Klomia syövät?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -atu-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

-atu-

Vieras
Hei!

Anteeksi olen vähän ulalla. mutta kuinka teille on määrätty clomit?
Onko ollut häikkää ovulaatiossa, vai miten?
Minulle kokeillaan toista kertaa nyt niitä, söin niitä vuosi sitten joulun aikaan, mutta aiheuttivat minulle todella kovia sivuoireita..
Minulla on yksi lapsi ja kaksi keskenmenoa takana..
Nyt on niin, että olemme yrittäneet niin monta vuotta.. kävin lääkärillä ja hän ultrasi paikkat. Sanoi että olisi toisessa munasarjoissa tulossa ovulaatio... mutta se että irtoaako se munis niin siitä ei olla varmaa..
Mistä sen näkee ultralla että mitä sieltä on tulossa;)) Siis että enkö sitten ovuloi joka kuukausi, vai epäonnistuuko ovulaationi sitten kuitenkin... hassuja kysymyksiä..
Koska kävin meinaan tässä alkukesästä yksityisellä, mutta hän ei ollut lapsettomuus lääkäri ja hän sanoi että olisi minulle ovulaatio tapahtunut ainakin silloin, oli nestettä munasarjoissa, kuulemma merkki siitä..

No sitten, että kirjoitetaanko clomit silloin jos ei ovuloi joka kuukausi...?
Sitten toinen, onko teille määrätty seuranta ultra kun aloitte syömään näitä clomeja?
Minulle ei kuulemma tarvitse sellaista, koska kuulemma kun olen ensin kokeillut puoli vuotta näitä niin sitten näkee onko plussaa tullut ja tehonnut tai ei..

Mutta kun olen kuullut että toi seuranta ultra olisi just tärkeä osa tätä lääkitystä...?

Olen nyt vähän ulapalla, alanko syömään näitä vai kävisinkö jollain toisella lääkärillä.

Mulle määrättiin clomit "ihan varalta". Oikea tarve oli teroluteille epäsäännöllisen ja pitkän kiertovälin vuoksi.
Munarakkuloita olis kuulemma ollu vaikka muille jakaa, niiden toimintaan/määrään nuo clomit tähtää?? Joten niille ei mulla tarvetta oikein ollu, mutta söin pari kuukautta kumminki. Vinkki muuten niille jotka tarvii, nappeja olis vielä toistakymmentä jäljellä; ne kun on aika kalliita ostaa ja mä tietty ostin koko purkin(?). Apteekissa sanoivat vasta jälkeenpäin, että useimmat ostaa tietyn kappalemäärän, sekin on ihan ok, vaikka joutuvat avaamaan purkin apteekissa.

No, sepäs rönsyili.
Nuo clomit jäi siis jo kesä alussa pois, samoit terot ikävien sivuvaikutusten takia. Olimme jo asennoituneet siihen, ettei meille enää lapsia tule lisää (nyt 3kpl), mutta tällä viikolla testasin sitte plusssaaaaa :))

Tsemppiä!

Hei!

onnea Mirkulle plussan johdosta!:)
Ai että sullekin periaatteessa määrättiin noi clomit ihan varulta?
SItä juuri mullekin tulee, noita kovia sivu vaikutuksia... pelkään jo valmiiksi niitä.. sen takia juuri kyselen täällä, että miten kannattaisi tehdä..

Oliko sinulla seuranta ultra?

Oikeestaan en huomannu mitä sivuvaikutuksia clomit ois tehny, mutta noi terolutit senkin edestä.
Ei mulle mitään ultria varattu. Silloin kun kävin lääkärissä, niin ultrauksen yhteydessä sano, että kaikki täällä on just niinku pitää. vain se kierto oli sekaisin :)

kiitos onnitteluista :) peukkuja sinullekin!

Hei, tässäpä ois mun tarina.

Mulla oli ennen säännöllinen kierto 31 pv, mutta silloin ei raskautta kuulunut vaikka kuin yritimme reilun 1,5 vuoden ajan. Sitten päätin mennä lääkäriin ja todettiin ettei mulla tapahdu ovulaatiota. Siispä sain Clomit (kierron 3.-7. pv) ja 2. kierrosta sit tärppäs. Käytin ovistestejä (mammaksi) ja toimivat tosi hyvin , ovis löytyi clomien ja testauksen avulla. Kahden kierron aikana ovikset oli eri kiertopäivinä, eli ei voi tarkkaan tietää mikä päivä ovis on jos ei tikuta. Ovis ei normaalisti tapahdu välttämättä joka kuukausi.

Nyt esikoinen on jo 1,5 v. ja toivoisimme toista lasta, mutta mitään ei oo vielä tapahtunut. Kävin lääkärissä muutama viikko sitten kun menkat ovat kaikkea 28-59 pv:n väliltä ja ovulaatiota ei taaskaan tapahdu. Sain 10 pv:n terolut kuurin ja sit clomit (kierron 5.-9. pv) perään. Nyt on syöty eka clomikuuri ja ovistesteillä koitetaan ovis löytää, lähipäivinä sen pitäisi tapahtua.. Paitsi että ei voi kyllä tietää millanen kierto tulee noiden terojen jälkeen..

Kumpanakaan kertana kun clomit on määrätty niin ei oo ollu seuranta ultraa miten lääkkeet vaikuttaa. Lääkärikäynnillä tarkastettiin vain että paikat on kunnossa ennen kuin clomeja aloitin.
Ekalla kerralla kun söin clomeja niin sivuvaikutuksena oli vähän masentuneisuutta, olin tosi herkkä kaikille asioille ja tuntui että mulla oli kaikki huonosti, vaikkei oikeasti ollutkaan. Sit oli kuumia aaltoja ja hiukan etovaa oloa. Oireet oli clomien syönnin aikana. Nyt toisella kertaa kun oon syöny clomeja niin ei oo ollu muuta kuin kuumia aaltoja (vain vähän) ja pääkipua.

KYSYMYS: en tajunnut lääkäriltä kysyä silloin kun reseptin sain että miksi mulle tällä kertaa määrättiin clomit kierron 5.-9. pv kun ekalla kerralla oli 3.-7. pv...??
Osaatteko sanoa jotain miten nuo päivät määritellään? Tuntuu hassulta kun ekalla kerralla oli säännöllinen kierto 31 pv ja clomit 3.-7.pv niin miksi nyt kun kierto on muutenkin pitkä ja epäsäännöllinen niin noi clomi pv:t on myöhemmin....???

Ois myös kiva kuulla minkä mittaseksi kierto on tullut clomin syönnin aikana.

Mulle määrättiin clomeja, koska ovulaatiota ei ilmeisesti tapahtunut. Oli seurantaultra ekan kuurin jälkeen ja tästä sitten onneksi tärppäsikin. Mutta muuten olisi jatkettu niin, että olisin ottanut seuraavassa kierrossa toisen kuurin, sitten yksi kierto taukoa (clomit ohentaa limakalvoa) ja sitten taas kaksi kiertoa clomeja, joista ekassa seurantaultra.

Clomit voi saada myös tuomaan lisää potkua omaan ovikseen, eli ns. lisämään sen tehoa.
Mirkku32...vieläkös sulla on nuo clomit, vai joko joku ehti? Olisin kiinnostunut, itsellä niitä kaapissa jemmassa pariin kiertoon, sitten kun se aika koittaa, mutta ne kaksi kiertoa tuskin riittää tässä suossa jossa me rämmitään.
Mikäli sulla ne vielä on, huutele mua tuolla suurpesueen ketjussa.

Yhteistyössä