Kiukuttaa! Sen kerran kun apua pyytää...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Vaimokulta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

Vaimokulta

Vieras
piiitkästä aikaa ilmaisin tänään oman väsymykseni miehelle, lähtee hän kuitenkin mieluummin ite saunamaan ja rentoutumaan kaveron luo kuin olisi apuna :, ( tuntuu niiiiiiin paskalta. Mies nukkui päiväumetkin ja kun mainitsin myöhemmin (hänen noustua), että hsluisin iteki mennä vähä lepäämään ei sanonut mitään. Eli en mennyt.
Ja vähän ajan päästä hän ilmoitti lähtevänsä kaverin luo saunaan "Anteeksi mutta mulla on olo et tarvii vähän päästä rentoutumaa" johon vastasin että sama olo mullakin on!

Mä olen tänään loppu. Yleensä en, mutta nyt kaikki miljoona arjen pyöritykseen vaadittavsa asiaa tuntuu raskaalta. Ja mies ei ole ainakaam vielä tullut kotiin, vaikka todella jäin käsitykseen että menee vain saunomaam, ei yöksi/juomaan.
Olen siis hoitovapaalla, mies pääosin viikot reissuhommissa. Mä hoidan kaiken kotona, aina
Ja mielellään niin teenkin. Mutts nyt kun apua olisi ksivamnut on ihan 'matto jalkojen alta' olo kun en sitä todella kaivattua levähdystaukoa saanut :( ja tuollaista en ole monesti pyytänyt :( on ihan kusetettu olo :(
Ja joo en anna lapikasta, tässä on kuitenkin koko elämä eletty yhdessä
Mutta hemmetti että on nyt tänään yksinäinen olo :( kiitos että sain jakaa tämänki paskan!

Naiset. Taas kerran. Miksi olette tuollaisessa tilanteessa ettette ole suhteessa tasa-arvoisia.

En ymmärrä. Miksi annatte homman luisua tuollaiseksi? Mies menee ja lepää. Pitäisi vastavuoroisesti riittää ihan miehelle "menen vähän lepäämään -ilmoitus" eikä mitään luvan kyselyä ja koko homma ei edes toteudu.

En tajua.

Niinpä...aiemmin (tosin edelleenkään en useasti oke edes pyytänyt) on toiminutkin niin että toki voin levätä
Eka kerta kun mies 'dissasi' mut :( lapsi on vuoden nyt.

Tää tuli jotenki puskista. Näin että myös mieheni on väsynyt ja tuedän että hän näki saman minusta, sanomattakin. Ja sanoin ja apua ei tullut. Prkle!!!!!

Eipä teidän yhteiselämä hääviltä kuulosta! Mutta eiihän siinä voi toivottaa kun tsemppiä, jokainen valitsee itse kuinka paljon on kynnysmattona. En vaan tajua tuota, että miehesi ei sanonut mitään sinun levähdyspyyntöön ja et sitten mennyt... Joopa joo. Ja todellakaan ei kannata liian usein mainita väsymyksestään miehelle, sehän voi vaikka rasittua.

"Mies nukkui päiväumetkin ja kun mainitsin myöhemmin (hänen noustua), että hsluisin iteki mennä vähä lepäämään ei sanonut mitään. Eli en mennyt."

Miksi ihmeessä et mennyt lepäämään:O Minä olisin sinun sijassasi pyytänyt ystävällisesti, että mies katsoisi lapsia sillä aikaa, kun minä otan päiväunet. Mahtoiko sinun miehesi edes tajuta, että olet väsynyt ja että olisit tänään ihan oikeasti tarvinnut omaa aikaa? Meinaan että niille pitää monesti vääntää rautalangasta. Ei minun mieheni ainakaan ymmärtäisi tuollaista. Hän oli tosi vihainen alkuun, kun en sanonut asioita niin että hän olisi ne ymmärtänyt ja rupesin marttyyriksi. Jos on tosi kyseessä, kävelen hänen luokseen, odotan että hän katsoo minua eikä tuijottele tietsikan ruutua tai keskity johonkin hommaan ja sanon että olen väsynyt, tarvitsen lepoa tai omaa aikaa tms.

No mikset vain mennyt lepäämään? Sanoitko miehellesi, että olet nyt niin poikki että toivoisit hänen jäävän kotiin lasten kanssa?

Miehet eivät ole ajatustenlukijoita.

Ootte kaikki ihan oikeessa. Liian kiltti oon. Mut hitto ku tällänen oon ja tähän asti on toiminutkin, ei ole koskaan tullut tuollaista välinpitämättömyyttä miehen puolesta :(

Nyt sinun on otettava tästä lähtien kovemmat keinot käyttöön ja sanottava ihan suoraan, ei siinä muuta:) Voi olla että miehesi on huomannut, että siitä ei seuraa mitään ongelmia, vaikka hän ohittaisi sinun hennot toiveesi ja kun on itse kovasti väsynyt on käyttänyt tilannetta hyväkseen. Ei tuollainen ole reilua, eikä siitä jää kiva olo, mutta näin tällä kertaa.

Kiitos niin! Seuraava kysymysoliskin ollu että miten tästä eteenpäin.

Miehelle olen kyllä tosi vihainen nyt kun ei edes ilmoita jääneensä sinne! Kiukuttaa koko ajan siis enemmän :( jatkossa en jätä arvailujen varaan!

Sun pitää olla suorempi ja yksinkertaisesti TEHDÄ niin kuin haluat. Jos väsyttää, sano, että menet lepäämään, äläkä vihjaile, että sinuakin väsyttää. OTA TILAA levätä. Niin miehesikin tekee. Jos odotat, että hän tulee lähettämään sinut lepäämään, saat varmasti odottaa ikuisuuden ja haljeta tuohon kiukkuusi.

[QUOTE="vieras";28986540]no jo on! tänään sitten vaan ilmoitat hänelle, että lepäät loppupäivän. ja that´s it. et evääsi liikuta. mies hoitakoon kotihommat, kun on kotiutunut.[/QUOTE]

Näin ajattelinkin tehdä, vaikka hyvin nukuttu yö jo piristi niin silti!

Nyt kyllä otat miehen puhutteluun. Elin itsekin monta vuotta tuossa tilanteessa, hoidin yksin lapset ja miestä ei paljoa kotona näkynyt. Olisin ymmärtänyt, jos menot liittyisivät töihin, mutta kun oli tuollaisia saunailtoja ja muita vastaavia. Omat harrastukset loppuivat kokonaan kun en niihin kuintekaan koskaan päässyt. Se tuntui kurjalta, kun tiesin että tätä jatkuu vielä monta vuotta eikä mitään muutosta ei ole odotettavissa, vaikka asiasta hänen kanssaan puhuinkin toistuvasti. Ei ollut kovinkaan kaukana, että olisin muuttanut lasten kanssa muualle, mutta koska olin hoitovapaalla, olin taloudellisesti todella tiukoilla.

Joo kyllä tässä on nyt kunnon vanhan ajan keskustelu tulossa! Ei tää näin voi mennä! Ollaan lähdössä lapsen kanssa viikon päästä reissuun viikoksi, joten saapa ukko sitte riittämiin omaa aikaa! Whkä pitäisi miettiä reissun venyttämistä viwlä viikolla niin saispa todella huomata miten ne puhtaat vaatteet wi vaan ilmestykään kaappiin ja ruokakin tarvii TEHDÄ. äääh.vaikka kyllä se sen tietää :/
Harmittaa kun mies tietää tulevasta reissustamme ja nimenomaan pttsit häntä olemaan tämän vkoloppun meidän kanssa. Ja ei!!!

Sanot miehelle kun saapuu kotiin, että kun kerran olet illan ja yön saanut rentoutua saunoen kavereiden kanssa, niin nyt on sun vuorosi. Lähdet vaikka sieneen tai kaverin luo kahvittelemaan.

[QUOTE="...";28986634]Sanot miehelle kun saapuu kotiin, että kun kerran olet illan ja yön saanut rentoutua saunoen kavereiden kanssa, niin nyt on sun vuorosi. Lähdet vaikka sieneen tai kaverin luo kahvittelemaan.[/QUOTE]

Jatkan vielä että jätät tietty lapsen miehen hoidettavaksi!

Moni mies on tuollainen peepaviaani. Ei niille saa alistua piiruakaan vaan pistää kova kovaa vastaan. Kun olet väsynyt seuraavan kerran niin sanot että sä menet nukkumaan ja ukko hoitaa tenavan. Jos meinaa mutista vastaan, et kuuntele vaan marssit sänkyyn ja sillä siisti.
Tosi törkeää lähteä tuollein eikä ole edes ilmoittanut mitään!!!!

Oletko varma mitä touhuaa reissuhommissansa? Ettei vain petä sua?

[QUOTE="huoh";28986662]Moni mies on tuollainen peepaviaani. Ei niille saa alistua piiruakaan vaan pistää kova kovaa vastaan. Kun olet väsynyt seuraavan kerran niin sanot että sä menet nukkumaan ja ukko hoitaa tenavan. Jos meinaa mutista vastaan, et kuuntele vaan marssit sänkyyn ja sillä siisti.
Tosi törkeää lähteä tuollein eikä ole edes ilmoittanut mitään!!!!

Oletko varma mitä touhuaa reissuhommissansa? Ettei vain petä sua?[/QUOTE]

Kliseiseltä kuulostaa, mutta tiedän ettei petä. En epäile moista hetkeäkään.

Kiitos vastanneille! Antaa jotenkin rohkeutta ja voimaa, kum joku sanoo että pitää olla vaan itsekäs (välillä). Niinhän se on, niin mieskin tekee joten miksen minäkin?

joskus harvoin kun mieheltä jotain esim auto kyytiä johonkin pyytää niin se aina niin vaikeeta ja voi voi ku ei kerkee ja plaaplaa... mulla olis ollu luento jolle olis ollu tärkeä mennä. toinen auto hajosi ja miehellä olis ollu töistä vapaata eli se olis voinut tulla kuskaamaan. arvaa tuliko no ei tullut... oli kuulemma kaikkea hommaa hänellä. mitä hommaa? mihin ne hommat hävis kun hän kuitenkin makas koko päivän sohvalla.

Yhteistyössä