Kiva joululahja kelalta....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kookosta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kookosta

Aktiivinen jäsen
02.02.2007
18 491
0
36
Saan työmarkkinatukea opiskelujen aikana. Tänään oli "rahanruinauspäivä" ja kivana yllätyksenä hakemuksen saikin tehdä vaan 5 päivältä (joista 3 on arkipäiviä joilta työmarkkinatukea maksetaan) :kieh:
Eihän me mitään rahaa tarvittaisikaan kahden opiskelijan perheessä :xmas:

Ja kaikki kiitos atk ohjelmille jotka menee sekasin jos teet töitä välillä kun työmarkkinatukea saat |O

Onpas kurjaa. Itse opiskelen peruspäivärahan turvin amk:ssa, haen rahat takautuvasti n. 4 viikon erissä. Nyt teen töitä, ja päivät ei vaikuta vaan palkka, eli tienattu euro vähentää tukea 50 snt. joulukuulta en siis saa mitään.

Mullekin olisi pitänyt tänään rahat tulla työttömyyskorvaus.

Siitä hyvästä että menin kurssille niin tuli maksu este kun kurssi päättyi vaikka kunnialla sen läp kävini sen kurssin.
Jonkun kelan tietokone päivitysten takia se este tullut ja kävin työkkärissä selvittää asian mitä hittoa tää on. Laittoivat lausunnon kelalle että esteelle ei ole mitään syytä, mutta rahaa ei vaan ole kuulunut.

Hyvää joulua vaan kaikille ja onneksi edes lapsilisät tuli muuten olisin täysin rahaton.

No kai sä saat palkkaakin kun oot töissä ollut?
No en saa kun olen koulussa ja työmarkkinatukea maksetaan opiskelujen ajalta. Töissä olin kesän, eli en ole tehnyt töitä päivääkään viimeisen 3 kk aikana vaan olen opiskellut.
Eihän tässä ongelmaa oliskaan jos saisin palkkaakin : /

Onneks kiltti Kelan täti sanoi, että jos singahdan kaupunkiin viemään paperisen hakemuksen, niin saisin tän vuoden puolella vähäsen enempikin rahaa. Toivottavasti. Ja onneksi tänään tuli edes nuo lapsilisät.

[QUOTE="Manttu";25285401]Kyllä se on aika plusmiinusnolla jos työmarkkinatukea saava käy töissä.[/QUOTE]
Kesällä sain ihan mukavasti rahaa kun palkka juoksi (tosin työmarkkinatukea en sitten saanut, mutta väliäkö sillä kun palkka oli parempi). Nyt meinas mennä aamukahvit väärään kurkkuun, että mitä ne nyt on sielä sekoillut...

Yhteistyössä