Km:n jälkeen kuumeilevat vol 5

riine oon miettinyt miten kirjottaisin kun mullakin on noita suolistokramppeja, mutten ole keksinyt sopivaa sanaa, nyt sit tiedän :D oon vaan kirjottanut suoraan sanottuna, että vihloo p*****stä :LOL: ne kivut on jotain niin järkyttäviä!! mullakin oli ekat menkat km:n jälkeen tosi niukat, mutta nää tällä hetkellä olevat on jotain niin kamalaa :eek: mulla on varmaan kohta verenhukka, kun vuotaa niin paljon :LOL:
 
Saako liittyä joukkoon =)

Meillä työn alla nelonen, tosin mulla selvästi "aktiivisemmin" kuin miehellä. Se ei paljon mun touhotuksesta perusta, suhtautuu järkevästi. Ilman ehkäisyä on oltu viime heinäkuusta asti, sen jälkeen (keskeytynyt) keskenmeno viikolla 7+ marras-joulukuun taitteessa. Ensin yritettiin pari päivää cytoteceilla tyhjentää ja luultiin että onnistui, mutta yllättäin 2 viikon kuluttua huomattiin että kamaa on vielä sisällä. Ja kaavinta tehtiin 4.12.
Nyt yk 3 keskenmenon jälkeen, kp 45/42, hirveät raskausoireet oli vielä eilen ja toissapäivänä, nyt vähentymään päin ja testi pysyy tiukasti negana. Kai mun kierrot on jotenkin päin prinkkalaa, kun on ennen ollut täsmälliset 28 päivää, ja nyt pillereiden jälkeen on venyneet yli 40 päivän.

Viime ke (kp 41/42) kävin lääkärissä,gyne totes paksun kohdun limakalvon ja määräs terolutit kierron 15.-24. päiviksi. Mä kyllä haluaisin ne clomit terojen rinnalle; tällä kierrolla mä vaan estän sen oviksenkin teroilla, kun pitäis terolutia syödä 15.-24. päivä ja kierto on ollut 42 päivää. Eli terokuurin loppuminen aiheuttais vuodon jo ennen kuin oviksen pitäis olla kp 28... Kävin keskiviikkona lääkärillä joka ne antoi, ja oli ihan uus tuttavuuslääkäri ja jotenkin hässäkkä se tilanne etten "osannu" kysyä kaikkia kysymyksiä. Oonko ihan tyhmä, kun haluun mennä uudelleen että saan kysyä nekysymykseni..? Sain toiselle saman talon (eri kaupungin kylläkin - onkohan Mehiläisessä yhteinen sairauskertomusjärjestelmämaanlaajuisesti??) gynelle ajan huomiseks, meen kyselemään. Se on paikallisen keskussairaalan naistentautien ja synnytysten ylilääkäri, luulis että osaa ja tietää.. JA sit mulla on vielä kauan sitten varattu aika huhtikuun alkuun omalle gynelle, en peru sitäkään vielä vaik oon täs nyt rampannut, jos sattuu oleen silloin jotain ajankohtaista. Mutta jotain mulla on kuiteskin päin prinkkalaa, kun ennen on ollut hyvin täsmällinen kierto 28 päivää, ja nyt sit tää hässäkkä. Ja kierto oli 42 päivää jo sen muutaman kk kun yritettiin saada sitä kesken mennyttä pikkuista aikaiseksi, eli ne ei oo pillereiden lopettamisen jälkeen olleet normaalit ollenkaan.

Lapset meillä 10v poika, 9v poika ja 6v tyttö. Itse olen 29v.
 
[/b]jj-t joo, en mäkään niille kivuille ole parempaa nimeä keksiny. =) Jotenkin se kipukramppi tuntu tosta navasta "perään" asti ja sit oli oltava aika vikkelään veskissä! ja siellä pinnistellessä kipu/kramppi jatku todella kamalana. (Anteeks ihanat mielikuvat... :p )
Nyt muuten taas pientä nippailu ja juilintaa tuolla alvatsalla, pahemmin oikeella puolella. Mitäköhän tämä nyt sitten taas on? Voi onko niin että tollaset nippailut sun muut vaan kuuluu asiaan, mutta niitä ei ole ennemmin vaan rekisteröinyt, kun vaan tässä vauvakuumeessa kaiken maailman jutut huomaa kyllä heti. Tietty se kohtutulehdus tuolla taustalla kummittelee, kun sen antibioottikuurin jälkeen CRP oli viel reilu 20... Äh, tietty siellä voi vaan pieru kiertää! :LOL:

Aubrieta pahoittelut ja tervetuloa! :hug:
 
Lämpimästi tervetuloa joukkoomme Marza ja Aubrieta
Olen kovin pahoillani että tekin olette joutuneet keskenmenot kokemaan :( Marza, sulle kävi samoin kuin mulle reilu vuosi sitten (12/06). :'(

Masukki voi sentään :eek: on teilläkin ollut sitten jos jotakin

Malttia nyt sen haamun kanssa. Niin kauan kuin tätiä ei näy, on toivoa
Jäämme odottamaan plussauutisia.. +++++++++++++++++++ :whistle: :heart:

Sus soo ja Surusydän plussatuulosia sinne kovasti kummallekin! +++++++++++++++ :whistle: Täti pysyköön kaukana! :attn: :attn: :attn: :attn:

).( eipä uutta täältä itärintamalta. Virpomavitsoja on väännetty mutta virpomiset jäi..

Tanssimassa tuli käytyä ja kivaa oli. Ihan hyvällä mielellä täällä ollaan kun on saatu tilaustaki laitettua. Pitänee tuota ukkoa vielä tänään vokotella..
 
Riine
Miten sä onnistutkin laittamaan nuo lihavoinnit väärinpäin
Pikakoulutus: Kirjoituksen alkuun tulee [ b ] (ilman välejä tietty..) ja loppuun [ /b ] Eli lopussa on aina tuo / kenoviiva vai miksi sitä nyt sanotaankaan. Kyllä se siitä vielä
 
Marza ja Aubrieta, suuret pahoittelut ja tervetuloa mukaan. :hug:
Tämä on todella symppis porukka!

Erzi, onneksi olette saaneet asiat etenemään miehesi kanssa. :)

Masukki, toivotaan nyt että kunnon plussa vielä tulisi!


Sussoo ++++++++++++!


JJ-t jutteli tunteiden pinnassa olosta... Luulin jo, ettei minua enää mikään saa tämän km-aiheen tiimoilta pois tolaltaan, mutta toisin kävi... Olin torstaina tilaisuudessa, jossa nyt luontevaa olikin olettaa, että kaikki ovat perheellisiä. Joku outo ihminen sitten ihan hyvää hyvyyttään kysyi että "Minkäs ikäisiä lapsia sulla on?" ja sain ihan tosissaan taistella, etten alkanut siinä vollottamaan. Niinpä tämä asia kai häilyy taustalla vielä pitkään, vaikkei sitä aktiivisesti ajattelisikaan.

Täällä on nyt ohitettu oletettu ovis ja hyödynnettiinkin hyvin. Saapa nyt sitten nähdä miten kävi. Jotenkin mua vähän jännittää kyllä sekin, että jos nyt olisikin taas raskaana, niin tuleeko siitä vaan yhtä panikointia. Miten sitä osaa yhtään relata???
 
Marza Pahoittelut keskenmenostasi :hug: Jälkisupistuksia tuli mulla ainakin melko kauan, joten siitä saattaa selkäkivut johtua. Tervetuloa mukaan keskustelemaan :hug:

Sus soo Hyvä hyvä, pidä se täti loitolla db Milloinkas aiot testailla? +++++++++ :whistle:

JJ-t Mä katsoin ja kyllä oli taas mulla itku pinnassa.. Ja mulla siis 'jo' 5kk km/ku. Mä oon kyllä aina ollut hirmuisen herkkä itkemään.

Aubrieta Pahoittelut keskenmenostasi :hug: Tervetuloa mukaan keskusteluun :heart:

Krampeista Mulla ei ihan tuollaisia kramppeja ole ollut, mutta mahakramppeja kylläkin ja oikeastaan ihan tuolta kuopuksen syntymästä asti :/ Ne on kyllä ikäviä, joudun usein menemään selälleen lattialle, että helpottaa. Ja esimerkiksi liiallinen nauraminen aiheuttaa sen krampin. Ja kun kerran Riine noista vessajutuista jo aloitti, niin joskus kyllä, kun on kakkosjutulla, niin tahtoo krampata silloinkin :snotty:

Epskeps Hirmuisesti tärppionnea :heart:

frizzante Sulle myös hirmuisesti tärppionnea :heart:

(.) Ei mitään uutta kerrottavaa, täällä on niin kiukkuinen emäntä ollut kyllä tänään, että kauhulla odotan, minkälaiseksi muutun, jos vielä monta päivää joutuu tättärää odottamaan :kieh:
 
Marza ja Aubrietatervetuloa ja iso :hug: . Täältä löytyy kohtalotovereita enemmänkin.
Masukki pidetään toivoa kuitenkin yllä.
++++++++++++ :whistle: kaikille kovasti.
Kiitokset kaikille auto-onnitteluja lähettäneille. Ostin siis nissanin itselleni, joku kun kyseli merkkiä. JJ-T onhan tossa maksamista seuraaviksi vuosiksi ihan kivasti, mutta kun kuukausierä ei oo järin suuri, niin kyllä sitä maksaa. Ja maksaa siitä mielellään, kun voi ajatella ettei pitäis nyt ihan heti tielle jättää. Toisaalta autoistahan ei koskaan tiedä...
ElinaMaria me asutaan täällä landella, joten pakko olla auto, kun käy suuressa cityssä töissä. Täältä ei muuten pääse minnekään tai no pääsee, mutta ei silloin kun pitäis.
SITTEN YKSI TÄRKEÄ KYSYMYS KAIKILLE: Onko teistä kukaan (joita km painaa ja häiritsee vielä useamman kuukaudenkin jälkeen) käynyt keskustelemassa, jonkun auttavan tahon kanssa? Esim. vertaistukiryhmissä tms. Musta tuntuu, että jotain apua tarttis saada, päällisin puolin kaikki ok, mutta pinnan alla välillä kuohuu. Ei voi koko ajan kuormittaa ystäviä ja perhettä tämän asian tiimoilta :ashamed: :headwall: . Päivä kerrallaan tässä nyt mennään. :wave: :wave:
 
iltoja

vielä oli Mymmyryylle tultava vastaamaan että jos yhtään tuntuu siltä niin ehdottomasti mene asiasta puhumaan.
Itselle ehdotettiin ultrassa missä selvisi että pikkuisen sydän ei lyö, että jos kävisin tyhjennyksen jälkeen keskustelemassa.. tyrmäsin sen heti oitis ja sen jälkeen on ollut jos jonkun moista itkun, katkeruuden ja masennuksen puuskaa.. helmikuun alussa kävin sitten oman neukka tädin kanssa juttelemassa ja vaikka sen käynnin jälkeen tuntui että ei paljon auttanut niin kuitenkin olo parempi.
Nyt olis viikolla ollut toinen käynti mutta peruin sen ja sovittiin että jos ahdistus jne. palaa, soitan aikaa ja katsotaan sitten jatkoa vielä tarkemmin. Mutta älä epäröi mennä.. :hug:
Ja mullahan tosiaan syyskuussa oli tuo tyhjennys..

Marzalle ja Aubrietalle tervetuloa ja :hug:

Itellä vähän levoton olo.. no Berryn sanat onneksi helpottivat.. koska jos uktrassa ei vielä hedelmöittyminen näy niin miksi sitten kohdun ulkoinen näkyisi.. *pohtii hän* jospa se on tosiaan vaan jokin hyytymä oviksesta...

no, nyt lopetan tämän pohtimisen ja jatkan netissä selailua :whistle:
 
Oi että kun tulin ihan pikasen vaan vilkaseen että onko tullu kirjotuksia niin ootte ollu ihan älyttömän ahkeria kirjoitteleen.En siis ole kerinny lukemaan juuri ollenkaan teidän muiden taustoja mutta koitan alkaa jo huomenna lukemaan että saisin hiukan pohjaa teistä muistakin.
Nyt on pakko mennä nukkumaan.Huomenna olis työpäivä mutta tiiättekö että mulla on aika lääkäriin ton selän takia aamulla ja lääkäri ei siis tiiä vielä mun keskenmenosta.Meinaan nyt sitten ruinata saikkua koska olo on aika tyhjä ja selkä sen verran kipeä että en jaksa kyllä töissä lasten kanssa nyt olla.Nukuttava tai siis makuulleen on oltava kotona muutenkin aika tiuhaan.Poika tosin pitää säpinää yllä ettei äiti saa nukuttua jos haluaa, vaikka mies koittaakin poikaa viihdytellä että saisin ees tovin olla itekseni.
Niin ja sitten se tärkein eli kiitokseni teille kaikille, olette ottaneet mut niin lämpimästi vastaan että ihan iloisin mielin voin mennä nukkumaan, kiitos teille kaikille
Rakkaudella Maire
 
Sus soo
Surusydän! Toivottavasti teille tulee plussa tästä kierrosta!!
Mulla itsellä on vähän sellainen tunne, että ei välttämättä taida olla plussakierron paikka meidän kohdalla. Alavatsaa on nipistellyt siihen malliin jo pari päivää, että tekeekö täti tuloaan.

Berry! Niin testi olisi kiva tehdä. Ärsyttää vaan käydä ostoksilla kun yleensä aina samaan aikaan on joku tuttu kyttäämässä mitä olen ostamassa. Näin kyllä jo unta, että olin raskaana mutta se meni kesken. Näin itseni murtuneena ja surullisena siitä, että näinkö taas kävi...
Jotenkin kauhistuttaa nuo unet kun "ennustin" edellisen keskenmenon unessani vain viikko ennen keskenmenoa. Yritän malttaa odotella tuon testauksen kanssa vielä ainakin kp34 asti... tai sitten en

 




Haaveissa esikoinen

Julietta....................Km 09/07, 03/08
Meritähti.................KM 02/08
Lissuli-81................KM 02/08
Frizzante................KM 01/08
Samary...................KM 10/07
JJ-t...........................KM 12/07.............................KP 4/30
Aili...........................KM 11/07..............................KP 5/-
Riine.......................KM 10/07..............................KP 5/31
Betania...................KM 06/07..............................KP 7/27
Kvart över...............KM 01/08..............................KP 16/30
ElinaMaria..............RK 01/08................................KP 16/31
Kaa 29v...................KM 11/07.............................KP 22/30-32
Katherine...............KM 06/07...............................KP 27/28-33
Tuizu 32v................KM 08/07..........................KP 32/24-30
Emppu78.................KM 06/07.............................KP 33/-

Haaveissa toinen

Marza1970........KM 03/08
Fey....................KM 3/07,9/07, 2/08
Minni-07...............KM 10/07
Säde82..................KM 01/08
Kristallienkeli.........Enkelivauva 02/07
Myymä....................KM 09/07
Erzi.........................KM 08/07..............................KP 5/33-35
Millimenninkäinen....KM 12/07, 02/08.................KP 9/31
Helmitaustailija.......KM 10/07.............................KP 14/29
Epskeps 37v...........KM 12/06,03/07,10/07.........KP 16/28
Leinikki 28v.............KM 12/04, 01/08..................KP 19/31
Danjuska................KM 08/07..............................KP 20/32
Sonja74..................KM 07/07..............................KP 31/26-29
Nti Kesäheinä.........KM 01/08...............................KP 32/-
Ansku07.................KM 01/08..............................KP 41/-

Haaveissa kolmas

Singa........................KM 10/07
Äittä-67....................KM 02/08............................KP 10/28-30
Daizz........................KM 09/07, 01/08.................KP 14/35
Mymmyryy.................KM 12/07............................KP 15/28
Orchid................enkelipoika 06/07..................KP 16/27
Tuulenpuuska...........KM 02/06,08/07, 01/08......KP 18/29-32
Jonttu79..................KM 01/08.............................KP 20/29
Pamu k.....................KM 12/07, 01/08..................KP 29/28
Sus soo.....................KM 02/05,01/08...................KP 31/-

Haaveissa neljäs

Aubrieta....................KM 11/07
Mimuli........................KM 08/07, 02/08
Muumiska...............KM 02/08...............................KP 4/-
Rouva Pikkumyy........KM 02/08.............................KP 7/32
Surusydän...........Enkelipoika 11/07.....................KP 27/26
Berry76.....................KM/KU 10/07.......................KP 29/26
Masukki08............. KM 9/05,11/07, 2/08.............KP 35/30-39

Haaveissa kuudes

Lumi-Marja 35v..enkelityttö-92,KM 4/98,5/99,11/04,2/08

Haamuilijat

Masukki08
 
Olettepa te ahkeria kirjottajia!

Kiva, kun on aina tullut uutta tekstiä, kun tulee piipahtamaan =)

Diodium voi miten ikävää :hug: Tulit takaisin, mutta hetkeksi vain, eikös niin! Sitten takaisin odottajiin tarrasukkien kanssa!!

Marza ja Aubriela: olen pahoillani :'( Tervetuloa joukkoon mukaan!

Riine mukavaa, kun joku muukin kuin minä onnistuu välillä lihavoimaan juuri sen osan tekstistä, mitä ei tarvitsisi =) Minäkij olen onnistunut "huutamaan" monta viestiä täällä isoon
ääneen. Saas nähä, miten tämän viestin kanssa käy =)

Danjuska, toivon kovasti, että pikkuruinen on oikeassa paikassa. Koeta jaksaa jännityksen kanssa!

Mymmyryy on tempaissut ja ostaa pätkässyt uuden auton, onnea uudelle autolle :flower: Hae rohkeasti apua ja keskustelua. Ei ole tarkoitus, että asia jää pinnan alle kytemään ja mietityttää sinua. Yksikin keskustelu ulkopuolisen kanssa voi olla jo suureksi avuksi!

Surusydän meillekin sanottiin heti kohtukuoleman jälkeen, että syy todennäköisesti ei selviä. Mitään ulkoisia merkkejä ei löytynyt, niska-poimut ja veriseulat oli ok, vauva vastasi täysin viikkoja. Jälkitarkastus on 26.3. joten silloin vasta lopullisesti tiedämme tuloksista, mutta minusta tuntuu, että mitään syytä ei välttämättä löydetä. Olen miettinyt asiaa jo siltä kantilta että näin käy ja asia täytyy silloin vain hyväksyä: näin kävi. Olisihan se helpottavaa mahdollisten seuraavien raskauksien kannalta tietää jotain faktaa. Toivon sinulle plussaa :heart:

ElinaMaria ja Epskeps teillä on tilaus nyt vetämässä, kohta jännätään porukalla =)

Julietta mulla kanssa juili mahaa aina samasta kohdasta! Se oli samalla puolella, johon vauva oli kiinnittyny. Kipu oli yhtenä päivänä niin hirvittävä, että jouduin käydä äitipolilla asti ultrassa ja tulehuskokeissa. Kaikki oli mulla ok, ja kivut jäi pois, kun menkat alko. Mutta kannattaa käydä näytillä, jos yhtään epäilee!

Lumi-Marja JIPPII!! Sinullekin täti tuli käymään :flower: Meillä alkaa kummallakin "otti-ajat" pääsiäisen jälkeen, joten toivotan sinulle hyvää pääsiäistä ja munarikasta pääsiäisen jälkeistä aikaa ;)

Rva Pikkumyy siellä jo hioo kynsiään ;) Uskon, että miehelläsi on tiedossa ikimuistoinen pääsiäisaika :whistle:

Berry76 jso ihan oikiasti haluat tädin kylään, niin täältä se joutaa jo pois! Mutta, jos kuitenkin plussaa toivot niin varmasti toivotaan me kaikki muutkin sitä sinulle :flower:

JJ-t olipa hyvä juttu, kun pääsit vihdoin uuteen kiertoon. Uusi kierto, uudet kujeet, eikös vaan :heart: mulla kanssa viime syksynä kierrot oli luokkaa 35-70 ja sain kolmeksi kuukaudeksi Terot, joilla homma tasoittui. Olisikohan niistä apua sinullekin !?

Aubrieta hyvä, kun pääset lekuriin! Kysy kaikki mieltä painava niin etköhän saa apua kiertoon ja mielenrauhan. Tule kertomaan miten kävi!

Sinnikkyyttä vesirokon "uhreille", onpa se sitten iäksi sairastettu! Meillä vesirokko kiersi vuosi sitten kaikki kolme vesseliä vuoron perään siten, että kun yksi parani niin toinen sairastui...Olin pari viikkoa poissa töistä yhtä kyytiä :D

Hyvää pääsiäisviikkoa teille kaikille toivottelen. Syökää mämmiä ja kilokaupalla suklaamunia :p

Lämpimin ajatuksin :heart:
Muumiska
 
Ja vielä:

Sus soo voi kun ne kaksi punasta viivaa sinulle ilmestyisi!

Masukki , jännätään ja toivotaan, että se toinenkin viiva saisi enemmän väriä!

Tulikohan nyt kaikki...Pitää kirjotella useammin, että muistaa varmasti kirjottaa kaiken sen mitä haluaa sanoa!

Nyt öitä kaikille :hug:

Muumiska taasen
 
Aubrieta ja Marza :hug: olen pahoillani ja tervetuloa.

Riine mäkään en ole koskaan aikaisemmin tutkinut omaa kroppaani ja kaiken maailman tuntemuksia yhtä tarkkaan ku nyt! Kaikki eritteet ja vihlasut yms. :p hehe

Epskeps me jännäillään vissiin samoilla viikoilla! Ja entäs Kvart Över? onkos teillä hyödynnetty hedelmällinen aika?

ON: mua jännittää vaikka mä lupasin et en meinaa hötkyillä... mut nyt jo jännittää! :eek: Miten ihmeessä mä voin oottaa yli kaks viikkoa?! :headwall: oon ihan hermoheikko... :p mutku en oo siit oviksesta varma... mut jos on sitkeet simpat nii sit on ihan hyvät mahkut! Ainakin viimeks oli ku puuhailtiin 20 pvä ja lääkäri sano et hedelmöittyminen olis tapahtunu 25 pvä. Et viis päivää ne simpat oli jaksanu viimeks siel olla!

Hui! Kello on jo noin paljon! Töihinlähtö! :wave:
 
mymmyryy olen käynyt pariin kertaan edellisten km jälkeen juttelemassa ja sian sieltä valtavasti apua. Kotona ei kukaan enää jaksanut kuunnella ja tuntui, että ystävtä oli jo kyllästyneet kuuntelemaan mun ikuista jauhamista surusta. Nyt tuntuu kans siltä, että jonkinmoista aammattipaua olis hyvä saada ja kysyinkin sitä, mutta eka aika menis täällä käpykylässä tuonne kesä-heinäkuulle. Suututti niin lujaa, et en ottanut sitten sitä aikaa. Lähetteen kai sais aika helposti et se ei olis ongelmana, mutta tuo aika mikä pitäis odottaa, on se ongelma.

Marza ja Aubrieta, tervetuloa mukaan ja phoittelut kummallekkin keskenmenosta. Ison voimahalin lähetän kummallekkin :hug: :hug:

Omaan napaan ei ihmeempiä. Mietin vain, et jos oikein pahaks menee toi tädin vierailu, niin tänään tulee olemaan aneka päivä kaupungilla. Pakko vain hoitaa juoksevia asioitakin välillä. Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille

:wave:
 
huomenia (?!)

Marza ja Aubriela pahoittelut ja tervetuloa!

Jj-t katsoin myös jakson ja sunshine sai kyyneleet silmiini...

berry onkos se nokkosrokko siis tarttuva (tyhmä kysymys, mitä ilmeisemmin on...) miltä se näyttää? odotan juuri puhelua tk:sta, koitan saada ajan omalle lääkärille, niin katsotaan mikäs se meillä luuraa!!

... joku kysyi testien vahvuuksista... kaikki joilla testasin oli apteekin omia eli niissähän se on about 25-30...

mikä auttaa tasoittamaan kierron? terot clomit? vai mitä ne on? *tyhmänä kyselee* kun kierto näyttää olevan jälleen vaikka mitä. olisi kiva saada se normaaliksi ( n.30 vrk ). liittyykö näihin lääkkeisiin monisikiö raskauden riski? ja tapahtuuko lääkkeiden aikana ovis normaalisti, saako siis yrittää samalla lasta vai onko ne vain kierron tasoittamista varten?

masukki
 

Yhteistyössä