Kivojen ihmisten sisäpiiriketju VAIN KIVOILLE JUTUILLE!

[QUOTE="vieras";28457567]Kiitos! =)

Teitkö kirpparilla löytöjä?[/QUOTE]

Pienimmälle the cars fani sai suuren cars viltin. Ja keskimäinen neiti sai kreppiraudan ja yöpaidan :) Kumpikin olivat tyytyväisiä tuomisiin.
 
Täytyy myöntää, että vaikka meillä riehuu parvorokko niin meillä on ihanan rauhallista ja nauttia voi täällä partsilla vaikka koko päivän :) Olen parveketyttö :p
Täällä auringossa keksin tuunata vanhan mekonkin ilman ompelukonetta ja lankaa/neulaa...sakset vain seurana.
 
  • Tykkää
Reactions: kantojäärä
Meidän pihalla koreilee uusi puutarhakeinu ja lupaavasti alulle saatu köynnösruusupenkki. Ekat on istutettu, maanantaina jatketaan, kun saadaan lisää multaa. Jouduttiin kivien takia kaivamaan syvemmältä kuin oli kuviteltu, joten 5*40l puutarhamultaa näytti naurettavan pieneltä kasalta.
Mutta taimet on nyt turvassa maassa, enää ei tarvii huolehtia niiden kohtalosta.
 
Tänään meillä oli 5 vuotiaan pojan kaverisynttärit. Kyllä riitti menoa ja meininkiä 11 lapsella. Mukavaa oli ja näkivätpä mun appivanhemmatkin miten meillä on tapana tehdä. Vaikka eivät suomea osaakaan, niin silti anoppi varsinkin oli innoissaan mukana auttamassa tarjoilussa ja aarteen metsästyksessä jne. Onneksi oli ihana ilma, että pystyttiin myös ulkona olemaan hetki.

Huomenna sitten sukulaiset tulossa kylään iltapäivällä. Ne tarjoilut on osittain tehty ja huomenna sitten viimeistelen.

Itse salaisesti toivon, että mun ei tarttis itse osallistua aamupalan tekoon ja lasten aamupuuhiin, mutta saa nähdä miten käy. Appiukko nyt ei ainakaan tee mitään, se on varma, mutta onhan meillä kylässä myös miehen veli puolisoineen, että jos yhdessä he, mieheni ja lapset jotain saisivat aikaan. Jos mä ja anoppi vaan saatais aamu laiskotella. Jotain pientä kuiskuttelua olen kyllä kuullut...

Ja meillä 1 vuotias sanoi tänään aivan selkeästi äiti ja sen jälkeen pyysi maitoa, niin kuin aina ennenkin pyytää eli hokee maima. Vähän myöhemmin sanoi taas aivan selkeästi Nana (lapset kutsuvat mummia, miehen äitiä). Minun pikkuinen oppii asioita :heart:
 
En tiedä olenko kiva ihminen, mutta minulla on kuitenkin kiva juttu, joten osallistun tähän keskusteluun kertomalla siitä. Tänään naapuritalon rouva tuli soittamaan ovikelloa ja kiitteli vuolaasti (voin vaikka vannoa, että olin näkevinäni silmäkulmassa kyyneleenkin) jostain, mutten tajunnut kiitosten syytä. Kuuntelin kiitokset hiukan hämmentyneenä ja kysäisin sitten varoen, että mistähän nyt on kyse. Paljastui, että esikoiseni oli vienyt naapuritalon rouvalle kukkia :) Oli kuulema soittanut ovikelloa ja ojentanut kimpun pihalta löytämiään ruohonkorsia ja oksia (en edes uskalla ajatella mitä siinä kimpussa on ollut) ja toivottanut "hyvää äitienpäivää, kun sun lapsi on jo iso". Huoh... joskus tuo ihan oikeasti saa äitinsä ymmälle. Tämä as-lapseni (joka on jo erään aivokuolleen sukulaisemme toimesta leimattu tulevaksi kouluampujaksi) kosketti tuon ikääntyvän rouvan sydäntä niin aidosti kuin lapsi vaan osaa.
 
En tiedä olenko kiva ihminen, mutta minulla on kuitenkin kiva juttu, joten osallistun tähän keskusteluun kertomalla siitä. Tänään naapuritalon rouva tuli soittamaan ovikelloa ja kiitteli vuolaasti (voin vaikka vannoa, että olin näkevinäni silmäkulmassa kyyneleenkin) jostain, mutten tajunnut kiitosten syytä. Kuuntelin kiitokset hiukan hämmentyneenä ja kysäisin sitten varoen, että mistähän nyt on kyse. Paljastui, että esikoiseni oli vienyt naapuritalon rouvalle kukkia :) Oli kuulema soittanut ovikelloa ja ojentanut kimpun pihalta löytämiään ruohonkorsia ja oksia (en edes uskalla ajatella mitä siinä kimpussa on ollut) ja toivottanut "hyvää äitienpäivää, kun sun lapsi on jo iso". Huoh... joskus tuo ihan oikeasti saa äitinsä ymmälle. Tämä as-lapseni (joka on jo erään aivokuolleen sukulaisemme toimesta leimattu tulevaksi kouluampujaksi) kosketti tuon ikääntyvän rouvan sydäntä niin aidosti kuin lapsi vaan osaa.
Ihana :heart: Sai tuo tarina kyyneleen miunkin silmänurkkaan
 
Tänään meillä oli 5 vuotiaan pojan kaverisynttärit. Kyllä riitti menoa ja meininkiä 11 lapsella. Mukavaa oli ja näkivätpä mun appivanhemmatkin miten meillä on tapana tehdä. Vaikka eivät suomea osaakaan, niin silti anoppi varsinkin oli innoissaan mukana auttamassa tarjoilussa ja aarteen metsästyksessä jne. Onneksi oli ihana ilma, että pystyttiin myös ulkona olemaan hetki.

Huomenna sitten sukulaiset tulossa kylään iltapäivällä. Ne tarjoilut on osittain tehty ja huomenna sitten viimeistelen.

Itse salaisesti toivon, että mun ei tarttis itse osallistua aamupalan tekoon ja lasten aamupuuhiin, mutta saa nähdä miten käy. Appiukko nyt ei ainakaan tee mitään, se on varma, mutta onhan meillä kylässä myös miehen veli puolisoineen, että jos yhdessä he, mieheni ja lapset jotain saisivat aikaan. Jos mä ja anoppi vaan saatais aamu laiskotella. Jotain pientä kuiskuttelua olen kyllä kuullut...

Ja meillä 1 vuotias sanoi tänään aivan selkeästi äiti ja sen jälkeen pyysi maitoa, niin kuin aina ennenkin pyytää eli hokee maima. Vähän myöhemmin sanoi taas aivan selkeästi Nana (lapset kutsuvat mummia, miehen äitiä). Minun pikkuinen oppii asioita :heart:
Mies osti ruusuja tänään. Ja äsken kiros kun muisti, että unohti kakun. Keskimmäinen ilmoitti, ettei äiti saa aamulla nousta. Vaan kerrankin äiti saa kahvin ja aamupalan sänkyyn :). Taitaa muuten olla ensimmäinen äitienpäivä kun mies jotain hankki oma-aloitteisesti :heart:.

Meillä nyt ei yleensä ns. juhlita aikuisten juhlia. Vaikkakin isäntä on saanut kahvit ja lahjat niin syntymäpäivänä kuin isänpäivänäkin sänkyyn. Tänä vuonna mie sain kakun syntymäpäivänä ja puhelimen. Naisten päivänä sain tulpaaneja kimpun :heart:.

Eikä minuu oo edes oikeasti haitannut, että nuo päivät mies sivuuttaa. Äitenpäivänä lapsilla on kuitenkin aina ollut jotain. Ja se lasten muistaminen on ihan tarpeeksi. Mutta onhan se ihanaa kun mieskin muistaa ihan oma-aloitteisesti.
 
Mies osti ruusuja tänään. Ja äsken kiros kun muisti, että unohti kakun. Keskimmäinen ilmoitti, ettei äiti saa aamulla nousta. Vaan kerrankin äiti saa kahvin ja aamupalan sänkyyn :). Taitaa muuten olla ensimmäinen äitienpäivä kun mies jotain hankki oma-aloitteisesti :heart:.

Meillä nyt ei yleensä ns. juhlita aikuisten juhlia. Vaikkakin isäntä on saanut kahvit ja lahjat niin syntymäpäivänä kuin isänpäivänäkin sänkyyn. Tänä vuonna mie sain kakun syntymäpäivänä ja puhelimen. Naisten päivänä sain tulpaaneja kimpun :heart:.

Eikä minuu oo edes oikeasti haitannut, että nuo päivät mies sivuuttaa. Äitenpäivänä lapsilla on kuitenkin aina ollut jotain. Ja se lasten muistaminen on ihan tarpeeksi. Mutta onhan se ihanaa kun mieskin muistaa ihan oma-aloitteisesti.

Itsekin odotan enemmän sitä mitä lapset kerhossa ja koulussa askarrelleet. Tuntuu, että tänä vuonna ovat touhunneet vielä enemmän, kun tiedossa ollut, että Nanakin mukana aamulla. Kerhosta, kun haettu, niin isoveli pienemmälle kuiski, että ei saa äidille näyttää ja kertoa, englanniksi vielä, en tiedä mikä ajatus siinä takana...

Mies meillä on parempi lahjan ostaja, jos verrataan toisillemme. Mies muutenkin alusta asti aina osannut ostaa juuri mistä olen haaveillut ja toivonut. Varsinkin seurustelun alussa aina keksi jonkin syyn minua lahjoa ja edelleen muistaa tällaiset merkkipäivät ja jonkin lahjan aina hankkii. On se vaan niin ihana :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Queen of Nothing
Perjantaina oli kivat bileet (vaikka perinteiseen tapaan tapeltiin loppuillasta :kieh:), mutta sovinto oli sitäkin ihanampi sitten. :p :D Lauantaina oli taloyhtiön pihatalkoot ja oli niin mukavaa, etten olis millään malttanut lähteä tekemmän pyörälenkkiä. Menin kuitenkin ja tein vatsat ja selät päälle, hyvä mä! =)

Tänään aamulla sain lapsilta ihanat lahjat ja aamupala odotti pöydässä, kun tulin alas. Sitten ajeltiin anoppilaan ja siellä oli oikein mukavata. En syönyt yhtään herkkuja, hyvä mä taas! Olen siis herkkulakossa kuukauden, viikko takana...
 
Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;28462867:
ollu oikein leppoisa päivä :D

alkaa vaan mun kivaketjussa-olot loppumaan ku ylihuomenna pitää taas mennä töihin, voi olla et ilonaiheet on aika vähissä sen jälkeen taas..:whistle:
Kyllä me täällä sulle keksitään ilonaiheita, ettei aivan tartte murheenalhoon vaipua töihinpaluun takia. :hug:
 
  • Tykkää
Reactions: keppälerttu
Minä täällä hei!:wave:
Keittiksen koirakuva oli niin :heart: siitä tuli hyvälle mielelle!
Ja Luciferin tennarilöytö sai :) huulille.

Omat ilonaiheet on hyvin sujunut ilta töissä ja iloisten äitien näkeminen valmiissa pöydässä hyvästä ruoasta nauttimassa. :) Ja tämä pieni iltahetki koneella,ennen kuin meen nukkumaan,koska huomenna kutsuu taas työt 10.00 alkaen.
 
Kyllä me täällä sulle keksitään ilonaiheita, ettei aivan tartte murheenalhoon vaipua töihinpaluun takia. :hug:
no, mä meinaan huomenna taas nostaa kipulääkitystä, joten eiköhän sitä sen verran mukava olo niistä tuu et töissäkin on ihan kivaa..ehkä.. :snotty:

on vaan ärsyttävää ku oon ny suurimmaks osaks 10-18 töissä, ni menee koko päivä siellä.
 

Yhteistyössä