Raskaus ja imetys:
Amitriptyliini ja klooridiatsepoksidi läpäisevät istukan ja erittyvät maitoon. Ne aiheuttavat suurina annoksina joillekin eläinlajeille sikiövaurioita, mutta ihmisellä kummankaan ei kuitenkaan tiedetä olevan teratogeeninen. Äidin loppuraskauden aikana käyttämä amitriptyliini ja klooridiatsepoksidi voivat aiheuttaa vieroitusoireita, velttoutta ja antikolinergisiä oireita vastasyntyneessä. Äidinmaidosta imeväiseen tuleva amitriptyliini- ja klooridiatsepoksidimäärä on niin pieni, ettei sillä todennäköisesti ole farmakologista vaikutusta eikä kliinisiä vaikutuksia ole havaittavissa. Varmuuden vuoksi Klotriptyl-hoidosta raskauden ja imetyksen aikana on kuitenkin syytä pidättäytyä. Mikäli hoitoa pidetään välttämättömänä, on käytettävä pienintä tehokasta annosta ja pyrittävä lääkkeettömään jaksoon juuri ennen laskettua aikaa.