KM:N JÄLKEEN KUUMEILEVIEN SYYSPINO

PLUSSAA!!!!!! :D :heart: :D
Jee täälä plussattu jo toissa päivänä ja siitä on viä parina päivänä pitäny varmistella mutta kyllähän se selvä plussa on!! Tuli aika yllätyksenä luulin ettei varmaan oo tärpänny mutta toisin kävi, oireitaki oli vaan kipeet rinnat. Ihan mahtava fiilis, toivottavasti tällä kertaa pysyy mukana loppuun asti.

22.11. SUNNUNTAI

HAAVEISSA ESIKOINEN

Heilo..........................KM 11/09.............................KP 12/
zanz..........................KM 07/09.............................KP 17/27-32
Silent whisper...........KM 05/09.............................KP 17/31
viirukissa...................KM, TM 07/09.......................KP 22/
n11na........................KM 09/09.............................KP 22/
Ninnatar....................KM 05/09.............................KP 24/
Miukkari.....................KM 02/09.............................KP 24/26
Mahdotontako...........KM 02/08, 08/08, 12/08.......KP 25/28
Jeju81.......................KM 06/09..............................KP 46/30
Orion.........................KM 02/09
Marie1981.................KM 02/09, 07/09
Hupu07.....................KU 04/09, KM 07/09
Tash..........................KM 12/08, 05/09
Siiri80........................KM 04/07, 09/09
vauvakuume89..........KM 09/09
Odottavainen............KM 09/09
rikupi.........................KM 5/09, 10/09
Sunburned................11/09

HAAVEISSA TOINEN

marsa22...............KM 06/09...........................................KP 3/31-33
Minky...................KM 09/06,10/08,TM 03/09,KM 08/09...KP 4/
sanzibar...............KM 09/09............................................KP 7/28-34
Sinimarja..............TM 02/09............................................KP 9/25-34
BlondeMonsoon...KM 07/09............................................KP 8/27
haicu....................TM 10/09............................................KP 10/25
tillukas.................KM 05/09, 08/09, 11/09......................KP 11/
Huisi.....................KM 08/09............................................KP 18/
Annemari-76........KM 11/06, 09/09.................................KP 19/28-34
NeitiKat................KM 10/09............................................KP 23/
Repa....................KM 02/07, TM 08/09
Eelis.....................KM 04/09, 09/09
Imoen..................KM 10/09
SpanishDancer.....KM 10/09
caribbee...............KM 07/09

HAAVEISSA KOLMAS

happihyppy..............KM 02/08, KU 12/08, 09/09.....KP 14/
Unicco......................KM 07/07, 03/09......................KP 24/27
pinpella....................KM 02/01, 04/09, TM 08/09.....KP 31/
Tsuba.......................KM 06/09.................................KP 47/28-31
Piijuska-78...............KM 05/09.................................KP 54/29
MayBeibi..................KM 09/09
Neila........................KM 09/09

HAAVEISSA NELJÄS

rakuuna..................KM 03/97, 01/08, TM 07/09....KP 7/28-34(41)
Sintsu78.................KM 01/09, 08/09.....................KP 21/27-34

HAAVEISSA VIIDES

TAUSTALLA:

Annemaarit, Liilia, Murmelin, Rinja

PLUSSANNEET: :heart: :heart: :heart:

2009

Tammikuu: Millukka, woodoo, Jellona84, Dada

Helmikuu: Yeb, rouva-77, Piki80, pinkkimieli, Barbapörrö,
annuli-nannuli, Amira

Maaliskuu: rituri, Jennyli, Olivia83,
Harhaanjohtaja (=Heinämassu82), Snow Leopard, Chira

Huhtikuu: Vatukka, Meritähti, sukkapari, Vernalis (=Leinikki),
tyttö onnellinen, sohvi77, awek123, kuumetta, Julietta, Heidi1985

Toukokuu: Pinguli, vauva-10, Ristiinkulkija

Kesäkuu: piipiäinen (=coitus interruptus), nimbe, Nemu, maaliskuu, kanella

Heinäkuu: MannaHari, BabyHope, harakanhattu, MLL (=aMansikka), tinttamaaria, Sapfo, tiitu87, Tupu76, papana77, mother4, kellopeliappelsiini, JääKyynel

Elokuu: Elviira-76, Sun Rise, Empuuu, Varanikki, marjutti86, A-L-M, Elwi, senni11, Adelade

Syyskuu: Unnukka75, Nappula, Alisa84, tillukas

Lokakuu: Nasuli82, Millenia, omenaruusu, Zalmiakki

Marraskuu: Aappa, kreta, Ansu85

Alkuperäinen kirjoittaja Silent whisper:
happihyppy - mulla usein haalenee ja sitten yhtäkkiä päräyttää plussan! eli peli ei ole vielä menetetty :)
Aamulla tuliki vahva ovisplussa. Hyökkäsin heti miehen kimppuun, vaan ei se saanu hoidettua hommaa loppuun asti :headwall: . Tää oli jo kolmas kerta peräkkäin :ashamed: . Tiedänhän minä, että sillä on nyt stressiä sun muuta, mutta ei se kyllä paljon helpota mun oloa :headwall: :headwall: :headwall: Toivottavasti Huisilla on parempi onni.

Ansulle onnittelut :flower:

Siis mulla ei tarkkaa tietoa ole kierrosta, mutta siinä 28/30 pvä n kieppeillä, eli sees koko eilisen päivän toinen viiva huomattavasti vahvempi ja tänään yhtä vahvat viivat, mutta himmeemmät, kai tänään kerkeää hyödyntää kun eilen ei koko päivänä pystynyt sitä hyödyntää :snotty:

sanokaa mulle että riittää tänään ja perjantaina touhuilu :heart:

ja onnea ansu!!!!!! :heart: :hug:

Paljon onnea Ansulle!! :flower: :flower:

Ja onnea myös oviksen bonganneille! Täälläkin epätoivon vimmalla metsästetään sitä ja vähän näyttää toivo menneen... :ashamed: Voiko se hei olla niin että ne viivat vähän tulee ja menee, eiks niin...*virittelee toivonkipinää* Kun mä sain hailakkaa viivaa kp 10-11 ja nyt kp 13 ei enään mitään!??! Ja kierto kuitenkii 32-35 niin eihän oviksen vielä ois pitänyt mua jättää junan kyydistä. Ärsyttää ja surettaa jos se oli tässä tän kuun osalta. HÖH!!! :/

happihyppy - no voi perhana! Mutta kyllä te vielä ehditte! Jos testi näytti tänään plussaa, niin ovis on aikaisintaan huomenna :p

Huisi - kyllä peittojen heiluttelu tänään riittää ihan varmasti :)

caribbee - Voi hyin olla että ovis ei ole vielä vaan tullut. Mulla kierto on n. 30 pv ja plussa tulee aina vasta kp 18 paikkeilla!

Ja sitten omaa napaa: Tänään illalla pistän pregnyl piikin. Mieskin alkaa olla jo kunnossa eli peittoja on heiluteltu ja heilutellaan aktiivisesti vielä ainakin keskiviikkoon asti :D Pregnylin jälkeenhän oviksen pitäisi olla 36h:n sisällä. Voi vide kun tässä kierrossa tärppäisi.. Olisi aika mahtava joululahja :heart:

Ansulle pajon onnea :flower: :heart: :heart:

sunburned,Kiitos kysymästä,miä voin hyvin =) Vuotohässäkät pisti mielen välillä melko matalaksi mut nyt kun toivottavasti ne on ohi,niin tuntuu taas ihan ok. Tosin pelkään et kroppa on sekasin vielä kauan...mulla ei oo vielä normaalia luonnollista kiertoa vuodon jälkeen ollut. Jaksamista sulle ja ikävää toi kaavintajuttu :/ toisaalta,onpahan sit tyhjä :hug:

Täällä oli pirskeet eilen ja nyt väsyttää... lähen ihan kohta nukkumaan. Vuoto jatkuu edelleen...saa nähä jä'äkö päälle vai loppuuko niinkuin normi menkoissa.

Ja yöheräilijöiden äidit,jaksuja...meillä on sellanen tapaus kanssa,1,5v poika =) Tosin heräilee nykyään vain heti nukahtamisen jälkeen 2-3 kertaa parin kolmen tunnin sisään ja sit ehkä kerran aamuyöstä ja aamulla koitan aina jatkaa unia jos koittaa heräillä liian aikasin. Menee nukkumaan jo klo 19,joten yleensä kun ite meen nukkumaan on jo heräilyt heräilly ja joudun yleensä itse heräämään vain kerran tai joskus en ollenkaan. Toki kaikki nuhat tms.pistää pakan sekasin...
Meillä vauvana heräiltiin yhteen aikaan jopa 1h välein..allergiat yms. selvitettiin,mahavaivoista kärsi...mitkään yösyömisten lopetukset yms.ei auttanut...aika vaan sitte loppujenlopuiks. Taitaa olla melko yleistä =) Pojan sänky on meidän sängyssä kiinni,se helpottaa rauhotteluita eikä tarvi ite pomppii mihinkään... illalla onneks nukahtaa sekunnissa,kun on jättänyt päikkärit lähes kokonaan tai nukkuu vaan 15-30min.

Ansu85 Onnea!

Yöheräilijöistä olette jutelleet. Meillä yöt rauhottui vasta, kun tutti jätettiin pois. 1,5-vuotiaana hiiri vei tutit hiirivauvoille ja siihen loppui yökukkumiset. Pian perään saattoi sängynkin siirtää omaan kamariin, kun yöhön ei kuulunut enää sen tuhannen rauhoittelua.

Ansulle paljon onnea :hug:

Meillä tyttö, 1v 6kk on ollut tuohon vuoden ikään saakka hyvä nukkumaan, eikä turhia olla heräilty. mutta sitten nyt ollaan heräilty pari kertaa yössä ja tyttö herää ennen 7, mutta haen hänet monesti vielä viereeni jolloin nukkuu vielä riippuen 30min-2h. Niin ja tyttö nukkuu omassa huoneessaan, sillä itse niin herkkä unisena heräilin jopa siihen kun hän kylkeä käänsi nukkuessaan meidän kanssa samassa huoneessa. Anopin mielestähän henkisiä traumoja tulee kun tämän ikäinen lapsi nukkuu omassa huoneessaan.. huoh |O :D Ihanaa alkavaa viikkoa jokaiselle! :)

Ansulle paljon onnea plussasta! Toivon todella koko sydämestäni että kaikki menee hyvin!

Ja voi ärsytys. Kirjoitin eilen tänne pitkät pätkät, mutta nettiyhteys pätki enkä saanut sitä missään vaiheessa lähetettyä. *murinaa*
Mutta Minkylle kiitos kaavinta-kokemuksista. Se homma menikin just niin helposti kuin kerroit. Ja toden totta; vuoto on nyt lähes loppunut ja olo muutenkin tuhat kertaa parempi. Ammattitaitoinen lääkäri oli vielä leikkaussalissa ultrannut kohdun, koska siellä oli ollut reilusti tavaraa. Ultra oli näyttänyt puhtaalta eli nyt pitäisi kohdun olla tyhjä. Pari särkylääkettä otin, tänään olenkin jo pärjännyt ilman.
Eilen illalla olo olikin jo niin hyvä, että uskallettiin miehen kanssa "olla sillai" :) Toki kortsua käytettiin. Mutta kyllä se vaan oli mukavaa pitkästä aikaa.
Tiedättekö muuten mihin perustuu yhdynnän välttämis kieltä vuodon aikana? Infektioriskiinkö? Eikös se infektioriski ole aika pieni jos käyttää kortsua ja toimii "puhtaasti"? :D Nimimerkillä malttamaton tämän asian suhteen..

Mutta siis kaavinta oli positiivinen kokemus. Ainut negatiivinen juttu oli lääkärin asenne. Hän kysyi multa miten vauvojen kävi synnytyksen jälkeen. Toki multa itku tuli, kun kerroin vauvojen menehtyneen. Lääkäri taputti mua polvelle ja tokaisi, että kyllä mun pitää pystyä tuollaisiin kysymyksiin vastaamaan, koska niitä tullaan mulle esittämään jatkossakin. Siis WHAT, minähän vastasin kysymykseen. Vai enkö saisi itkeä, vaikka lasteni poismenosta on kulunut vasta reilu viikko. Jäi vähän paska fiilis lääkärin kommentista. Toivottavasti ymmärsin sen vain väärin.

Huoh. Taas tulin tänne vuodattamaan. Toivottavasti tää nyt päätyy palstalle asti. Sormet ristiin ja painetaan vastaa-painiketta..

Sunburned: Hyvä, että kaavinta meni ok, mulla kans kaavintakokemus ja oon vähän ollu sitä mieltä, että se on ainakin mulle ollu parempi juttu kuin lääkkeellinen tyhjennys. Oon voinu olla turvallisin mielin, että kohtu on varmasti tyhjentynyt.

Lääkärin kommentteja kyllä pitää vähän kritisoida, valitettavan usein kuulee näitä juttuja, ettei joillain lääkäreillä ole osaamista sen sosiaalisen ja henkisen puolen suhteen, eli ovat taitavia lääkäreitä mutta suhtautuvat potilaan asiaan liian kliinisesti. Suomessa varsinkin tuntuu olevan vallalla tämä tyyli, että potilasta ei saa mennä "liian lähelle" ja silloin voi jäädä lääkäristä epäempaattinen fiilis. Onneksi poikkeuksiakin löytyy. Mulla on ollut onni käydä omalääkärin sijaan ylioppilaiden terveydenhuollossa, koska olen "ikuinen yliopisto-opiskelija", ja jos mahdollista menen aina samalle lääkärille.

Tuosta keskenmenon jälkeisestä yhdynnän infektioriskistä en tuon enempää tiiä, mutta tosiaan suositellaan välttämään yhdyntää juurikin sen vuodon ajan. Oon kyllä itse kokenut, että jos kondomi on käytössä ja käydään puolin ja toisin pesulla niin ei pitäs olla mitään ongelmaa. Ja kuitenkin, jos teille tuo lohtua ja hyvää oloa olla lähekkäin rankan kokemuksen jälkeen, antakaa palaa vaan. Monilla kun saattaa käydä helposti päinvastoin, että keskenmeno loitontaa murheellista paria toisistaan.

Nyt sitten uuteen alkuun tsemppiä :hug:

ON: KP9 menossa ja kävin vähän ovulaatiolaskurilla pesun sivuilla. Tällä viikolla pitäis ovista pukata, harjotuksen vuoksi piti vähän pupustella jo eilen =) Yritän pitää alakuloa ja turhautumista loitolla, välillä onnistuu ja useinkaan ei. Vastahan tässä on se kolme kiertoa mennyt, mieskin sanoo että voisin relata pikkasen, oon kuulemma ollu ihan samanlainen kun ekaa yritettiin. Siinä ei menny ku kai kolme kuukautta mutta tietty nyt musta tuntuu, että se onnistu heti ja ny ei natsaa sitten millään.

Hyvää alkavaa viikkoa kaikille ja seuraavat plussaajat jo kehiin =)

Onnea plussaajille :flower: en ole varmaan onnittelut ketään kun en ole oikeastaan kirjoitellut juuri muutakaan.

Ja pahoittelut pettyneille :hug: ja uusille tervetuloa, vaikkakin ikävä nähdä teitä täällä!

Itse odottelen vuotoa pikkuhiljaa alkavaksi varmaan huomenna alkaa. Vielä olisi pari-kolme terolut kiertoa jäljellä. Kovasti eilen illalla pohdiskelin, että pitäiskö sen jälkeen marssia lääkäriin vai antaisiko ajan kulua toistaiseksi. Kyllähän se varmaan jossain vaiheessa taas tärppäisi, hyvällä tuurilla jo ensi vuonna. Toisaalta olen alkanut pohtia olenko mä jo ikuvanha ja jumahtanut. Kaikki on jo niin helppoa noiden isojen muksujen kanssa, hiukan mietityttää, johtuiskohan mitenkään noista yöheräämisistä joista olitte keskustelleet :p

No jaa, tappiomielialaa siis mutta kyllähän kuumekäyrä taas jossain vaiheessa nousee, se on ihan varmaa se!

Mukavaa viikkoa kaikille!

:wave: Unicco

Sunburned: Hienoa, että kaikki sujui hyvin! :) Ja valitettavasti lääkäreitä on niin monenlaisia, että aina ei osu sympatiat kohdilleen. :hug:

Repa: Tuliko sulla siitä divinasta sivuoireita mitään? Vähän tässä jännäilen niitä, koska olen herkkä hormonimuutoksille... Eilen siis aloitin kuurin...

SW: Toivottavasti nyt onnistutte! :)

Yöheräilystä ja nukkumisesta: Meillä poika siirrettiin omaan huoneeseen puoli vuotiaana. Varmasti ERITTÄIN traumatisoitunut.. :LOL: Tämä siis myös meillä siksi, että saisin edes hetkeksi syvästä unesta kiinni, enkä heräis joka inahdukseen. Poika on ollut aina huono nukkuja, mut nyt kesällä puoltoista vuotiaana alkoi yöt sujua. Tulee edelleen aamuyöstä meidän väliin nukkumaan, mutta koen et tää on jo luksusta.. :)

Jatkan flunssan potemista kun se nyt sitten vihdoinkin rantautui mullekin.... :headwall:

*muoks* ja Ansulle tietenkin paljon onnea! :) :)

Sunburned Tosi hienoa, että kaavinta meni hyvin. Itsekin olen kovasti miettinyt sen kulkua, ja oli hyvä saada lisää tietoa asiasta.

Minulle voisi merkata KP1. Eli bongasin ovislimat pari viikkoa sitten, mutta koska menkat alkoivat tänään, niin munasolu ei sitten välttämättä irronnut. Liekkö kyseessä ollut vasemman puoleinen munansarja, jossa on PCO. Kuuluu varmaan "taudin" kuvaan, että ko. munasarjaa kivistää aina ajoittain. Välillä enemmän välillä vähemmän. Nyt menkat näyttävät normaaleilta, koska viime kierrossahan tuli vain muutamia hassuja tippoja ruskeaa vuotoa.

Yhdyn samaan, mitä joku täällä kirjoittikin, että kaikki ajatukset ovat keskittyneet oman kunnon ja kropan paranemiseen/hyvinvointiin. Omalla kohdallani tuo raskaus ei kauheasti kummittele mielessä, kun aina kivistää ja kolottaa jostakin.

Tsemppiä kaikille kaikkeen :flower:

24.11. TIISTAI

HAAVEISSA ESIKOINEN

Ninnatar....................KM 05/09.............................KP 1/
Heilo..........................KM 11/09.............................KP 14/
zanz..........................KM 07/09.............................KP 19/27-32
Silent whisper...........KM 05/09.............................KP 19/31
viirukissa...................KM, TM 07/09.......................KP 24/
n11na........................KM 09/09.............................KP 24/
Miukkari.....................KM 02/09.............................KP 26/26
Mahdotontako...........KM 02/08, 08/08, 12/08.......KP 27/28
Jeju81.......................KM 06/09..............................KP 48/30
Orion.........................KM 02/09
Marie1981.................KM 02/09, 07/09
Hupu07.....................KU 04/09, KM 07/09
Tash..........................KM 12/08, 05/09
Siiri80........................KM 04/07, 09/09
vauvakuume89..........KM 09/09
Odottavainen............KM 09/09
rikupi.........................KM 5/09, 10/09
Sunburned................11/09

HAAVEISSA TOINEN

marsa22...............KM 06/09...........................................KP 5/31-33
Minky...................KM 09/06,10/08,TM 03/09,KM 08/09...KP 6/
sanzibar...............KM 09/09............................................KP 9/28-34
Sinimarja..............TM 02/09............................................KP 11/25-34
BlondeMonsoon...KM 07/09............................................KP 10/27
haicu....................TM 10/09............................................KP 12/25
tillukas.................KM 05/09, 08/09, 11/09......................KP 13/
Huisi.....................KM 08/09............................................KP 20/28-30
Annemari-76........KM 11/06, 09/09.................................KP 21/28-34
NeitiKat................KM 10/09............................................KP 25/
Repa....................KM 02/07, TM 08/09
Eelis.....................KM 04/09, 09/09
Imoen..................KM 10/09
SpanishDancer.....KM 10/09
caribbee...............KM 07/09

HAAVEISSA KOLMAS

happihyppy..............KM 02/08, KU 12/08, 09/09.....KP 16/
Unicco......................KM 07/07, 03/09......................KP 26/27
pinpella....................KM 02/01, 04/09, TM 08/09.....KP 33/
Tsuba.......................KM 06/09.................................KP 49/28-31
Piijuska-78...............KM 05/09.................................KP 56/29
MayBeibi..................KM 09/09
Neila........................KM 09/09

HAAVEISSA NELJÄS

rakuuna..................KM 03/97, 01/08, TM 07/09....KP 9/28-34(41)
Sintsu78.................KM 01/09, 08/09.....................KP 23/27-34

HAAVEISSA VIIDES

TAUSTALLA:

Annemaarit, Liilia, Murmelin, Rinja

PLUSSANNEET: :heart: :heart: :heart:

2009

Tammikuu: Millukka, woodoo, Jellona84, Dada

Helmikuu: Yeb, rouva-77, Piki80, pinkkimieli, Barbapörrö,
annuli-nannuli, Amira

Maaliskuu: rituri, Jennyli, Olivia83,
Harhaanjohtaja (=Heinämassu82), Snow Leopard, Chira

Huhtikuu: Vatukka, Meritähti, sukkapari, Vernalis (=Leinikki),
tyttö onnellinen, sohvi77, awek123, kuumetta, Julietta, Heidi1985

Toukokuu: Pinguli, vauva-10, Ristiinkulkija

Kesäkuu: piipiäinen (=coitus interruptus), nimbe, Nemu, maaliskuu, kanella

Heinäkuu: MannaHari, BabyHope, harakanhattu, MLL (=aMansikka), tinttamaaria, Sapfo, tiitu87, Tupu76, papana77, mother4, kellopeliappelsiini, JääKyynel

Elokuu: Elviira-76, Sun Rise, Empuuu, Varanikki, marjutti86, A-L-M, Elwi, senni11, Adelade

Syyskuu: Unnukka75, Nappula, Alisa84, tillukas

Lokakuu: Nasuli82, Millenia, omenaruusu, Zalmiakki

Marraskuu: Aappa, kreta, Ansu85

Yhteistyössä