Km:n jälkeen kuumeilevat Vol.3

JJ-t ja Ansku Tosiaan mulla ei niitä ekoja menkkoja koskaan ehtinyt tulla...ensin käytettiin kortsuja ja yritettiin ehkäistä, mutta meni viimeisetkin fiilikset, niin heitettiin ne kumiukot pois. :kieh: Mulle lääkäri ei sanonu muuta syytä odottamiseen kuin sen, että on vaikeempi tietää tärppi päivää, mutta kun laskin siitä toisen vuodon alkamispäivästä eteenpäin (vuosin siis kahteen otteeseen pienen ajan sisällä) 28 päivää, joka on mun normi kierto, niin sain jo silloin tosi haalean haamun ja kp 31 viivaa ei tarvinnu enää tihrustaa. Eli eipä mulla montaa päivää varmaan heitä normaalista kierrosta. =)
Tänään on ehkä rv. 6+1...mutta voi olla muutaman päivän vähemmän ja ainakin vielä hyvin menee ja toivottavasti menee loppuun asti. :heart:

Voimia kaikille sitä tarvitseville :hug: ja pahoittelut uusille :hug: Nyt niitä plussia sitten tänne oikein urakalla+++++++++++++++ :whistle:
 
Millimenninkäinen tiedot korjattu =)

Miikkis kiitos selvennyksestä :D Toivottavasti nyt kaikki sujuu hyvin :heart:
Meillä täällä nyt mennään etiäpäin ja ihan omin luvin ;) tai no lupashan se yks kätilö silloin jo kk sitten että saa jatkaa yritystä, mut se lääkäri silloin lokakuussa sano et tammikuussa saapi jatkaa, ni me sitten jatketaan nyt. Vaikka yhdet tulokset puuttuu vielä.. :snotty: Meinasin niitä tuossa torstaina soitella ja kysellä...Ois jotteensakin kiva ne saada. Et tietäs onko km:t siitä kiinni vai sitten vaan huonoa tuuria :ashamed:
 
Mä tulin nyt "avautumaan" ko mua ottaa päähän.
Mulla oli soittoaika lääkärille hCG-arvosta ja piti käydä tätä km:a vielä läpi ammattilaisen kanssa. No, minulle soitti elämäänsä kyllästynyt hoitaja (koska nykyään lääkäri ei enää soita jos hCG-arvo on laskussa), joka rupesi ensitöikseen moralisoimaan abortista, mä oli vaan, että WTF??? Yritin sanoa väliin, että mulla oli keskeytynyt keskenmeno ja niin edelleen, mutta tää immeinen vaan jatko ehkäisyn tarpeellisuudesta. Vihdoinkin, kun se lopetti mä sain sanan väliin ja kysyin siltä, että olisko nyt väärän potilaan paperit edessä ja selitin meidän tilanteen. Ei tajunnut edes anteeksi pyytää, vaan ihmetteli ääneen, että ai te siis haluattekin lasta. Sitten se yritti vielä kysellä, että miten mä voin henkisesti, mutta lopetin puhelun siihen. Jäi vähän paha maku suuhun!!! :(
Ja sitten toinen juttu. Tänään töissä kyllä pikkasen hävetti, kun yhtäkkiä holahti veret housuun ja valkoiset työvaatteet ei siis todellakaan enää ollut valkoiset... :x No ei siinä muuta, kun suihkuun ja puhdasta päälle. Näytti touhu, kun teurastamolla olis ollut. En tiedä alkoiko menkat vai mikä on, koska nyt vuoto on taas lähestulkoon loppunut.
Toivottavasti joku sai edes jotain tolkkua tästä sekavasta selityksestä.. :headwall: :wave:
 
täälä kärsitää kamalista alaselkäkivuista, välillä tuntuu myös munasarjoissa ja nivusissa pientä särkyä...rinnat on alkanut turpoamaan ja aamulla oksetti. kn on ihan löllö ja naama kukki.. nyt mua ihan oikeesti pelottaa että olisin raskaana..en tiedä onko se niin hyvä..

mulla on ollut viimeks menkat syyskuussa ja sitä ennen luomumenkat 6 vuotta sitten niin en osaa sanoa olisko tää vaan jotain menkkaoireilua, mutta ihan samanlaista tää on kun viimeks ennen plussaa..tänään 34 päivää km:stä niin vois olla menkkojen aika..

huomenna testaan, jos sieltä plussa pärähtää niin menen lääkärille heti ja saa tarkastaa limakalveot yms. että sais vähän toivoa..toisaalta eipä se plussa vielä ehkä näkyis niin vois sitä testaamistakin odottaa..

en tiä...oon ihan pihalla...mies ei tiedä tästä mitään, eikä se tiedä riskejä jos heti raskautuu, taidan pitää tän ihan ittelläni..tällästä täälä.. :|
 
JJ-t: mitkä on selvät riskit jos heti raskautuu?? mulle sanottiin että yrittäkää vaan heti uutta.. ei edes puhuttu että vois olla jotain riskejä.. :/ olen kuullut että voi mennä kesken mutta eikos kaikki odotukset voi mennä kesken.. onko prosentti suurempi jos raskautuu heti km jälkeen..
huolissani olen itse myös.. oireet on niiiiin vahvat.. vaikka kierto vasta tässä vaiheessa..
 
perhesuunnittelujen kotisivuilla on aika hyvin se sanottu,kun mistään ei tunnu löytyvän syytä MIKSI pitää ne yhdet kuukautiset odottaa.. jotain sellasta että; kohdun limakalvot voi olla liian heikossa kunnossa edellyttämään uuden raskuden jatkumista, ja hormoonitoiminta voi olla sekaisin mikä aiheuttaa ongelmia sikiön kehityksessä..käy kattoon sieltä!! en muista varmaksi miten se meni :ashamed:

millimenninkäinenmissä vaiheessa sun kierto menee ja mitä oireita??? :D
 
Tiistai 8.1



Haaveissa esikoinen

Riine.......................KM 10/07
JJ-t.........................KM 12/07
Vaimo85.................KM 11/07
Aili...........................KM 11/07
Kurreliini...................KM 11/07
ToukoMuru..............KM 11/07
Valssu.....................KM 09/07
NinaTT.....................KM 09/07
Betania...................KM 06/07
Angelina..................KM 07/07
Pullenah85..............KM 03/07
Miukuli 22v HKI........KM 07/07
Mymmelis.................KM 05/07, 07/07
Kummi.....................KM 11/06, 06/07...................KP -/30-32
Miikkis 25v ..............KM 12/06,TM03/07,KU05/07....KP 8/-
Tinkatar...................RK 10/07...............................KP 10/28
Kaa 29v...................KM 11/07.............................KP 14/35
Emppu78.................KM 06/07.............................KP 14/-
Juuliai......................KM 11/07.............................KP 18/28-30
Siilura......................KM 10/07.............................KP 18/31
Tuizu 31v Nurmijärvi..KM 08/07..........................KP 21/-
Julietta......................KM 09/07............................KP 25/28
Diodium...................KM 11/07..............................KP 25/30

Haaveissa toinen

Ansku07.................KM 01/08
Nti Kesäheinä.........KM 01/08
Fey.........................KM
Helmitaustailija.......KM 10/07
Kotirokki.................KM 10/07
Typy83....................KM
Smigul.....................KM 09/07
Myymä....................KM 09/07
EevaRouva.............KM 07/07
Kentia.....................KM 04/07
Tapsu85..................KM 09/07,12/07...................KP -/-
Danjuska................KM 08/07..............................KP 5/32
MyAngels.................Enkelipoika 06/07,KM 12/07..KP 5/28
Epskeps 37v...........KM 12/06,03/07,10/07.........KP 6/26-28
Sonja74..................KM 07/07..............................KP 18/26-29
Millimenninkäinen...KM 12/07..............................KP 18/-
Dasale....................KM -/07, -/07........................KP 48/23-28

Haaveissa kolmas

Mymmyry..................KM 12/07
Emunen....................KM 11/07
Kutmula....................KM 11/07
Elriina.......................KM 10/07
Singa........................KM 10/07
MissMaisa.................KM 09/07..............................KP 5/27
Tuulenpuuska...........KM 02/06,08/07, 01/08......KP 8/30-32
Pamu k.....................KM 12/07..............................KP 26/-


Haaveissa neljäs

Zelda.........................KM
Surusydän...........enkelipoika 11/07
Berry76.....................KM/KU 10/07.......................KP 12/-
Masukki08.................KM 11/07............................KP 15/32-42

Haaveissa viides

Tilly...........................KM --/07, 10/07.................KP 12/-

Haamuilijat

Orchid



Piti lisätä oma kp. Ei hetkeen aikaan oo kotona ollu nettiä, niin oon vaan kylässä ehtiny välillä käydä kurkkimassa. Nyt taas saatiin kotiin netti :D Tänne päin ei mitään uutta kuulu, menkat vaan alkaa aina sinnikkäästi :kieh: Alkaa kohta toivo hiipua. Nyt pitää painua sänkyyn, ku herätyskello pärähtää taas piirua yli viisi |O
 
Netistä poimittua
http://metku.net/~pesu/keskenmeno.php
"Keskenmenon jälkeen seuraavat kuukautiset tulevat yleensä n. 4-8 viikon kuluttua. Yleensä lääkärit suosittelevat odottamaan 1-3 kiertoa ennen seuraavaa yritystä. Tämä siksi, että keskenmenon jälkeen raskaaksi tuleminen on erittäin helppoa, mutta kohdun limakalvo saattaa olla liian huonossa kunnossa uutta raskautta tukemaan. Toisaalta myös edellinen raskaus saattaa sekoittaa hormonitoimintaa ja aiheuttaa ongelmia uudelle raskaudelle."
TOLLASEN LÖYSIN :D
 



Haaveissa esikoinen

Riine.......................KM 10/07
JJ-t.........................KM 12/07
Vaimo85.................KM 11/07
Aili...........................KM 11/07
Kurreliini...................KM 11/07
ToukoMuru..............KM 11/07
Valssu.....................KM 09/07
NinaTT.....................KM 09/07
Betania...................KM 06/07
Angelina..................KM 07/07
Pullenah85..............KM 03/07
Miukuli 22v HKI........KM 07/07
Mymmelis.................KM 05/07, 07/07
Kummi.....................KM 11/06, 06/07...................KP -/30-32
Miikkis 25v ..............KM 12/06,TM03/07,KU05/07....KP 9/-
Tinkatar...................RK 10/07...............................KP 11/28
Kaa 29v...................KM 11/07.............................KP 15/35
Emppu78.................KM 06/07.............................KP 15/-
Juuliai......................KM 11/07.............................KP 19/28-30
Siilura......................KM 10/07.............................KP 19/31
Tuizu 31v Nurmijärvi..KM 08/07..........................KP 22/-
Julietta......................KM 09/07............................KP 26/28
Diodium...................KM 11/07..............................KP 26/30

Haaveissa toinen

Ansku07.................KM 01/08
Nti Kesäheinä.........KM 01/08
Fey.........................KM
Helmitaustailija.......KM 10/07
Kotirokki.................KM 10/07
Typy83....................KM
Smigul.....................KM 09/07
Myymä....................KM 09/07
EevaRouva.............KM 07/07
Kentia.....................KM 04/07
Tapsu85..................KM 09/07,12/07...................KP -/-
Danjuska................KM 08/07..............................KP 6/32
MyAngels.................Enkelipoika 06/07,KM 12/07..KP 6/28
Epskeps 37v...........KM 12/06,03/07,10/07.........KP 7/26-28
Sonja74..................KM 07/07..............................KP 19/26-29
Millimenninkäinen...KM 12/07..............................KP 19/-
Dasale....................KM -/07, -/07........................KP 49/23-28

Haaveissa kolmas

Mymmyry..................KM 12/07
Emunen....................KM 11/07
Kutmula....................KM 11/07
Elriina.......................KM 10/07
Singa........................KM 10/07
MissMaisa.................KM 09/07..............................KP 6/27
Tuulenpuuska...........KM 02/06,08/07, 01/08......KP 9/30-32
Pamu k.....................KM 12/07..............................KP 27/-


Haaveissa neljäs

Zelda.........................KM
Surusydän...........enkelipoika 11/07
Berry76.....................KM/KU 10/07.......................KP 13/-
Masukki08.................KM 11/07............................KP 16/32-42

Haaveissa viides

Tilly...........................KM --/07, 10/07.................KP 13/-

Haamuilijat


Orchid
 
Tuulimunaraskauden syitä ei tunneta tarkasti. Sen taustalla on todennäköisesti monia erilaisia syitä, kuten jommankumman sukusolun häiriö, tai istukan ja/tai kohdun seinämän tilapäinen toiminnallinen tai biokemiallinen häiriö. Tuulimunaraskaus on niin tavallinen, ettei seuraavassa raskaudessa tehdä mitään erityistutkimuksia, vaan normaalit neuvolaseurannat rutiinitutkimuksineen yleensä riittävät. Tosin monet äidit eivät malta odottaa neuvolan tai synnytyssairaalan tarjoamaa ultraäänitutkimusta, vaan haluavat jo aikaisemmin käydä yksityisesti omalla kustannuksella ultrassa kuullakseen mahdollisimman varhain, ettei taas ole kyse tuulimunasta. Uutta raskautta voi yrittää heti, kun tuulimunaraskauteen liittyvä kaavinnan jälkeinen vuoto on loppunut.

Erja Halmesmäki

löysin myös tälläsen..mitä ihmettä ei tarvitse odottaa sanoo tämä lääkäri..että jälkivuodon jälkeen saa heti yrittää??? johtuukohan tämä siitä että tuulimunassa on vähemmän "tavaraa" kun "normaalissa" keskemenossa?...ei ymmärrä :headwall:
 
ton käsityksen iteki olen saanut et eri lääkärit sanoo eri asioita..
mä sain ihan spontaanin km rv 6 ja vuosin vajaa neljä päivää. lopuks ultrattiin ja lääkäri sanoi että limakalvotkin on hyvässä kunnossa jo että uutta vaan heti kehiin! mut voi olla et jos on "rajumpi" km niin niin sit täytyy odotella.. luulisin.

niin ja nyt on kp 19/? kysymysmerkki siks kun kierto on ollu sekava.. n. 28-30 oli joskus.. oireet on mahan nippailu, pissalla ravaaminen ja rintojen selkeä muuttuminen taas sellaisiks raskaus rinnoiks.. eli nännipihat levinny ja turvonnu..
mut vielä olis reilu viikko kun ajattelin testata...
 
millimenninkäinen: Pahoittelut keskenmenosta :hug: Tervetuloa mukaan!

Miikkis: kovasti tsemppiä! Toivottavasti ei sitä hyperiä tule. db hyvälle lopputulokselle!

mymmyryy: Olipas ajattelematon hoitaja! :hug: Tuo holahtelu on tuttua mullekin :/ ei yhtään kivaa. Paljonko sulla oli se hcg?

JJ-t: testiä kehiin ja toivottavasti olisi toivottu tulos!

Epskeps ja surusydän Kiitos kamut! Teille plussatuulosia hirmuisesti!

(.) Mitäs täällä, vuoto on käytännössä loppunut, vähän limansekaista ruskeaa tulee vähän. Seuraavaa polikäyntiä odotellaan.

Ja Orchidia huhuilen minäkin
:wave:
 
mymmyryy aikas törkeetä ja epäammattimaista käytöstä! :eek:
JJ-t, millimenninkäinen; mulle ei sanottu juuta eikä jaata uudelleen raskautumisesta, en kyllä siitä edes kysellyt. Sillon 18.12 kun ultrattiin, niin kohdun limakalvo oli 4 mm paksu, eli ohut ja tuskin kauheen vastaanottavainen uudelle alulle. Ja tietty jos siellä joku tulehduskin on... :/
(.) Illalla rinnoissa kauheeta kivistystä, ollut muutenkin "oudot" jo muutaman päivän. Yöllä polttelua alavatsassa ja -selässä, nyt juilii hiljakseen alavatsaa. Kurkussa pala, ei okseta mutta on sellanen olo. Eli josko se täti nyt tulis ryminällä! Toista vaihtoehtoa en uskalla ajatella... :p Mites JJ-t, joko olet testaillut???!!!??? =)
 
posti ei ole käynyt, joten pitäs mennä varmaan apteekkiin, ei saa aikaseks..apteekkiin matkaa 20m ja ei jaksa!! :LOL: muutenkin hävettää myöntää:en oo poistunu talosta sitten lauantain :ashamed: oon lomalla ja mitään en oo tehny!! :headwall:
 
Ootko JJ-t testaillu??? Sä kyllä luistaisit sopimuksesta, jos plussaisit nyt :LOL:. Ei se kyllä yhtään haittais!

Nyt siis 35. päivä eikä menkkoja näy eikä kuulu, yleensä aamulla heti herätessä on alkanut... huh. Koitan taas keksiä kaikkea muuta ajateltavaa. Oon laihiksella ja pudottanut 2 kiloa jo reilussa viikossa =)

Millimenninkäiselle pahoittelut keskenmenosta :hug:

mymmyryy olipa törkeätä! Ehkä kannattais ottaa selvää, ennen kuin alkaa paasaamaan. Eipä taida se saarnaaminen muutenkaan kuulua työnkuvaan!!! Inhottavaa!
 
testi tehty...negahan se oli, on vähän hujentunut olo, tietty hieman pettynyt mutta parempi näin.. :saint: testaan uudestaan jos ei menkkoja viikkoon näy, sen jälkeen onkin riskiaika menny kun ei oo pupuiltu ku viimeks 12 päivää sitten :ashamed:
 
Kaa
JJ-t, olenkohan väärässä jos sanon että onneksi olkoon negasta? Josko vaikka se täti olisi kuitenkin tulossa lähiaikoina. Ihan siis sillä, että kroppa pääsee parantumaan. Onnea ja paljon plussatuulia tulevaan!
 
kaa et kyllä ole väärästä, parempi näin!!!jos se täti ei tule niin en tiedä mitä nää mun oireeni on: kn löllö (mut ei ovislimoja), rinnat turvonnu, naama kukkii, viikon verran jatkunut vatsan nippailua ja selkäkipua, ällötystä aamulla..kai se täti tekee sit tuloaan..millaset sun menkkoja edeltävät oireet oli kaa??
 
kaa mulla on toi vatsan nippailu ja selkäkipu kestäny kuiteski jo viikon ja kn muutti radikaalisti muotoaan n. 4 päivää sitten..äh, jos en asiaa ajattele niin kai se täti sit tulee..taidan lähtee kaupungille ostaa jotain kivaa :D
 
juu kyllä minä olen jo allekirjottanut sopparin, sitä tätiä lukuunottamatta, sais kiirehtiä. yleensä viikon vierailut ollu, niin näyttäs vähän siltä että saan pian mennä verisenä sinne jälkitarkastukseen :/ Jos ei sinne mennessa ala kuulua, niin huolestun...
 
Alkuperäinen kirjoittaja millimenninkäinen:
moikka! en ole vielä listalla.. mutta voisin jo liittyä.. eli kp nyt 16/?
eli km toi 16 päivää.

nyt oliski kysymyksiä JJ-t:lle ja pamu k:lle..
kuinka nopsaan teilla km:n jälkeen hävis kaikki oireet?
kun mulla oli rinnat ja kaikki palautunut ennen uuttavuotta.. hcg mitattiin 28.12 oli 2 ja ultrassa kaikki ok.. eli yritystä on ollut tosta asti..
nyt on ttas kaks päivää ollut nännipihat turvonnu ja rinnat tullu painavimmaks.. kipuja selässä ja vatsassa.. ovis meni n. viikko sitten limoista päätellen.. voiskohan toivoa jo tärppiä???

moikka! :wave:
kyllä mulla kuules aika nopsaa ne kaikki oireet hävis, olin mielestäni kyllä aikas kipeä 3-4 päivää, varsinkin tuo alaselkä jomotti niin...

Pidetään peukkuja sulle, noilla oireilla vois olla lupaavaa!
Ite koitan vaan hillittä itteeni jotta en vielä mene testaamaan...etten sit ns. testaa turhaan...
nyt kulunut jo 31 päivää siitä ku vuoto alkoi...
ja toivo elää!!!
hullua mutta minkäs tälle kuumeelle voi!
 

Yhteistyössä