Kivojen ihmisten sisäpiiriketju VAIN KIVOILLE JUTUILLE!

Tykkään teidän kaikkien jutuista nääiiin paljon Jonkunlainen keski-iän piirre itsellä kiinnostus käsitöistä, kukista yms. Ennen ei olis voinu vähempää kiinnostaa oliko pihalla asfaltin lisäksi mitään. Nyt kiinnostaa ihan simona kaikenlainen touhuaminen kotosalla. Tuo vaahteranlehtiruusu näytti jännältä. Täytyypä pitää pihan vaahteraa silmällä...
:O....ei_ole_keski- ikäistymistä :attn: :snotty:....vaan kauniin taiteellisen sielun ja silmän heräämistä ylevään itseilmaisuun :rolleyes: :D

Sitten mä oon nukkunu muutaman vuosikymmenen :). Olen kyntänyt koko aikuisiän töihin ja vapaaehtoistyöhön ja yöksi kotiin nukkumaan. Perheen myötä olen rauhoittunut ja myös vietän aikaa kotona. Aiemmin koti oli vain paikka, jossa kävin nukkumassa. Nyt siis kiinnostaa melkein kaikki käsin tekeminen.

• Tykkää
Reactions: Kais
Sitten mä oon nukkunu muutaman vuosikymmenen :). Olen kyntänyt koko aikuisiän töihin ja vapaaehtoistyöhön ja yöksi kotiin nukkumaan. Perheen myötä olen rauhoittunut ja myös vietän aikaa kotona. Aiemmin koti oli vain paikka, jossa kävin nukkumassa. Nyt siis kiinnostaa melkein kaikki käsin tekeminen.
Samaa vikaa pukkaa täälläkin, näemmä :O :D...mä olen vallan hämmästynyt tästä näpertäjästä, joka täällä nyt hourajaa ja pyörii kangastilkkujen ja ompelulankojen ja kaavojen ja kynien ja värien ja..no, kaikkien kanssa. Huisin hauskaa on ollut tämä sukeltaminen itselleni täysin vieraaseen maailmaan ja sanastoon. Ja älyttömän palkitsevaa ja mieltäkohottavaa myös, että tämmöiseenkin arjen lahottamaan päähän jotain uutta taitoa ja tietoa tarttuu yhä!

Kyllä me vaan ollaan täynnä yllätyksiä ja taitoja! Varsinaisia helmiä :heart:

• Tykkää
Reactions: Kais ja emmiina
Yksi tämän hulluuden oire ilmeni taas tällä viikolla. Sille lahjaompelukoneelle pitää saada pieni pöytä. Jotta pöytä mahtuisi työhuoneeseen, laitoin kaikki huonekalut sieltä kiertoon tuttavalle. Huutiksesta edullinen tilaa säästävä kirjahylly tilalle ja kas, sinnehän sopisi pieni pöytä. Ja pieni sohva... Mies vain pyörittelee silmiä.
Yllätin itseni, osaan askarrella. En olisi ikinä uskonut.

Viimeksi muokattu:
Eemin & Nooan äiti-87 harmaana
Mua tuskin monikaan enää muistaa/noteeraa, mut tungen silti itteni ketjuun. Kertokaas mitä teiän perheen elämään nykyään kuuluu? Onks syntyny lisää lapsii? Meiän elämään kuuluu hyvää. Lapset Eemi 6v ja Nooa 1v on ihanan reippait, ja kasvavat kovaa vauhtii. :) Sillon harvoin ku tääl vierailen, niin onnistun lähes aina kirjottamaan jotain lapsiin liittvää ;)

• Tykkää
Heissan ja sorry, en muista. Onko sulla ollut joskus nimimerkki? Tosin itse vasta vähän yli vuoden päivät täällä pyörinyt ettei niin ihme jos en tunnista. Mitäs tässä, lapsi kasvaa kohisten kuin rikkaruoho. Meidän pieni vauva menee ensi vuonna jo eskariin. Jutut minullakin enimmäkseen liittyvät kotiin ja lapseen.

Eemin & Nooan äiti-87 harmaana
Heissan ja sorry, en muista. Onko sulla ollut joskus nimimerkki? Tosin itse vasta vähän yli vuoden päivät täällä pyörinyt ettei niin ihme jos en tunnista. Mitäs tässä, lapsi kasvaa kohisten kuin rikkaruoho. Meidän pieni vauva menee ensi vuonna jo eskariin. Jutut minullakin enimmäkseen liittyvät kotiin ja lapseen.
Mun rekisteröity nikki on Eemin & Nooan äiti-87. Kirjottasin edelleenki mustana, mut salasana ei jostain syystä kelpaa. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Eemin & Nooan äiti-87 harmaana;28980495:
Mua tuskin monikaan enää muistaa/noteeraa, mut tungen silti itteni ketjuun. Kertokaas mitä teiän perheen elämään nykyään kuuluu? Onks syntyny lisää lapsii? Meiän elämään kuuluu hyvää. Lapset Eemi 6v ja Nooa 1v on ihanan reippait, ja kasvavat kovaa vauhtii. :) Sillon harvoin ku tääl vierailen, niin onnistun lähes aina kirjottamaan jotain lapsiin liittvää ;)
Muistan kyllä. :)

Meillä kuopus (lapsi nro 4) on nyt 9kk ja isosiskonsa 2v vanhempi. Tuon minitiimin kanssa ollaan aamulla lähdössä miniristeilylle Turkuun, mukava reissu tiedossa ainakin toivon mukaan. :D

Isommat on jo 7v ja 8v, tilapäishoidossa tämän viikonlopun. :)

• Tykkää
Reactions: Kais ja emmiina
FreezeCat, heippa :heart:
Oot taas niin pirteä :kiss:

Ootte kyllä kaikki niin ihania :kiss: :heart:
Moikka Kais :kiss: :heart:
Sulla on eka viikko onnellisesti takana - miltä on maistunut :)? Onko kivaa porukkaa, onko sellaista mitä ajattelitkin? Nyt sitten muistat ottaa viikonlopun levon ja rentoutuksen kannalta, varsinkin kun (huomasin aikaisemman viestisi) kipuja on ilmaantunut :( :hug:..

Moikka Kais :kiss: :heart:
Sulla on eka viikko onnellisesti takana - miltä on maistunut :)? Onko kivaa porukkaa, onko sellaista mitä ajattelitkin? Nyt sitten muistat ottaa viikonlopun levon ja rentoutuksen kannalta, varsinkin kun (huomasin aikaisemman viestisi) kipuja on ilmaantunut :( :hug:..
Hyvältä on tuntunut, sama paikka missä olin keväällä kuukauden.
Kivoja ihmisiä ja tuttua hommaa, vaikka kaikkee hommaa ei pysty tekemään, kuten nostoja ja siirtoja. :)

Välillä on tosiaan ollu kipuja, onneksi on hyviä kiputulehduslääkkeitä.
Juup, pitää muistaa levätä, kiitos halista. :kiss:

tänään tuli varmistus et Likka lähtee 1.6 kolmeks viikoks Hastingsiin Etelä-Englantiin kielikurssille :heart:

jääkiekkokausi alkoi, tai eilen se jo alko mut kerholla tänään eka peli..häviöstä viis, kunhan tulee telkasta jääkiekkoa :heart:

(muoks, ei meinaa muistaa et noi sydämet ei tuu tolla <3 millä facessa..murr..)

Viimeksi muokattu:
Hyvältä on tuntunut, sama paikka missä olin keväällä kuukauden.
Kivoja ihmisiä ja tuttua hommaa, vaikka kaikkee hommaa ei pysty tekemään, kuten nostoja ja siirtoja. :)

Välillä on tosiaan ollu kipuja, onneksi on hyviä kiputulehduslääkkeitä.
Juup, pitää muistaa levätä, kiitos halista. :kiss:
No katos, että tuttuun paikkaan pääsit - hienoa :)! Helppo oli sitten sujahtaa sisään hommiin ja juttuihinkin.
Ja hyvä kun on oikeat lääkkeet, niin ei kivut pääse valloilleen.

Meillä alkoi "muutto- operaatio", lähden sitä valvomaan :D - keskimmäinen vellos päätti mennä yökylään isoveljensä tykö (6v ja 9v.) ja trafiikki on tuossa päällänsä peittojen ja tyynyjen sun muiden unikavereiden kera, voipihan siinä olla taas yöjuoksua kerrakseen mutta menkööt...jos nyt saisin poijaat nyt sihisteltyä ja sipsiteltyä hiljaisemmiksi, niin vois siihenkin huoneeseen se uni hiipiä :p

Ihanaa viikonloppua sinulle :)!

No katos, että tuttuun paikkaan pääsit - hienoa :)! Helppo oli sitten sujahtaa sisään hommiin ja juttuihinkin.
Ja hyvä kun on oikeat lääkkeet, niin ei kivut pääse valloilleen.

Meillä alkoi "muutto- operaatio", lähden sitä valvomaan :D - keskimmäinen vellos päätti mennä yökylään isoveljensä tykö (6v ja 9v.) ja trafiikki on tuossa päällänsä peittojen ja tyynyjen sun muiden unikavereiden kera, voipihan siinä olla taas yöjuoksua kerrakseen mutta menkööt...jos nyt saisin poijaat nyt sihisteltyä ja sipsiteltyä hiljaisemmiksi, niin vois siihenkin huoneeseen se uni hiipiä :p

Ihanaa viikonloppua sinulle :)!
Oi ihania poitsuja sulla :D
Ihanaa viikonloppua sullekkin. :heart:

Viimeksi muokattu:
Poika tykkää kiipeillä puissa. Sellainen oikein kiipeilyyn täydellisesti oksiaan kasvatellut puu löytyy anoppilan pihasta. Oksat tarpeeksi korkealla, että tuollainen 10-vuotias sinne pääsee kyllä, mutta nuoremmat jää juurelle ruikuttamaan. Oksat ovat vielä niin hyvin, että on mahdollista kiivetä korkealle.

Anoppilassa on myös eräs innokas rouva ja pihapoliisi, joka uhkailee etenkin vieraita lapsia. Milloin koira syö heidän sisuskalunsa ja koluaa luutkin, milloin joku tekee jotain väärää, josta tullaan huutamaan parvekkeelle tai pihalle. Näitä taitaa pesiytyä joka pihaan vähintään se yksi.

Ilmeisesti puussa kiipeilykin kuuluu kiellettyihin toimiin, sillä rouva tuli kovasti touhottaen ja tuohtuneen oloisena pihalle ulko-ovesta. Lähestyi puuta puhkuen ja mutisten, kunnes kurkkasi ylös. Sanat jäi suuhun ja suu auki, kun puussa olikin kolmekymppinen eukko (eli suomeksi minä). Meinasi nauru tulla, mutta pidättelin. Teki semmoisia painonkäännöksiä jaloilla, kääntyikin pistämään ulko-oven auki ja sitten tuli lähtikin kertomaan jollekin toiselle naapurille puissa kiipeilyn vaaroista ja onnettomuuksista. Ei kehdannut kuitenkaan minulle kertoa :D

työviikko takana, ulkona olis niiiiiiiiin kiva terassi-ilma :xmas:
yhden terassikierroksen tänä kesänä fantaa juoden oon tehny, tekis niiiiin mieli lähtee, mut ei ole ku huominen vapaa ja sit olis 6pv työputki ni ehkä olen niin fiksu et jätän haaveiluksi vaan senkin..

ja taas tulee jääkiekkoa telkkarista :heart:

• Tykkää
Reactions: Kais ja FreezeCat
Heippa kaikki!
Mä myös oon miettinyt tuota mun neulomis intoa, et onko se nyt joku vanhemisen merkki?
Päätin kuitenkin ettei, koska myös 9v tyttärenikin intoa puhkuen opettelee neulomaan...
Mutta se neulominen on parasta ajan kulua yksinäisyyteen...
Mä jo ehdin unohtaa sen kenen muksu oli lädössä Hastingsiin kielikurssille. Mutta voih tuli nii oma nuoruus mieleen Hastingsista, olen ollut siellä silloin 80luvulla kun on vielä nuori ja nätti, nyt enään nätti ( taiben ehkä enään sitäkään ). Voih, ja siellä oli yks ihana poika, voih. Oonkin tässä viime aikoina miettinyt häntä usein... Harmi kun en ole saanut päähäni hänen sukunimeään...

Mä kävin päivällä lenkillä samalla kun tyttö lähti kaverilleen pyörällä.
Innostuin tuossa ilmoittautumaan juoksukouluunkiin, hullu minä! Juossut oon myös joskys silloin 80-luvulla....

Ihanaa lauantai-iltaa teille.

• Tykkää
Reactions: FreezeCat ja Kais
voih, mä niin haluaisin kutoa sukkia..se on ollu mun juttu jo vuosia, aina kun illat alkaa syksyllä pimenemään piti kaivaa langat esiin..pahus vaan ku toi mun käsi ei kestä sitä hommaa enää yhtään..annoin jo kaikki langatkin pois :(

täytyy ehkä lähteä vaahteranlehtiä jostain ettimään ja alkaa niitä ruusuja värkkäämään, jos se edes onnistuis..

• Tykkää
Tänään turhautin itseäni ravaamalla kaupoissa. Jasper/Juniorista löysin hanskoja ja Halosella oli alessa muuutamat kivat välikausivaatteet. Sitten kävin maalaismarkkinoilla. Huomenna jos jaksaisi niin muksu mukaan ja sovittelemaan kenkiä. Ehkä varustautuminen talvea varten alkaa olla valmis.

• Tykkää

Yhteistyössä