KM jälkeen kuumeilevat

SusSoo
Pesoselle :flower: onnittelut selkeästä plussasta! Hyvää matkaa odottajien puolelle.

Sini74 :hug: pahoittelut menetyksestänne. Tervetuloa juttelemaan.

Oma napa: Vuoto vaikuttaa nyt ihan normaalilta menkkavuodolta. Tosin mulla on kyllä normaalia kovemmat kivut. Eli ei muuta kuin nokka kohti eteenpäin uusia kiertoja. Eilinen oli kamala päivä. Tiuskin kaikille kotona ja menin nurkan taa itkemään. Nyt taas olen oma itseni ja ymmärtänyt, että jokin merkitys tälläkin menetyksellä on. :attn: mun kiertopäiväksi voi laittaa vaikka 2/30. Ei meillä varmaan vielä tässä uudessa kierrossa vauvanhankintaan tähdätä. Mutta iloinen yllätys olisi tietenkin enemmän kuin mukavampi juttu!

Hyvää viikonloppua kaikille! Meillä on hirveesti ohjelmaa koko viikonlopun, joten en ole netin ääressä ja onpahan muuta ajattelemisen aihetta.

-Sussoo-
 
Sini mä luulin keskenmenon jälkeen, etten pysty ikinä enää uutta raskautta harkitsemaan. Kohta keskenmenosta on kuitenkin 2kk, ja ihan älytön vauvakuume päällä. Niin hassua kun se onkin (ja kuinka monesti tätä mullekin sanottiin), niin kyllä se vaan ajan kanssa helpottaa. Vaikkei varmasti vielä siltä tunnu. Mutta kyllä tässä vieläkin tulee itku silmään ja raivari, että miksi mulle niin piti käydä..
 
mother4 teilläkin sit varmaan tullut nää äkkilähdöt kesken vaikka minkä asian. Meillä ei tuota virveä usein kotona ole, kun päivystysvuorot on joka viides viikko, mutta piippari on aina päällä ja kännykkään tulee kas hälyt. Palojuttuja ei tässäkään tuppukylässä usein ole, mutta ensivaste keikkoja siitäkin edestä. Monesti vaan tullut mieleen, että mitäs jos itte joskus tarvii apuja, niin ketäs sieltä tuleekaan, no isännän kaikki kaverit tietty, jotka on meillä enemmän kuin useesti grillaamassa tai muuten porukalla ovat jossain. Tyttöä odottaessa suuri toive oli, ettei vaan satu mitään, tai ala kotóna syntyä, kun en just välttämättä haluais paikkoja liian tutuille ukoille levitellä :whistle:

Sini74 :hug: Suuren suuret pahoittelut pikku-enkelin johdosta :hug: Ei näitä menetysten tarkoitusperiä pysty ymmärtämään, mutta aika on ihmeellinen parantaja :hug:

Tohtori Kanella kyselisin, että onko alle 7 rv km jälkeen aiheellista ottaa pieni verenkuva ja S/U-HCG (olikohan se nyt noin) ? Vuoto loppui suht pian, tuhrua edelleen jossa kummallinen haju, alavatsa kipuilee, jatkuva piisatus ja väsymys oireista tallella. Täällä terveysasemalla ei katsottu tarpeelliseksi käydä tarkistuttamassa edes mitä crp näyttää. Olen tulehdusherkkä ja mahassa olo ei ole normaali. Kannanko suotta huolta tulehduksen mahdollisuudesta tai muusta ongelmasta. Vatsan päältä palpoitaessa aristusta hieman häpyluun yläpuolella ja kämmenleveys sen yläåuolella. Vähän turvotusta. Aika gynelle ensiviikon keskiviikkona, joten voikohan rauhassa odotella sinne asti? Tiedän,e ttei näkemättä tapausta voi tehdä varmaa diagnoosia, mutta jos edes pikku pikku viittellinen arvio. Nimim. Kiitollinen etäpotilas :D

Pojan runosta, hän on varsinainen kaunosielu, hemmottelee likkakaverinsakkin mennen tullen millä milloinkin. Tuosta kasvaa varsinainen suklaasilmähurmuri, joka saa likat polvilleen :snotty: :saint:

(.) Tuossa kanellalle selitinkin jo olotilaa, joten eipä lisättävää tuohon. Marjapensaassa pörräsin hyttysten kans kilpaa.

happihyppy heppaihmisiä sinäkin :wave: Meillä tytöllä ihan oma ratsuhevonen ja ompa sillä itekkin tullut eräämmät kerrat mentyä. Sit on pari muutakin heposta tuolla laitumella :)

 
Täti tuli.. taas..
Tein aamulla testinkin, vaikka ajattelin etten tee, niin teinpä ja hukkaan meni sekin
En oikeesti enää jaksa näitä jatkuvia pettymyksiä. Oon NIIN loppu!
Jotta päivä ois oikein täydellinen niin sain kuulla vauvauutisia kaverilta.. eihän se todellakaan pois ole minulta mutta miten nää kaverit sattuu aina silloin ilmoittelemaan vauvauutisistaan kun meitsi on pohjamutien pohjamudissa tädin kiusattavana
Kait täältä taas noustaan...

:attn: Kp 1/28
 
Pahoittelut Sini74, juttele vain täällä meidän kanssamme se helpottaa kummasti. Ja täälä oikeasti toiset tietää miten ne tunteet heittelee.

Ja omaa tunteilua jälleen kerran: sisko soitti ja kertoi olevansa raskaana :heart: Mikään muu raskausuutinen ei km:n jälkeen tuntunut näin hienolta, kaikista muista tuttavista yms kaikista muista on jäänyt ikävä kaiherrus mieleen. Siskolle taas ilolla suon onnen, heillä on kuitenkin ollut vaikeuksia saada vauvaa. Ja sitäpaitsi, saan jälleen kerran toimia isosiskona ja neuvoa ja olla tietäväinen :p Isosiskouden etuja muutenkin ja heille kun on tulossa esikoinen =) Niin tokihan pikkusisko neuvoja tarvitsee... Right??
 
Sussoolle :hug: toiv vielä on toivoa, ettei mennyt kesken! :hug:

Pesonen: Hurjasti Onnea raskaudesta! :heart: :flower:

pikkuvadelma: minulla ihan hirmusti huimausta ja olen raskaana, verenpaine on luokkaa 89/61-65, paljon juotavaa pvssä 2-3 ltraa ja suolan lisäystä ruokiin sillä selviää alussa! :heart: PlussaOnnea! :flower:

Rva Pikkumyy ja Pirpana rv 6+2 :heart:
 
Minä myös kyyneleet silmäkulmassa luin tuota L-M pojan runoa... Taiteellinen ja sanat hallussa pojallasi nim. "usko mua, tiedän tuon ikäisten taidot ja ajatukset, kun päivittäin heidän tuotoksiaan seurailen" :wave:

ON: Mä bongasin just äsken OVIKSEN!!! Tsa-daa! Tähän asti olen luullut tietäväni milloin se on, mutta tikuttelu paljasti luuloni vääräksi. Se onkin PAAALJON myöhemmin kuin meillä on koko kesä peittoja heiluteltu. Me ollaan oltu liikkeellä vai pitäiskö sanoa liikkeessä :LOL: aina liian aikaisin ja voimat ovat "ehtyneet" viikossa ja liike rauhoittunut :D Mut arvatkaapas mitä täällä tehdään tänä viikonloppuna??? :heart: :ashamed:

Damn, mitkä viikonlopun puheet... :whistle:
 
AAM
Epskeps ja Sussoo voi Vitarat !!!! :attn: :attn: :attn: :kieh: nyt jumalauta täti jonnekin muualle kyltit pystyyn ja Poppakonsteina haette niitä Glanidineita moilemmat :D jos se kerta kolmella on jo auttanu ! mä uskon noihin Melbrosioihin :D :LOL:

Sini74 :hug: :hug: :hug: :( pahoillani... tänne vaan purkamaan pahaa oloa ja fiiliksiä kertoilemaan..

Pesonen onnittelut vielä, lykkäsin sut innolla tuonne plussaneisiin jo :heart: :flower:

Linneaborealis :wave: pitkästä aikaa !! loistavaa, ei kun... humppa humppa !! :D :LOL:

+++++++++++++++++++ :whistle: :whistle:

AM
 
Lumi-Marja Keskenmenon jälkitarkastus tehdään yleensä n. kuukauden päästä keskenmenosta, jos ei mitään erityisiä oireita ole. Silloin yleensä varmistetaan raskaustestillä tai ultralla, että kohtu on tyhjä sekä varmistutaan tunnustelemalla tai tarvittaessa muulla tavoin, ettei tulehdusta ole ja että kohtu on palautunut normaaliin kokoon. Käytännössä kai suuressa osassa paikkoja tehdään korkeintaan pissatesti, koska se on halvempi kuin ultra tai verikoe, ja sisätutkimus. Pissatestin voi tehdä myös itse (allekirjoittanut ei käynyt kaavinnan jälkeen tarkastuksessa, koska tulehdusoireita tms. ei ollut, tein itse pissatestin ja kävin kollegalta hakemassa Tero-reseptin, kun kuukautisia ei kuulunut. Mutta siis tutkimusta tai labroja ei tehty. En kylläkään väitä olevani hyvä esimerkki, ennemminkin saamaton ja laiska lähtemään.). Näin siis tapauksessa, ettei ole mitään erityistä. Raskausoireet sinälläänhän voivat jatkua useita viikkoja, vaikka kaikki raskauskudos olisikin poistunut elimistöstä.

Mitä sun tilanteeseen tulee, niin jos sulla on syytä epäillä alkavaa tulehdusta tai sitä, ettei kohtu ole täysin tyhjentynyt, niin hyvä olisi katsoa crp ja PVK. Tuo aristus alavatsalla voi olla merkki tulehduksesta, joten jos se ei rupea helpottamaan tai pahenee, niin aika herkästi päivystykseen. Sinun tapauksessasi olisi minusta hyvä ottaa myös hcg verestä, koska sulla ei meinannut pissatestillä näkyä aiemmin. Mutta se on varmaan ajankohtaista vasta muutaman viikon kuluttua. Seuraile nyt oloasi, ja jos tulee yhtään enempää oireita tai tuntuu, että kuume nousee, niin ennen keskiviikkoa lääkäriin. Jos olo pysyy samanlaisena tai oireet helpottavat, niin uskaltaa varmaan odotella ensi viikolle.
 
Ja vaihteeksi tohtori tilittää omaa napaa: on kyllä vuosisadan omituisimmat menkat. Viimeksi kun oli pelkkää tuhruttelua muutaman päivän, niin oletin sen liittyvän kierron pitkittymiseen ja Teroihin. Tässä kierrossa kuitenkin bongasin oviksen (tai siis hormonipiikin) testillä ja menkat tuli ajallaan, mutta ihmeellistä tiputtelua tälläkin kertaa. Parina aamuna nyt tullut aavistus verta, sen jälkeen ruskeaa tuhrua VÄHÄN. Onko kellään kokemusta vastaavasta? Ei nyt mun teoriatiedoista ole mitään iloa :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja pikkuvadelma:
linneaborealis: mikä kp se ovulaatio sulla on?
Mulla nyt kp 19 (kierto siis 36 pvä ) Ovistikkuun tuli selkeä viiva, mutta miehen kans ollaan eri mieltä siitä, onko viiva yhtä vahva kuin kontrolli :p Mutta tähän saakka epäilin vahvasti, etten ovuloi enää ollenkaan. Olen tikutellut koko tän viikon ja eilen ei toista viivaa edes suurennuslasilla olis vielä löytänyt. Katotaan tuleeko huomenna vielä vahvempi viiva...
 
Alkuperäinen kirjoittaja iltsu-natsu:
lumi-marja pojastasi tullaan kuulemaan vielä! =)

vinkkinä kaikille kanssasisarille: joku ( jonka nikkiä en muista... :ashamed: ) vinkkasi glandineista. söin tämän kierron niitä ja plussa tuli. annoin ystävälleni levyn niitä, heillä myös ollut yritystä jo lähes vuosi, ja hän plussasi myös tänään. onko tuuria vai toimiiko nuo "ihmekapselit" todella?!!!

iltsu & beebi 5+ jotain ( kaikki antavat eri la:n ( : neuvola, tekay ja tyks ) )


Ilta-natsu, soitkö niitä glandin 25 vai epa glandineja? ja 1 vai 2 päivässä? Voisi kai tuota itekkin kokeilla. Onko muilla noista kokemuksia?
 
AAM


16.8.2008


HAAVEISSA ESIKOINEN


Liinakko..................TM 07/08
Humu82..................KM 07/08
Samary...................KM 10/07
dinaho...................KM 06/07
Emppu78...............KM 6/07, KU&TM 6/08
Matsalu.................KM 06/08..............................
Nanniina...............KM 07/08...............................KP
Lakta....................KM 05/08...............................KP
Minni-07................KM 11/07, TM 07/08..............KP
Kanella..................KM 05/08..............................KP 3/28
Meritähti...............KM 02/08...............................KP 6/30-40
Mötiäinen..............TM 09/07, KM 06/08...............KP 11/28
Emiliana................KM 04/08,05/08.....................KP 14/28-33
Snowball...............KM 04/08...............................KP 16/32
Betania.................KM 06/07...............................KP 18/27-28 (palstatauolla)
Julietta..................KM 09/07, 03/08....................KP 21/29
Tinkatar................RK10/2007, KM 05/2008........KP 29/28
Oxford...................KM 05/08...............................
Lymypiilo.................KM 07/08..............................KP 32/28
whisnefka.............KM 05/08...............................KP 65/26-29
[color]


HAAVEISSA TOINEN




Kristallienkeli..........Enkelivauva 02/07
Säde82...................KM 01/08
Mude-75.................KM 04/08
Allusmamma...........KM 04/08
pikkuvadelma.........KM 06/08
Epskeps 37v...........KM 12/06,03/07,10/07...........KP 2/20(palstatauolla)
diddlina..................KM 07/08................................KP 7/28
Leinikki...................KM 12/04, 01/08, TM 06/08....KP 15/31
Marza1970.............KM 03/08................................KP 21/30-40
Pesonen.................KM 07/08................................KP 33/30
Sonja74..................KM 07/07................................KP 38/26-29


[color]


HAAVEISSA KOLMAS




woodoo....................KM 12/07, 05/08
Muumiblues..............KM 05/08
mammaRoi...............KM 05/08
mymmyryy................KM 12/07, KM 04/08, KM 07/08
SusSoo....................KM 02/05, 01/08, 05/08.................KP 3/30
Linneaborealis.........KM 2/08.........................................KP 20/36
Happihyppy.............KM 02/08.......................................KP 25
Unicco......................KM 07/07.......................................KP 26/
[color]


HAAVEISSA NELJÄS



Berry76.....................KM/KU 10/07 (palstatauolla)
Iltsu-natsu............... KM 09/05,11/07, 02/08...............
Herkkupeppu............KM 06/08.....................................KP 7/30-31
[color]

HAAVEISSA VIIDES



Millukka...................KM 05/08.................................KP 9/35 *yk12
mother4..................TM,KM 6/08..............................KP 20/ *yk2

HAAVEISSA KUUDES


Lumi-Marja.....enkelityttö-92, KM4/98, KM5/99 rv 15+5 tyttö, KM11/04, RK2/08 15+5 poika, KM7/08, KM 8/08.......KP ?/28-30
[color]

[color]

Taustalla:
Dada
ElinaMaria
[color]


PLUSSANNEET: :heart: :heart: :heart:


Aubrieta.......................03/08
Pamu k ..................
Millimenninkäinen..........04/08
Miina-............................04/08
Aili ................................04/08
Nti Kesäheinä................04/08
Surusydän.....................04/08
Ansku07........................04/08
Katherine......................04/08
Toive81.........................04/08
Frizzante......................05/08
Tuulenpuuska...............05/08
Pompo79......................05/08
Tuizu............................05/09
Fleur05........................05/08
Luminia........................05/08
Helmitaustailija.............05/08
Orchidx2.......................05/08
Minni-07.........................05/08
Daizz..............................05/08
Muumiska.....................06/08
Fey...............................06/08
Kvart över....................06/08
Jonniina.......................06/08
Rimpuli.........................06/08
Kärppänä heinälatoon 06/08
Mae.............................06/08
Leidi............................06/08
Pink1...........................06/08
Kaa.............................07/08
Myymä........................07/08
Riine............................07/08
Tauski82......................07/08
Lakta...........................07/08
Danjuska.....................07/08
Rouva Pikkumyy...........07/08
Kesis............................07/08
Mimuli...........................07/08
Allusmamma.................08/08
Miracle..........................08/08
Inkaliina83....................08/08
Superheppuli.................08/08
Oxford...........................08/08
JJ-t.................................08/08
iltsu-natsu.....................08/08
Pesonen........................08/08
 
humu & julietta ne ovat juuri noita mistä miracle pisti kuvan. tosin hain ne luotaistuotekaupasta, mutta sillä nyt ei ole mitään väliä. söin niitä kp 1 lähtien ja plussaan saakka, koska vähän niikuin unohdin lopettaa niiden käytön :whistle: mitään sivuvaikutuksia en ole huomannut. ainakaan negatiivisia! niiden lisäksi söin ja syön yhä omega 3:sta. suosittelen kokeilemaan!!! minulta jäi niitä ja ajattelin antaa ne teille ( jos joku haluaa kokeilla ) mutta en ihan vielä. km pelottaa niin kovasti että jos päästään vko:lle 12 sitten lahjoitan glandinit niitä haluavalle. niitä jäljellä melkein 3 kokonaista levyä eli jos useampi haluaa niin 3:lle riittää. rahaa niistä en halua kuin pk:n verran. mutta vielä täytyy odottaa, jos km iskee niin sitten tarvin niitä vielä... :headwall:

kanella mitä jos olet raskaana???

iltsu ja beebi rv...
 
SusSoo
Alkuperäinen kirjoittaja Julietta:
MITÄ NOI GLANDINET ON? Mä tahdon niitä!!
Yhdyn tähän kysymykseen. Moon ihan pihalla, notta mistä nyt puhutaan. Joten selventäkää vähän nyt asiaa tyhmälle!!

Rva Pikkumyy :wave: kyllä tämä nyt kesken meni. Vuodan kuin seula... :( Olen niellyt pettymykseni ja porskutan taas eteenpäin.

Lumi-Marja :wave: Eilen autoajelulla ajattelin että missä se teidän tupa on. Mutta tuo hevosasia auttoi taas vähän. Onko ne teidän hepat joskus sen ison tien toisella puolella laitumella, siis toisella puolella kuin teidän talo? Vai asutteko lähellä liikenneympyrää. Moon tälläänen salapoliisi :whistle: :D

-Sussoo-
 
Kanella, kiitos "tohtoroinnista". Olo ennallaan, ei muutoksia. Tuosta sun tuhruttelusta. Mulla on tuollaista ollut kerran, mutta siitä on kauan jo. Luokittelin menkoiksi, sillä aamusta tuli sellaista tummaa möhinyttä verta ja aamupäivästä kirkasta, iltaa kohden muuttui tuhruksi. Sitä kesti noin viikon verran. Testin tein ja negaa näytti ja tämän tein just ennen tuhrun/vuodon alkua, suurinpiirtein kp 28/28. Testit oli tosin vähän erilaisia vuonna 1993. Sit seuraavassa kierrossa jäi menkat pois ja tein kotitestin, mutta en luottanut siihen ja vein pissapurkin labraan. Plussaahan seiltä vastaukseksi tuli. Normaalisti edettiin ja neuvolalääkäri sit totes, että kohtu ei vastaa viikkoja ja lähete äitipolille ultraan. Olipa käynyt niin, että olinkin ollut raskaana jo tuhrun/vuodon aikana. LA siirtyi rapialla kuukaudella aikaisemmaksi ja tyttö syntyi marraskuussa. Pianhan tuo neiti täyttää 15v :D Mitään sen ihmeempiä oireitakaan ei muistini mukaan silloin ollut. Ei tissituntemuksia, joista olisin voinut päätellä mitään, sillä imetin vielä esikoista joka oli reilut puolivuotias. Koko raskausaikanakaan ei ollut muuta kuin mielettömät liitoskivut. Synnytys nopea ja ilman puudutteita mentiin, kun ei siinä ehtinyt mitään laittaa. Ekasta supparista ei mennyt kahta tuntia, kun tyttö syntyi ja repesin kyllä ihan kiitettävästi. Tuntui vain, että ponnistuttaa ja sitten kätilö otti ns. kopin. Tyttö oli kuitenkin yli 4 kiloa, joten kyllä se vähän paikoissa tuntui. Ponnistusvaiheeksi merkittiin minuutti. Nyt vähän lipsui raiteilta ja mopo karkas, mutta näitä on joskus mukava muistella :saint:

 

Yhteistyössä