KM jälkeen kuumeilevat

Alkuperäinen kirjoittaja Dada:
Tietääkö joku, mistä se riippuu tarvinneeko odotella ensimmäiset kk vai ei?
Niin monelta taholta kun kuulee eri vastauksia..

Dada ajatuksenpoikasen kanssa
Mua kans kiehtoo tää kysymys... Maalaisjärjellä vois tosiaan ajatella, että menkkojen lukumäärä johtuisi km:stä, eli spontaani/kaavinta/lääkkeellinen tai esim. muista oireista, jälkivuodon kestosta, kivuista, jos ultrassa on todettu jotain 'poikkeavaa' tms.

Sit varmaan riippuu lääkäristäkin. Mun silloin yöllä TAYSissä tutkinut lääkäri sanoi, että käy 4-5 viikon päästä omalla terveysasemalla otattamassa verikoe ja sitten oma- tai neuvolalääkärille tarkastukseen - ja that's it. No sit ne soittaa kuitenkin TAYSista naistentautien osastolta, että mene verikokeeseen 'heti', jossa kävin jo 2 viikkoa sitten (KM 14.7.). Tulos 14, eli melkeinpä oli hormoni jo poistunut silloin. Piti vielä TAYSin ohjeiden mukaan käydä tänään uudelleen. Eli ensin tuli toiset ohjeet - sitten toiset :/ Samasta puljusta, eri lääkäriltä (?).

Mulla oli suht 'siisti' km - alkoi kuin normaalit menkat, ei kipuja joitain kramppeja lukuunottamatta, jälkivuoto kesti 4-5 päivää ja ruskeata tuhrua sen jälkeen vain n viikko-puolitoista. Ultrassa jo näkyi silloin yöllä, että 99% oli itsestään tullut pois, joku hyytymä sinne jäi, mutta sain cytotecejä ja ne kyllä sai vuotamaan, joten uskoisin, olevani 'puhdas'.

Alkuperäiset ohjeet mulle oli odottaa yhdet kuukautiset. Kaipa ne kohta tulee... Mä en oo vielä päättänyt, alkaako heti yrittämään, vai odottaako toisetkin, että saisin kiertoni selville. Oon myös ajatellu ovistikkujen käyttöönottoa (mulle uusi kokemus). Mies on suurinpiirtein joka toinen-kolmas viikko työmatkoilla koko syksyn, joten jos matka osuu ovisaikaan... No, se olis siinä sitten se kuukausi.

Onko sillä kierron selville saamisessa mitään merkitystä... oikeasti?? :/ :/ Kai sitä jossain vaiheessa tulis tehtyä raskaustesti.. ja ainakin on sitten ekat menkat olleet, mistä aloittaa lasketun ajan laskeminen.

Lumi-Marja: Huh, mikä hieno yllätys :) Terkkari jatkokoulutukseen...

 
Mulle kätilö sano, et yhdet kk olis hyvä odottaa, mutta eipä se maailma kaada vaikkei kerkeis tuleenkaan :) Me alettiin heti yrittämään, mutta ei tärpännyt..

Mites muuten, kui myöhään ovulaatio voi mahdollisesti olla? Kun yleensähän se on, kait, siin kp14 vai? mut mulla samantyyppisiä tuntemuksia vasta kp 17-18..
 
Yleensä ottaen ovulaatiota ei tapahdu kp 21 jälkeen, mut sekään ei todellakaan ole niin yks yhteen. Monetkin ovat raskautuneet myöhemminkin olleista ovulaatioista, eli hyvin yksilöllistä taitaa olla. Mut useimmiten sääntö kai on, et ovulaatio tapahtuu harvemmin yli 35-40 kierroissa.
 
joo :'( Millukka tippu kovaa ja korkeelta |O |O |O olin jo varma ett on tärpänny mut täti tuli yllättäen puskista eilen illalla mut laitoin tämän päivän kp1 kun se oli melkein puoliyö kun alkoi :headwall: :headwall: :headwall: kierto kuitenkin lyheni taas,kierroksi tuli 35 ,olikin vasta ensimmäinen kierto ton km jälkeen.(km:stä tais ekat menkat tulla kp40.

eli mut voipi päivitää Millukka....kp 1/35....yk.12(km 5/08)
kyllä sapettaa mutta ei auta :snotty: jos se ens kierrosta sit
 
Kiitos kaikille onnitteluista ja tarrasukista :heart:

Haamunvahvistumis onnea Iltsulle ja plussatuulia jokaiselle.

Päivä kerrallaan mennään, parasta toivoen. Peloilta ei säästy, mutta ne on kai ihan ymmärrettäviä, jokaisella. Clearblue jäi sit apteekista tuplapakettina käteen ja siihen tuli ihan selvä plussa, joten kaippa tämä mamma nyt uskaltaa tuonne odottajien puolelle kurkkia.

Kaikkea hyvää teille koko sydämestäni, Lumi-Marja ja pikkuinen 5+0
 
samaa mieltä miraclen kanssa... plussa kuvia on aina kiva katsoa... pistähän kuvaa tulemaan lumi-marja!

kiitos ihanaiset, mutta selkää alkaa särkeä niin uhkaavasti että eiköhän se ole tässä...tulisi nyt vaan jotta pääsisi uuteen kietoon!

:wave:
 
hei pitkäsät aikaa mut vois oikeestaan poistaa listalta kuumeilu kyl jatkuu mut kirjottelen enimmäkseen toolla esikoisesta haaveilevien pinossa...hankala muistaa ilmottaa kaikkiin pinoihin kp:t niin aattelin nyt olla vaan tolla yhessä...
kiitoksia paljon teille tuestanne ja iso iso plussapuhuri kaikille!!
-mulmul-
 
Joo minä aloin tänään mietiskellä kaikenlaista ja sitten uskaltauduin apteekkiin, vaikka vannoin etten oman kylän apteekista raskaustestiä osta, juorut leviää jo vähemmästäkin... Nega tuli kuten arvelinkin, mutta missä täti??? Ihme olo muutenkin ja jälkivuodon loppumisesta melkein kuukausi, joten luulisi auntien jo tulevan. Vai antaako odotuttaa itseään kauankin? Tietysti alkaa ensi pe, kun la ja su on juhlat että sitten oikein ahistaa :whistle: Muistelinkin että viikko takaperin olin tosi limainen sun muuta, ihan kuin ovis ois ollu sillon :snotty: Katotaan miten käy, sais tulla jo kun näin odotellaan.

"Alkukesän odotin että (jälki)vuoto loppuu ja nyt loppukesän odotan että vuoto alkaa" |O

Hyvin menee mullakin... Mutta ne yhdet menkat päätin odottaa, kun "käskettiin". Tulevat sitten ennemmin tai myöhemmin :wave:
 
miracle ja iltsu, tässä tulee kuivunutta kuvaa :D Ei meinaan ollut kamera mukana kaupan vessassa :LOL: :eek: vai oisko pitäny varautua :D Tuo viiva kuitenkin tuli testiin näkyviin hyvin pian kastelun jälkeen. Tuoreeltaan näkyi vielä paremmin. Sitä sitten tiirasin hämyisessa huussissa ja kaupanpuolella vaivihkaa käsilaukusta kummastelin. Miten niin olen tikkuaddikti:kieh: Mut tää on mun viimeinen vaavi...jos menee siis loppuunasti.
 
Ensiksikin, onnea kaikille plussanneille!

Sitten kysyisin, onko kellään kokemusta seuraavasta: Ekat menkat KM:n jälkeen olivat hyvin niukat ja täysin kivuttomat. Nyt kp 21/24 ja toiset menkat ilmeisesti tulossa. Pari päivää on tullut niukkaa tuhruvuotoa, tänään se hupeni lähes olemattomiin. Sen sijaan kuukautiskivut ovat olleet koko päivän aivan kamalat, kovemmat kuin minulla ikinä. Vaan kunnon vuotoa ei näy ei kuulu.
 
Matsalu: Mullakin oli 2 menkat tosi niukat ja sitten yllättäen 2 viikkoa viimeisistä alkoi kunnon vuoto. Siitä seuraavissa menkoissa kuukautiskipu alkoi jo viikkoa ennen kuin menkat alkoi. Jospa sullakin on ne ekat kunnon menkat vasta tulossa.

Omaa napaa: Lääkäri soitti ja kertoi, ettei viljelyssä ollut näkynyt mitään, vaikka pikatestissä näyttikin tulehdusta. Jospa tää tulehdus ei olekaan mitään vakavaa :) . Antoi kuitenkin lääkkeet, koska hänen mielestään siis jotain häikkää oli. Voiskohan tuo mieletön valkovuodon määrä, jota lääkäriparka joutui kuivaileen saadakseen näytteen, olla merkki raskaudesta ;)

Oliko teillä kellään ovis maanantaina? Onko mitään "oireita"? Mulla ei *puristelee rintojaan* :LOL:
 
SusSoo
Ei oo tätiä näkynyt B) Hyvä juttu! Epäilen olevani raskaana, koska juustonaksut maistuu... :p Se on mun ensioire raskauksista. Normaalisti en niitä tykkää syödä, mutta oon huomannut että raskaana vedän niitä pussitolkulla :ashamed: Jos täti tulee, niin tipun korkealta ja kovaa :|
 
AAM
Alkuperäinen kirjoittaja SusSoo:
Ei oo tätiä näkynyt B) Hyvä juttu! Epäilen olevani raskaana, koska juustonaksut maistuu... :p Se on mun ensioire raskauksista. Normaalisti en niitä tykkää syödä, mutta oon huomannut että raskaana vedän niitä pussitolkulla :ashamed: Jos täti tulee, niin tipun korkealta ja kovaa :|
kiljoona finkkua ristissä.. xxxXXXXXxxxx b:)d :hug: sitä horoa ei nyt tähän hätää tarvita.. voi pysyä poissa sen 9-10 kk... :whistle:
 
AAM


9.8.2008


HAAVEISSA ESIKOINEN


Liinakko..................TM 07/08
Lymypiilo.................KM 07/08
Humu82..................KM 07/08
Samary...................KM 10/07
dinaho...................KM 06/07
dinaho...................KM 06/07
Emppu78...............KM 6/07, KU&TM 6/08
Matsalu.................KM 06/08..............................
Nanniina...............KM 07/08...............................KP
Lakta....................KM 05/08................................KP
Minni-07................KM 11/07, TM 07/08..............KP
Emiliana................KM 04/08,05/08.....................KP 7/28-33
Snowball...............KM 04/08...............................KP 9/32
Betania.................KM 06/07...............................KP 11/27-28 (palstatauolla)
Julietta..................KM 09/07, 03/08....................KP 14/29
Kanella..................KM 05/08..............................KP 21/28
Tinkatar................RK10/2007, KM 05/2008........KP 22/28
Oxford...................KM 05/08...............................KP 31/28
Mötiäinen..............TM 09/07, KM 06/08...............KP 32/
Meritähti...............KM 02/08...............................KP 36/30-40
whisnefka.............KM 05/08...............................KP 58/26-29
[color]


HAAVEISSA TOINEN




Kristallienkeli..........Enkelivauva 02/07
Danjuska................KM 08/07
Säde82...................KM 01/08
Mude-75.................KM 04/08
Allusmamma...........KM 04/08
pikkuvadelma.........KM 06/08
diddlina..................KM 07/08................................KP
Leinikki...................KM 12/04, 01/08, TM 06/08....KP 8/31
Marza1970.............KM 03/08................................KP 14/30-40
Epskeps 37v...........KM 12/06,03/07,10/07...........KP 23/27(palstatauolla)
Pesonen.................KM 07/08................................KP 26/
Sonja74..................KM 07/07................................KP 31/26-29


[color]


HAAVEISSA KOLMAS




woodoo....................KM 12/07, 05/08
Muumiblues..............KM 05/08
mammaRoi...............KM 05/08
mymmyryy................KM 12/07, KM 04/08, KM 07/08
Happihyppy.............KM 02/08.......................................KP 17
Linneaborealis.........KM 2/08.........................................KP 13/28
SusSoo....................KM 02/05, 01/08, 05/08.................KP 30/30
[color]


HAAVEISSA NELJÄS



Berry76.....................KM/KU 10/07 (palstatauolla)
Iltsu-natsu............... KM 09/05,11/07, 02/08...............KP 38/33
Herkkupeppu............KM 06/08.....................................KP
[color]

HAAVEISSA VIIDES



Millukka...................KM 05/08.................................KP 2/35 *yk12
mother4..................TM,KM 6/08..............................KP 13/ *yk2

HAAVEISSA KUUDES



[color]

[color]

Taustalla:
Dada
ElinaMaria.............RK 01/08, KM 04/08............... (taukosella)

[color]


PLUSSANNEET: :heart: :heart: :heart:


Aubrieta.......................03/08
Pamu k ..................
Millimenninkäinen..........04/08
Miina-............................04/08
Aili ................................04/08
Nti Kesäheinä................04/08
Surusydän.....................04/08
Ansku07........................04/08
Katherine......................04/08
Toive81.........................04/08
Frizzante......................05/08
Tuulenpuuska...............05/08
Pompo79......................05/08
Tuizu............................05/09
Fleur05........................05/08
Luminia........................05/08
Helmitaustailija.............05/08
Orchidx2.......................05/08
Minni-07.........................05/08
Daizz..............................05/08
Muumiska.....................06/08
Fey...............................06/08
Kvart över....................06/08
Jonniina.......................06/08
Rimpuli.........................06/08
Kärppänä heinälatoon 06/08
Mae.............................06/08
Leidi............................06/08
Pink1...........................06/08
Kaa.............................07/08
Myymä........................07/08
Riine............................07/08
Tauski82......................07/08
Lakta...........................07/08
Danjuska.....................07/08
Rouva Pikkumyy...........07/08
Kesis............................07/08
Mimuli...........................07/08
Allusmamma.................08/08
Miracle..........................08/08
Inkaliina83....................08/08
Oxford...........................08/08
Lumi-Marja....................08/08
JJ-t.................................08/08
 
Allusmamma, eikös JJ-t ole kans plussannut? Olen ollut huomaavinani semmoisen seikan.

Täällä kaikki ok. Pientä kipuilua on, mutta sitä mulla on ollut jokaisessa alussa ja tuo endometrioosi, vaikka ävhäinen, ei ainakaan auta asiaa.

Plussatuulia kaikille oikein paljon, Lumi-Marja ja pikkukulta 5+1
 
On kyllä komia tämä elokuunkin plussatilasto, vaikka kuuta on vaikka kuinka jäljellä =)

Täällä taas kierto venyy. Eilen testailin, vaikken ole raskauteen uskonutkaan.
Normi kierrossa olisi kuitenkin jo pitänyt menkkojen alkaa joten varmistelin. Clear bluella aamupissistä nega, joten eipä tässä muuta kun pitkää kiertoa taas odotellessa.

Voiko tämä kierron heittely johtua yhä keskenmenosta? Eka kierto oli mulle normaali 31 päivää, toka 40 päivää ja nyt mennään jo kp 36 eikä tädistä näy merkkiäkään...
Mietin vaan, että saisinkohan jotain apuja kierron tasoittamiseen lääkäriltä, vai onko tällainen ihan normaalia keskenmenon jälkeen. Mietin vain mahdanko edes ovuloida...
Missä vaiheessa olette pyytäneet apuja, jos kierto on sekoillut?

Terkuin,

Turhautunut Meritähti
 

Yhteistyössä