km:n jälkeen kuumeilevat...

Huomenta!
Flunssa otti ja kaatoi sänkyyn, mutta pakko oli tulla koneelle katsomaan että mitä tuloksia aamun testaajat on saaneet!! Palsta-narkkarihan se minä, hih. Ja siis luen teidän kuulumisia monta kertaa päivässä vaikka itse tuota tuotosta en niin tiheästi saakaan aikaiseksi. :ashamed:

Epskeps: Eli plussahan sieltä vielä pärähtää, jesh!

Repaaaaaaaaaaaaaaaaaa..missä oooooleeeet??? Sen on pakko olla plussa. Ei ole muuta vaihtoehtoa!

Toivottavasti Pulttis tuot ultrasta hyviä uutisia. Liimaa ja tarroja pikkuiselle!

Aurinkoenergialle isot pahoittelut tädistä :hug: Uni oli kyllä aikasta ihana tosiaan.

Miikkikselle voimahaleja! :hug:

Orchid: meillä näyttäisi olevan samat kp:t! Jännää...

Ja Tiniilläkin näyttäisi olevan jännät paikat!

(.) Sunnuntaina tädin pitäisi tulla ovet paukkuen paikalle ja siihen tuntuu olevan NIIN pitkä aika! Flunssan takia on tämä väsymys päällä, mutta eilen oli ihan menkkamaisia alavatsa- ja selkäjomotuksia. Heti tuli mieleen, että kylläpä sen tädin tulon kuulee jo kaukaa kun matkaa itse saapumiseen olisi vielä monta päivää!!!! Olen testaillut noilla ovis-testeillä ja mulla on vakio 12 päivää se aika oviksen ja menkkojen välillä. sen mukaan tiedän tuon täti-päivän niin tarkalleen... Sitä yrittää olla ajattelematta liikoja omia oireita,
kun aina muistaa ne oman gynen sanat, että tässä vaiheessa saattaa tulla tosiaankin ihan täydellisiä raskausoireita siitä huolimatta ettei ole raskaana! Ja viime kierrostahan mulle tuli pahoinvointia ennen tätiä ja olin aivan varma
että nyt oli tärpännyt.. ja p....n marjat! En siis luota omiin oireisiini tipan tippaa.

Täällä Helsingissä aurinko paistaa ja vettä sataa! Hassu juttu kun sellaiset on vähän omat fiiliksetkin.

Nyt jään minäkin odottamaan hyviä plussauutisia!

:whistle::whistle::whistle::whistle:++++++++++++:whistle::whistle::whistle:
 
Stoppis :wave: ehkä se miehenkaatoinnostus siitä taas lisääntyy.. nyt vaan pähkäilyä, joko se ovis meni.

Emik : sen yhden kerran kun olen raskautunut, niin vajaa viikko ennen plussaa iski kauhea flunssa... =) =) =) Toivotaan sitä sulle!!!!!!
 
Kiitos Emppu tsemppauksesta! Olishan se ihanaa..

RAKAS-EPSKEPS-MURULIINI!!! Eiiiii!!!! Toi ei ole reilua!! Olisin niin toivonut sulle sitä plussaa... :hug: :hug: :hug:
Nyt menen ja vedän sitä tätiä turpiin ja kunnolla!
 
giia
Pahoittelut epskepsille!! :hug:

Oletteko muuten kuulleet, että kannattaa syödä sinkkiä ja foolihappoa ennen raskautta ja sen aikana? Jostain luin, että sinkin puute saattaa aiheuttaa keskenmenoja ja foolihappo estää sikiön epämuodostumia. Heti kun tosta luin niin piti äkkiä mennä apteekkiin. Maksoi yhteensä 15e eli mikään suuri sijoitus :)

Tulispa nyt Pulttis kertomaan ne ultra kuulumiset niin uskaltais lähtee pois tästä koneelta..
 
Kiitos siskot :heart:

Tulin vain kertomaan, että se mun gyne soittiki mulle päin ja progesteroniarvot on ihan huippuluokkaa (79), et sen ei pitäisi tässä esteenä sitten olla. Gyne sano et tehdään nyt sitten munajohtimien aukiolotutkimus ja jos se on ok, niin sitten on miehen tutkimuksen vuoro. Soitinkin tuossa sitten hänelle, et se voi olla sitten sillä viisiin et ois purkki toimitettava sinne, ni tuo tuumas vaan et sitten se on toimitettava. Katsotaan mitä tästä tulee. Tällä hetkellä olo vaan niin :'( :'( :'(
 
Voi Epsu :hug: Onko se nyt ihan varmasti täti? Isoisoiso :hug: Varmasti vetää mielen maahan :( :hug:

Mulla on tuossa rautavalmisteessa (Ferronol) foolihappoa ja just mietin, että pitäiskö sitä hankkia erikseenkin kun puteli on melkein tyhjä ja oletan että hemppa on nyt sen verran hyvä ettei enää tarvitse tuota juoda. Pitää miettiä...
 
Voi Epsu :hug: :snotty: Ei ole reilua tuollainen. Nyt irtisanotaan kyl porukalla sukulaisuussuhteet tätiin! Tollasta kukaan kaipaile...
Menis vaan kyläileen niihin kotiin, missä lapsia hakataan tai kuljetellaan viinakärryis festareilla. Murrrrrrr!
 
Voi helvetin rättitättärä!!! :headwall: :headwall: :headwall: :headwall: :headwall:
selkään sietäis saada kun epsille löysi vaikka puhurit oli niin voimakkaat!

Olen niiiiin pahoillani Eps :hug: :hug: :hug:
Voimia :heart:

EDIT: ja ainiin kiitos kovasti plussapuhureista siskoset :)
Oon yrittäny olla miettimättä oireita etten turhaan sellasia kuvittele.. On mahassa juilinu jonkun verran ja lorahtelun tuntuista ollut mutta yritän nyt painaa villasella näitä tunteita ens viikkoon asti!

Testin teen aikaisintaan lauantaina mutta yritän tsempata maanantaihin asti..
 
Voi ei eps :hug: :hug: sulle se olis se plussa nyt kylla saanu tulla, mutta silti ei saa luovuttaa, ei :hug: me yritetään kannatella ettet ihan alas vajoa
ja hyvä juttu nyt että tutkitaan kunnolla

ja repalta ja pulttikselta vielä uutisia odotellen

kaikille hyvää päivänjatkoa :hug:
 
päiviä

poika nukkumassa ja ajattelin itsekkin kohta kallistua..

illalla alkoi kova menkkamainen kipu tosiaan ja yöllä lorahteli sitte hyytynmiä tulla.. että varmaan kivut johtui siitä että kohtu tyhjenee vielä.. vuotokin taas ehkä hivenen rauhottunut.

Voi Epskeps! :hug: olis saanu täti pysyä poissa!! jaksuja kovasti :hug:

Ja Repa tulehhan kuulumisia kertomaan!!!

jep, mut nyt ei muuta niin kerkeis vähän olla pitkällään
 
giia: Täällä samoja pelkoja... että mitäs jos toisenkin kerran? On vaan luotettava että mitään pahaa ei tapahtuisi ja jos tapahtuu niin se on sitten tarkoitus.. vaikka tuo kuulostaakin ihan kamalalta. Oonkin jo montaa kertaa todennu että käyn sitten seuraavalla kerralla joka viikko ultrassa tarkistuttamassa tilanteen ihan omien hermojeni takia. Ainakin alussa. Meidän omasta neuvolasta vaan käskivät odotella np-ultraan vaikka mitään sydänääniä ei ikinä kuulunu. Se ultra ois vasta ens maanantaina! Onneks kävin jo viime torstaina. Muuten täällä eläteltäs vieläkin turhia toiveita! No, km käynnistyi sitten kyllä itsekseen...

Eps:Voi ei!!!! Mä niin toivoin parasta! Toivotaan että sulle tuli väärä täti kylään!

Oisin sitten kysynyt vielä teiltä viisaammilta pari kysymystä...Mulla kun ei näistä asioista ole paljoakaan tietoa...ELI:Alankos laskemaan kiertoa sitten kun km-jälkeinen tuhru loppuu? Kiertohan voi käsittääkseni olla vielä hyvinkin sekaisin? Koska tilanne normalisoituu? Itse en ennen pillereiden alottamista (joskus vuonna 0) edes läskenut mitään kiertoja... Kyllä ne sieltä aina tulivat ja pillereiden kanssa kierto ollu aina sama. Mutta eikös niin että ilman pillereitä kierto voi olla pidempi jne...? Oon mäkin nainen, kun en tälläsiä tiiä... :whistle:

Ja pillereiden lopettamisen jälkeen tulin heti raskaaksi, ja en ole ees miettiny mitään ovis-oireita ikinä... Mitäs kaikkia oireita mä voisin alkaa tarkkailemaan tässä aikani kuluksi? ;)

Tänään on ollu taas ihan hyvä olo. Ei ole tullut paniikkia eikä itkujakaan enää... Pitäisi soittaa töihin ja se kyllä vähän jännittää... Työkaveri laittoi eilen viestiä että soittelee mulle tänään ja kyselee mikä muhun on oikein iskeny... En oikein tiiä onkos ne siellä kertoneet että oon ollu sairaalassa vai mitä. Mitähän ihmettä mä oikein sille sanon? En kyllä kertonu töihin muuta ku oon ollu kipee ja olis sairaalassa. En mitään syytä miksi...

Tulipas nyt paljon omaa napaa... Mut jokatapauksessa... :D Nyt niitä plussauutia pöytään niin päästään vähän ilostumaan, thanks! Ja tädille annetaan turpaan...

T: J
 
giia
Julietta voimia sinne päin! Mulla on ollut jo kaksi keskenmenoa, että kolmatta kertaa ollaan yrittämässä. Nyt vaan on sellainen plussa puoli, että jos vielä yksi keskenmeno meidän kohdalle osuu niin päästään sitten tutkimuksiin. Vaikea sitä oli todeksi uskoa, että meidän kohdalle km sattui kahdesti peräkkäin ja kun ei yhtään lasta ennestään ole.. Onneksi osasin sitten hakea ammattiapua mielenterveystoimiston puolelta, että pää kestää nämä menetykset. Suosittelen lämpimästi muillekin jos alkaa pää hajoamaan. :heart:

 
Mulle Julietta sanottiin kaavinnan jälkeen sairaalassa, että se kaavintapäivä on sitten uuden kierron ensimmäinen päivä eli siitä lähti sitten kp1. En tiedä päteekö sama sitten "luonnolliseen" keskenmenoon. Luulisin, että silloinkin kp1 on nimenomaisesti se kyseinen harmaa ja surullinen päivä.

Missäs ne Repa ja Pulttis viipyy.... Vähän väliä pitää töiden lomassa (pomolle vaan terkkuja :wave: ) käydä kurkkimassa että joko jo.
 
Mulla on vieläkin sellainen kuumeinen ja lämpöinen olo, vaikka menkat nyt alkoivat. Vuoto on tosi niukkaa, luulen, että tää on jotain treenimenkkaa, jos mulla ei vaikka ole ovista ollutkaan tms. Ihme meininkiä. Kohdunnapukka on ihan alhaalla ja aika avonainen, en ole pahemmin harrastanut sen kronklausta. Pirskuleen kroppa! :headwall:
 
ensiksi, te olette rakkaita edelleen vaikka tuonne toiselle puolelle olen siirtynyt- muistakaa se aina :hug: :heart:

sitten hyviin ja huonoihin uutisiin.
tärkein kai että yksi elävä sikiö löytyi ultrassa

menimme siis miehen kanssa yksityiselle ultraan. tänään rv 7+4 menossa ja lääkäri oli tuntematon naishenkilö.
kyseli onko ensimmäinen johon vastasin että 2 lasta löytyy ja edellinen meni kesken rv 13. kyseli enemmän lapsista ja milloin syntyneet.
sanoi että tehdään ekaksi sisätutkimus ja sitten katsotaan kohtuun.

lääkäri aloitti tutkimuksen, paineli vatsa ja sanoi: onko täällä kaksi tulossa? minä ja mies katsomme toisiimme kauhuissaan ja totean: että ei kai sentään.
lääkäri hymyilee ja vastaa että kohtu on tosi iso viikkoihin nähden.
siinä alkaa tuskan ja onnen hiki pelon seassa valua.
lääkäri työntää (koomista) sen "puikon" alapäähän ja ultra alkakoon.
lääkäri kirjoittaa näin:

kohdussa yksi sikiöpussi, jossa ruskuaispussi ja yksi elävä sikiö, jonka crl -mitta on 14mm vastaten h 7+5.
sikiöpussin vieressä ja alapuolella on sikiöpussin kokoinen hematooma (on siis verenpurkaus).
tilanne on hyvä kontrolloida 2 viikon kuluttua.
lisäsi vielä äitiyskorttiin että kohtu vastaa viikkoja 9-10 .

eli vauva voi hyvin, hematooman kanssa nyt varuillaan. ja 2 viikkoa sairaslomaa pamahti heti päälle, sitten ultraan ja jatko katsotaan sitten.
lysti maksoi kivat 125 euroa ja 2 viikon päästä sama.
mutta elämä on ;)

hurja fiilis vaikka mahaa koskee ja kävelen kuin viimeisilläni olisin..
eli kyydissä matkustaja on ja voi hyvin ainakin nyt- se tärkein!!!!

nyt maate ja lepoa hurjasti, vähän kauhistuttaa vielä mutta eteenpäin mennään matkustajan kanssa.

tädin riesaksi saneille iso :hug: :hug:
 
Risukasa: Aijjaa?? No sitten mulla ois niinku kp7. Mä kyllä kysyin sairaalassa tätä asiaa, mutta olin sitten vissiin vielä niin pöhnässä sen kaavinnan jälkeen, etten sitä enää muista. Itseasiassa sen operaation jälkeen puhekin oli hiukka vaivalloista. Soitin puhelun osastolle päästyäni ja henkilö toisessa päässä ei oikein meinannut saada selkoa mun sepustuksista.

No, jos mulla sitten ois kp 7. Niin kierto on sitten varmaan aika sekasin jos menkat alkaakin vasta 6 viikon päästä, niinku papereissa luki että näin voi olla. Pitääkö sitten venailla vielä toisetkin menkat, jotta tietää normaalin kierron? Gyne sano, että sen kierron laskemisen takia, hän niitä menkkoja käskee odottelemaan.

Mä oon ihan pihalla nyt! :p

T: J
 
Niin ja gialle kirjotin äsken mutta teksti on hävinnyt jonnekkin hyperavaruuteen... Eli olen pahoillani menetyksistäsi ja toivotaan että kolmannella onnistuisi!

Pulttis: Hurjan paljon onnea!!! Vitsit, että tuntuu hyvältä!!!!!! :flower: :flower: :flower:
 
ensiksikin Epskeps: SUUREN SUURI :hug: ! Älä luovuta...jos sie niin miekin sitten... :/

Ja Pulttis: siis siellä on ollu alussa 2?

mulla kun aloin odottaa tyttöä -99 niin ihan eka ultrassa näkyi kaksi sikiöö/alkioo, ja siitä kaks viikkoo eteenpäin oli vain toisella sydämen syke...koko ajan sai pelätä että meneeköhän koko raskaus kesken, kun olivat samassa pussissa, samalla istukalla. mutta ainakaan raskausaikana se kuollut alkio ei tullut pois, eikä kuulemma synnytyksessäkään (joten sanottiin että voi olla koteloitunu tuohon meidän pikku tyttöön...oma kaksosensa )

No tässä kesken menneessä raskaudessa, lääkäri ku tutki silloin kesäkuun alussa niin sanoi että ohhoh onpa iso kohtu viikkoihin verrattuna, joten voi olla että oli ihan alussa ollu taas kaks..mutta kumpikaan siis selvinny...

mutta Pulttis: siulle moonta monta halia ja pienelle mutterille paaaaljon paaljon tarrasukkia....
:hug: :hug:
Onse NIIIIIIIIN ihanaa kun yritys palkitaan.... :heart: :heart: :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja aurinkoenergiaa:
Ja Pulttis: siis siellä on ollu alussa 2?
:


ei löytänyt selviä merkkejä toisesta, mitään klönttejä ei ole ulos tullut vaikka verta eilen tulikin.
joten yhtä odotan vaan tällä hetkellä ja toivon parasta.
iso hematooma siellä oli, jota ensiksi toisen majapaikaksi luuli kaiketi..

pulttis ja matkustaja isossa kohdussa :D

 

Yhteistyössä