Kivuton ponnistusvaihe?

  • Viestiketjun aloittaja -
  • Ensimmäinen viesti
vieras
Mulla ollut epiduraali x 2 ja viimeisessä synnytyksessä spinaali jonka vaikutus ehti loppua ennen ponnistusvaihetta, ponnistaminen ei ole ollut kivulias kertaakaan, voimia vaativa kylläkin..
 
anni
Epiduraali ei mulla auttanut, mutta spinaali kakkosen synnytyksessä oli kuin taivas. Sain spinaalin vissiin sit juuri oikealla hetkellä, sillä en tuntenut kipua yhtään, supistukset tunsin paineena, mutta kun ponnistin, ei minkäänlaista kipua!!!Joten jos vielä synnäriin joskus pääsen, spinaalin tahdon ehdottomasti, niin kipeetä se muuten tekee.
 
puudutetta ?
mikks se pudendaali oli ? laitettiinko se sinne kohdunkaulaan vaan ei toimi kaikilla vaan..
ottaisin sinuna sen spinaalin =)

mulla annettiin ko olin "jo" 9 cm auki kun oli mahdollisuuus se saada ja aineet kerkes just vaikuttamaan.. sit kätilö antoikin luvan ryhtyä toimiin..
 
....
saanko kysyä että miten spinaalissa on mahdollista ponnistaa? siinähän menee tunto ihan täysin, itsellä joskus tehty toisesta syystä ja tunto lähti täysin rinnoista alaspäin..

ja mitä koulussakin opetettu niin spinaalia ei käytetä synnytyksessä vaan epiduraalia.. sekoitatteko ne keskenään?
 
kfco
Mulla oli pudendaali-puudutus, eka lapsi oli kyseessä. En siis osaa verrata siihe jos ei olisi ollut puudutusta. Ei se lasen ulostuleminen ole samanlaista kipua kuitenkaan kuin esim. supistukset. Se on kovaa painetta ja sitä tunnetta ei varmaan mikään puudutuskaan poista. Ponnistaminen oli raskasta (1,5h), mutta ei kivuliasta.
 
paraservikaali puudutus kohdunkaulalle. Toimi kahden ekan kanssa! Kolmosest eivät halunneet laittaa kun vanhanaikaista kuulemma!!! |O Joten sit mentiin ilman mitään. |O |O Spinaalia yrittivät, mut ei saanu laitettua, 6 reikää kyllä ja kaiveli selän kipeäksi.
 
eräs
Alkuperäinen kirjoittaja huhhuh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
On, mulla ei ole ollut kertaakaan puudutteita eikä vielä ole sattunut yhdelläkään kerralla.. Kyllä sen tuntee, mutta ei se kipeää käy.
onko mahdollista?!
Mulla on korkea kipukynnys, enkä oo synnytyksissä oikeastaan tuntenut kipua ollenkaan, paitsi jälkeenpäin. En tiedä mistä johtuu, mutta aina riskinä kotisynnytys.. kun ei edes tunne niitä suppareita kunnolla. Voi olla mahdollista siis, mutta melko harvinaista käsittääkseni.
 
tiutau
Mä en muista kipua ponnistusvaiheesta lainkaan, vaikka mitään puudutteita ei ollut. En halunnut epiduraalia ja se vaihe ennen kuin sai ponnistaa oli niin järjettömän kamala - etenkin se tarve ponnistaa kun ei saanut vielä - että ponnistaminen oli vain valtava helpotus. Muistan lähinnä polttavan tunteen välilihassa ja emättimen etupuolella.

Mutta en tiedä oliko se oikeasti kivuton se ponnistusvaihe, lähinnä en kai muista sitä kipua.
 
kolmekertaa riittää(kö)
Kaks ekaa kertaa ollu epiduraali ja sattunut aivan järkyttävästi.
Kolmannella kerralla oli vaan kohdunkaulan puudute ja ihan samalla tavalla sattui aivan järkyttävästi.
En tiedä löytyisikö enää mitään muuta, millä ehkä joskus tulevan neljännen ponnistusvaiheen saisi täysin kivuttomaksi. En usko et omalle kohdalle ainakaan toimis mikään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja huhhuh:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
On, mulla ei ole ollut kertaakaan puudutteita eikä vielä ole sattunut yhdelläkään kerralla.. Kyllä sen tuntee, mutta ei se kipeää käy.
onko mahdollista?!
mie peesin tähän.

Ei tehnyt kipeää, tuntui kyllä. Muttei tuntunut siltä miten monet kuvailee "perse repee selkään asti" :D

en saanut puudutteita esikoisesta enkä tästä tuoreesta tapauksesta ja kyllä se ponnistusvaihe oli kaikkien helpoin homma koko synnytyksestä.
 

Yhteistyössä