Km:n jälkeen kuumeilevat vol 5

Daizz: koiraihminen täälläkin :D Meillä on collieita, ja näyttelyissä käydään ja paljon. Suomen lisäksi on käyty Venäjä, Ruotsi, Norja, Viro ja Latvia. Ilman koiraa en osaisi ollakaan. Kasvatamme myös rotua. Ja luonnollisesti pojan ensimmäinen sana oli hauva, ei suinkaan äiti.

Ja joku kyseli ikää, olen vm -76.

Piinailen täällä vielä pari päivää, sen jälkeen poistun hetkeksi. Muuton takia nettiyhteys häviää, ja tuskin saamme uutta ainakaan heti. Mutta jos/kun tärppää, tulen kyllä siitä jotenkin sitten ilmoittelemaan. Kuumeilu on kyllä nyt taka-alalla aktiivisesta yrityksestä huolimatta, ja paljon parempi olo on näin :D Perheenlisäystä tulee muutenkin, pienen karvaisen collievauvan muodossa ensi viikolla. Aah, sitä pennuntuoksua :heart:
 
Huomenta,

Masukille : voi harmi noita kohtutulehuksia, toivottavasti se on nyt sitten viimenen! Pco:sta....mulla todettiin se 5/07. Vauvaa oli yritetty 11/06 lähtien, aikasemmat on tärpänny heti, mutta nyt :headwall: Kierrot venyi 30-70 päivään...Sain terot avuksi tuolloin 5/07 ja kierto tasaantui, 10/07 alotettiin metformiini ja heti siitä kierrosta tärppäsi. Pco todettiin, kun ultrassa näkyi helminauhaa ilman johtofollia kp 12. Kai se on tapauskohtaista tuo miten pco vaikuttaa ja oireilee, mutta älä missään nimessä heitä kirvestä kaivoon!! Mulla on tänään jälkitarkastus ja nyt nähdään miten munasarjat jakselee km:n jälkeen :/

Muumiska
 
Onpas ulkona myräkkä! Heräsin yölläkin kovaan tuuleen kun kaatoi ilmeisesti meidän harjan tuohon oven eteen ja heilutteli lyhtyjä ja kukkakoria. Ei onneksi kauheasti lunta ole kumminkaan tullut, vaikka nyt taitaa sataa aikalailla. Ei pääse pyörällä töihin nyt, pitää mennä jalan... Vai onks noi niitä plussatuulia??? Toivottavasti :D

Epskeps: Varmaan ymmärtävät sen verran mitä pystyvät, kun itse eivät ole kokeneet menetystä ei voi tajuta sitä täysin... Mutta siksi tämänkin palstan merkitys on niin suuri, kaikki osaa kuvitella mitä toinen kokee =)

katherine: kiitos :)

).( Mä oon nyt niin täpinöissäni. Mulla on semmoinen tunne että olisin raskaana. Tää on just niin huvittavaa kun kokoajan vaan miettii ja miettii ja miettii... Miks ei voi olla niinkuin miehet, että oon jos oon ja jos en oo niin en oo, sen näkee sit... Mut jotenkin kun oon tässä nyt ollut viihteellä ja toisaalta kun haluun ne yhdet menkat tohon väliin ja kun mulla on kaappi täynnä ovistestejä, niin ihan varmaan nyt heti tärpää :D Ja nyt kun olen ihan että jee jos mä oonkin nyt raskaana ja kun menkat sit alkaakin niin petyn ihan älyttömästi!! Mikä mua vaivaa?! Kai tää on ihan normaalia naisen elämää ja ajatustoimintaa, mut ei hyvänen aika... Nyt vaan pitää yrittää olla ajattelematta. Onneks on jo keskiviikko.

Katson tässä muuten Yölinjaa (Yö-yhtye ja miljoonasade). Voi tota kasari lookkia!! Olen meinannut, että kun pidän kolmekymppiset, niin ne on sit kasaribileet. Mahtaa olla hyvän näköistä porukkaa sit....
 
Heippuli, piiitkästä aikaa!
Hengissä ollaan.. On vaan jotenkin aika mennyt niiiin nopeesti että tossa jo kauhistuin noita mun kp:tä! :eek:
Mulla oli kait ovis tossa vkonlopun ja maanantain tienoilla kun maanantai aamuna pongasin vikat limatkin. Mun piti tikuttaa ovista mutta testejä ei ollut kotona kuin 2 ja en sitten viittynyt ostaa niitä lisää joten nähtäväksi jää!? :ashamed:
Kyllä mä siihen yhteen testiin sain hailakan viivan viime vkon alku puolella kp11/12, harrastettu on petipuuhia ihan kiitettävästi joten nyt ei auta kuin odotella. :saint:
Alamaha on ollut monta päivää outo kanssa, ihan kuin menkka kipuilua tms!?
Niin ja rinnat on kihelmöivät ollut kanssa viikon verran, eikö se johdukin oviksesta!?
No joo, olipa nyt juttua,sori!?

Täällä oli kanssa joku jolla oli hääpäivä äskettäin, olikohan se Rouva Pikkumyy!
ONNEA näin jälki junassa! :flower: :heart:
Meillä oli kanssa Maanantaina 3v Hääpäivä, oli ihana päivä! :heart:

Nyt pikkuneiti hermostui, pitää mennä!

+++++++++++ :whistle: puhureita kaikille!

äittä-67
 
Huomenia täältä Lontoosta!

Pääsiäinen tuli vietettyä lumimyräkässä Skotlannissa. Oli kyllä upeita paikkoja, harmi vain, että kelit olivat pikkuisen huonot, ei päästy ulkoilemaan ihan niin paljoa kuin olisin halunnut. No, hienoja maisemia joka tapauksessa ja käytiin myös Chivas Regalin -viskitislaamossa. Vaikka en mikään viskin ystävä olekaan, oli kiva maistella 12-vuotiasta ja 18-vuotiasta viskiä, kyllä niissä selvä ero oli!

Lissuli-81, pahoittelut negasta, mutta voihan se vielä plussaksi muuttua! Niin kauan kuin täti ei tule paikalle on toivoa!

Muumiskalle tsemppiä jälkitarkastukseen, toivottavasti kaikki on kunnossa ja pääsette yrittämään taas!

Katherine, kyllä elämä on sellaista aaltomaista, joskus on vain niitä pahoja päiviä, jolloin kaikki masentaa. Onneksi tänne voi purkaa pahaa mieltään, kaikki ymmärtävät & tukevat!

äittä-67, voihan noi kipuilut johtua tosiaan oviksesta, mulla ainakin ovis-kivut muistuttavat joskus menkkakipuja. Hyvä kun olette hyödyntäneet ovisajan, nyt vain pitää odotella! Tsemppiä ja plussatuulet sinne!

Kaikille tädin yllättämille ISO :hug: ja superplussapuhurit piinailijoille! ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ :whistle:

).( Kävin eilen sitten siellä yksityisen klinikan ravintoterapeutilla. Muutama kilo kannattaisi pudottaa. Oli kyllä mielenkiintoinen käynti. Liian proteiinipitoista dieettiä ei kannata noudattaa, se aiheuttaa hormoniepätasapainoa kuulemma. Ja greippimehun salaisuuskin muuten selvisi: se on emäksistä ja siksi hyväksi naisen hormoneille. Useimpien ihmisten ruokavaliot kuulemma ovat liian hapokkaita, eli emäksisyyttä pitäisi saada enemmän. Emäksisiä ruokia ovat mm.: Melonit, sitruunat, mango, taateli, greipit, persiljä, merilevä, papaya ja medium-emäksisiä: omena, avokado, päärynä, rusinat, ananas, parsa, porkkana (raakana), pinaatti, salaatti, herneet, valkosipuli, vihreät pavut. Näitä siis kantsii suosia ruokavaliossaaan.
Sokeri kuulemma vahingoittaa munasoluja, joten siksikin sitä kannattaa välttää. Multa kiellettiin sokeri ja valkoiset jauhot nyt kokonaan. Lisäksi pitäisi syödä päivittäin 12 mantelia (kuorineen), niistä saa hyvää rasvaa ja proteiinia. Margariinit, kevyt-tuotteet ja dieettiversiot kiellettiin myös, niissä on transrasvoja, makeutusaineita yms. jotka eivät ole hyväksi. Voita voi käyttää, tosin tietty niukasti, jos painoa haluaa pudottaa.

Nyt sitten vain ruokapäiväkirjaa pitämään, 4 viikon päästä on kontrollikäynti ja siihen mennessä pitäisi 2-3 kiloa ainakin saada pois. Olen aika innoissani tästä, ainakin nyt vielä tuntuu positiiviselta.

Toinen asia mikä nousi esille on vihurirokko. Täällä Briteissä on paljon ihmisiä, jotka eivät enää ota kolmiorokotusta (sisältää vihurirokkorokotteen) ja se tarkoittaa sitä, että mm. vihurirokkoa on taas alkanut esiintyä. Mehän olemme saaneet vauvana ekan rokotteen ja vahvistuksen vielä kouluiässä, mutta se ei takaa 100 prosenttista immuniteettia. Joten joko mun kannattaisi nyt käydä ottamassa se rokote tai testata verikokeella olenko immuuni. En halua rokotetta, sen jälkeen nimittäin ei saa 3 kuukauteen tulla raskaaksi! Lyhyt aika jollekin, mutta näin vauvakuumeiselle se on hirvittävän pitkä aika!Joten kait mä nyt sitten käyn jossain verikokeessa..Tuntuu tosin hiukan hiustenhalkomiselta, mutta ehkä sitä sit kuitenkin kantsii pelata varman päälle..
Uskoisin että mulla oli / on ovis juuri nyt, limoista ja lievistä kivuista päätellen. En ole tässä kierrossa tehnyt ovistestejä, kun periaatteessa nyt näiden tutkimuksien aikana ei kannattaisi tulla raskaaksi...Ei kuitenkaan olla käytetty ehkäisyä, mutta ei nyt ihan kauheasti kyllä pupuiltukaan. Katsotaan nyt miten käy.

 
Nää mun raskaus oireet vaan pahenee! Oonkohan mä tullut jotenkin hulluksi kun mulla on niiiiin kova vauvakuume. Mulla on ihan armoton väsymys. Kuten kolmella edelliselläkin kerralla. En uskalla edes toivoa että olisin näin nopeasti muka raskautunut. Nyt on vaan pakko pistää jäitä hattuun ettei tipu liian korkealta


Lissulille pahoittelut negasta :hug:

Diodium. Mulla on kanssa aika Antioksidanttiklinikalle ja siellä katsotaan mun ruokailu ongelmia. Mulla kun on aina hiiva ja lihoan tasaista tahtia. Ja muutenkin mun maha on aina kipeä ja toimii muutenkin kummallisesti. Siellä mulle kanssa tehdään kunnon ruoka ohjeet ja mitataan verestä vitamiini ja hivenaine taseet. Meidän vaikeasti allergista poikaa hoidetaan kanssa sielläja ollan saatu hyviä tuloksia.

Daizz.Täällä on kanssayksi koiraihminen. Mulla on Beaglen ja Dreeverin sekoitus. Aluksi ajattelin sen kanssa alkaa jänismettälle, mutta sitten elämä vei ihan muualle ja koirasta tuli sohvaperuna, rakas sellainen !
Niin ja ihan hirvee syöppö :heart:

Äh, mukelo heräs päikyiltä. Palailen!
Vitsit nää hymikset on hauskoja, nyt kun oppi niitä käyttämään!
 
Heipä hei taas pitkästä aikaa...

Siinähän se meni pääsiäinen sairastellessa, mutta onneksi vointi on jo kohtuu hyvä.
Tervetuloa uusille :hug:

On taas ollut niin inhottava viikko, odottelen jo viikonloppua...on se kumma kun ei vaan osaa jatkaa eteenpäin ja jättää kaikkea tätä taakse. No onneksi on sentään jo helpompaa, joku kynnys vaan tuossa edessä minkä yli en saa itseäni sitten millään.
Sanokaa joku, että se lähtee tästä helpottamaan kun menkat alkaa ja pääsee taas yrityksen makuun... Voi tätä odotuksen odotuksen odotusta...

Noihin gallupeihin: Olen vuosimallia 84, mies 76...

Karvainen kaveri löytyy kesällä 10-vuotias collie, taisi Ansku07:lta löytyä samaa rotua.
Pentuaikaan ja pari vuotta sen jälkeen käytiin näyttelyissä ja kivasti kerättiin palkintojakin, mutta sitten innostus hiipui ensin koiralta ja siinä sitten meiltäkin.
On kyllä tehnyt mieli viedä senioreihin, koska koira on niin komea... eläinlääkäri sanoi 9 vuotis tarkastuksessa, että piti oikein tarkistaa ikä papereista, kun koira on vuosia itseään nuoremman näköinen. Muut collien omistajat on kyselleet, mitä me oikein tehdään koiran turkille, kun se on niin hyvän näköinen... siinä sitten vihellelty, että ei mitään, se vain on aina ollut tuollainen... :whistle:
Ansku07 mistäs teidän koiruudet on lähtöisin? Meidän kulta Fallow Fields - kennelistä.

Ja ei kun töihin iltavuoroon...

Plussaonnea jännääjille. =)

-Meritähti-
 
muumiska kiitos tsempistä :hug: ja onnea jälkitarkastukseen! eikö ole hassua että meillä myös 3 tärpännyt melkeist heti, ja nyt todetaan moinen. miksi vasta nyt? ja epäilivät että PCO:lla saattaa olla vaikutusta km:iin. kiva kiva! kävin ostamassa ovulaatiotestejä jotta näkee että tapahtuuko mitään. minne olet ottanut yhteyttä pco:n tiimoilta? en tiedä pääsemmekö minnekkään kummempiin tutkimuksiin vielä kun "vasta" 2km:ää takana ja yritystä ollut 9/07 lähtien. pääkoppa aika sekaisin...

masukki
 
En oo ainut jolla on raskaus oireita :D tosin mullahan nen johtuu ihan tuosta flunssasta, joka ei ota millään loppuakseen... Mä palelen koko ajan, vaikka muut täällä kävelee paitahihasillaan, voisin nukkua 24h, huimaa ja ellottaa mikään ei tunnu menevän suusta alas :( tähän kun mä vielä saan jonkun vattataudin lisäks ni kyllä on mukavaa. Kauhulla jo odotan viikonloppua ja tädin saapumista, vetää kyllä olon ihan sängynpohjalle sitten jos ei sitä ennen oo flunssasta toipunu. Menkkajomotukset alaselässä alko tänään, joten taitaa kierto vähän pitkittyä kun aina alkanu viikkoa ennen :headwall:

Lissulille :hug: negasta mutta voihan se vielä muuttuaa :heart: en nyt näe noita siun kp:tä ku jää edelliselle sivulle... tarkistetaan :D

Koiruleita täältä löytyy 2 kappaletta chihuja, tosin isoja sellasia kun se pienin siirtyi koirien taivaaseen kuukaus sitten tarkalleen :'( Näyttelyssä kävin alkuun ahkerasti ja pentueitakin kasvatin, kaks koiraa oli suomen muotovalioita joista toinen oma kasvatti, mutta sitten tuli muuta tekemistä... :whistle: ja näyttelyhommat jäi

Masukki ja muumiska meillä kanssa molemmat lähteneet yk1 ja nyt tätä kolmatta yritetty jo piitkään kesäkuussa tulee enkelin syntymästä vuosi ja siitä lähtien ollaan yritetty muutama kuukaus pois lukien, tuntuu niin hullulta ku ei tärppää... lääkkeet tässä varmaan täytyy itekin hakea :headwall:
Oma gyne lupas että jos huhtikuun kierrosta ei tärppää ottaa testit molemmilta ja sitten päästään eteenpäin...

Jeps mutta nyt mä rupeen nukkumaan, jos tuo esikoinenkin tuolla rauhoittuis ku hiljasta tulee
:saint:

 
Mä tiesin et täällä on paljon koira ihmisiä...kiva niin...kyllä noi koissut on vaan niin jotenki nii perheenjäseniä että... :heart: Ei niitä ilman voi elää :D
Mä haaveilen pennusta mutta taitaa käydä niin että tuolle meijän tytölle etitään sulho ja pennutetaan...mulle ne ois ekat oman koiran pennut...mut...kerta seon ensimmäinenkin. :D
Hirvee keli...lunta tulee...niin et..huh...missä meidän kevät ja ihana keväinen auringonpaiste on??hmmh...
 
Lunta vaan jaksaa sataa ja viime yönä tulikin ihan reilusti, ei meinattu aamulla päästä ovesta ulos koirien kaa. Tää päivä meneeki kotona möllöttäessä kun lunta tulee edelleen taivaan täydeltä. Meilläkin parisuhde saanu uuden käänteen kun mieheni viihtyy yllättävän paljon tuolla makkarin puolella :) Mikä tietysti ihan hyvä asia, taisi tuo 2kk selibaatti tehdä tehtävänsä ja onhan tässä saatu asioita selvitettyä parempaan suuntaan. Huomenna alkais se terapiakin, toivon että se vielä saisi asioita selkeytymään. Tässäpä kuulumisia täältä.
 
Ai niin, unohdin tuohon ikägalluppiin vastata: olen 34-vuotias, parin kuukauden päästä 35. Vähän on ikäkriisiä, ei muuten mutta tämän lapsenteon kannalta...

Erzi, ihanaa, että teillä miehen kanssa on alkanut sujua paremmin fyysisesti ja henkisesti! Tsemppiä terapiaan, se on varmasti myönteinen kokemus. :hug:

Mun tekisi ihan hirveästi mieli kans koiraa, mutta elämäntilanne on tällä hetkellä sellainen, ettei se oikein ole mahdollista...Reissataan miehen kanssa sen verran paljon ja sit täältä Englannista pitäis aina ottaa koira mukaan. En varma ole, mutta mun mielestä täällä on joku karanteenikäytäntökin kaiken lisäksi. Mutta mulla on lapsuudenkodissa aina ollut koira, joten tiedän miten ihanaa se on. Nyt vielä on haaveissa vain.
 
Ansku jaksamista piinailuun!!! helli niitä pentuja... voi kun ihanaa!

Tulehan Muumiska sitten kertomaan miten JT meni! :wave:
Lissuli... miehet on just tollasia! Mäkin voivottelin ja panikoin aamulla et kaikki oireet on hävinny nii mies vaa naureskeli että jaahas...

Äittä, toivottavasti tärppäsi!!!

Diodium, mielenkiitoisia nuo ruoka-aineiden vaikutukset. Oli varmaan mielenkiintoista käydä - kiva kun jaat meillekin tietosi! (nimim. menen kyllä töiden jälkeen ostamaan kasviksia) Tsemppiä yritykseen jos ei nyt ole tärpännyt!!

Leinikki! I know the feeling! aamulla olin ihan varma et ne on kaikki kadonnu ja mä oon kuvitellu kaikki oireet mut kyl ne nyt palasi... huh

Orchid... toivotaan että ei olisi menkkajuilintaa!!! bd

Erzi tsemppiä! Ihanaa että asiat alkaa lutviutumaan miehesi kanssa! :hug:

Oma napa: Eli aamulla tuntui että kaikki oireet on hävinny ja mä oon kuvitellu ne... mut nyt ne palasi! Eli masunippailua (aika vähän kyllä) turvotusta, nännien kipanointia... palelee ihan tosi paljon koko ajan vaik on villapaita päällä... toiveet on nyt kovat ja jos ei tärppää niin meikäläinen putoo korkeelta ja kovaa! :| :ashamed:
 
Hih, en oo näköjään ainut jolla on "raskausoireita"... Kuvittelen kyllä varmaan kaiken, mutta mahaa juilii kyllä hyvin menkkamaisesti, eikä vielä ole ollenkaan tädin aika. Kahtellaan kahtellaan. Ja valkkariakin ihan kiitettävästi. Niin ja tissit arat, mutta se nyt ei kyllä kerro mistään mitään, ne on olleet ihan kummalliset keskenmenon jälkeen muutenkin.

Katherine, kaksi matkaa on lomamatkoja (toinen niistä miehen työmatka mihin änkeän mukaan, eli mulla lomaa :D ) ja yksi opiskeluun liittyvä matka. Toisaalta tosiaan melkein toivoisi ettei olisi raskaana kun olisi sitte niin paljon helpompaa syömisten kanssa ja tuo opiskelureissu on varmaankin aika juomapainotteinen... No, kaikinpuolin siis käy hyvin :D

Hienoa Erzi, että asiat alkavat kotona selviämään! :hug: Onneksi miehesi suostui sinne terapiaan, luulen että siellä selviää moni teitä kumpaakin askarruttanut asia!

Diodium, mun käsityksen mukaan Britteihin ei saa viedä koiria kun karanteenin kautta. Tai ainakaan Suomesta ei saa viedä kun täällä kai on jonkin verran tavattu rabiesta vielä. Kaverin koira ainakin joutui olemaan 3kk karanteenissa, vaikka oli rokotettu. Raukka pieni oli siellä kopissa ihan yksin pitkän ajan. :(
 
Kylläpäs tulee lunta! Olisi nyt vaikka tammikuussa tullut, eikä nyt kun pitäis jo olla kevät...


Kvart över, kiitos kaksosselvityksestä! Sulla on ollut käsissäsi oikea tietopankki. Varmaan mielenkiintoinen opus. :)

Muumiska, mites se jt meni?

JJ-t, kuulosti hyvältä tuo sun hoitosuunnitelma. Varmaan nyt alkaa asiat rullaamaan parempaan päin!


Epskeps ja Leinikki, milloin ootte aikoneet testailla? Mullakin on nyt parin päivän aikana alkanut tulla tunne, että olisin kuitenkin raskaana... Kun se menkkaolo menikin ohi eikä tätiä näkynyt. Mutta oon päättänyt vasta perjantaina testata. Mulla on oikeesti nyt jo kp 29 (eikä 28 niinku listalla, mutta eipä tuota nyt sinne tarvi lähteä muuttamaan). Jaksanko perjantaihin asti odottaa??!


masukki08: :hug:

Diodium, oli kyllä tosi mielenkiintoisia ne ravintoterapeutin vinkit. Kiitos kun jaoit! Kiellettiinkö sulta sokeri ja valkoiset jauhot raskautumisen vai painonpudotuksen vuoksi?

Meritähti, kyllä se vaan ajan kanssa helpottaa. Ja aikakin alkaa kulua nopeammin. Haluauksia! :hug:

Orchid-, onpas sulla sitkeä sairaus. Tuollainen vetää kyllä mehut. Parane pian!
 
:wave: terppa! hui mikä myräkkä! kamala keli ja vielä pahempi ajokeli...hmmm saas nähä ajetaanko vielä tänään kotiin vaiko ollaan yks yö pois.
on kierretty sukulaisissa ja kivaa on ollut.

Diodium, mielenkiintoiset tosiaan nuo ravintoasiat. minä oon panostanut salaatteihin, melkein joka päivä lounas on jokin versio salaatista.

koirista on pakko vielä munkin kommentoida, mulla on ollut 2 borderterrieriä, molemmat ihanan terveitä ja pitkäikäisiä, elivät molemmat 14,5 vuotiaiksi. :heart: :heart:
viime vuonna näihin aikoihin veimme viimeisen koiraystävämme koko perheen voimin viimeiselle matkalleen...koirilla oli ikäeroa 5 vuotta joka oli oikein loistava.
ikävä välillä valtaa...mutta ei vielä ole uuden koiran aika, vien äitini koiraa lenkille ja välillä kavereita autan kun ovat reissussa tms.

JJ-t, jospa nyt noilla tärppäis!!

taasen menossa ne riskiviikot rv6/7 joten katotaan koskas pääsis huokasemaan helpotuksesta, tarviikin varata siltä Gyneltä joku aika ultraan...onko kellään vinkkejä / omia kokemuksia varhaisultrasta koska olis hyvä rv mennä? niin että sen sydämensykkeen sit jo näkis...toivoen että se löytyy!!

palaillaan...
Pamuk ja Toivo 5+2
 
Valkoiset jauhot ja sokerit kiellettiin oikeastaan molempien vuoksi; raskautumisen ja painonpudotuksen takia. Huonot, ns. tyhjät hiilarit kun aiheuttavat veren insuliinitason äkillisen nousun ja tämä insuliinipiikki on kuulemma tuhoisaa munasoluille! Eli ravintoterapeutti sanoi mulle että Think about your eggs everytime you crave for sugar or pasta! Ja tietty paremmat, hitaammat hiilarit auttavat painonpudotuksessa, koska noita insuliinipiikkejä ei silloin tule vaan verensokeri pysyy tasaisempana. Verensokeriin positiivisesti vaikuttavia ruoka-aineita ovat: kromia sisältävät ruisleipä, banaani, vihreä paprika, musta pippuri, voi, kaalit ja mustikka sekä seleeniä sisältävät valkosipuli, tumma kokojyväriisi ja savusilli. Näitä (seleeniä ja kromia) vähentävät: e-pillerit, raskaat metallit, kemoterapia, valkoiset sokerit, valkoiset jauhot ja liian vähäinen liikunta.

On ne tosiaan mielenkiintoisia ja ihan mielelläni jaan tiedon teidän kanssanne! Onhan se hyvä jos joku muukin näistä jutuista hyötyy!
 
moi

täällä kp1
nyt jään taas vähän enemmän taustalle.. jos vaan pystyn. miten se nyt tutnu niin pahalta.. gynekin sano että kaiken pitäs olla ok. oikeelle puolelle koskee hirveesti ja tuntuu että jalka ihan puuduksissa. no, elämä on.

Teille plussa tuulia kovasti puhaltelen! :whistle:

Diodium: Mielenkiintoiselta kuulosti tuo ruoka homma.. toivottavasti tuottaa tulosta bd ;)

ulkona aivan kamala keli... kai sitä on sen verran tupattava pojalle päälle että taretaan takapihalle mennä vähäks aikaa juoksentelemaan että saa koira käytyä ulkona. ei tuo pakkanen mutta tuo tuuli ja tuisku! :eek:
 
Diodium tuo on kyllä hyvä lause tuo Think about your eggs everytime...Jospa se auttas pysymään kaukana kaikesta mikä saa insuliinin villiintymään! On vain niin vaikea sanoa "ei!" tuoreelle, vaalealle leivälle :ashamed:

Jälkitarkastuksessa käyty ja olo hämmentyny, vihanen ja surullinen. Vauvasta ei ollu tullu vielä mitään tuloksia ja alkovat selvittään että missä ne viipyy...sanovat ottavansa yhteyttä myöhemmin. Ultrassa kaikki oli tilanteeseen nähden ok. Limakalvoa ei ollu paksusti, ihmekös tuo, kun menkat loppunu vasta muutama päivä sitten vaikka kp 13 jo onkin. Molemmilla puolin yksi johtofollikkeli, joka kp:ään nähden pieni, mutta sopivan kokonen ottaen huomioon tädin piiiitkän vierailun. Keskenmenon yhteydessä otetut vasta-aineet (listeria, toksoplasma, sytomegalo jne) oli kaikki negatiivisia, mutta fibrinogeeni oli ollu yli 8 (viite 2-4). Vihreää valoa näytettiin uudelle raskautumiselle :flower:

Pääsin kotiin ja puhelin soi, sieltä naistentaudeilta soittivat, että olemme pahoillamme, mutta vauva on ehditty tuhkata ennen kuin näytteitä on saatu tehtyä :eek: En ees käsittäny heti...Mitämitä!! Me kuitenkin aikamme mietittiin enne kuin päädyttiin "luovuttamaan" vauva patologiselle ja nyt sitten kaikki olikin ihan turhaa! Mulla meni hoitajan puhe ihan ohi, jotain että näytteet oli otettu heti synnytyspäivänä, mutta jotain oli menny vikaan ja vauva olikin ehditty jo tuhkata...Mieshän "riemastu" asian kuultuaan ja on päätetty ottaa huomenna yhteyttä potilasasiamieheen. Eihän se mitään tuo takaisin, mutta periaatteessa...olin jo niin ajatellut, että kyllä jälkitarkastuksessa jotain selviää. Ja kun on ollut epäilyksen alla jonkinlainen tukos, se olis ehkä istukasta selvinny ja kun tuo fibrinogeenikin oli koholla :( Kävin sillon heti polilta lähtiessä labroissa, otettiin noita hyytymisjuttuja ja vuotoaika. Se fibrinogeeni oli edelleen 7, hiukan laskenut kyllä.

Onko kellään tietoa tai kokemusta tuosta fibrinogeenista?!

Masukki!! olen ihan julkisella puolella käynyt lääkärissä, samalla naislääkärillä jo pariin otteeseen. Mulle neuvottiin, että insuliinihyppäykset pois ja verensokeri pidettävä mahollisimman vakaana...just joo, ainahan se onnistuu :whistle: Metformen auttaa siinä ja mulla näkykin nyt ultrassa, että normaalin kokoset munasarjat on eikä tällä hetkellä ole niin kamalasti rakkuloita munasarjoissa. Ja ne johtofollitkin löytyi =) En kuitenkaan usko raskautumiseen tässä kierrossa. Se on vaan katottava kierto kerrallaan :wave:

Muumiska
 
Oottepas olleet ahkerina


Hirmuinen lumimyräkkä tuli sitten tänne ja tais tulla koko Suomeen
Ihan hirveesti tullut lunta. Ei tarvinnut poikaakaan lähteä viemään aamulla hoitoon, kun ei kerta pakko ollut.

Mulla alkaa olemaan vähän sellaiset fiilarit että taitaa se tätsä tänne olla tulossa
Kiukkukäyrä alkaa olemaan noususuhdanteinen ja alaselkä alkoi jumittelemaan just sillä viisiin et tietäis tädin tuloa.
Minen tahdo sitä tänne!!!
No pianhan tää piina selviää...

Diodium mielenkiintoisia juttuja! :eek: :D Näinköhän täällä suomessa edes moista raskausruokavalio-opastusta edes on..?
Mulla ainakin on tuon mukaan ruokavalio ihan pielessä :ashamed: En noita emäksisiä ruoka-aineita oikein syö, en pysty :x Tuosta listasta ainoot on salaatti ja porkkana mitä tulee syötyä ja porkkaanakin aikalailla harvoin, kuten valkosipulia ja herneitä.. Mut enpä ole niitä oikein ikänäni syönyt ja silti on tuo yksi lapsi maailmaan saatu :heart:
Testaa nyt verikokeella se vihurirokko. Sittenpähän tiedät tarvitsetko rokotteen vai et. Ja on se 3 kk vauvakuumeiselle pitkä aika, tiedän. Mähän jouduin viime keväänä pitämään 3kk tauon yrityksessä. Mut kyllä sen kestää kun kestettävä on :)


Koirista..
Meillä on 2 kissaa
mut enempi olen koiraihminen :D Meillä oli ihana rottweilernarttu kun olin pieni, se oli mun paras kamu :heart: ja kun se kuoli rotanmyrkkyyn kun olin 7v :'( olen siitä lähtien kaivannut koiraa elämääni, mutta en vielä ole sitä saanut. :ashamed: Miehelle olen tässä jo jonkin aikaa puhunut että jos sitä vauvaa ei meille suoda niin otettaisiinko koira. Eihän se vauvaa korvaa, mutta.. Katsotaan nyt. Rotujakin on niin monia ettei sitä osaisi edes päättää minkä ottaisi! Kiinnostaisi kovasti mm. basenji ja staffi, rotikasta nyt puhumattakaan.. :heart:

Frizzante en nyt ihan äkkiä tässä käy testejä tekemään. Oottelen tuonne sunnuntaille ainakin, varmaan maanantaihinkin jos se tättärä ei tänne sitä ennen ilmaannu. Pitäis niitä testejä tosin vaan ensin hommailla.. :whistle:
 
Voi ei Muumiska. :hug:

En tiedä mitä kommentoisin..niin tekisi mieli kirjottaa kaikkea, mutta en tiedä mitä sanoisin kellekkin..paitsi isoja halauksia kaikille jotka niitä tarvitsee! Ja Pamu k toivotaan että tämä matkalainen pysyy visusti mukana matkassa. :hug: Tosta varhaisultrasta..eikös viikolla 7 olisi hyvä mennä, sillon voi kuulla ne sydänäänetkin jo..? :)

Kävin tänään "jälkitarkastuksessa." Ultrattiin ja kohtu ammotti tyhjyyttään. Gyne veikkasi että ovulaatio olisi ehkä kolmen viikon kuluttua, kun limakalvo oli niin ohuen näköinen... Vasta!
Sitten se määräsi mielialalääkettä, joka on siitä ryhmästä, mikä sopii käytettäväksi myös raskauden aikana. Lääkkeen nimi on Sepram. Alakuloisuuteen, mitä on ollu jo pitkän aikaa. Onko teistä kukaan syönyt mielialaa kohentavia lääkkeitä?
 
kaikki on kovasti kaikkea kirjoitellut..
ikägalluppia oli eli mä täytän kesällä 25. eikä koiraa... =)

ovista on yritetty koko pääsiäinen hyödyntää.. lauantaina alkoi pääkipu ja selkäsärky ja rinnoissa kipu ja se jatkui maanantaihin mut nyt sit tänään vasta ekat ovislimat? voiko ovis vasta nyt kp siis 18/31?? ei jaksais nyt millään enää petipuuhaa tänään väsyttää niin! maanantai iltana oli viimeks ja se saa nyt kai rittää.. katsotaan miten käy..

sori omanapaisuus.. :ashamed:
 
Onpa mukavaa olla nyt sisällä lämpimässä. Aamulla kyllä ajattelin, että pitäis olla laki, että jos sataa noin kaameesti lunta, sais olla kotona. Mutta sitten kun tallustin puoli tuntia tuiskussa, se ainakin herätti.

Diodium: mielenkiintoista asiaa noista ruoka-aineista. Minä olen nyt laihiksella ja siksi myös yrittänyt vähentää kaikkea lihottavaa ja epäterveellista. Aika nopeasti tottuu pienempiin annoksiin ja sokerin himo vähenee. Jospa vielä raskaudun aion kiinnittää enemmän huomiota ruokaan.

Pamu k: tuosta varhaisultrasta kyselit. Itse kävin viimeksi jo viikolla viisi-kuusi ja silloin ei sykettä näkynyt. Se oli surkeeta. Mutta sitten viikolla seitsemän se kyllä näkyi, joten viikko seitsemän on mielestäni ihan hyvä ajankohta. Ja jos pelkää kohdunulkoista, niin mitään dramaattista ei pitäisi muistaakseni tapahtua ennen viikkoa kahdeksan, joten viikolla seitsemän ehtii siis hyvin varmistaa, että raskaus on oikeassa paikassa myös. Mutta minä taidan kuulua yliherkkiin, jotka eivät voi elää epävarmuudessa.

Olin tänään gynellä taas ja kaikki arvot olivat ok, raskaushormonikin negatiivinen, mutta silti kohdussa oli vielä jokin epäspesifi alue eli jotakin sinne on jäänyt. Eli siis jos olisin vain uskonut verikoetta, olisin ajatellut, että kaikki on tullut pois.
Ekaksi gyne ehdotti kaavintaa, mutta en halunnut, vaan kysyin, voiko tehdä muuta. Sitten sain Primolut kuurin edesauttamaan menkkojen tuloa, jotta ne sitten putsaavat kohdun. Onko teillä kenelläkään määrätty keltarauhashormonia edesauttamaan kohdun tyhjentymistä? Toimiikohan tämä juttu?

Nyt alkoi mietityttämään, olisko täytynyt mennä vaan kaavintaan, mutta jotenkin ajattelin tuon luonnollisen poistumisen olevan hellempi kohdulle. Kymmenen päivän kuuri on nyt sitten ja sitten pitäis tulla kunnon menkat.

Enpä ole koskaan aikaisemmin näin hartaasti menkkoja toivonut. Joten edelleenkin otan nyt tänne tätöset vastaan.

Hyviä öitä kaikille!
 

Yhteistyössä