Tervehdys kaikille!
Meille tuli keskenmeno kesäkuun lopussa. Fyysistesti se oli varmaan helpoimmasta päästä, ei tarvittu kaavintoa eikä lääkkeitä ja vuotokin kesti vain 4-5 päivää. Supistuksia tuli pari päivää. Viikkoja oli ultran mukaan 7+3, vaikka luulin niitä olevan 8+5.
Meillä on jo onneksemme yksi marraskuussa 2005 syntynyt lapsi. Henkisesti olen selviytynyt melko helposti varmaan johtuen siitä, että viime kesänä 4 ystävääni sai keskenmenon. Olen tosi kiitollinen että he kertoivat siitä minulle ja näin minun oli helpompi ottaa asia vastaan omalla kohdallani. Osittain tästä syystä, olen itse kertonut avoimesti keskeytyneestä raskaudesta.
Kahdella ystävästäni on jo oma vauva. Olenkin suunnannut katseen kovasti tulevaisuuteen ja koska 2 gynekologia antoi luvan yrittää heti uudestaan, teimmekin työtä käskettyä. Suru olikin sitten suuri, kun menkat alkoivat vaikka olin huomannut ovulaation ja ahkerasti olimme silloin hellineetkin.
Tästä päästäänkin itseäni askarruttavaan kysymykseen. Sitähän sanotaan että hormoonien vuoksi tärppionni olisi suurempi keskenmenon jälkeen. oletteko kuulleet/lukeneet tai mikä käsitys teille on synytnyt siitä, kuinka pitkä aika tuo suurentunut todennäköisyys on. Onko se vain heti ennen ensimmäisiä menkkoja vai jatkuuko se useamman kierron? Entä kuinka paljon se parantaa todennäköisyyttä? Normaalistihän se on 20% luokkaa, jos kaikki ajoitukset ym. mätsää.
En tiedä onko tästä keskustelut aikaisemmin. Olen kovasti yrittänyt käydä viestejä läpi, mutta niitä on kertynyt niin paljon että siinä menisi koko elämä
Ai niin, kiertoni pituus on 6/? (menkat alkoivat vasta imetyksen jälkeen eivätkä vielä ehtineet tasoittua ennen uutta raskautta, joten tuo kierronpituus on arvoitus)