km:n jälkeen kuumeilevat...

Varoitus: eritteistä
Elikkäs tiivistettynä taas: keskeytyksestä puoltoista viikkoa (torstaina), sunnuntaina ei enää tullut oikeastaan jälkivuotoa, eli tämän viikkoa ollut ihan normaalia valkovuotoa. Nyt sitten kuitenkin hulahti sellaista oranssin-punaista vetistä tavaraa (ei paljon, mutta läntti housuun ja paperiin sitten lisää) Mitähän se tuo sitten lie? Ei ole ollut mitään kipuja eikä kuumetta eikä se haissut, joten ei kai se mitään tulehdusta merkkaa, vai? Onko ideoita, mistä kyse? Ei kai vuoto voi uudelleen alkaa jos on jo 5 tai 6 päivää ollut poissa?
 
Stoppis ettei se ois ovisvuotoa..? Muuta en oikein keksi.. :ashamed:

Ja noi ;) -hymiöt tulevat jostain ihmeen syystä sulkeisiin ainakin silloin jos siinä ennen sulkumerkkiä on kirjain ä. (esimerkkinä) Eli ä:n jälkeen pitää laittaa väli jos ei halua tuota hymiötä (esimerkkinä )

MINÄMINÄ-osastoa Mulla tais jäädä ovis tässä kierrossa tulematta :| En mä nyt oikein ymmärrä tätä.. Voihan tietty olla että oireet on jäänyt kaiken muun häslingin alla huomaamatta.. :/ Tikuttelua olen harrastanut muutaman kerran ja tod.näk. liian laimealla pissilläkin kaiken lisäksi.. :ashamed: eikä niihin ole kuin haaleanhaalea viiva ilmestynyt kerran. Et ota tästä nyt taas selvää! |O Muutama tilaus on laitettu menemään :whistle: joten ei tässä nyt auta muu kuin ootella ja ihmetellä taas pari viikkoa...


Pulttikselle edelleen kovasti voimia ja jaksamista
Kirjoittele sitten jos ja kun siltä tuntuu :heart:
 



Haaveissa esikoinen

Risukasa.................KM 07/07
Viuhti......................KM 07/07
Mouse.....................KM 07/07
Miukuli 22v HKI........KM 07/07
Marleena83.............KM 07/07
Angelina..................KM 07/07
Wiola.......................KM 07/07
Siiri80......................KM 04/07
Iida-Liina.................KM 06/07
Emppu78.................KM 06/07
Onnenjyvä 30v........KM 05/07
Surusilmä 29v.........KM 02/07
Malttamaton...........KM 08/06
Hippula...................KM 03/07
Ellen ......................KM 01/07
Surullista 20v..........KM 12/06
Mymmelis.................KM 05/07, 07/07
Tytti..........................KM.......................................KP -/28-34
Kummi.....................KM 11/06, 06/07...................KP -/30-32
Anni .......................KM 09/06...............................KP -/28
Jemina-81................KM 12/06.............................KP -/23-32
Kiti07.......................KM 05/07..............................KP 5/28-35
Gatsu 25v...............KM 06/07...............................KP 8/34
SatuKa 29v..............KM 05/07..............................KP 10/28
Pullenah85..............KM 03/07..............................KP 11/35
Miikku72 35v...........KM 04/07..............................KP 16/26-30
Pelottaa..................RK 06/07...............................KP 23/28
Tinii 21v HKI.............KM 02/07.............................KP 24/28-40
Katherine 25v..........KM 06/07..............................KP 24/28
Viuhtis 26v TRE........KM 12/06..............................KP 31/32
Miikkis 25v LAHTI....KM 12/06,TM03/07,KU05/07..KP 38/34
Tuutikki ...................KM 02/07..............................KP 38/33
Repa 27v KOTKA.....KM 02/07...............................KP 41/28-35

Haaveissa kakkonen

EevaRouva.............KM 07/07
Amira......................KM 06/07
Sonja74..................KM 07/07
Merika ....................KM ?/07
Kaipaava.................KM 08/06, 03/07
Kentia.....................KM 04/07..............................KP -/30
Beccy......................KM 06/07..............................KP 6/-
Mimmuli82...............KM 06/07..............................KP 15/28-32
Epskeps 36v...........KM 12/06, 03/07...................KP 17/28
SadMam..................RK 06/07..............................KP 18/28-34
Emik 30v.................KM 06/07..............................KP 18/28-30

Haaveissa kolmonen

Minda........................KM 07/07
Stoppis.....................RK 07/07
Nasuliini ...................KM 09/06, 02/07
Luhtalemmikki ....Toinen lapsi enkeliksi 12/06.....KP -/26-28
Hiidi...........................KM 05/07........................... KP 7/26-28
Pulttibois 25v HKI......KM 03/07............................KP 15/28-30
Eliisa80.....................KM 05/07............................KP 18/27-28
Aurinkoenergiaa 27v..KM 06/07...........................KP 19/28
Äitee2 28v.................KM 06/07.............................KP 27/28-30

Haaveissa neljäs

Espoir.......................KM 03/07
Puella.......................KM 05/07.............................KP 19/28


Haamuilijat


Plussanneet


Vieras
Jonttu
Nasu
Suurperheellinen
Pikkupeikko85
Pippuri84
Viia
mjss
Riikkuli
Napsuh87
Minky
Vinja
Sipuli
Sopuli83
Ninni78
Tyynex
Suppis76
Haikara
 
Tervehdys kaikille!
Meille tuli keskenmeno kesäkuun lopussa. Fyysistesti se oli varmaan helpoimmasta päästä, ei tarvittu kaavintoa eikä lääkkeitä ja vuotokin kesti vain 4-5 päivää. Supistuksia tuli pari päivää. Viikkoja oli ultran mukaan 7+3, vaikka luulin niitä olevan 8+5.

Meillä on jo onneksemme yksi marraskuussa 2005 syntynyt lapsi. Henkisesti olen selviytynyt melko helposti varmaan johtuen siitä, että viime kesänä 4 ystävääni sai keskenmenon. Olen tosi kiitollinen että he kertoivat siitä minulle ja näin minun oli helpompi ottaa asia vastaan omalla kohdallani. Osittain tästä syystä, olen itse kertonut avoimesti keskeytyneestä raskaudesta.

Kahdella ystävästäni on jo oma vauva. Olenkin suunnannut katseen kovasti tulevaisuuteen ja koska 2 gynekologia antoi luvan yrittää heti uudestaan, teimmekin työtä käskettyä. Suru olikin sitten suuri, kun menkat alkoivat vaikka olin huomannut ovulaation ja ahkerasti olimme silloin hellineetkin.

Tästä päästäänkin itseäni askarruttavaan kysymykseen. Sitähän sanotaan että hormoonien vuoksi tärppionni olisi suurempi keskenmenon jälkeen. oletteko kuulleet/lukeneet tai mikä käsitys teille on synytnyt siitä, kuinka pitkä aika tuo suurentunut todennäköisyys on. Onko se vain heti ennen ensimmäisiä menkkoja vai jatkuuko se useamman kierron? Entä kuinka paljon se parantaa todennäköisyyttä? Normaalistihän se on 20% luokkaa, jos kaikki ajoitukset ym. mätsää.

En tiedä onko tästä keskustelut aikaisemmin. Olen kovasti yrittänyt käydä viestejä läpi, mutta niitä on kertynyt niin paljon että siinä menisi koko elämä :p

Ai niin, kiertoni pituus on 6/? (menkat alkoivat vasta imetyksen jälkeen eivätkä vielä ehtineet tasoittua ennen uutta raskautta, joten tuo kierronpituus on arvoitus)
 
Beccy En tiedä mitään prosentteja, mutta olen kyllä ymmärtänyt, että Km:n jälkeen olisi helpompi tulla raskaaksi uudestaan heti perään, MUTTA se, että kestääkö raskaus, en tiedä, kuinka hyvin, koska heti keskenmenon jälkeen käsittääkseni kohdun limakalvot ovat surkeassa kunnossa ja tämän vuoksi voi kai olla ongelmia kiinnittymisessä tms.
 
Stoppis mulla kävi noitten vuotojen kanssa niin, että olin torstaina kaavinnassa, minkä jälkeen vuosin todella vähän. Käytännössä vain vessareissulla paperiin jäi jotain. Jo viikonlopun aikana siirryin käyttämään vain pikkuhousunsuojaa koska sidettä en todellakaan tarvinnut. Kunnes sitten koitti seuraavan viikon keskiviikko (eli päivää vaille viikko kaavinnasta). Tuolloin kärsin samanlaisista tuskaisista kivuista kuin kuukautisten ensimmäisenä päivänä. Ja vuotoakin tuli muutamaan otteeseen oikein holahtamalla ja sen jälkeen hiukan tiputellen. Soitin seuraavana päivänä naistenpolille (en soittanut samana iltana kun ei ollut kuumetta eikä vuoto haissut pahalle) ja sieltä sanoivat että vaikuttaa ihan normaalilta kun olin kaavinnan jälkeen vuotanut niin vähän. Sanoivat, että vuoto on todennäköisesti vain kerääntynyt sisään ja tullut sitten kerralla ulos. Keskiviikon jälkeen olo taas paranikin. Torstaina, perjantaina ja lauantaina en vuotanut taas ollenkaan kunnes taas sunnuntaina oli samanlainen päivä kuin keskiviikkona. Soittelin alkuviikosta taas naistenpolille, missä eivät kovinkaan huolissaan olleet mutta sain ajan tarkistukseen - seuraavalle viikolle?!?! En ajatellut ihan sinne asti odottaa vaikka vuotoa tai kipuja ei enää taas ollutkaan ja kävin loppuviikosta yksityisellä, jossa ultrassa todettiin kaiken olevan kunnossa. Hiukan näkyi ultrassa jotain nestettä, mikä sekin tuli sitten samana iltana vielä ulos enkä sen koommin ole enää vuotanut. Gynen mukaan itselläni on kohtu voimakkaasti kallellaan taakse päin, mistä johtuen "tavara" ei ole niin helpolla päässyt vuotamaan ulos. Eli summa summarum, kaiken tämän pitkän sepustuksen jälkeen todettakoon, että voipi olla ihan normaalia tuo viikonkin jälkeen vuotaminen. Itsekin itseäni rauhoitin tuolla, että ei ole kuumetta eikä vuoto haise pahalle. Oman mielenrauhan takia päätin kuitenkin käydä siellä yksityisellä. Eipä tarvitse enää miettiä ja arpoa ja voi olla rauhallisin mielin. Uskon ja toivon, että sinullakin on kaikki ihan hyvin!
 
Risukasa hyvä tietää, että sitä vuotoa voi tulla vielä pitemmänkin ajan päästä ilman että on mitään vinksallaan! Mulla ei tuon eilisen pikku hulauksen jälkeen ole tullut mitään, joten katsastellaan ja odotellaan...

Epskeps en oikein usko että olisi ovis, kun ei himota eikä mitään (alkuviikosta näin kyllä märkiä unia, hih, mutta en vielä uskaltautunut tositoimiin... jokohan sitä vähitellen... ) Olis kyllä kiva jos olisi ovis, niin silloin voisi menkkoja odottaa jo parin viikon päästä, mutta tuskin mulle niin onnekkaasti käy :/

Tevretuloa beccy joukkoon :wave: Noihin todennäköisyyksiin en osaa kyllä sanoa yhtään mitään :ashamed:
 
Beccy Osanottoni keskenmenosi johdosta :( :hug: Olet lämpimästi tervetullut mukaan meidän pinoon :heart:
Niinhän sitä sanotaan, että km:n jälkeen ois tärppimahdollisuudet paremmat. No itselleni kävi niin, että sain km:n 12/06, sitten siinä yhdet menkat ootettiin ihan jo siitäkin syystä että sain pahan kohtutulehduksen :( Heti siitä uudesta kierrosta sitten raskaduin. Raskaus todettiin sitten vain 03/07 tuulimunaksi :( Tuon tuulimunan jälkeen jouduttiin 3 kierron verran odottamaan yrityksen jatkumista. 2 kiertoa määräsi lääkäri ja 1 kierto meni röntgeniin menon johdosta odotteluksi. Nyt on tässä 3 kiertoa sen jälkeen yritetty eikä tunnu tärppiä tulevan sitten millään. :ashamed: Mä kyllä luulen, että on kovin yksilöllistä tämäkin. Tässäkin pinossa on niitä jotka ovat piakkoin km:n jälkeen plussanneet. Ei tässä muu auta kuin yrittää ja toivoa parasta. :saint: Onnea kovasti teille yritykseen :heart:

OmaNapa Aamusella tuntui pientä nippailua tuolla alavatsalla, lähinnä oikealta puolelta, muniksien tietämiltä.. Tosi kumma juttu. Nyt on jo kuitenkin kp 17 ja mun kierto on sen 28 päivää.. :eek: Mä alan olla aika varma siitä ettei mitään ovista ollut :ashamed: :( Kuinkahan yleistä se sitte on, että ovis jää tulematta?? Tietääkö kukaan? :attn: Tai sitten en vain huomannut sitä.. :ashamed:
 
Tuli vain mieleen, että milloin kaavinnan jälkeen testin pitäisi olla jo nega? Aattelin vaan että pitäisikö testata jossain välissä - eikös se nega ainakin varmistaisi että kaikki on kohdusta tullut pois? Mutta kuinka pian hormonitaso laskee, tietääkö joku?
 
Stoppis Mä en kummankaan km:n jälkeen tehnyt mitään testejä... :ashamed: Eikä niitä tehty muutenkaan esim. lääkärin/tk:n puolesta. :/ Luotin siihen että kyllä kaikki tulee seuraavien menkkojen mukana pois, jos jotain nyt sinne olisi jäänyt..
 
Stoppis: Mulla alkoi 5pv kaavinnasta menkat, ja 6pv kaavinnasta testi näytti negaa...


Epskeps: mulla oli kans tosi pitkällä noi kp ku tuli vasta ovis, vaikka normaalisti on siinä kp14 tietämillä. :eek:

mutta pitää toivoa että tärppäs... =)
Miten nopeasti muuten voi alkaa oviksesta ns. raskausoireet???
:saint:
 
kiitos teille.
vähän parempi mieli itselläkin täällä. oli rankka ilta kun jouduttiin puhumaan asioista, varsinkin miehen on vaikea avautua. nyt oli vaan pakko tehdä se ennen kuin on tosiaan liian myöhäistä.
ehkä se helpotti molempia, uskon. ainakin hetkeksi, sillä tänään ollut ihana päivä lasten ja miehen kanssa.. :heart: ja toivotaan että sama jatkuu.
:wave:
mä uskon että ovis meni, saa nähdä miten käy. pari päivää vihoiteltu ja sillä aikaa se taisi olla. mutta jos simat vaan kestää parikin päivää niin toivoa voi olla.
tosin tällä hetkellä mielessä päällimäisenä vaan saada suhde täysin kuntoon! ehkä tää on joku vaihe joka on kyllä kestänyt jo jonkin aikaa :whistle:
;)
 
Terveiset sairaalasta,äsken tulin kotiin,olin eilen yksin reissussa ja väistin henkilöautoa joka ohitti rekkaa vaikka mie tulin vastaan joten 100km vauhdista väistin pientareelle ja pöpelikköönhän sitä mentiin,auto pysyi onneksi pystyssä ja miekin selvisin vain niskojen naksahduksella (vaaraton),ottaluu osu rattiin jossa muistona pitkulainen mustelma ja turvavyöstä palojäljet olkapäällä ja kaulassa.Pitivät yön yli tarkkailussa ja nyt odottelen että miten tuon mahan käy kun pientä tiputtelua tulee.Tarkastivat sairaalassa ultralla ja lääkäri sanoi jotta siltä näyttäis et raskaana ollaan mutta ei antanut paljoa toivoa kun toi tälli oli kuiteskin aika moinen ja sain kiellettyä kipulääkettä ambulanssissa kun en tajunnu sanoa epäilystä.Joten täällä mieliala on aika :'(

Pulttikselle :hug: ja toivottavasti saatte asiat kuntoon miehesi kanssa.

beccy :hug: km takia ja tervetuloa mukaan.

 
aurinkoenergiaa Mikä kp sulla sitten tuli ovis? Ja tikutitko sen vai omien tuntemusten perusteella? Mä olen oikeasti vähän "puulla päähän lyötynä" täällä kun mulla tuo ovis on ollu aika tarkasti aina puolessa välin kiertoa ja nyt en sitä ole bongannut sitten millään konstilla.. :/ Mut se joko oli jo, vielä tulossa tai ei tule ollenkaan.. Alkaa hiljalleen tuntumaan siltä, että IHAN SAMA |O Ei tästä tuu vauvaa eikä... :ashamed: :(

Pulttis Ihana kuulla, että siellä ollaan paremmalla mielellä :) Ja todella hyvä että saitte puhuttua, vaikka miehiltä noita sanoja saa joskus melkein väkisin kiskoa suusta ulos.. Toivon mukaan suhteenne saatte taas kuntoon :heart: Muutes tuli vaan mieleen, että eikös sun mies ole 30v? Jospa hänellä on 3-kympin kriisi..? Itse sen läpikäyneenä voin sanoa ettei se välttämättä ole mikään kovin helppo kriisi.. :/ Mutta siitä voi selvitä =)
 
äitee2 voi, toivottavasti kaikki olis kunnossa ja menis hyvin, kyllähän ne pienet aika hyvin turvassa siellä masussa on, toivotaan parasta, mutta onneks ei sulle käynyt pahemmin :hug:

pulttis hienoo kun ootte saanu asioita puitua ja tuntuu paremmalta =)

beccy tervetuloa joukkoomme ja pahoittelut
menetyksestänne :hug:

 
Heips tytöt :wave:

Viikonloppu ois taas pikku hiljaa ohi ja arki ja aherrus odottelee masentavaisuudessaan.. plääh!

Äitee2 toivottavasti kaikki on silti hyvin, aika hurjalta kuulosti!

Minäkin yrittänyt bongailla sitä ovista joka nyt ois sitten pitänyt olla ehkä juuri tänään mutta luulen kyllä että viikko sitten meni jo kun sain ovistesteihin melkolailla vahvoja viivoja.. nyt saanut pelkästään joko tyhjää tai olematonta haamua.. mitä jos koko ovis on kadoksissa?!

Pitäis mennä paistelemaan lettuja ja keräämään viimosia voimia arkeen..
plussatuulia +++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Ainiin ja beccy suuret pahoittelut menetyksestä ja tervetuloa :heart:
 

Yhteistyössä