukautiset vaikka olisikin raskaana, mutta en usko et itselläni olisi niin hyvää tuuria :/

Tervehdys!
Tulin päivittämään kp1...
Mä luulen että väistyn taka-alalle tältä palstalta ainakin toistaiseksi. Olen kyllä käynyt päivittäin lukemassa kuulumiset, mutta en jaksa kirjautua ja kommentoida mitään :( Jos joku haluaa ostaa lähes käyttämättömän Donnatestin, voisin myydä omani pois. Yksäriä voi laittaa. Ostin sen elo-syyskuussa ja tosiaan olisinko 5 kertaa sitä testannut.
Jotenkin nyt taas vaihteeks masentaa ihan kybällä...ja sekin että ens menkat osuu ihan samoille päiville kun vuosi sittenkin olis pitäny alkaa mutta sitten plussasin. Miten voikin osua....
Jos sais nyt pään nollattua ja ajateltua jotain muuta. Ja toivon että mun seksihalutkin tulis takas jostain. Ennen olin tosi innokas ja aina valmis, mutta en tiiä mitä nyt on tapahtunu. vai onks meijän parisuhde vaan ohittanu kuherruskuukautensa :LOL:
No enivei, ehkä palaan ehkä en. Pitäis saada joku banni tänne sivuille ettei tulis lukee mitään ja sais päätä sekaisin. Kai mua ahdistaa sekin että kaverilla on parin viikon päästä laskettu aika, en tiiä miten sitä sitten pää kestää kun pitäis jaksaa ihastella sitä vauvaa...
Tulipas nyt sekava postaus, sorppa!
Haleja kaikille sitä tarvitseville :hug:

kretalle :hug: ja paljon, paljon jaksamista. Toivon että selviät vain säikähdyksellä!

Ja Miukkarille toivon kaikkea hyvää. Yritä saada pääsi nollattua, niinkuin itse sanoitkin. Se varmaan helpottais tilannetta ja ehkä saisit ne kadonneet seksihalutkin takaisin. Mietin itsekin miten tässä jaksaa ihastella muiden vauvoja, kun omien menetys on niin tuoreena ja kipeenä mielessä. Vauvoja tulee jopa kolmelle pariskunnalle vuoden vaihteen jälkeen! Asiaa varmaan helpottais jos itsellään olis "pulla uunissa", helpompi olla puhtaasti onnellinen muiden puolesta. Mutta tässä suhteessa ymmärrän sua Miukkari täysin. Eli jakselemisia sinne!!!

Kreta,toivotaan nyt et olis vaan jotain harmitonta...varmasti paha olla :hug:

Miukkarille kans jaksamista...kyllähän se seksihalujakin verottaa kun näitä vauva-asioita alkaa liiaks stressaamaan...tää on niin tätä :hug: Kyl se siitä varmasti taas palautuu....

Elviir-a,Jaksuja myös sulle :hug: Toivotaan nyt vielä ettei tarvis supo tänne palstalle ottaa vaan pääsisitkin odottajiin :heart:

Minky,Mulle tuli huono olo aluks niistä hormoneista...se tasaantu kyllä loppuakohden. Yleensä en reagoi...

Heh,jos meidän ipana nukkus omassa huoneessa,mulla olis jo ranteet auki :LOL: :ashamed: Mut miä en enää herää kyl mihinkään kääntymisiin jos kerran oon uneen päässy :p Mut traumojen pelossa en kyllä oo pitänyt samassa huoneessa,ihan käytännön syistä ;)

Mulla on sellanen fiilis et jää vuoto päälle.... eilen tuli joku ihme möhkäle,kiinteä vaalee ja pavun kokonen :eek: Siis kauan tota tavaraa voi piisata,oikeasti?

kreta ja Elviir-a Voimia. Koittakaa kestää.

Useamman keskenmenon kokeneille tai muuten asiasta tietäville: Mitä teiltä on tutkittu keskenmenojen syiden selvittämiseksi? Miten esim. hyytymistekijät vaikuttavat raskauden onnistumiseen? Miten ilmenee, jos keltarauhashormonia on liian vähän?

Ja inha kysymys: Jälkivuodon päätyttyä, onko jollain sen jälkeen tullut kummaa limaista vuotoa? Kuin kirkasta räkää? Ei mitään tuntemuksia, ei väriä, ei hajua, mutta sitkeää, paksua limaa normaalia valkkaria enemmän.

ON Vuorossa oli taas hieman apeampi päivä usean aurinkoisen jälkeen. Mutta ei mikään paha. Itsekseni laskeskelin, että kierto käynnistyy viikon-kahden päästä (toisin sanoen silloin oletan ekan ovulaation jälkeen keskenmenon tapahtuvan) eli joulun maissa olisi ekat kuukautiset. Ehkä. Hormonitoiminta keskenmenon jälkeen on joka kerta mysteeri.

Voi kreta :hug: Mulla on molemmissa raskauksissa ollut niukkaa vuotoa kertaalleen. Ekalla kerralla kaikki meni vuodosta huolimatta hyvin, tokalla kerralla ei :ashamed: Mutta sillä tokallakin kerralla vuodon jälkeen näkyi ultralla vielä syke. Toivottavasti sua nyt vaan säikytellään ja kaikki menee loppupeleissä hyvin!

Lasten nukkumisesta vielä pikaisesti. En edes halua ajatella mitä traumoja ollaan aiheutettu tytölle kun siirrettiin hänet 1kk ikäisenä omaan huoneeseen nukkumaan B) Mulla ei nimittäin tullut sitä ennen nukkumisesta yhtään mitään...

Mua jännittää - tänään on jälkitarkastus nro 2! Tein aamulla taas raskaustestin joka näytti enää hailakkaa haamua, eli hormonitaso on ainakin laskenut viimeviikkoisesta. Uskallan olla varovaisen toiveikas, mutta katsotaan nyt mitä lekurissa havaitaan. Niukkaa ruskeaa tuhrua mulla on vieläkin. Aasian reissuun on enää viikko ja sitä ennen pitäisi oma vointi saada suunilleen normaaliksi. En nimittäin millään haluaisi lähteä etsimään Sulawesilla sairaalaa kohtutulehduksen takia...

Omalla kohdallani keskenmeno on henkisesti ollut jotain ihan muuta kuin mitä kuvittelin. Alkuun tietysti surin menetettyä raskautta ja vauvaa, mutta se suru jäi taka-alalle kun ongelmat oman voinnin kanssa alkoivat. Nyt on sitten viikko tolkulla saanut pelätä vaarallisen runsasta verenvuotoa, kohtutulehdusta ja kaavintaan päätymistä. Kaavintakin olisi ollut mulle ihan ok ratkaisu jos siihen olisi päädytty heti mutta nyt lähes kuukauden sinnittelyn päätteeksi se olisi kyllä melkoinen shokki. Eli jännittää...

kreta: varmakshan ei voi sanoo mitään, mut mulla oli kans muinoin onnistuneen raskauden aikana heti alussa n. viikolla 6 erittäinkin runsasta vuotoa, ja olin ihan sillä mielellä että kesken meni. Vaan pääsin äitiyspolille ultraan ja kaikki oli ihan hyvin. Eli toivotaan parasta!

SW: Nyt kyllä jännittää sun puolesta! Toivotaan, että tärppää, oot sen ansainnu kyllä!

).(: Tää lähtis sit Helsinkiin Mew:n keikalle. Parempi onni ehkä tällä kertaa kun en oo raskaana, viime kesän Ruisrock ja sitä myöten KAIKKI mun lempibändit (mukaan lukien viimeisen keikkansa heittänyt Crash) tyssäs kirjaimellisesti portille, kun aloin vuotaa ja jouduin ambulanssikyydillä heti portista päästyäni TYKS:iin. Kokemus ei ollut todellakaan mikään miellyttävä.

Ovista ootellessa ollaan miehen kans oltu ku pahaiset kakarat, mutta hyvä niin :) Onhan tässä vaarana, et menee suorittamiseks mut me ollaan ehkä enempi koettu tää vauvajuttu "hyväksi syyksi" pupustaa vähän useammin, kun oikeesti ei meinaa koko sänkytouhua muistaa tässä arjessa muuten. On varmaan tuttua muillekin..

Muistakaahan ottaa D-vitamiinia, mulla on auttanu ainaki vähän tähän kaamosapatiaan :hug:

Täälä taas alkaa epätoivo nostaa päätään.. Aamulla käyty folliultrassa ja clomeista ei mitään apua ole ollut. Mikään ei ollut lähtenyt kasvamaan :ashamed:
Toivo jotenkin oli korkeella ku ekasta clomikierrosta tuli 3 follia ja nyt ei sit mitään... huh, mikä pettymys. Enkä enään usko mitään ovistuntemuksia nii selvät oireet oli: limasuus suunnaton, pistelyä kipristelyä ja jomotusta munasarjoissa ja vahvistuva viiva ovistestissä. Muistuttakaa mua vielä jos tuun tänne poraan ovistesteistä et ostan sen digitaalisen tai sit sen viivan pitää olla yhtätumma tai tummempi kuin kontrolli ku muusta ei voi päätellä mitään, ei siis mitään!!! Hitsi ku ketuttaa :LOL:

Noh, ens kiertoo nostetaan clomit 3 tabl/pv ja katotaan taas miten käy. Nyt vaan teroja pitää alkaa syömään koska menkathan ei tietenkään ajoissa tuu kun en ovuloi tässä kierrossa... tympii...
niin ja sit seuraavan ultran jälkeen vähän vihjas et jos mitään ei edelleenkään tapahdu niin laittaa lapsettomuuspolille lähetettä. Hän ei ala enään nosteleen annostuksia. Tiedänhän mä että ei se voikkaan sitä tehdä. Seuraavat olis sit tod. näköisesti pistoshoidot tai jotain... Kattellaan nyt. Tuskin edes lähetään samaan rumbaan ku esikoista odottaessa, ei vaan jaksais enään.

Sori tää omanapaisuus. Te joita suru on kohtaamassa / kohdannut uudemman kerran toivottelen jaksuja eteenpäin ja toivotaan että kaikki vielä hyväksi muuttuu.
Sp:lle, toivottavasti jälkitarkastuksessa kaikki on ok.

:wave:

Tulin vierailemaan tammikuisista tänne ja bongasin sinut..Olen itse myös Tyksissä (oletan että olit siellä kaavittavana?) ollut kaavittavana ja kohdannut myös ilkeän lääkärin. Olen miettinyt että pitäisikö tehdä hänestä kenties joku valitus jonnekkin. Muistatko mikä lääkärin nimi oli? Ajattelin että jos on sama niin on TODELLA epäammattimaista käytöstä toistamiseen!

Jaksamisia teille!

ISOSTI Onnea plussanneille! :flower:

Ja :hug: teille, jotka olette liittyneet pinoon.

Minä tulin nyt vihdoinkin päivittämään kp 9/28-46!! Harvoin on yhtä iloinen menkkojen alkamisesta kuin nyt olin. Kaavinnasta oli aikaa 29 päivää, eli ihan normiaikaan alkoivat ja pääsen taas normaaliin aikatauluun. :) Nuo kierrot vaan heittelevät välillä miten sattuu, yleensä kuitenkin noin 30 päivää.

Kiva päästä "kunnolla" kuumeilemaan, vaikka se hermoille käykin välillä.

Vuoto on nyt runsastunut. On tää jokseenkin uskomatonta. Mun mieli on jotenkin tyyni, jostain syystä. Kipujakin on nyt tullut, otin tuossa särkylääkettä ja ilmoitin töihin, etten loppuviikosta tule. Siis mikäli tämä keskemeno nyt yhtään seuraa sitä edellistä, niin vuotoa tulee NIIN paljon, ettei sillä ole määrää. Siis päivässä menee kolmet housut (päälihousut) likaiseksi ja työ on vielä kovin liikkuvaa, joten... En uskalla kertoa syytä, kun olen vielä koeajalla. Tajutontahan sekin on, mutta totta.

Mulla heräs mietteitä siitä, että töissä nostelen paljon ja yhtäkkiä. Olen siis päiväkodissa töissä pienten puolella. Voiko sellainen vaikuttaa? Sitä tietty hakee syitä kaikkialta ja vaikka mistä. Onko mielipiteitä?

Nyt on sama fiilis kuin Tillukkaalla oli. Haluaisin, että kroppa hoitaisi tämän kunnialla loppuun, jotta keho toipuisi mahdollisimman pian.

Sitten taas kysymystä: Onko kuinka monella oireet näin varhaisessa vaiheessa loppuneet kuinka pian? Mulla, kun yhä tuntuu olevan oireita kaikesta huolimatta. Edellisessä KM:ssä mun oireet olivat loppuneet aika päivää sitten.

Eniten tässä mietityttää nyt se, että raskaus menee kesken samoihin aikoihin joka kerta. Onko siinä sitten kyse jostain ns. siirtymätilanteesta, jota mun kroppa ei kestä. Alkaako siinä istukka toimia, sydän lyödä, mikä menee vikaan? Tuleeko siinä kohtaa jokin uusi hormoni kehiin tms.

Huomenna ajattelin mennä Kättärille päivystykseen katsomaan mikä on tilanne.

Nyt tulee TÄYSIN omia juttuja, pahoittelen. :(

Mutta eipä voi sanoa muuta kuin voi itku, ihan konkreettisestikin.

25.11.KESKIVIIKKO

HAAVEISSA ESIKOINEN

Miukkari.....................KM 02/09.............................KP 1/26
Ninnatar....................KM 05/09.............................KP 2/
Heilo..........................KM 11/09.............................KP 15/
zanz..........................KM 07/09.............................KP 20/27-32
Silent whisper...........KM 05/09.............................KP 20/31
viirukissa...................KM, TM 07/09.......................KP 25/
n11na........................KM 09/09.............................KP 25/
Mahdotontako...........KM 02/08, 08/08, 12/08.......KP 28/28
Jeju81.......................KM 06/09..............................KP 49/30
Orion.........................KM 02/09
Marie1981.................KM 02/09, 07/09
Hupu07.....................KU 04/09, KM 07/09
Tash..........................KM 12/08, 05/09
Siiri80........................KM 04/07, 09/09
vauvakuume89..........KM 09/09
Odottavainen............KM 09/09
rikupi.........................KM 5/09, 10/09
Sunburned................11/09

HAAVEISSA TOINEN

marsa22...............KM 06/09...........................................KP 6/31-33
Minky...................KM 09/06,10/08,TM 03/09,KM 08/09...KP 7/
Imoen..................KM 10/09............................................KP 9/28-46
sanzibar...............KM 09/09............................................KP 10/28-34
Sinimarja..............TM 02/09............................................KP 12/25-34
BlondeMonsoon...KM 07/09............................................KP 11/27
haicu....................TM 10/09............................................KP 13/25
tillukas.................KM 05/09, 08/09, 11/09......................KP 14/
Huisi.....................KM 08/09............................................KP 21/28-30
Annemari-76........KM 11/06, 09/09.................................KP 21/28-34
NeitiKat................KM 10/09............................................KP 26/
Repa....................KM 02/07, TM 08/09
Eelis.....................KM 04/09, 09/09
SpanishDancer.....KM 10/09
caribbee...............KM 07/09

HAAVEISSA KOLMAS

happihyppy..............KM 02/08, KU 12/08, 09/09.....KP 17/
Unicco......................KM 07/07, 03/09......................KP 27/27
pinpella....................KM 02/01, 04/09, TM 08/09.....KP 34/
Tsuba.......................KM 06/09.................................KP 50/28-31
Piijuska-78...............KM 05/09.................................KP 57/29
MayBeibi..................KM 09/09
Neila........................KM 09/09

HAAVEISSA NELJÄS

rakuuna..................KM 03/97, 01/08, TM 07/09....KP 10/28-34(41)
Sintsu78.................KM 01/09, 08/09.....................KP 24/27-34

HAAVEISSA VIIDES

TAUSTALLA:

Annemaarit, Liilia, Murmelin, Rinja

PLUSSANNEET: :heart: :heart: :heart:

2009

Tammikuu: Millukka, woodoo, Jellona84, Dada

Helmikuu: Yeb, rouva-77, Piki80, pinkkimieli, Barbapörrö,
annuli-nannuli, Amira

Maaliskuu: rituri, Jennyli, Olivia83,
Harhaanjohtaja (=Heinämassu82), Snow Leopard, Chira

Huhtikuu: Vatukka, Meritähti, sukkapari, Vernalis (=Leinikki),
tyttö onnellinen, sohvi77, awek123, kuumetta, Julietta, Heidi1985

Toukokuu: Pinguli, vauva-10, Ristiinkulkija

Kesäkuu: piipiäinen (=coitus interruptus), nimbe, Nemu, maaliskuu, kanella

Heinäkuu: MannaHari, BabyHope, harakanhattu, MLL (=aMansikka), tinttamaaria, Sapfo, tiitu87, Tupu76, papana77, mother4, kellopeliappelsiini, JääKyynel

Elokuu: Elviira-76, Sun Rise, Empuuu, Varanikki, marjutti86, A-L-M, Elwi, senni11, Adelade

Syyskuu: Unnukka75, Nappula, Alisa84, tillukas

Lokakuu: Nasuli82, Millenia, omenaruusu, Zalmiakki

Marraskuu: Aappa, kreta, Ansu85

kreta - voi ei!!! toivottavasti on vaan vaaratonta alkuraskauden vuotoa :hug:

Elviir-a - :wave: en vielä lisää sinua listoille vaan toivon että vuoto oli vaaratonta! Haleja sinnekin :hug:

Miukkari - pidä vaan taukoa jos siltä tuntuu. Täällä me ollaan kun tuntuu siltä että haluat tulla takaisin :heart: haluatko että siirrän sinut taustalle?

SpanishDancer - toivottavasti jälkitarkastutksessa oli kaikki kunnossa!

BlondeMonsoon - kiitos :hug: ja ihanaa keikkailtaa!!

haicu - voi perhanan munikset kun ei kasva toivotun mukaisesti :headwall: toivottavasti korotettu annos auttaisi!

Kreta :hug:
Mulla oli km rv5 +2 ja kunnon vuoto kesti 2pv (kipupäivät) jonka jälkeen tuhrutteli 5pv, eli kokonaisuudessaan viikko. Kuukautiset tuli ns ajallaan (kierto 26-28) eli (KM ekasta päivästä laskien) niin kp 28.

Huomenna on kp 27 ja testi odottaa kaapissa. Tänään ollu pahaa oloa ilmassa... ja ne muut oireet päälle.
Hiukka jännittää, mutta aion ottaa kuitenkin rennosti ei liikoja stressailuja...

Onnittelut plussanneille! :flower: Ja :hug: kaikille vaikean tai ikävän tilanteen kohdanneille.

Orion on tätä nykyä Naw2012. :wave: Oon ollu vähän taustalla mutta mieluusti pysyn silti vielä listoilla jos passaa. :) Kirjottelen varmaan enempi sit kun rupeaa jotain tapahtumaan. Tuo kierto kun lähentelee jo 150 päivää ni ei oo ollu oikee mitään... Toivottavasti nikin muutos tois muutoksia vähän muihiki asioihi. :D

Kretalle :hug: toivoisin niin kovasti tuon vuotosi olevan vaaratonta, mutta jos omalle kohdalle vuotelua osuu niin se on aina tarkoittanut vain pahaa.

Itse kerronkin sitten vain omanapaisia kuulumisia eli maanantaina testiin piirtyi haamu ja tänään aamulla testatessa se olikin vahvistunut jo ihan nähtäväksi plussaksi. Eli jos kolmas kerta tämän vuoden aikana toden sanoisi, meille tulisi vaavinkainen tuossa elokuun alussa.

Olo on totaalisen pessimistinen ja en vain pysty tästä yhtään nauttimaan, jospa sitten joskus ultran jälkeen jos sieltä saa hyviä uutisia.

Kaikille muille toivotan hirveästi plussatuulia ja en ole aikonut vielä lopettaa tämän pinon seuraamista, kun en halua vielä noihin odotuspuolenpinoihin liittyä.

pinpella 4+

Onnea pinpella :flower: Ihania uutisia =)

kreta, edelleen :hug:

Jee, jälkitarkastuksessa käyty ja vihdoin sain lähestulkoon terveen paperit B) Kohdussa oli vielä pientä vuotoa ja yksi hyytymä jäljellä mutta raskausmateriaalia ei enää näkynyt. Oikeassa munasarjassa näkyi suurentunut munarakkula, mutta siitä ei voinut päätellä oliko ovulaatio jo tapahtunut vai nyt muutaman päivän sisällä tulossa. (Tiedättekö miksi tuota ei pysty ultrassa näkemään, vai olivatko laitteet vain huonot?) Menkkojen pitäisi alkaa arviolta parin viikon päästä. Ikävä asia oli se, että lääkäri kielsi minulta sukeltamisen menkkojen loppuun asti tulehdusriskin vuoksi ja arvatkaa ollaanko lähdössä nimenomaan sukelluslomalle... Olin tietysti jo varautunut etten pääse sukeltamaan raskauden takia mutta keskenmeno on kyllä harvinaisen kurja syy jättää sukellukset väliin - murr. Niin että nyt toivon että ovulaatio oli jo tapahtunut ja menkat alkaisivat jo vajaan kahden viikon kuluttua. Niin ihanaa päästä kohta takaisin normaaliin kiertoon ja uuteen yritykseen :) En ole ikinä näin innoissani odottanut menkkoja...

SD, tosi hieno homma että kaikki oli ns. kunnossa. Toivotaan että pikaiseen menkat alkaa.
Pinpella iso onnen toivotus täältä :heart: :flower: , Toivottavasti pysyy matkassa tämän kerran.

Naw2012, oletko saanut mitään keltarauhashormoonia tai jotain tuohon kierron pitkittymiseen et saisit menkat tuleen ja pääsis uuteen yritykseen?

NeitiKat, mikä on tilanne? huhuu? täälä jännäillään sua...

ON : huomenna alkaa terot ja sitten vaan odottelen malttamattomana menkkoja... Taidan jättää kirjoittelun hieman taka-alalle siksi aikaa kun ei tässä kuitenkaan mitään välissä tapahdu. Ainoa iloinen / odotettava asia on että huomenna ja ensiviikon lauantaina olis ryyppäjäisiä tulossa ja nyt voi hyvillä mielin mennä mukaan :LOL: Juoda ku viimestä päivää kun sittenhän ei taas voi hetkeen ;) (pitää ajatella positiivisesti).hih, meen takas töihin :wave: =)

Yhteistyössä