KM:N JÄLKEEN KUUMEILEVAT 2009

kellopeliappelsiinille iso :hug:

sintsu78, niin mulla on ollut ennen 28 kierto, mutta tämä venyi KM:n jälkeen nyt 33:ksi. Suunnittelin aloittavani tikuttelun 11.päivä varalle, kun noita testejä onneksi ainakin pariksi viikkoa on. Viime kierrossa en tosin saanut kun haamun 13. kiertopäivä.

mely, niin se taisi olla sitä :) Lycka till! Ja muille miesten kimppuun käyville kans :D

:wave:

Täällä uusi ilmoittautuu.
Pakko tulla mukaan, kun minäkin lueskelen jatkuvasti teidän juttuja ja Eeliksen kanssa oltiin samassa pinossa. :hug:
Meillä on keskenmenosta noin 3 viikkoa, raskaus oli jo 14+ viikolla ja oli jo ehtinyt ajatella et pahimmasta selvitty, mut ei sitten ollutkaan. Olin käynyt istukkanäytteessä ja sieltä ehti tulla hyvät tulokset. Pahalta tuntuu sekin että se näytteenotto saattoi aiheuttaa tämän, mutta ei sitä varmaksi tietysti tiedä.
Mä en edes tiedä yritetäänkö me enää, kun tämäkin olisi ollut semmoinen yllätysvauva, mutta siihen ajatukseen ehti niin tottua, että nyt ei osaa irtikään päästää. Ilman ehkäisyä kaiken lisäksi jo mennään, annetaan nyt kohtalon päättää.

Mutta vauva-10 sulle lähdin vastailemaan, kun meillä myös kohta 5 vuotias tyttö joka jo kovasti silitteli mun vatsaa ja odotti pikkuvauvaa tulevaksi, niin kyllä hänelle ja meidän muillekin lapsille kerrottiin aika suoraan mitä on tapahtunut, että vauva olikin kuollut äidin vatsaan, näin joskus käy, eikä pieni jostakin syystä kehittynytkään valmiiksi vauvaksi. Kyllähän he kovasti kyselivät siitä ja me parhaamme mukaan vastasimme.
Eilen illallakin kun oltiin suihkussa, niin tämä tyttö selitti ettei meillä olisi ollut sille vauvalle pyyhettä, joka olisi ollut tarpeeksi pieni.
Että kyllä he sitä pienessä mielessään miettivät ja itse olen sitä mieltä että hyvä onkin kun saavat puhua ja kertoa omia mietteitään. Itkenytkin jos olen, niin ihan olen kertonut että tuntuu niin surulliselta kun ei se vauva tullutkaan meille.
Mutta lohtuhaleja nyt kaikille ja katse luottavaisesti tulevaisuuteen.
Meriaani

Vauva-10 mullakin on kohta 5v tyttö ja hälle kertoisin suunnilleen ettää vauva oli mutta ei ole enää. Jatkokysymyksiin vastaisin mahdollisimman todenmukaisesti, mutta tietenkin hellävaraisesti, ei mitään verisiä juttuja tietenkään. Lapsi kysyy kyllä sitten kun on joku mikä painaa mieltä. Meillä ei tosin ehditty viimeksi kertoa mitään, kun vasta 9+3 oli menossa kun kesken meni. :hug:

Tervetuloa uusille! :)

Aurinko näyttelee naamaansa, joten täti ja minä ja likat mennään nyt ulos :wave:

halit uusille :hug: :hug: :hug:

nappulakos kysyi tupruttelusta? mä sain joulukuussa lopetettua ja sit tärppäskin, mutta tm:n jälkeen aloin polttaa ketutukseen satunnaisesti, josta nyt onkin tullut pysyvää. ja mä uskon et parantais mun tärppimahdollisuuksia huimasti, kun lopettais ittensä myrkyttämisen, niin eikä jois pisaraakaan alkoholia ikinä ... mutta mä en jaksa elää kuin olisin raskaana, kun en kuitenkaaan ole, enkä tiedä kauanko siihen ihmeeseen menee...

on:
en ymmärrä mun kroppaa, testasin taas ovista, mut näytti olevan jo hyvin haalea viiva (niin oli varmaan pissakin laimeaa...mutta vrk-ajalla ei pitäis olla väliä noitten testien kanssa) ja menossa pois.
eilen vasta loppui tuhruttelu, joka alkoi kolmen, neljän päivän sisällä menkkojen loppumisesta. eli sitä mustaa, ruskeaa ja jopa kirkkaanpunaista. eilen lorahteli ihan juoksevaa kirkasta, ei edes yhtään limaista/tahmeaa vaan kuin vettä, en ymmärrä näitä mun limoja ja vuotoja. eli mun ovis kai sit oli tuhruttelujen aikaan kuitenkin ja kropan oireista olisin luullut et se nyt vasta tulee tai huomenna.... rinnat turvoksissa, nännit herkistyy yms.
ehkä mä kokeilen vielä uudestaan ovistestiä vähän tujummalla pissalla...

en tiä eikä ole tullut pupuiltuakaan kovinkaan, että taitaa tämä kierto mennä taas harakoille, tai tämä kierto on ehkä tuhruttelun takia ollutkin sellainen ettei tartu.

no mutta, kaunista torstaita kaikille! ja torstaihan on toivoa täynnä!
:D
moro :wave:

Hetkeen en tässä käynyt, mutta sillä välinpä pamautin plussan! :) Eli en siis taida pyöriä täällä enää sitäkään vähään (toivottavasti ainakaan)! Plussatuulia kaikille ja hyvää kevään jatkoa! :) :heart: :wave:

Meriaani. Kiva kuulla sinustakin vaikka näin ikävässä paikassa ;) Tuntui kyllä todella pahalta silloin kun luin huonoista uutisistasi siellä "vanhassa" pinossa. On se vaan kumma, että miten voi syntymätöntä vauvaa, tai siis vielä sikiötä, surra niin paljon.

Meillä esikoisen serkkupojat olivat ihan huolissaan kun kuulivat ettei uutta serkkua tulekaan. Olivat kovasti kyselleet siskoltani, että eikö sinne enää koskaan tule vauvaa ja että minne vauva vatsasta meni. 7 v. oli ihmetellyt, että saanko pitää silti kuolleen vauvan.

Ihana auringonpaistepäivä tänään!! Tais tulla joku energiapiikki kun eilinen meni migreenin kourissa sängyssä. Nyt on jo imuroitu ja lattiat pesty. Saa sitten poika heittää viiliä puhtaalle lattialle kun herää päikkäreiltä
:LOL:

eilen illalla tosiaan tein sen ovulaatiotestin josta tuli kaks selkeää viivaa, tänään tossa äsken tein uuden muuten vaan et näyttääkö mitä niin nyt on taas haamu viiva.. eli siis meneehän tämä ovulaatio juttu testissä normaalisti et yks päivä näyttää vahvaa ja seuraavana taas häipyy viiva? en tiedä oliko mun pissa sit tossa vaan vähä aikaa olllu rakossa et kai seki vaikuttaa testin tulokseen ? :eek:
tossa aamulal touhuttiin ;) olihan hyvä aika ?? :D mitä mieltä ?

Onko täällä ketään lääkkeellisen tyhjennyksen kmn jälkeen kokeneita?

Mulla on tänään tyhjennyspäivä. Aamulla laitoin emättimeen ohjeistuksen mukaan 4 cytotecia, jotka aiheutti tosi voimakkaat alamahajuilinnat heti n.15min laitoin jälkeen. Kärsin tunnin hirvittävistä kivuista, maha meni ripulille ja alkoi oksettaa.. Pahoinvointi lakkasi kun särkylääkkeet alkoi vaikuttaa. Vuoto alkoi n.3-4 tunnin kuluttua lääkkeenlaitosta, jokseenkin niukkana, pari pientä hyytymää tuli alkuun, sit vuoto voimistui, n. 3 tunnin ajaksi, normaali kuukautisia voimakkaammiksi ja isompiaki hyytymiä ja klönttejä tuli. Soitin polille, josta sanottiin ettei haittaa ole jos vielä varmistukseksi otan jäljellä olleet kaksi Cytoa suun kautta, mutta vuoto ei enää siitä runsastunut ja nyt vuoto on niukentunut ja mulla on huoli siitä ettei kaikki ole tullut ulos.. :/ Sikiö vastasi kokoa 9+0, polin mukaan vuotoa ja hyytymiä/riekaleita "sais tulla ihan reilusti". Mitään kontrolliultraa ei määrätty. Vain hcg-mittaus virtsasta omassa tkssa 5-6vkoo tyhjennyksestä. Inhottava ajatella että odottaisin sinne asti ja todettaisiinkin että kaikki raskausmateriaali ei ole poistunut ja voidaanko tuollaista todeta ees pelkän hcg:n perusteella? Siis voiko virtsasta tehtävä raskaustesti näyttää negatiivista vaikka jotain raskausmateriaalia kohtuun vielä olisikin jäänyt? :/

Ensinnäkin :hug: kaikille uusille tulokkaille ja :flower: plussanneille sekä niille joiden menkat odottelun jälkeen vihdoin saapui.

Itsellä luulisin ovulaation menneen viime viikon lopulla ja nyt sitten odotellaan josko ne menkat saapuisi mahdollisimman pian kylään. Huomenna olisi kaavinnasta 3 viikkoa (lääkkeellisen aloituksesta 4 viikkoa) ja HCG kontrolli kokeet.

Piti tulla sanomaan kellopeliappelsiinille että tuolla muutama sivu aiemmin on mun tarina tuolta 4 viikon takaa. Eli mulla yritettiin ensin lääkkeellistä tyhjennystä ja vaikka vuosin kuin saavista 1 vrk:n ajan ei kohtu ollut silti tyhjentynyt lähes laisinkaan. Eivät ensin meinanneet ottaa todesta kun polille soittelin ja kyselin tuosta vuodon määrästä sanoivat vaan, että 3 viikon päästä käyt sitten HCG kontrollissa ja jos siellä vielä hormoni taso korkea niin tarkistetaan ultralla (epäilin itse heti alkuun ettei ole tyhjentynyt). Lopulta 5 päivän päästä pääsin sinne ultraan jossa todettiin ettei ole muuta vaihtoehtoa kuin kaavinta. Eli jos yhtään epäilyttää niin soita sinne ja vaadi päästä tarkistuttaa tilanne.

Eipä tänne taas muuta, nyt kun tuo uudelleen yrittäminen on ajankohtaista alkaa kaikki kauhukuvat hiipimään mieleen ja tekee mieli jo perua koko vauvaprojekti.

kellopeliappelsiini hei kuule mä otin sillon seitsemänviikkoa sitten lääkket kotona ja en saanut oikee paljoo mitää ohjeta että miten paljon sitä verta pitäis tulla mutta siis vuoto alkoi 3h päästä lääkkeiden laitosta ja se kesti 7h yhtäsoittoa.. ja hyytymiä tuli tosi paljon. kakspäivää oli sitten ettei vuotoa tullut mutta sit taas seuraavana ma tuli tosirunsaana 2h vuotoa ja soitin kättärille ja sanoivat että ihan normaalia että pitää tulla jos sidettä pitää vaihtaa 10min välein.. no se loppu sitten kuitenkin ja alkoi sitten taas ti ja lähin sitten päivystykseen ja ultrasivat ja oli kuulemma kohtalaisesti yhä raskausmateriaalia kohdussa ja tekivät sitten kaavinnan.

kyllä sitä vuotoa tuli sen verran paljon että to oli hemoglobiini 130 ja ti oli 80.

Kannattaa soittaa ja kysyä jos pääsisit ultraan ja kattoisivat onko kohtutyhjentynyt.
voimia sulle paljon<3

kellopeliappelsiini: mulla kans oli aivan järkyttävä vuoto, muttei kohtu ollut kuitenkaan tyhjentyny (viikkoja oli 12, mutta sikiö oli kuollut jo viikolla 6-7). Vaadi päästä ultraan!!!! :hug:

Pyrola :wave:

).( Lähden sunnuntaina kahdeksi viikoksi Englantiin reissuun. Tää ovis menee ohi, jos en viime hetkillä saa "eväitä" mieheltä mukaan. Niiden pitäis sitten säilyä hengissä vielä muutama päivä . :ashamed:

aika monella näyttää (mitä oon muitaki keskustelupalstoja googlen avulla lukenu) epäonnistuneen tuo lääkkeellinen tyhjennys.. :/
täytynee varmaan soitella polille ja kysyä, josko pääsisin kontrolliultraan.. kuinka pian ultralla voi todeta kaiken raskausmateriaalin poistuneen? oisko viikko riittävä aika? oon vielä ens viikon sairaslomalla, joten jos yrittäisin ens viikolle saada ajan järjestyyn..

kellopeliappelsiini
mulla ultrattiin samana iltana ku jouduin sairaalaan ja sanoivat että on viel jonkinverran sitten.. ultrasivat 4päivän päästä ja oli yhä kohtalaisesti.. eli eiköhän ne sen heti näe..
luulisin kyllä että ois niin..

Täällä en ny tiiä millon se ovis oli vai oliko no eiköhän sen nää sit parinviikonpäästä:) hei saanko kysästä tuosta oviksesta.. loppuuko limantulo heti ku ovis on ohi.. ?

Kellopeliappelsiini Mä taisin myös sulle vastata tuolla toisella palstalla, mutta sitä vielä kertoisin, että itselläni se lääkkeellinen tyhjennys siis reilu 2 viikkoa sitten ja siellä sairaalassa siis tuli ulos sikiö ja sitten istukka, jonka lääkäri tarkisti, sitten tuli vielä hyytymiä jonkin verran, mutta sen jälkeen vuoto oli aika siedettävää ja vieläkin tulee jonkinlaista limaista rusehtavaa silloin tällöin.
Kätilö vielä tarkisti lääkäriltä että tarvitseeko jälkitarkastusta niin sanoi että ei, joten mä täällä olen arponut että menenkö johonkin tarkistukseen kuitenkin parin viikon päästä.
Fyysisesti olo on hyvä, vaikka vatsa on kyllä aika turvoksissa.
Tsemppiä nyt sinulle tuohon koettelemukseen, toivotaan että kaikki menee hyvin.
Meriaani

LAUANTAI

HAAVEISSA ESIKOINEN

Sun Rise............................KM 10/08 .........................KP 6/28-30
mely.................................KM 12/08..........................KP 15/27-37
tiitu87...............................KM 11/08, 03/09................KP 18/
aMansikka..........................KM 11/08..........................KP 20/27-32
Empuuu.............................KM 09/08..........................KP 20/28-30
vauva-10..........................KM 04/09..........................KP 20/28 yk 3
Murmelin...........................KM 01/09..........................KP 21/28-38
nanakuu...........................KM 11/08......................KP 36/25-28 yk 5
Orion...............................KM 02/09..........................KP 44/
Hempukka87.....................KM 12/08..........................KP 51/25-30
Perhosia...........................KM 01/09
Sokruli..............................KM 02/09
zamoon.............................KM 07/00,07/08,09/08
Elviira-76...........................RK 11/07
MeaMimosa...................KM 04/08,06/08,08/08,TM 01/09
Nasu-85...........................KU 11/08, KM 02/09
Miukkari............................KM 02/09
Alppiina............................KM 04/09
harakanhattu....................KM 04/09
Alisa84.............................TM 05/09

HAAVEISSA TOINEN

Annemaarit......................KM 08/08..........................KP 4/24-28
Elwi................................KM 11/08..........................KP 15/17-42
Sinimarja.........................TM 02/09..........................KP 18/27-34
Nappula...........................KU 10/08, KM 02/09
pyrola.............................KU 03/09
MyAngelsMyHope...............KM 03/09
tinttamaaria......................KU 08/08, KM 03/09
Spark..............................KM 02/09
Heidi1985.........................KM 07/08
mama-L...........................KM 04/09
jasimi..............................KM 01/09, 05/09
Zalmiakki.........................KM 03/09
kellopeliappelsiini...............TM 04/08, KM 05/09
Eelis................................KM 04/09

HAAVEISSA KOLMAS

Varanikki...........................KM 04/09.........................KP 4/
Omenaruusu......................KM 10/01, 10/08................KP 6/23-30
Happihyppy.......................KM 02/08, KU 12/08...........KP 11/28
P-E..................................KM 10/08.........................KP 14/28
pinpella.............................KM 04/09

HAAVEISSA NELJÄS

Sintsu78...........................KM 01/09...........................KP 25/30-33
k-enkeli............................KM 01/09, 03/09

HAAVEISSA VIIDES

coitus interruptus..............KU 04/09......................KP 4/26-28
mother4..............TM 02, KM 06/08, KM 12/08..........KP 24/28

TAUSTALLA:

Filuuri, Liinakko, marijasu, valonsäde, Ristiinkulkija, Unicco, catzu, pikku-pirpana, Maaria75, kanella, meriaani, Eppuliini, Nemu

PLUSSANNEET: :heart: :heart: :heart:

2008

Elokuu: Allusmamma-TYTTÖ, Miracle=suukkosuulle-POIKA, Inkaliina83, Superheppuli-TYTTÖ, Oxford-POIKA, JJ-t-POIKA, iltsu-natsu-POIKA, Pesonen, Tinkatar

Syyskuu: Snowball, ElinaMaria-TYTTÖ, emiliana, äittä-67, humu82, Lissuli-81

Lokakuu: Huhtityttö, Herkkupeppu, witchii

Marraskuu: linneaborealis, Aava, SusSoo, heitu

Joulukuu: sini74, Nanniina, Maaria -76, Lymypiilo, Lehmis, miigu 123

2009

Tammikuu: Millukka, woodoo, Jellona84, nöttiäinen, Dada

Helmikuu: Yeb, rouva-77, Piki80, pinkkimieli, Barbapörrö, annuli-nannuli, Amira

Maaliskuu: rituri, Jennyli, Olivia83, Heinämassu82, Snow Leopard, Chira, tikruliini

Huhtikuu: Vatukka, Meritähti, sukkapari, Leinikki, tyttö onnellinen, sohvi77, awek123, kuumetta, Julietta

Toukokuu: Pinguli, Tash, maaliskuu

Yhteistyössä