KM jälkeen kuumeilevat

Sussoo Liikenneympyrästä J.järvelle päin palan matkaa. Hepat ei näy tielle ollenkaan, joten niiden perusteella ei voi suunnistaa :D Ne on tuolla mettäpalan takana laitumella ja todellakin tien toisella puolen. Ens talveks ei varmaan saa enää tallipaikkaa tuohon lähelle, kun ottavat omat erinäiset kesänaikana taloon muuttaneet elukat sisälle, joten viedään J.järvelle sukulaispaikkaan. Sieltähän ne on alunperin meille rantautunutkin. Vähän matka pitenee, mutta ei liian pitkäksi, kun ihan tuohon rajamaille menevät. Meidän tuvan tunnistaa noista vanhoista traktoreista, joita on joka kulmalla. Vähän kateellisena olen kattellut, kun joku tuohon toisen tien varteen kaupunkiin päin ajellessa on rakentanu komean maneesin ja aitauksen. Tahtoo meille kans :headwall: Mut mitähän tuo rakennusvirasto siihen sanois, kun meinas vähän tökkiä jo lupa talliinkin, joka siis edelleen rakentamatta :headwall: Kyllähän sitä kylmää varastotilaa sais tehdä vaikka pihan pullolleen, mutta ns. maatalousrakennus tähän tontille oli toinen juttu. Ei koon puolesta, vaan sijainnin.
 
Lumi-Marja ihanan tekstin lapsesi oli kirjoittanut :heart: . Sulla on ihanan empaattinen poika.
SusSoo salapoliisina, kuulostaa hauskalta :LOL: . Sun pitää perustaa toimisto SusSoon salat :LOL: . Mulla on näköjään tänään tässä "sairaudessa" maaninen ja hysteerinen vaihe menossa. Parempi sekin kuin alakulo :whistle: .

(.) Mä äsken ilmoitin miehelle, että se saa tänään siivota ja mä vedän lonkkaa. Oon koko päivän yövaatteissa ja riehun täällä koneella.
Mä muuten tossa jokuaika sitten mietin tota mun työkuvioo uusiksi, nyt mä löysin sellasen työn, joka vois olla jees. Ajattelin hakea sitä, mutta sen saaminen voi olla epätodennäköistä, mutta ajattelin kuitenkin yrittää. Mun elämäni kriisi vois nyt hieman jo helpottua :kieh: .
 
Sussoo: Ok, kiitos tiedosta! :hug: :flower: No eteenpäin, kyllä se vielä onnistaa! :heart:

Kanella: sitä minäkin ajattelin, josko olet raskaana?

Lumi-Marja: Kiva, kun olet "paremmassa kunnossa" ja jaksat eteenpäin lastesi, ihanien ja miehesi tukemana! :heart:

Mukavat pvn jatkot ihan jokaiselle ja PlussailuOnnea kaikille! :heart: +++++++++++ :whistle:

Rva Pikkumyy ja Pirpana rv 6+3 :heart:
 
glandin 25 tietoa! kirjoitan tämän pakkausselosteesta:
glandin 25 sisältää gammalinoleenihappoa eli GLA:ta. GLA on elimistölle välttämätön rasvahappo, josta elimistö muodostaa tärkeitä prostaglandiineja. näillä on suotuisa vaikutus mm. atoopikolle, kuivasta ihosta kärsiville, sekä naisen hormoonitoiminnalle. siksi GLA sopii helpottamaan kuukauden kireitä päiviä.

pudasruohonsiemen öljyä.

en tiedä, mutta meillä tämä toimi. joten jokin taika tässä oltava. jostain luin että vahvistaa kohdun limakalvoa jolloin sikiön helpompi tarrata kiinni.

sussoo pahoittelut tädin tulosta! :hug:

epskeps varaanko sulle levyllisen glandinia? ;) ja :hug: tädistä! ei ole oikein ei!

:wave:
 
AAM


17.8.2008


HAAVEISSA ESIKOINEN


Liinakko..................TM 07/08
Humu82..................KM 07/08
Samary...................KM 10/07
dinaho...................KM 06/07
Emppu78...............KM 6/07, KU&TM 6/08
Matsalu.................KM 06/08..............................
Nanniina...............KM 07/08...............................KP
Lakta....................KM 05/08...............................KP
Minni-07................KM 11/07, TM 07/08..............KP
Kanella..................KM 05/08..............................KP 4/28
Meritähti...............KM 02/08...............................KP 7/30-40
Mötiäinen..............TM 09/07, KM 06/08...............KP 12/28
Emiliana................KM 04/08,05/08.....................KP 15/28-33
Snowball...............KM 04/08...............................KP 17/32
Betania.................KM 06/07...............................KP 19/27-28 (palstatauolla)
Julietta..................KM 09/07, 03/08....................KP 22/29
Tinkatar................RK10/2007, KM 05/2008........KP 30/28
Oxford...................KM 05/08...............................
Lymypiilo.................KM 07/08..............................KP 33/28
whisnefka.............KM 05/08...............................KP


HAAVEISSA TOINEN




Kristallienkeli..........Enkelivauva 02/07
Säde82...................KM 01/08
Mude-75.................KM 04/08
Allusmamma...........KM 04/08
pikkuvadelma.........KM 06/08
Epskeps 37v...........KM 12/06,03/07,10/07...........KP 3/20(palstatauolla)
diddlina..................KM 07/08................................KP 8/28
Leinikki...................KM 12/04, 01/08, TM 06/08....KP 16/31
Marza1970.............KM 03/08................................KP 22/30-40
Pesonen.................KM 07/08................................KP 34/30
Sonja74..................KM 07/07................................KP 39/26-29


[color]


HAAVEISSA KOLMAS




woodoo....................KM 12/07, 05/08
Muumiblues..............KM 05/08
mammaRoi...............KM 05/08
mymmyryy................KM 12/07, KM 04/08, KM 07/08
SusSoo....................KM 02/05, 01/08, 05/08.................KP 4/30
Linneaborealis.........KM 2/08.........................................KP 21/36
Happihyppy.............KM 02/08.......................................KP 26
Unicco......................KM 07/07.......................................KP 27/
[color]


HAAVEISSA NELJÄS



Berry76.....................KM/KU 10/07 (palstatauolla)
Iltsu-natsu............... KM 09/05,11/07, 02/08...............
Herkkupeppu............KM 06/08.....................................KP 8/30-31
[color]

HAAVEISSA VIIDES



Millukka...................KM 05/08.................................KP 10/35 *yk12
mother4..................TM,KM 6/08..............................KP 21/ *yk2

HAAVEISSA KUUDES


Lumi-Marja.....enkelityttö-92, KM4/98, KM5/99 rv 15+5 tyttö, KM11/04, RK2/08 15+5 poika, KM7/08, KM 8/08.......KP ?/28-30
[color]

[color]

Taustalla:
Dada
ElinaMaria
[color]

Haamuilijat:

Tinkatar
[color]


PLUSSANNEET: :heart: :heart: :heart:


Aubrieta.......................03/08
Pamu k ..................
Millimenninkäinen..........04/08
Miina-............................04/08
Aili ................................04/08
Nti Kesäheinä................04/08
Surusydän.....................04/08
Ansku07........................04/08
Katherine......................04/08
Toive81.........................04/08
Frizzante......................05/08
Tuulenpuuska...............05/08
Pompo79......................05/08
Tuizu............................05/09
Fleur05........................05/08
Luminia........................05/08
Helmitaustailija.............05/08
Orchidx2.......................05/08
Minni-07.........................05/08
Daizz..............................05/08
Muumiska.....................06/08
Fey...............................06/08
Kvart över....................06/08
Jonniina.......................06/08
Rimpuli.........................06/08
Kärppänä heinälatoon 06/08
Mae.............................06/08
Leidi............................06/08
Pink1...........................06/08
Kaa.............................07/08
Myymä........................07/08
Riine............................07/08
Tauski82......................07/08
Lakta...........................07/08
Danjuska.....................07/08
Rouva Pikkumyy...........07/08
Kesis............................07/08
Mimuli...........................07/08
Allusmamma.................08/08
Miracle..........................08/08
Inkaliina83....................08/08
Superheppuli.................08/08
Oxford...........................08/08
JJ-t.................................08/08
iltsu-natsu.....................08/08
Pesonen........................08/08
 
Täällä on taas ehtinyt tapahtumaan kauhian paljon sillä väliin, kun olen viimeksi kirjoitellut. Kaikille seuraamme liittyneille ja uudestaan liittyneille lämmin :hug: Olen pahoillani puolestanne.
Erityisesti Lumi-Marja olet mielessäni usein.

Ja iso liuta ollaan plussiakin saatu =) Oikein paljon onnea kaikille plussanneille!!

Omaa napaa sen verran, että tänä aamuna sain äärimmäisen, äärimmäisen haalean haamun. Mies ei sitä edes erottanut, mutta itse olen niin paljon noita testejä tuijotellut, että huomaan kyllä kaikki haamutkin. Vielä on kuitenkin niin aikaista (mullahan on viime kierrot olleet 33-35 pv), että nyt jännitellään, josko se muuttuisi vahvemmaksi tulevan viikon aikana. Tammikuultahan mulla on kokemus kemiallisesta raskaudestakin. On tämä kyllä taas jännittävää :)
 
Tsemppiä Tinkatar :attn: ja onnittelut jo etukäteen.

Minä kaipaisin tohtorointia myös. Eli kahdesta edellisestä raskaudesta on ollut runsaasti valkovuotoa alusta saakka (siitä oikeastaan olen tajunnut raskaana olevani), no nyt kuitenkin jännätään 27/30 eikä tuollaista kyseistä vuotoa ole ollut kun erittäin niukasti. Mutta nyt on viikonlopun aikana taas oikein lorahtanut tavaraa (hyiii, eikö mulla parempia puheenaiheita ole) housuihin.. Mietin vain, että enteileekö tämä valkovuoto tädin tulemista, vai olisko tässä pieni toivo kuitenkin olemassa?? Huomenna menen verikokeisiin, mutta tiistaiksi tulee vasta tulos, niin pitäähän nyt jo vähän spekuloida B)

Eli varmaan mun kysymys tässä oli, että onko teillä muilla valkovuoto muuttunut tms. kun kuukautiset on alkamassa? Itse en kirveelläkään muista, miten mulla on mennyt...

Niin ja tuosta verikokeesta, että näkyykö siinä jo mahdollinen raskaus kp 28/30? Vähän aikaistahan tuo on, mutta lääkäri sitä ehdotti huonon oloni vuoksi, kun menen samalla muihinkin tutkimuksiin.
 
SusSoo
Tinkatar :flower: onnea haamusta!

Iltsulle
kiitos ja kumarrus tietoiskusta. Tuo GLA sopisi mulle kuin nenä päähän, kun mä olen atoopikko. Just ostin kalkkitabletteja nivelrikkoon eli täytyypä hakea lisää uusia tabletteja. Näyttää siltä että vanhuus ei tule yksin kun lääkitys vaan lisääntyy...

Lumi-Marja! Täytynee bongailla sitten traktoreita kun siitä ohi ajelee. Mä tykkään heppoja ihan katsella kaukaa, mutta lähellä en tunne oloani turvalliseksi
Oon aina sanonu, että ennemmin ratsastan lehmällä kuin hevosella :ashamed: :whistle:

Mymmyryy :wave: kyllä me sullekin jokin oma "toimisto" keksitään tänne palstalle. Nythän täällä on jo Tohtori Kanella
ja Salapoliisitoimisto SussoonSalat
Ja mitähän muuta vielä?

Nyt mä häivyn tuonne telkkarin ääreen katsomaan urheilua. Naapuripitäjän poika heittelee siellä moukaria tällä hetkellä.

-Sussoo-
 
Tinkatar Paljon onnea haamusta! Toivotaan että se vahvistuu ja kasvaa kuukausien myötä valmiiksi vauvaksi.

Kiitosta vain rohkaisusta, olisihan se ihanaa jos raskaana olisin. Ja teoreettisesti kai se on mahdollista, mutta pahoin kyllä pelkään, että keho vain ei ole vielä toipunut täysin keskenmenosta ja että tuhruvuoto johtuu ohuesta limakalvosta. Pitää varmaan kuitenkin testata varmuuden vuoksi joskus ensi viikolla. Glandin-kaupassa jo kyllä kävin, eipä se ota jos ei annakaan.
 
Tinkatar, upeata, varovasti onnittelen jo :heart:

Glandineista. Voisimpa omankin kokemusken niistä kertoa joka on kyllä positiivinen. Atopia parani lähes oireettomaksi, kutina hellitti ja kahden vuoden yrityksen luomusti ja lopuksi hoidoilla saadun km jälkeen aloin noita syödä. Taisi olla yhdet menkat km jälkeen, kun paketin hain. Sit tulikin se plussa. Se plussa kesti ja täyttää kohta 3v :heart: Olin jo melkein unohtanut koko glandinit. Jäi silloin hakematta lisää ja olen vaan unohtanut. Arvatkaapa kuka heti huomenna laukkaa kauppaan glandin ostoksille :) Mulle eräs homeopaatti sanoi, että jos on hiuspohjassa ongelmia, niin rikkoo pari glandin kapselia ja hieroo sen päänahkaan ennen saunaan/suihkuun menoa ja antaa vaikuttaa puolisen tuntia. Mulla usein päänahka kutiseva, kireän tuntuinen ja menee rikki vähästäkin määrästä mitä tahansa hiustenmuotoilutuotetta. Sit on pää ruvella ja tuntuu kamalalta. Kokeilin silloin ja auttoi. Mitenkähän noin hyvän tuotteen voi unohtaa...jotan demntiaa kait :kieh:
 
SusSoo
Glandin-asiaa vielä :wave: Onko tätä ko. valmistetta myynnissä ihan kaupan luontaistuoteosastolla vai kipaisenko apteekkiin asti? *kyselee hän kiinnostuneena*

Äitini yrittää puhua mulle jo järkeä... Sen mielestä nämä kolme epäonnistunutta plussausta tänä vuonna olisivat merkki siitä, että meidän kannattaisi lopettaa vauvakuumeilu. Mutta kun me niin haluttais oma nyytti. Kyllä me nyt kuitenkin tämän vuoden loppuun asti ainakin vielä kuumeilemme. Jos vielä menee pari kesken, niin enköhän mä sitten pian lyö hanskat tiskiin. Lapsiahan meille on tulossa vaikka omaa ei enää saataisikaan =)

-Sussoo-
 
Pikaiseen täällä.

Täällä on kanssa yksi "Glandinisti"! :LOL: Mähän söin silloin niitä sen kierron kun tärppäsi se tuulimuna. Ja nyt oon taas syönyt niitä tyhjennyksestä asti. Suosittelen erittäin lämpimästi niitä kaikille. Mulla on helpottunut niiden ansiosta hirveät PMS-Oireet. Mun mieskin sano että mä oon niinkuin eri ihminen nykyään. Ja mäsyön myös omega-3 kokokierron läpi, jottei rasvahappotaseet mee ihan sekaisin.
Niin ja silloin kun viimeksi plussasin niin mä lahjoitin ne mun loput Glandinit mun kaverille ja sekin plussasi heti samasta kierrosta. Joten kyllä ne vaan oikeasti toimii!

Niin ja sitten tärkeätiedoitus kaikille!
Mä juttelin luontaistuoteneuvojan kanssa noista keskenmenoista ja se sano että on tutkittu että keskenmenot voi johtua seleenin puutoksesta! Se neuvoja "määräsi" mulle kaikista parhaiten imeytyvän seleeni valmisteen, E-vitamiinia, sinkkiä ja kaikki B-ryhmän vitamiinit. Sanoi sitten mulle että jos vielä tulee km, niin nyt se enää ainakaan voi johtua mistään vitamiinien puutostiloista.
Joten nyt kaikki kipinkapin pistämään vitamiini asiat kuntoon jotta me kaikki saataisiin mahdollisimman nopeasti terveet pienet tuhisiat kainaloon. =)

ON. En saanut bongattua ovista tikuilla tällä kertaa. Kipuja ja ovis olo kylläon ollut. Ja mies lähti jo viikoksi toiseen kaupunkiin. Mutta niinkuin AM suositteli, niin minä ja simpat jäimme kotiovelle heiluttamaan kun mies lähti :LOL: Eli onnistuttiin vielä heiluttelemaan peittoja ennenkuin lähti :heart: :heart: :heart: :heart:

Jep, nyt täytyy lopetella.

Heippa taas kaikille!

Terveisin Leinikki
 
AAM
hei !! saanko mä olla sitten se ennustajatoimisto mun kasi/kristallipallo ainakin toimi(i) joskus :D ;)
Mä niitä Glandineita kävin kysymässä niin se sanoi että jos rasvoja syö jo niin pitäis riittää ja tuuppas mulle ne Melbrosiat :) :LOL: *höynäytettävä*
Leinikki Loistavaa :) toivottavasti simpat ymmärtää sinnitellä ovikseen asti tehdä tehtävänsä..
Sussoo ÄITI naulakkoon, vanhemmat ei ymmärrä meitä :D :kieh:

nyt ruoanlaittoon tai syömään puolisoni on tuossa vääntänyt sen sillä aikaa kun täällä lorvin :D :LOL: :LOL:

C U
:heart: :lla AM
 
Tinkatar onnea haamusta =)

Ja Lumi-Marja.....kyllä meilläkin mies lähtee vaikka ruokapöydästä, vaikkei päivystystä ookkaan. Nyt on tänä viikonloppuna on ollu kolme mitätöntä keikkaa.... ihmeen paljon kun joskus menee viikkoja ettei mitään....

Viikonloppu oli kyllä varsin kiireinen...veljen poika oli yökylässä (11kk) ja sit tota pihasaunaa rakenneltiin. Menis vaan toi ens viikkoki pian niin tietäs onko tässä kierrossa mitään tapahtunu.
 
SusSoo
Allusmamma :wave: sä voisit sitten olla tämmönen
En löytänyt mistään kristallipalloa! Mä esitän sulle sitten visaisia kysymyksiä kun näytän tältä
Huono homma on siinä, että en seurannut sua tuonne odotuspuolelle. Luultavasti tänne saapuu sitten sun tilalle joskus joku uusi ennustajaeukko :D Vertaistasi kristallipallon haltijaa ei tietenkään ole koko Suomenmaassa.

-Sussoo-
 
moikka

tulinpa tännekkin kurkkimaan taas...

Tinkatar: Täällä peukut pystyssä teidän puolesta! :D

Tuu vaan tuonne toiselle puolelle ja vedä muut perässäs =)

Teillä on ollut noista glandineista puhetta ja uteliaisuudesta itsekkin luin.. noita mietin itsekkin jossain vaiheessa että pitäiskö kokeilla mut ei sitten tullut kokeiltua.
Sen sijaan mulla auttoi ne tipat jotka ostin.. Että oisko minulla ollut enemmän sitten just kierron suhteen jotain hämminkiä *raapii päätään* mut pääasia että toimivat :D

Täällä viikkoja 8+1 ja varovaisin mielin mennään...
pikkuisen "toukamme" näin viime viikolla ultrassa kun kipujen takia menin päivystykseen.. löysivät kystan joka kipuilee mutta siellä pikkuinen kölli ja sykekkin ruudulla näkyi että toistaiseksi kaikki ok. :heart:

lisää plussa aaltoja tähän pinoon toivoen;
danjuska
 
sussoo en usko että kaupan hyllyltä löytyy. kannattaa hakea luontaistuote kaupasta. ja niiden lisäksi kannattaa / täytyy syödä omega 3-kalaöljyä, muuten menee elimistön rasvahappo systeemit sekaisin. anoppini on luontaistuotteiden ekspertti ja hänen kanssaan tänään juttelin asiasta ja oli sitä mieltä että kannattaa syödä koko raskauden ajan ko tuotetta. parantaa vastasyntyneen aivoverenkiertoa ja ehkäisee mm. synnytyksen jälkeiseltä masennukselta. itse sairastuin tähän kolmosen synnyttyä ja nyt kun olen noita pillereitä popsinut olen voinut jättää lääkkeet kokonaan pois.

:wave:
 
AAM
Alkuperäinen kirjoittaja SusSoo:
Allusmamma Huono homma on siinä, että en seurannut sua tuonne odotuspuolelle. Luultavasti tänne saapuu sitten sun tilalle joskus joku uusi ennustajaeukko :D Vertaistasi kristallipallon haltijaa ei tietenkään ole koko Suomenmaassa.

-Sussoo-
:LOL: juu juu ei tietenkään löydy vertaista ;) :D nobody here to take my place... saas kuule nähdä uskallanko vielä syyskuussakaan teitä jättää.. lupasin muutaman riepaista mukaan, kun iltsukin vei pari niin parhaani yritän :) *lupaan* *ravistaa kasipalloa: yritä myöhemmin uudelleen..* :whistle: täytyypi ravistella myöhemmin...
Glandiinit ja omegat kehiin ja äkkiä... :p =)

AM


 

Yhteistyössä